آنچه باید درباره انواع رادیاتور برقی بدانید

انواع رادیاتور برقی یا انواع شوفاژ برقی

در کشور ما قیمت پایین گاز و دسترسی راحت به آن باعث شده تا اغلب وسایل‌ و سیستم‌های گرمایشی‌ در ایران گازی باشند. با این حال هنوز مناطقی هستند که به لوله‌کشی گاز دسترسی نداشته یا سیستم گرمایشی‌شان آن طور که باید کار آمد نیست. در چنین موقعیت‌هایی بهترین انتخاب استفاده از سیستم‌های گرمایشی برقی است. شوفاژ‌های برقی یکی از سیستم‌های گرمایشی برقی هستند که این روز‌ها به خاطر ایمنی و کارکرد مناسب مورد توجه قرار گرفته‌اند. انواع رادیاتور برقی یا شوفاژ برقی یکی از سیستم‌های گرمایشی محبوب در کشور‌ها محسوب می‌شوند و در این مطلب از المارکت قرار است به معرفی کامل این محصولات پرداخته و در آخر مروری بر بهترین برند‌های تولیدکننده‌ی رادیاتور برقی داشته باشیم.

شوفاژ برقی چیست؟

رادیاتور‌های برقی ظاهری شبیه به رادیاتور‌های گازی داشته و مانند اسمشان نیروی برق را به گرما تبدیل می‌کنند. رادیاتور‌های برقی برای شروع به کار باید به پریز برق با ولتاژ بالا متصل شوند و بر خلاف شوفاژ‌های گازی نیازی به پکیج و موتورخانه ندارند. قسمت‌های اصلی این لوازم شامل سیم برق، پره‌ها، سیال روغنی، المنت‌ها و ترموستات است. 

درون شوفاژ‌های برقی به جای آب داخل شوفاژ‌های گازی، یک سیال روغنی در جریان است و نکته‌ی مثبت این سیال این است که دیگر نیازی به هواگیری و تعویض ندارد و دائمی است در نتیجه هزینه‌ی سرویس و نگه‌داری از این لوازم بسیار اندک است. این محصولات گاز‌های گلخانه‌ای تولید نکرده و به محیط زیست آسیبی نمی‌رسانند. راه اندازی این لوازم بسیار ساده‌است و بسیاری از آن‌ها به کمک چرخ‌هایی که در زیرشان تعبیه شده‌است به آسانی قابل جابه‌جایی هستند. با وجود تمام این مزیت‌ها شوفاژ‌های برقی ایرادات خاص خود را دارند. برای مثال مصرف برق این محصولات بسیار بالاست و آخر ماه یا قبض‌‌های برق سرسام‌آوری رو به رو می‌شوید. به علاوه این شوفاژ‌ها با سیم‌کشی قدیمی ساختمان هماهنگ نیستند و برای محیط‌های بزرگ کارآیی ندارند. حالا که به طور کلی با شوفاژ‌های برقی آشنا شدید به بررسی نحوه‌ی کارکرد آن می‌پردازیم.

خرید انواع رادیاتور برقی

آشنایی با نحوه‌ کارکرد انواع رادیاتور برقی

پس از  اتصال این محصولات به برق و روشن کردن‌شان، دمای المنت‌هایی که داخل این شوفاژ‌ها تعبیه شده‌اند افزایش می‌یابد. با داغ شدن المنت‌ها، دمای روغنی که درون محصول و در تماس با این المنت‌ها قرار دارد نیز افزایش یافته و سپس این روغن وارد پره‌ها می‌شود. درون پره‌ها و به صورت جریان همرفتی گرمای روغن به پره‌ها و سپس به محیط منتقل شده و روغنی که حالا دمایش پایین آمده‌است به مخزن بازگشته تا دوباره وارد این چرخه‌ی همرفتی شود. هنگامی که دمای محیط به میزان تعیین شده می‌رسد، ترموستات به طور موقت شوفاژ را غیرفعال می‌کند تا از هدر رفت انرژی جلوگیری شود و با کاهش دما شوفاژ دوباره فعالیت خود را از سر می‌گیرد. 

آشنایی با انواع رادیاتور برقی

انواع رادیاتور برقی به دو صورت قابل طبقه‌بندی هستند که در زیر به معرفی هر کدام از این شوفاژ برقی‌ها می‌پردازیم.

