نکات مهم برای خرید چرخ خیاطی ژانومه

خرید چرخ خیاطی ژانومه

چرخ‌خیاطی وسیله‌ای برای خلق آثار هنری و رفع نیاز پوشش در جامعه است. بسیاری معتقدند که وجود یک چرخ‌خیاطی در خانه برای استفاده‌ی روزمره ضروری است. اگر نگاهی به بازار بیاندازیم با برند‌های گوناگون و مدل‌های متنوعی از چرخ‌خیاطی روبه‌رو می‌شویم و در میان این برند‌ها، ژانومه یکی از خوش‌نام‌ترین هاست. این برند با ارایه‌ی انواع چرخ‌های صنعتی و خانگی توانسته جای خود را هم در خانه‌ها و هم در کارگاه‌های خیاطی باز کند. در این مطلب از المارکت قصد داریم به معرفی مدل‌های مختلف چرخ‌خیاطی ژانومه بپردازیم و درباره‌ی نکاتی صحبت کنیم که هنگام خرید چرخ خیاطی ژانومه باید به آن توجه کنید.

چرا برند ژانومه

ژانومه یک برند ژاپنی است که تمرکز خود را روی تولید تخصصی چند دسته‌ی محدود لوازم خانگی گذاشته است. به همین دلیل تمام محصولات ژانومه با کیفیت بالا و استفاده از تکنولوژی‌های روز دنیا تولید می‌شوند. محبوبیت ژانومه در جهان به خاطر نوآوری، خلاقیت و گارانتی بی‌نظیر محصولاتش است. صحبت امروز ما درباره‌ی مدل‌های مختلف چرخ‌خیاطی‌‌های ژانومه است که به استحکام و دوام‌شان شناخته‌ می‌شوند. خرید چرخ خیاطی ژانومه با در نظر گرفتن نکاتی که در ادامه مطرح می‌کنیم برای شما می‌تواند یک انتخاب مناسب باشد.

خرید چرخ خیاطی ژانومه

معرفی انواع چرخ‌خیاطی ژانومه

چرخ‌خیاطی‌های ژانومه بر خلاف سایر چرخ‌خیاطی‌های بازار به سه گروه صنعتی، کامپیوتری و مکانیکی تقسیم‌بندی می‌شوند. در ادامه به معرفی هر گروه می‌پردازیم.

چرخ‌خیاطی مکانیکی:

چرخ‌خیاطی‌های مکانیکی یکی از قدیمی‌ترین انواع چرخ‌خیاطی هستند و هیچ قطعه‌ی الکترونیکی داخل این محصولات به‌کار نرفته است. محصولات این دسته با قیمت مناسب و کاربری آسان برای آموزش افراد مبتدی و مصارف خانگی تولید و طراحی شده‌اند. این چرخ‌ها با وزن پایین و طراحی‌های متنوع بدنه‌ محبوبیت بسیاری بین بانوان پیدا کرده‌اند. از این چرخ‌خیاطی‌ها برای لبه‌دوزی و دوخت‌ودوز ساده استفاده می‌شود و قیمت‌شان از ۱ میلیون تومان شروع می‌شود. ژانومه در چهار سری چرخ‌های مکانیکی خود را تولید کرده‌است:

  • چرخ‌خیاطی‌های سری ۲۰۰۸
  • چرخ‌خیاطی‌های مکانیکی سری ۲۰۱۸
  • چرخ‌خیاطی‌های مکانیکی سری ۲۰۲۲
  • چرخ‌خیاطی‌های حرفه‌ای سری ۲۰۲۲

چرخ‌خیاطی کامپیوتری:

چرخ‌خیاطی کامپیوتری جدید‌ترین نسل چرخ‌خیاطی‌ها است که با چیپ‌های الکترونیک کار می‌کند و یک سیستم عامل مستقل دارد. این محصولات برای خیاط‌های حرفه‌ای که در خانه فعالیت می‌کنند طراحی شده اند. روی این سیستم عامل انواع دوخت‌های مختلف ذخیره شده‌است و شما می‌توانید با اتصال دستگاه به اینترنت دوخت‌های جدیدتری را دانلود و در حافظه‌ی دستگاه ذخیره کنید. چرخ‌خیاطی‌های کامپیوتری هم سر و صدای کم‌تری نسبت به چرخ‌خیاطی‌های مکانیکی دارند و هم دوخت‌‌شان روان‌تر است. شما با زدن چند دکمه می‌توانید به راحتی نوع دوخت را تغییر دهید و در زمانتان صرفه جویی کنید. قیمت این محصولات بسیار بالاتر از چرخ‌خیاطی‌های مکانیکی است چرا که عملکردشان بسیار تخصصی‌تر است. ژانومه در دو سری چرخ‌خیاطی‌های کامپیوتری خود را تولید کرده است:

  • چرخ‌خیاطی‌های کامپیوتری سری ۲۰۱۸
  • چرخ‌خیاطی‌های کامپیوتری ۲۰۲۲

چرخ‌خیاطی‌ صنعتی:

