راهنمای خرید چرخ خیاطی سردوز خانگی

خرید چرخ خیاطی سردوز خانگی

خرید چرخ خیاطی سردوز خانگی یکی از دغدغه‌های اصلی افرادی است که به خیاطی علاقه‌مند هستند اما از پس هزینه چرخ‌های سردوز صنعتی بر نمی‌آیند. تولید پوشاک زیبا و کارآمد از اول ازل از نیازهای اساسی انسان به شمار می‌رفته است و این سبب شده افراد به فکر اختراع دستگاه‌هایی چون چرخ خیاطی بیفتند. با تحولات صنعتی بسیار، امروزه چرخ‌های خیاطی از فرم ساده و کمتر کاربردی قدیمی، به چرخ‌هایی مبدل شده‌اند که در هر بخش از دوخت لباس تخصصی عمل می‌کنند و ضمن محافظت از فرم پارچه، ظاهر آن را بهبود می‌بخشند.

یکی از انواع فوق‌العاده کاربردی و کمک‌کننده چرخ‌ها در صنعت، چرخ خیاطی سردوز است که در دوخت لبه پارچه‌ها و یکدست دوختن درزهای البسه کاربرد دارد. همان طور که از نامش پیداست این چرخ به طور تخصصی و حرفه‌ای اطراف پارچه و درزها را می‌دوزد و به کمک تیغه تیز تعبیه شده در ساختار خود، در همین حین اضافه پارچه‌ها در نواحی درز را برش می‌دهد. پس اگر نیاز شما این است خرید چرخ خیاطی سردوز خانگی را در نظر داشته باشید.

با توجه به نوع پارچه، انواع چرخ خیاطی سردوز نیز می‌توانند متفاوت باشد و هنگامی‌که چرخ خیاطی سردوز مناسب برای دوخت درزهای یک لباس مورد استفاده قرار می‌گیرد، تاثیر به سزایی بر افزایش مقاومت و استحکام پارچه خواهد گذاشت. بدین ترتیب پارچه دوخته شده با سردوز ریش ریش نمی‌شود و با دوخت‌های زیگزاگ حلقه‌ای تا مدت‌های طولانی درزهای خود را حفظ می‌کند.

در ادامه این مطلب آنچه لازم است برای خرید چرخ خیاطی سردوز خانگی بدانید را آورده‌ایم.

خرید چرخ خیاطی سردوز خانگی

انواع چرخ خیاطی سردوز

انواع چرخ خیاطی سردوز از لحاظ تعداد قرقره، نوع پارچه و کارایی از هم متمایز می‌شوند و هر یک کاربردهای مخصوصی دارند. به دلیل توان بالا و امکانات و لوازم پیشرفته، خرید چرخ خیاطی سردوز صنعتی بسیار گران‌تر از انواع خانگی است و چرخ سردوز خانگی، برای مصارف محدودتر ایده‌آل محسوب می‌شود. چرخ خیاطی سردوز خانگی اگر چه توان مصارف بالا را ندارد؛ اما برای دوخت تمیز و زیبای لباس واقعا کارآمد است. از لحاظ نخ انواع چرخ خیاطی سردوز عبارتند از:

  • سردوز ۲ نخ برای دوخت لبه‌ها و درزهای پارچه‌های سبک مثل روسری
  • سردوز ۳ نخ دارای ۱ نخ برای سردوز کردن پارچه‌ها که برای انواع پارچه دارای ضخامت متوسط و بالا مناسب است اما دوختی با تراکم کم ایجاد می‌کند.
  • سردوز ۴ نخ که کاربردی‌ترین سردوز است؛ دوختی مقاوم و درعین‌حال منعطف ایجاد می‌کند که ظاهری آراسته و زیبا به پارچه می‌دهد. انواع صنعتی سردوز ۴ نخ، پارچه‌های ضخیم بافتنی و کشسان (الاستیکی) را سردوز می‌کنند و انواع سردوز ۴ نخ خانگی برای تمام پارچه‌ها کاربردی هستند‌.
  • سردوز ۵ نخ تا ۸ نخ جزو سردوزهای صنعتی و حرفه‌ای به حساب می‌آید که انواع پارچه نازک و ضخیم را سردوز می‌کند. این سردوزها با حداقل ۳ نخ برای سردوز کردن، دوختی بسیار محکم و با دوام ایجاد می‌کنند که برای انواع پارچه مناسب است. 
image 6 16

همچنین افزون بر این‌ها انواع خاصی از چرخ خیاطی سردوز به نام‌های میاندوز و سردوز مخصوص سجاف در بازار یافت می‌شوند که در حرفه‌ای‌ترین کارهای خیاطی، ظاهری تمیز و مقاوم ایجاد می‌کنند. جالب است بدانید که این سردوزها (سردوز سجاف رول شده) پارچه‌های ابریشم، حریر و تور را نیز تقویت می‌کند و در کنار زیبایی، استحکام بالایی به آن می‌بخشند.

بهترین چرخ خیاطی‌های سردوز خانگی

برای یافتن بهترین چرخ خیاطی‌های سردوز خانگی بازار، اول از همه باید بودجه مورد نظر و نوع کاربری‌تان از چرخ سردوز را مشخص کنید. با توجه به تنوع بالای چرخ‌ها اگر بدون اطلاعات کافی برای خرید اقدام کنید، حتما سردرگم خواهید شد که به‌راستی کدام مدل چرخ سردوز از همه بهتر است؟ خرید چرخ خیاطی سردوز خانگی را زمانی انجام دهید که سطح کار خود را مشخص کرده باشید، با توجه به رنج قیمتی مناسب‌ترین مدل‌ها پیدا خواهند شد.

