راهنمای خرید بستنی ساز، نکاتی که نباید فراموش کرد

راهنمای خرید بستنی‌ ساز

بستنی از خوراکی‌های محبوب در جهان است که مصرف آن در تابستان و روزهای گرم سال افزایش پیدا می‌کند. این خوراکی خنک، شیرین و خوش‌طعم معمولا بر پایه‌ی لبنیات آماده می‌شود و ترکیب آن با طعم‌دهنده‌ها، خرده‌های میوه یا شکلات یک ظرف بستنی خوشمزه را برای ما آماده می‌کند. اما افرادی هم هستند که تمایلی به مصرف لبنیات ندارند یا ترجیح می‌دهند شکر مصرف نکنند. این افراد خرید بستنی ساز و تهیه‌ی بستنی در خانه را انتخاب می‌کنند تا با مواد خوراکی مورد نظرشان بستنی تهیه کنند.

امروز در این مطلب از المارکت می‌خواهیم نکاتی که باید در زمان خرید بستنی ساز به آن‌ها دقت کنید را به شما آموزش دهیم.

واقعا خرید بستنی ساز لازم است؟

همانطور که قبل‌تر اشاره کردیم افرادی که تمایلی به مصرف لبنیات یا شکر ندارند از طرفداران خرید بستنی ساز هستند. همچنین افرادی که فرزند کوچک در خانه دارند و دوست دارند فرزندشان تغذیه‌ی سالمی داشته باشد می‌توانند با خرید بستنی ساز بستنی‌های میوه‌ای سالم تهیه کنند. البته افرادی هم که تمایلی به مصرف محصولات کارخانه‌ای و مواد غذایی همراه با نگهدارنده یا افزودنی‌های شیمیایی ندارند هم از طرفداران بستنی ساز هستند. پس اگر شما هم جزو یکی از این گروه‌ها هستید باید بدانید که خرید بستنی ساز نه تنها برای شما لازم است، بلکه از ضروریات به حساب می‌آید.

انواع دستگاه بستنی ساز

خرید بستنی ساز

بستنی سازها به سه دسته‌ی کلی بستنی ساز دستی (یخ و نمکی)، بستنی ساز برقی و بستنی ساز دیجیتالی کمپرسوردار تقسیم می‌شوند. شما می‌توانید با توجه به بودجه و نیازی که دارید یکی از این سه مدل را انتخاب کنید.

برندهای مختلف و معروفی بستنی‌ ساز تولید می‌کنند و این دستگاه یکی از وسایل محبوب خانواده‌هایی است که فرزند دارند.

خرید بستنی ساز دستی (یخ و نمکی)

اگر قصد خرید بستنی ساز دستی را دارید باید بدانید که تمام مراحل ساخت بستنی با دست انجام می‌شود و شما باید مدت زیادی دسته‌ی آن را بچرخانید تا مواد اولیه به بستنی تبدیل شوند. از مزایای این بستنی ساز هزینه‌ی پایین آن و امکان کنترل سرعت چرخش همزن است.

خرید بستنی ساز برقی

خرید بستنی ساز برقی کار را برای شما آسان می‌کند. مواد را در مخزن مربوطه می‌ریزید و کلید روشن را می‌زنید. بدون هیچ دردسری بستنی خوشمزه آماده می‌شود و می‌توانید آن را تا ۲ روز در فریزر نگهداری کنید.

برندهایی مانند بیشل، کنوود، کویزینارت، سیج و… این مدل بستنی سازها را عرضه می‌کنند.

خرید بستنی ساز دیجیتالی کمپرسوردار

این مدل از بستنی سازها قیمت بالایی دارند اما می‌توانند یک پیاله بستنی مثل بستنی‌های کارخانه‌ای به شما تحویل بدهند. کاربرد آن آسان است. در کمتر از یک ساعت بستنی شما را آماده می‌کند.

نکات مهم برای خرید بستنی ساز

نکات خرید بستنی ساز
  • سرعت آماده شدن بستنی را بررسی کنید. مخصوصا اگر خرید بستنی ساز برای استفاده در کافه یا محلی پر رفت‌وآمد است سرعت آماده شدن بستنی به نکته‌ی خیلی مهمی تبدیل می‌شود.
  • در زمان خرید بستنی ساز دقت کنید که کار با آن ساده باشد تا در زمان تهیه‌ی بستنی به مشکل خاصی برنخورید.
  • به ظرفیت دستگاه دقت کنید. اگر کمتر یا بیشتر از میزان مورد نیاز شما باشد می‌تواند مشکل آفرین باشد.
  • دقت کنید که تمیز کردن آن آسان باشد. اگر شست‌وشوی دستگاه دشوار باشد یا شستن قسمت‌هایی از آن غیرممکن، باعث جمع شدن جرم یا ذرات مواد غذایی شده و از نظر بهداشتی مناسب نیست.
  • به سروصدای تولید شده توسط دستگاه دقت کنید. قطعا شما دوست ندارید یک وسیله‌ی دستی یا برقی چند ساعت در خانه‌تان صدای آزاردهنده تولید کند.
  • دقت کنید که بافت بستنی در آن به چه شکل است. اگر بستنی شل‌تر یا سفت‌تر از حد معمول تهیه می‌کند، این دستگاه گزینه‌ی مناسبی برای خرید نیست.
اگر این مطلب برایتان مفید بوده، آن را با دیگران به اشتراک بگذارید:

نظرات کاربران

ثبت دیدگاه برای این مطلب
*
*
*

نظرات کاربران

  • گرجانیان
    مرسی از راهنمایی شما
    پاسخ دهید