رادیاتور برقی مناسب خود را چطور انتخاب کنیم

رادیاتور برقی مناسب

رادیاتور برقی مناسب برای شما کدام است؟ چند نوع رادیاتور برقی وجود دارد و بر حسب شکل و ابعاد رادیاتور برقی کدام مدل را انتخاب کنیم تا به چیدمان خانه‌مان بیاید؟ در گذشته‌ای نه چندان دور انتخاب تجهیزات گرمایشی برای تنظیم دمای محیط خانه و محل کار بسیار محدود بود؛ اما امروزه با پیشرفت صنعت و فناوری هزاران تجهیز گرمایشی مختلف وارد بازار شده‌اند که با حداقل عوارض، بیشترین بازدهی را ارائه می‌کنند.

یکی از جدیدترین تجهیزات گرمایشی که کاملا ایمن و کارآمد است و گرمای محیط‌های کوچک و متوسط را به خوبی تامین می‌کند، رادیاتور برقی است. این دستگاه که به عنوان شوفاژ برقی نیز شناخته می‌شود، با استفاده از المنت‌های گرم‌کننده روغن موجود در سازوکار خود را گرم می‌کند و از طریق گرمای آن، حرارت را به پره‌ها و محیط بیرون رادیاتور منتقل می‌سازد.

این وسیله گرمایشی برای کارکرد خود نیاز به هیچ دودکشی ندارد؛ چرا که نه از طریق سوزاندن سوخت، بلکه از طریق گرمایش روغن، حرارت لازم را ایجاد می‌کند و گازهای گلخانه‌ای تولید نخواهد کرد. یکی از مزایای اصلی این دستگاه که انتخاب رادیاتور برقی مناسب را سهولت می‌بخشد، این است که رادیاتور برقی با هر وزن و ابعادی امکان جابه‌جایی دارد و هرکجا که یک پریز برق باشد، می‌تواند فعالیت کند.

نکات مهم در خرید رادیاتور برقی مناسب

برای خرید رادیاتور برقی مناسب در اولین گام باید بررسی کنیم که آیا این تجهیزات گرمایشی اصلا برایمان مناسب است و یا نه! با توجه به آنچه که پیش‌تر نیز اشاره کردیم، رادیاتور یا شوفاژ برقی می‌تواند برای گرمابخشی به محیط‌های با متراژ کوچک و متوسط به کار برود. مخصوصا در فضاهایی که سیستم انتقال گاز و دودکش وجود ندارد؛ این دستگاه واقعا کارآمد و مناسب است که دمای دلخواه را برای محیط فراهم می‌کند.

رادیاتور برقی

در مورد اینکه آیا اصلا خرید رادیاتور برقی مناسب است و یا نه؟ خوب است نگاهی به مزایا و معایب این دستگاه داشته باشیم.

مزایای رادیاتور برقی

  • رادیاتور برقی امکان جابجایی دارد و در هر محل می‌تواند نصب و راه‌اندازی شود.
  • شیوه استفاده از آن بسیار آسان است. تنها کافی است دو شاخه آن را به پریز برق متصل نمایید تا راه‌اندازی شود.
  • با توجه به اینکه این دستگاه سوخت فسیلی نمی‌سوزاند، گاز گلخانه‌ای تولید نخواهد کرد و با محیط زیست سازگاری خوبی دارد.
  • انواع رادیاتور برقی قیمت مناسبی دارند و همچنین تعمیر و سرویس دستگاه ارزان قیمت خواهد بود‌.
  • روغن مورد استفاده رادیاتور برقی برای تولید گرما دائمی است و نیازی به تعویض روغن نمی‌باشد.
  • این دستگاه ایمنی خوبی دارد و از تنوع بالایی برخوردار است.

