نکات مهم در هنگام خرید دستگاه تصفیه هوا

دستگاه تصفیه هوا

دستگاه تصفیه هوا راهکاری برای بهبود کیفیت هوا در منازل به شمار می‌آید. این دستگاه‌ها انواع مختلفی دارند که هرکدام مصارف، مزایا و معایب خاص خود را دارند که هنگام خرید باید موردتوجه قرار گیرند. در این مطلب از وبلاگ المارکت به ارائه یک راهنمای جامع خرید دستگاه تصفیه هوا می‌پردازیم و نکاتی را که هنگام خرید این دستگاه باید در نظر داشته باشید را بررسی می‌کنیم. با ما همراه شوید.

مقدمه

آلودگی هوا را می‌توان به‌عنوان وجود مواد شیمیایی سمی یا ترکیبات آلی فرار در هوا، در سطوحی که می‌تواند خطری برای سلامتی ایجاد کند، تعریف کرد. به معنای گسترده‌تر، آلودگی هوا به معنی حضور مواد شیمیایی یا ترکیبات موجود در هوا است که کیفیت هوا را پایین می‌آورد و باعث تغییرات کیفی زندگی ما (مانند آسیب دیدن لایه اوزون یا گرمایش جهانی) می‌شود.

سازمان جهانی بهداشت در آخرین گزارش خود تأثیر آلودگی هوا بر سلامت کودکان را بررسی کرده و به این نتیجه رسیده که مادران بارداری که هوای آلوده تنفس می‌کنند احتمال اینکه نوزادشان زودرس و نارس و با وزن کم متولد شده بالا می‌رود. علاوه بر این آلودگی هوا بر رشد سیستم عصبی و توانایی‌های شناختی تأثیر منفی دارد و می‌تواند به آسم یا سرطان کودکان منتهی شود.

علاوه بر آلودگی هوای بیرون که به داخل خانه هم ورود پیدا می‌کند، آلودگی هوای داخل خانه نیز مهم است که به‌مراتب خطرناک‌تر از هوای بیرون است. چراکه هوای داخل خانه نسبت به هوای بیرون راکدتر است. در کشورهای کم‌درآمد یا با درآمد متوسط، آلودگی ناشی از پخت‌وپز در داخل خانه و آلودگی هوای خارج خانه عامل نیمی از موارد عفونت حاد دستگاه تنفس تحتانی در کودکان زیر پنج سال است.

چاره چیست؟

متأسفانه تعداد کمی از مردم حاضرند برای حل این مسئله زمان، انرژی و وقت خود را صرف کنند؛ اما خبر خوش این است که ممکن است کنترل کیفیت هوای شهر محل زندگی شما، در اختیار شما نباشد اما بالا بردن کیفیت هوای داخل ساختمان (IAQ) چندان دشوار نیست. یکی از بهترین و به‌مراتب ارزان‌ترین راه‌حل‌ها، استفاده از درازمدت از دستگاه تصفیه هوا خانگی است.

شما می‌توانید انواع دستگاه تصفیه هوا را با قیمیت مناسب، بهترین کیفیت و ارسال رایگان از فروشگاه المارکت تهیه نمایید.

خرید دستگاه تصفیه هوا

بسیاری از کسانی که برای اولین بار فیلتر دستگاه تصفیه هوا خانگی خود را تعویض می‌کنند از مشاهده آلودگی‌های تجمع کرده در فیلتر آن، شگفت‌زده و گاه هراسان می‌شوند. آلودگی‌های دیگری مثل بخارات و گازهای شیمیایی در هوای اطراف شما وجود دارند که با چشم قابل مشاهده نیستند و جذب فیلترهای کربن فعال در دستگاه تصفیه‌کننده هوا می‌شوند. به همین دلیل کسانی که آلرژی فصلی دارند و یا حتی از آسم خفیف رنج می‌برند با استفاده از فیلترهای هوا تنفس بهتری خواهند داشت.

راهنمای خرید دستگاه تصفیه هوا

دستگاه تصفیه هوا در انواع مختلف با تکنولوژی‌های گوناگون برای حذف آلودگی از هوای اطراف، به بازار آمده‌ است. اولین قدم شما برای انتخاب محصول مناسب این است که مسائل مربوط به کیفیت هوای اطراف خود را بشناسید. وقتی در خصوص هوایی که تنفس می‌کنید و کیفیت آن اطلاعات کافی به دست آوردید، راحت‌تر می‌توانید تصمیم‌گیری کنید.

حجم فضای پوشش

اولین موردی که باید در نظر گرفت مقدار فضایی است که قصد دارید هوای آن را تصفیه کنید. این موضوع درواقع مهم‌ترین موردی است که باید مدنظر قرار گیرد. پیشنهاد می‌شود که ظرفیت فضای پوشش تصفیه‌ی هوایی که تهیه می‌کنید کمی بیشتر از اندازه‌ی اتاق موردنظر شما باشد. در نظر داشته باشید که ظرفیت پوشش این دستگاه‌ها به مترمکعب محاسبه می‌شود. هنگام محاسبه‌ی فضای اتاق خود ارتفاع را نیز باید در نظر بگیرید. به‌طور مثال یک دستگاه تصفیه‌ی هوا که ظرفیت آن ۴۵۰ تا ۵۰۰ مترمکعب است، می‌تواند برای اتاقی با ۳۰۰ مترمکعب فضا و ۹ متر ارتفاع مناسب باشد.

