راهنمای خرید رادیاتور برقی

در این مطلب به بررسی رادیاتور برقی پرداختیم تا به شما در تصمیم‌گیری برای خرید رادیاتور برقی با کیفیت کمک کنیم. شما می‌توانید برای مشاهده و خرید رادیاتور برقی به فروشگاه المارکت مراجعه کنید.

خرید رادیاتور برقی شوفاژ برقی

با شروع فصل پاییز و سردتر شدن هوا، افراد کم کم به استفاده از سیستم‌های گرمایشی روی می‌آورند. این روزها سیستم‌های گرمایشی گوناگونی در بازار به چشم می‌خورد که هر کدام با استفاده از منابع مختلف انرژی گرما تولید می‌کنند. یکی از سیستم‌های گرمایشی که کم‌تر به آن پرداخته شده است رادیاتور‌ برقی است. سیستم‌های گرمایشی برقی سال‌هاست که وارد بازار شده‌اند اما جایگاه‌شان وقتی محکم شد که مردم از افزایش قیمت گاز، کاهش ذخایر گازی و اثرات مخرب گازهای گلخانه‌ای آگاه شدند. در این مطلب از المارکت قصد داریم درباره‌ی مهم‌ترین نکات قابل توجه هنگام خرید رادیاتور برقی صحبت کنیم.

آشنایی با رادیاتور برقی

قبل از این که سراغ راهنمای خرید رادیاتور برقی برویم بهتر است کمی با رادیاتور برقی یا همان شوفاژ برقی آشنا شویم. قسمت‌های اصلی یک رادیاتور برقی شامل المنت‌ها، روغن، ترموستات و پره‌ها می‌باشد. رادیاتور‌های برقی و گازی ظاهری شبیه به هم دارند اما در رادیاتور‌های برقی از روغن به عنوان سیال استفاده می‌شود. این روغن نسوز در تماس با المنت‌ها تبخیر شده و با ورود به پره‌ها جریان همرفتی ایجاد می‌شود. 

مصرف بالای برق این محصولات موجب شده تا مشتریان بیش‌تر از این محصولات برای مناطقی که گاز‌کشی نشده‌اند مانند خانه‌باغ‌ها استفاده کنند. دمای این محصولات با وجود ترموستات به راحتی قابل تنظیم است و امنیت و توان گرمایش آن‌ها بیش‌تر از بخاری‌برقی‌هاست. رادیاتور‌های برقی نیازی به پکیج و موتورخانه نداشته و با وجود چرخ‌هایی که زیرشان تعبیه شده به راحتی قابل جا‌به‌جایی هستند. گفتنی است که این محصولات نمی‌توانند گرمای لازم برای فضاهای بزرگ را تامین کنند و با سیستم برق‌کشی قدیمی هماهنگ نیستند.

نکات مهم هنگام خرید رادیاتور برقی

حالا که تا حدودی با شوفاژ برقی آشنا شدیم به نکات مهم برای خرید رادیاتور برقی می‌پردازیم. بسته به نیاز خود شما می‌توانید یکی از انواع رادیاتور برقی را انتخاب و خریداری کنید.

  1. چه مقدار می‌خواهید هزینه کنید

قبل از هر کاری باید حداقل و حداکثر بودجه‌تان را مشخص کنید. قطعا یکی از تاثیرگذارترین نکات در خرید رادیاتور برقی قیمت آن و تناسب آن با بودجه شماست.

  1. رادیاتور را برای چه فضایی می‌خواهید

فضای مورد نظر را از نظر سیم‌کشی مناسب، عایق بندی و متراژ بررسی کنید. هرچه متراژ اتاق شما بیش‌تر باشد به سیستمی با توان گرمایشی بالاتر نیاز دارید و بالعکس. اگر ساختمان عایق بندی مناسبی داشته باشد و تعداد پنجره‌هایش نیز کم‌تر باشد یک سیستم گرمایشی با توان متوسط هم به خوبی اتاق شما را گرم می‌کند ولی با بالا رفتن تعداد پنجره‌ها و نبود عایق بندی مناسب به سیستمی با توان بالاتر نیاز پیدا می‌کنید.

خرید رادیاتور برقی
  1. به چه ظرفیت گرمایشی نیاز دارید

توان و ظرفیت گرمایشی رادیاتور یکی از مهم‌ترین پارامتر‌ها هنگام خرید رادیاتور برقی است. در بازار رادیاتور‌هایی با مدل‌ها و ظرفیت‌ها مختلف ارایه می‌شود پس بهتر است قبل از خرید توان متناسب با متراژ و عایق بندی اتاق مورد نظر را مشخص کنید. اگر نمی‌دانید بین دو مدل رادیاتور با ظرفیت متفاوت و قیمت یکسان کدام را انتخاب کنید، بهتر است رادیاتور با ظرفیت بالاتر را انتخاب کنید چون با وجود قابلیت تنظیم دما هم می‌توانید دمای اتاق را به دمای دلخواهتان برسانید هم خیالتان از بابت یخبندان‌های پیش‌بینی نشده راحت است.