چرخ‌خیاطی صنعتی تنها قابلیت اجرای یک نوع دوخت را دارند و تمرکز هر چرخ‌خیاطی صنعتی به صورت اختصاصی بر همان دوخت است. این محصولات همان طور که از اسمشان پیداست مخصوص کارگاه‌ها تولید شده‌اند. چرخ‌خیاطی‌های صنعتی هم از نظر وزن و هم از نظر اندازه بسیار سنگین‌تر و بزرگ‌تر از سایر چرخ‌خیاطی‌ها هستند. موتور این محصولات با حداقل ۱۵۰۰ دوخت در دقیقه نیاز به یک سیستم پمپاژ روغن برای روغن‌کاری قطعات دارد و طبیعی است که این دستگاه‌ها سر‌ و صدای بیش‌تری تولید کنند. چرخ‌خیاطی‌های صنعتی بر اساس اسم دوختی که هر دستگاه اجرا می‌کند نام‌ گذاری می‌شوند. ژانومه در دو سری چرخ‌خیاطی‌های صنعتی خود را تولید کرده‌است:

  • چرخ‌خیاطی سردوز ژانومه سری ۲۰۲۲
  • چرخ‌خیاطی میاندوز ژانومه
خرید چرخ خیاطی ژانومه

نکات مهم هنگام خرید چرخ‌خیاطی ژانومه

حالا که با انواع چرخ‌خیاطی‌های ژانومه آشنا شدیم به بررسی نکاتی می‌پردازیم که هنگام خرید چرخ خیاطی ژانومه باید به آن توجه کنید.

تعیین بودجه

بهتر است در قدم اول تعیین کنید تا چه اندازه قصد دارید برای چرخ‌خیاطی هزینه کنید. تاثیر میزان بودجه شما در انتخاب و خرید چرخ خیاطی ژانومه را نباید نادیده گرفت.

تعیین مدل چرخ‌خیاطی

باید بدانید برای چه کاری به چرخ‌خیاطی احتیاج دارید تا بتوانید مدل آن را مشخص کنید. برای مثال اگر تازه‌کار هستید بهتر است سراغ چرخ‌خیاطی‌های مکانیکی ژانومه بروید. خرید چرخ خیاطی ژانومه به تناسب کارکرد مد نظر شما برایتان سودآور خواهد بود.

توجه به تنوع دوخت چرخ‌خیاطی

یک چرخ‌خیاطی‌ ساده و با کیفیت باید حداقل 4 نوع دوخت اصلی ( دوخت مستقیم، کوک زیگزاگ، دوخت دکمه و کوک چپ و راست برای ثابت کردن هر کوک در آغاز و پایان درز ) را اجرا کند. هر چه تنوع دوخت چرخ‌خیاطی بیش‌تر باشد قیمت محصول هم به نسبت افزایش می‌یابد پس در صورتی که قصد دارید از چرخ‌خیاطی برای گلدوزی‌ها و دوخت‌های پیچیده‌تر استفاده کنید این نکته را در نظر داشته باشید و نسبت به خرید چرخ خیاطی ژانومه بر اساس دوخت‌های مد نظرتان اقدام کنید.

توجه به وزن و جنس بدنه‌ چرخ‌خیاطی 

وزن محصول در جابه‌جایی محصول نقش مهمی دارد و هرچه وزن محصول سبک‌تر باشد جابه‌جایی آن راحت‌تر است. وزن چرخ‌خیاطی رابطه‌ی تنگاتنگی با استحکام آن دارد. برای مثال پلاستیک از فلز سبک‌تر است اما استحکام فلز بسیار بیش‌تر از پلاستیک فشرده و فایبرگلاس است.

توجه به گردونه‌ی تنظیم موقعیت سوزن

با کمک این قابلیت شما می‌توانید به راحتی سوزن را بالا و پایین کرده و موقعیت سوزن را مشخص کنید. این قابلیت در دوخت انواع گوناگون پارچه بسیار کارآمد است.

از دیگر نکات مهم می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بررسی گارانتی و ضمانت محصولات
  • بررسی میزان صدای چرخ‌خیاطی
  • سرعت موتور چرخ‌خیاطی
  • سوزن نخ‌کن اتوماتیک
  • قابلیت دوخت انواع پارچه‌های ضخیم و نازک

مرور کلی

امروزه برند‌های مختلفی در حوزه‌ تولید چرخ‌خیاطی فعالیت می‌کنند که یکی از باکیفیت‌ترین برندها، برند ژانومه است. ژانومه توانسته است با ارائه‌ی انواع مدل‌های چرخ‌خیاطی با کیفیت جای خود را در خانه‌های ایرانی باز کند. شما می‌توانید شما می‌توانید برای مشاهده و خرید چرخ خیاطی ژانومه به فروشگاه المارکت مراجعه کنید.

اگر این مطلب برایتان مفید بوده، آن را با دیگران به اشتراک بگذارید:

کالاهای مرتبط

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر ثبت می‌کنید!
ثبت دیدگاه برای این مطلب
*
*
*