دستگاه تصفیه هوا

هدف شما از خرید دستگاه تصفیه هوا چیست

آیا قصد دارید ذرات آلرژی‌زا، گرده گیاهان، شوره، دود و … را از هوای اطراف خود حذف کنید؟ باید دقیقاً تعیین کنید که نگرانی شما کدام‌یک از آلاینده‌های هوا است و قصد دارید به‌وسیله فیلترهای هوا، چه چیزی را حذف کنید؟ این یک نکته اساسی در انتخاب دستگاه تصفیه هوا مناسب است. چراکه درواقع هرکدام از فیلترها و تکنولوژی‌های تصفیه هوا، برای حذف نوع خاصی از آلاینده‌ها طراحی و ساخته‌شده‌اند.

شما می‌توانید انواع دستگاه تصفیه هوا را با قیمیت مناسب، بهترین کیفیت و ارسال رایگان از فروشگاه المارکت تهیه نمایید.

عملکرد دستگاه تصفیه هوا

نرخ تحویل یا CADR

نرخ تحویل دستگاه تصفیه هوا درواقع به شما می‌گوید چه مقدار هوای تصفیه‌شده از دستگاه خارج می‌شود و سرعت عملکرد دستگاه چقدر است. هرچه CADR بالاتر باشد ظرفیت تصفیه‌ دستگاه تصفیه هوا نیز بالاتر است. بر اساس فضای اتاقی که قصد قرار دادن دستگاه تصفیه در آن را دارید می‌توانید دستگاهی با نرخ تحویل بالاتر برای آن فضا انتخاب کنید.

تهویه در ساعت یا ACH

ACH مشخص می‌کند که دستگاه تصفیه هوا در هر ساعت چند بار موفق به تصفیه‌ی کامل هوای اتاق می‌شود. با توجه ‌به بالا بودن آلودگی هوا در برخی شهرها، لازم است دستگاهی انتخاب شوند که دارای ACH چهار باشد؛ یعنی هر ۱۵ دقیقه یک‌بار هوای اتاق را کاملاً تصفیه کند.

جالب است بدانید به دلیل وجود فضای رقابتی در بازارِ دستگاه‌های تصفیه‌ هوا، شرکت‌ها معمولاً نرخ تحویل (CADR) را بالا می‌برند و روی این مورد مانور تبلیغاتی بیشتری می‌دهند؛ درصورتی‌که در مورد تهویه در ساعت (ACH) عموماً سکوت می‌کنند. توجه داشته باشید حتی اگر دستگاهی فضای پوشش بالایی داشته باشد اما تهویه در ساعت آن پایین باشد، باید به عملکرد کلی آن شک و در خرید آن تجدیدنظر کرد.

به فناوری دستگاه تصفیه هوا توجه کنید

فناوری مورداستفاده در یک دستگاه تصفیه هوا عامل بسیار مهمی در انتخاب و خرید آن به شمار می‌آید. اساساً فناوری مورداستفاده در این دستگاه‌ها به دو بخش کلی اکتیو (Active) و پسیو (Passive) تقسیم می‌شوند. شما به‌عنوان خریدار باید فرق بین این دو فناوری را بدانید:

اکتیو

تصفیه هوای اکتیو، عامل‌هایی در فضا آزاد و از این طریق آلاینده‌های موجود در هوا را یونیزه می‌کند و باعث رسوب آن‌ها می‌شود. دستگاه‌هایی که از این فناوری استفاده می‌کنند چنانچه Ozone-safe نباشند، گاز اوزون ساطع می‌کنند که برای استفاده داخل منزل مناسب نیستند و برای ریه‌ ضرر دارند. پس لازم است هنگام تهیه‌ی دستگاه‌هایی با فناوری اکتیو و یونیزاسیون، به این موردتوجه داشته باشید.

پسیو

تصفیه هوای پسیو، به کمک فیلترهای موجود در آن آلاینده‌ها را جذب می‌کند و گاز اوزون نیز آزاد نمی‌کند؛ بنابراین، این نوع دستگاه‌ها برای استفاده در محیط منزل گزینه‌های بهتری به‌حساب می‌آیند.

گارانتی و خدمات پس از فروش

ممکن است شما یک محصول ارزان در بازار یافت کنید که گارانتی کوتاه‌مدت داشته باشد و یا به‌طورکلی فاقد ضمانت و گارانتی معتبر و واقعی باشد؛ اما توصیه می‌کنیم که خرید آن صرف‌نظر کنید. خرید یک دستگاه تصفیه هوا باکیفیت، درواقع یک سرمایه‌گذاری بزرگ و طولانی‌مدت است.

شما می‌توانید انواع دستگاه تصفیه هوا را با قیمیت مناسب، بهترین کیفیت و ارسال رایگان از فروشگاه المارکت تهیه نمایید.

بهتر است دستگاهی را انتخاب کنید که مراکز خدمات پس از فروش آن همه‌جا در دسترس باشد و ازنظر تعویض فیلترها و قطعات مشکلی نداشته باشید. سعی کنید به ‌جای خرید از فروشگاه‌های متفرقه، از شرکت‌های معتبر خرید کنید و فراموش نکنید که ما آن‌قدر ثروتمند نیستیم که کالای ارزان خریداری کنیم! چراکه کالای ارزان و بی‌کیفیت، دردسرهای خاص خودش را دارد.

اگر این مطلب برایتان مفید بوده، آن را با دیگران به اشتراک بگذارید:

کالاهای مرتبط

نظرات کاربران

ثبت دیدگاه برای این مطلب
*
*
*

نظرات کاربران

  • جوادی
    الان دیگه تو هر خونه لازمه مرسی
    پاسخ دهید