از جمله چرخ خیاطی‌های سردوز به‌صرفه و مناسب برای خیاطان مبتدی و متوسط، می‌‌توان به محصولات برندهای کاچیران، ژانومه، برادر و پروانه اشاره کرد. اما بی‌شک این محصولات برای افراد حرفه‌ای‌تر کارایی ندارند و انتخاب‌های بهتر به برندهای برنینا، سینگر، جوکی و جک مرتبط می‌شوند. شایان ذکر است که برند ژانومه (Janome) در چرخ‌های خود انواع سلایق و کاربردها از سطوح مبتدی تا حرفه‌ای را پوشش می‌دهد و این برند همواره حرفی برای گفتن دارد! خرید چرخ خیاطی سردوز خانگی از میان مدل‌های ژانومه می‌تواند تصمیم درستی باشد. چرا که سردوزهای خانگی ژانومه علاوه بر بدنه مقاوم و قطعات فلزی محکم، قابلیت انواع دوخت را نیز دارند که این مزیت بزرگی محسوب می‌شود.

خرید چرخ خیاطی سردوز خانگی

درحقیقت برای خرید چرخ خیاطی سردوز، همواره فاکتورهایی مهم‌تر از قیمت وجود دارند. یکبار هزینه کردن برای خرید چرخ خیاطی سردوز، کیفیت کار و عمر دستگاه برای یک عمر استفاده را تعیین می‌کند. در خرید انواع چرخ خیاطی سردوز باید به این نکات توجه کنید که:

  1. نخ کشی دستگاه آسان باشد.
  2. دستگاه مجهز به نخ کن خودکار باشد.
  3. تیغه تیزی برای برش پارچه‌های اضافه دارا باشد تا از ریش ریش شدن پارچه جلوگیری به عمل آورد.

این موارد در کارکرد یک سردوز بسیار مهم هستند و در کنار قطعات بادوام فلزی، کیفیت کار را افزایش می‌دهند در نتیجه در خرید چرخ خیاطی سردوز خانگی نیز اهمیت دارند. از لحاظ نوع چرخ سردوز نیز، این وابسته به مصارف خودتان است که سردوز ۲،۳، ۴ یا ۵ نخ باشد. چراکه معمولا سردوزهای ۳ یا ۴ نخ برای مصارف ساده و انواع پارچه کاربردی هستند و در رده بهترین انتخاب‌ها برای خیاطی در خانه قرار می‌گیرند.  

قیمت خرید چرخ خیاطی سردوز خانگی

به‌طورکلی قیمت خرید چرخ خیاطی سردوز به عوامل متعددی بستگی دارد و به صورت دقیق و واحد قابل تعیین نمی‌باشد. چرا که قیمت چرخ خیاطی سردوز در وهله اول به برند مورد نظرتان بستگی دارد و هر یک از انواع چرخ سردوز از قیمت‌های مختلفی برخوردار هستند. با توجه به اعتبار و کیفیت برند در محصولات و خدمات خود، این هزینه می‌تواند افزایش یابد. البته این نکته را نیز باید مد نظر داشت که قیمت خرید چرخ خیاطی سردوز صنعتی به مراتب بیشتر از چرخ‌های سردوز خانگی است.

هرچه امکانات، لوازم جانبی و امکانات یک چرخ سردوز بیشتر باشد، طبیعتا این چرخ از قیمت بیشتری نیز برخوردار است. خرید چرخ خیاطی سردوزی که از قطعات فلزی و بادوام تشکیل شده‌ است، اگرچه از لحاظ هزینه، قیمت بالاتری نسبت به دیگر انواع چرخ سردوز دارند؛ اما با کیفیت و عمر طولانی بازدهی دستگاه را به طرز شگفت‌انگیزی افزایش می‌دهند. در نهایت انتخاب بهترین و مناسب‌ترین نوع چرخ خیاطی سردوز به اهداف و علایق شما بستگی دارد. چراکه برای افراد مبتدی، چرخ‌های ۳ یا ۴ نخ با قطعات پلاستیکی نیز می‌توانند کارآمد باشند. اما قطعا کار یک خیاط حرفه‌ای با چرخ خیاطی سردوز بی‌کیفیت پیش نمی‌رود!

پس برای خرید چرخ خیاطی سردوز خانگی ابتدا بودجه و نیازتان را در نظر گرفته و سپس از میان برند‌ها و مدل‌های موجود در بازار بهترین گزینه را انتخاب کنید. دقت داشته باشید که خرید چرخ خیاطی سردوز خانگی با کیفیت برای شما سال‌ها ماندگار خواهد بود.

اگر این مطلب برایتان مفید بوده، آن را با دیگران به اشتراک بگذارید:

کالاهای مرتبط

چرخ خیاطی کاچیران پلاس+elizabet 610
چرخ خیاطی کاچیران پلاس+elizabet 610
تخفیف
۷,۷۰۰,۰۰۰ تومان 7,600,000 تومان
چرخ خیاطی کاچیران الیزابت 902 پلاس
چرخ خیاطی کاچیران الیزابت 902 پلاس
تخفیف
۱۰,۵۰۰,۰۰۰ تومان 10,330,000 تومان
چرخ خیاطی کاچیران elizabet 830
چرخ خیاطی کاچیران پلاس elizabet 830
تخفیف
۸,۱۰۰,۰۰۰ تومان 8,000,000 تومان

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر ثبت می‌کنید!
ثبت دیدگاه برای این مطلب
*
*
*