اما اگر در مورد معایب رادیاتور برقی بخواهید، باید بگوییم که رادیاتور برقی با سیم کشی‌های قدیمی ساختمان‌ها چندان جور نمی‌شود و به دلیل مصرف بالای انرژی الکتریکی نمی‌توان استفاده از آن در محیط‌های وسیع را به صرفه دانست. اما با توجه به کاربری مد نظر شما این دستگاه انتخاب خوبی به‌شمار می‌آید و درصورتیکه هوشمندانه انتخاب کنید، می‌تواند بازدهی بالایی برایتان داشته باشد.

پارامترهای مهم در انتخاب رادیاتور برقی مناسب

  • جنس بدنه؛ اولین فاکتور مهم در انتخاب یک رادیاتور برقی، جنس بدنه آن است. انواع رادیاتور برقی از متریال‌های سنگ، شیشه و فلزاتی محکم مثل آهن، استنلس استیل و آلومینیوم تهیه می‌شوند؛ و جنسی بهتر از سایرین است که در عین مقاومت بالا، سبک نیز باشد. از این رو فلزاتی مثل آلومینیوم و آلیاژهایی از جمله استیل ضد زنگ برای استفاده در بدنه بسیار کارآمد هستند.
  • تعداد پره‌ها و میزان گرمابخشی؛ ارتباط مستقیمی بین میزان گرمابخشی رادیاتور و تعداد پره‌های آن وجود دارد. به‌طوری‌که هرچه یک رادیاتور پره‌های بیشتری داشته باشد، در گرم کردن محیط با متراز بالا موثرتر عمل می‌کند. برای سنجش این فاکتور لازم است پیش از خرید، از متراژ محیط مد نظر مطلع شوید و راه‌های هدررفت انرژی در خانه را بشناسید. به عنوان مثال برای محیطی با هدررفت متوسط انرژی، به ازای هر یک متر مربع نیاز به ۹۰ کیلوکالری گرما دارید.
  • قابلیت جابجایی؛ پیش از خرید رادیاتور برقی مناسب چیدمان خانه، حتما مدل‌های مختلف را از لحاظ امکان جابجایی و داشتن پایه‌های مقاوم و کاربردی بررسی کنید. همچنین در این مورد باید به وزن دستگاه توجه لازم را داشته باشید.
  • امکانات دستگاه؛ سیستم قطع کن خودکار، نمایشگر، بخش حوله خشک‌کن، سیستم ضد انجماد و جمع کن سیم برق، همه از امکاناتی هستند که یک رادیاتور برقی مناسب می‌تواند داشته باشد. خصوصا سیستم قطع کن خودکار برای ایمنی دستگاه بسیار لازم و ضروری است.
رادیاتور برقی مناسب

سخن پایانی المارکت

آنچه در این نوشته از المارکت خواندید، مهمترین نکات برای خرید رادیاتور برقی مناسب و ایده‌آل بود. با انتخاب یک تجهیز گرمایشی خوب و کارآمد می‌توانید دمای دلخواهتان را تنظیم نموده و محیط خانه و محل کار را به محیطی مثبت تبدیل کنید به‌طوری‌که در آن راندمان کاریتان افزایش یابد‌. بنابراین در انتخاب و خرید رادیاتور هوشمندانه عمل کنید و برای خریدی به‌صرفه و عالی، حتما به صفحه محصولات المارکت سری بزنید.

اگر این مطلب برایتان مفید بوده، آن را با دیگران به اشتراک بگذارید:

کالاهای مرتبط

رادیاتور برقی مدیا NY2311-20M
رادیاتور برقی مدیا NY2311-20M
تخفیف
۵,۵۰۰,۰۰۰ تومان 5,300,000 تومان
رادیاتور برقی هاردستون OR2507
تخفیف
۵,۱۰۰,۰۰۰ تومان 4,750,000 تومان
رادیاتور برقی میدیا NY2311-16JA
تخفیف
۱۵,۵۰۰,۰۰۰ تومان 15,000,000 تومان

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر ثبت می‌کنید!
ثبت دیدگاه برای این مطلب
*
*
*