  1. تعداد پره چه اهمیتی دارد

اگر دو رادیاتور با توان یکسان داشته باشیم رادیاتوری گرمای بیش‌تری به محیط می‌دهد که تعداد پره‌های بیش‌تری داشته باشد. برای درک بهتر مطلب باید بدانیم که روغن رادیاتور با گردش در پره‌ها گرما را به محیط منتقل می‌کند؛ یعنی وظیفه‌ی اصلی پره‌ها ایجاد یک سطح برای انتقال گرماست. پس از توجه به تعداد پره‌های رادیاتور غافل نشوید.

  1. کدام جنس بهتر است

جنس رادیاتور یکی دیگر از مواردی است که در فرایند انتقال گرما تاثیر می‌گذارد. هرچه ماده‌ی به کار رفته در رادیاتور رسانای بهتری باشد، انتقال گرما بهتر انجام می‌شود و محصول کیفیت بالاتری دارد. جنس بیش‌تر رادیاتور‌های برقی از استیل، آلومینیوم یا آهن است. در این میان آلومینیوم رسانایی بیش‌تری دارد و استیل دیرتر گرمای خود را از دست می‌دهد. آلومینیوم از نظر مصرف انرژی بسیار کارآمد است و استیل دوام بالایی دارد.

image 1
  1. به برچسب مصرف انرژی توجه کنید

می‌دانید که رادیاتور‌های برقی مصرف انرژی بالایی دارند پس هنگام خرید حتما به برچسب مصرف انرژی توجه کنید. قیمت محصولاتی که مصرف انرژی پایین‌تری دارند بالاتر است اما به این نکته توجه کنید که در ایران برق گران است و هزینه‌ی اضافه‌ی شما روی یک محصول به نوعی صرفه‌جویی در قبض برق آخر ماه‌تان محسوب می‌شود.

  1. رادیاتور چه آپشن‌های اضافه‌ای دارد

همان‌طور که گفته شد مدل‌های مختلفی از رادیاتور‌های برقی در بازار موجود است و شرکت‌های تولید کننده همیشه در تلاش هستند تا با اضافه کردن یک آپشن جدید و کاربردی به محصولاتشان با سایر شرکت‌های بازار رقابت کنند. از این دست ویژگی‌ها می‌توان به قابلیت تنظیم ارتفاع، صفحه‌ی دیجیتال، حساسیت بالای ترموستات اشاره کرد.

بهترین برند رادیاتور برقی در بازار کدام است

اولین موضوعی که برای خرید رادیاتور برقی ذهن مشتریان را درگیر می‌کند انتخاب یک برند با کیفیت است. رقابت تنگاتنگی بین برند‌های مختلف رادیاتور برقی در بازار دیده می‌شود و همین موضوع انتخاب بهترین برند را برای مشتریان دشوارتر می‌کند. از خوشنام‌ترین برند‌های خارجی رادیاتور برقی می‌توان به فلر، میدیا، دلونگی، میگل و نوا و از بهترین برند‌های ایرانی می‌توان به مگامکس، تک‌الکتریک و پارس‌خزر اشاره کرد.

با توجه به نکات بالا شما می‌توانید از بین برندهای خوب بازار نسبت به خرید رادیاتور برقی مناسب خود اقدام کنید.

راهنمای خرید رادیاتور برقی

مرور کلی 

روزهای سرد زمستانی در راه هستند و یک سیستم گرمایشی با کیفیت فضایی گرم و لذت بخش برای شما و عزیزانتان فراهم ‌می‌کند. اگر شما هم عاشق گشت‌وگذار در طبیعت هستید یا محل زندگی‌تان گاز‌کشی نشده است، رادیاتور برقی بهترین انتخاب برای شماست. در این مطلب به بررسی رادیاتور برقی پرداختیم تا به شما در تصمیم‌گیری برای خرید رادیاتور برقی با کیفیت کمک کنیم. شما می‌توانید برای مشاهده و خرید رادیاتور برقی به فروشگاه المارکت مراجعه کنید.

اگر این مطلب برایتان مفید بوده، آن را با دیگران به اشتراک بگذارید:

کالاهای مرتبط

شوفاژ برقی نوا 13 پره NH1254
راهنمای خرید رادیاتور برقی
تماس بگیرید
5,250,000 تومان
راهنمای خرید رادیاتور برقی
%۱۱ تخفیف
۵,۶۰۰,۰۰۰ تومان 5,000,000 تومان
رادیاتور فن دار 13 پره ميديا NY23ECF13L
راهنمای خرید رادیاتور برقی
تماس بگیرید
23,500,000 تومان

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر ثبت می‌کنید!
ثبت دیدگاه برای این مطلب
*
*
*