بر اساس قابلیت جابه‌جایی

رادیاتور برقی پرتابل

بسیاری از رادیاتور‌های برقی به گونه‌ای طراحی می‌شند که بتوانید به راحتی آن‌ها را جابه‌جا کنید. در بعضی از این محصولات برای جابه‌جایی آسان‌تر چرخ‌هایی تعبیه شده‌است.

رادیاتور برقی ثابت

این نوع رادیاتور‌ها کم‌تر در بازار پیدا می‌شوند و لازم است در یک نقطه از خانه فیکس وند و دیگر نمی‌توان آن‌ها را جابه‌جا کرد.

بر اساس داشتن فن

رادیاتور برقی فن‌دار

در این شوفاژها برقی‌ها یک فن طراحی شده‌ است که با روشن کردن رادیاتور شروع به کار کرده و هوای گرم را به نقاط دور‌تری منتقل کرده و فضای بزرگ‌تری را گرم می‌کند. سعی کنید قبل از خرید این نوع رادیاتور حتما صدای فن آن را بررسی کنید چرا که صدای فن این محصولات ممکن است برای شما آزاردهنده باشد.

رادیاتور برقی بدون فن

رادیاتور‌های معمولی هستند که برای فضاهای بزرگ پیشنهاد نمی‌شوند و اگر روی صدا حساس هستید برای شما گزینه‌ی بهتری محسوب می‌شوند.

حالا که ابعاد مختلف انواع رادیاتور برقی را بررسی کردیم سراغ معرفی بهترین برند‌های رادیاتور برقی می‌رویم.

انواع شوفاژ برقی - رادیاتور برقی

بهترین برند‌های ایرانی و خارجی رادیاتور برقی

انتخاب یک سیستم گرمایشی مناسب که پاسخ‌گوی نیاز‌های شما باشد نباید سرسری گرفته شود و بهتر است قبل از خرید حتما با انواع برند‌ها و ویژگی‌های هر کدام آشنا شوید و به خوبی در باره‌شان تحقیق کنید. پیدا کردن بهترین برند شوفاژ برقی با وجود هزاران برندی که امروزه در بازار مشاهده می‌کنید کار پر دردسری است. در این قسمت تلاش کردیم تا مجموعه‌ای از خوشنام‌ترین برند‌ها را که هر کدام در زمینه‌ی تولید و ارائه‌ی خدمات پس از فروش انواع رادیاتور برقی زبان‌زد هستند را به شما معرفی کنیم تا انتخاب برای شما آسان‌تر شود. شوفاژ‌های برقی مدیا، هاردستون، فلر، دلونگی، مگامکس، تک‌الکتریک، پارس‌خزر، هاردستون، میگل، نوا و بلک اند دکر از مارک‌های خوب ایرانی و خارجی هستند که محصولات با کیفیتی را تولید و عرضه می‌کنند.

مرور کلی

با از راه رسیدن فصل سرما افراد به استفاده از انواع سیستم‌های گرمایشی روی آورده‌اند. اگرچه استفاده از سیستم‌های گرمایشی گازی در ایران به صرفه‌تر است اما گاهی نبود لوله‌کشی گاز، کارآمد نبودن سیستم‌های گرمایشی گازی و تمایل برای حفظ محیط زیست و کاهش آلاینده‌ها ما را به سمت استفاده از سیستم‌های گرمایشی برقی به خصوص انواع رادیاتور برقی ها که ایمنی و عملکرد بهتری دارند سوق داده‌است. انواع رادیاتور برقی ها در اندازه‌های متفاوت تولید می‌شوند و با وجود مصرف برق بالا و عدم تطبیق با فضاهای بزرگ مزیت‌های بسیاری نیز دارند. در این مطلب از المارکت به معرفی انواع رادیاتور‌ برقی و نحوه‌ی عملکردشان پرداختیم و بهترین برند‌های ایرانی و خارجی این رادیاتور‌ها را معرفی کرده‌ایم. شما می‌توانید برای مشاهده و خرید انواع رادیاتور برقی به فروشگاه اینترنتی المارکت مراجعه کنید.

اگر این مطلب برایتان مفید بوده، آن را با دیگران به اشتراک بگذارید:

کالاهای مرتبط

آنچه باید درباره انواع رادیاتور برقی بدانید
%۱۱ تخفیف
۵,۶۰۰,۰۰۰ تومان 5,000,000 تومان
آنچه باید درباره انواع رادیاتور برقی بدانید
تخفیف
۱۵,۵۰۰,۰۰۰ تومان 15,000,000 تومان

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر ثبت می‌کنید!
ثبت دیدگاه برای این مطلب
*
*
*