فواید بخور سرد و اثر آن بر سلامت پوست و بدن

فواید بخور سرد

یکی از مواردی که معمولا در هنگام صحبت راجع به سلامتی مطرح می‌شود گرفتن بخور سرد است. آیا از فواید بخور سرد آگاه هستید؟ با ما باشید تا درباره این نوع از بخور بیشتر بدانید. با آمدن فصل زمستان و سرد شدن هوا، شاهد افزایش انواع بیماری‌ها و شیوع ویروس‌های سرماخوردگی در بین انسان‌ها هستیم، که این شرایط نیاز به بخور سرد و گرم را افزایش می‌دهد.

مقدمه

تنگی نفس و گرفتگی بینی یکی از نتایج بیماری سرماخوردگی است که بسیاری از افراد را اذیت می‌کند. زیرا مشکلات تنفسی باعث می‌شوند که فرد از انجام وظایف و کار‌های مهم خود باز بماند. هنگام پیش آمدن این شرایط از زمان‌های قدیم توصیه می‌شد که در فصول سرد سال (که به طور عمده در هوای تنفسی انسان گرد و غبار توسط باد پراکنده می‌شد) بهترین راه برای مقابله با ویروس‌ها و میکروب‌ها استفاده از بخور سرد و گرم است. این راه باعث می‌شود که درصد قابل توجهی از ارگانیسم‌های بیماری‌زا از محیط تنفسی انسان دور شوند.

فواید بخور سرد - دستگاه بخور میگل

فواید بخور سرد

بخور و پوست

دستگاه بخور سرد بهترین دستگاه برای رطوبت‌دهی و شادابی به پوست صورت است. همچنین در بازار دستگاه‌هایی به عنوان بخور سرد مخصوص پوست صورت با طراحی زیبا و متفاوت نیز ساخته شده اند. داشتن این دستگاه در خانه می تواند تاثیر به سزایی در سلامت و زیبایی پوست شما داشته باشد. همچنین بخور سرد، برای ایجاد نرمی در پوست و درخشان‌سازی آن نیز مفید است.

خشکی سینوس‌ها یکی از مشکلات هوای سرد بخصوص در فصل زمستان است که خود از دلایل اصلی ضعف بدن در مقابل هجوم بیماری‌هاست. ایجاد رطوبت مناسب نه تنها باعث پیشگیری از بیماری می شود بلکه با نرم ساختن سینوس ها به خروج راحت مخاط کمک می‌کند. اگر هنگامی که در خواب شبانه هستید از دستگاه بخور سرد استفاده کنید، صبح‌ها با بینی و گلوی نرم از خواب بیدار می‌شوید و آرامش را در سینوس‌هایتان حس می‌کنید.

بخور برای نوزادان

توصیه بسیاری از پزشکان این است که استفاده از بخور می‌تواند ویروس‌ها و باکتری‌ها را از بین ببرد و برای متعادل‌سازی و انعطاف رطوبت هوای خانه در فصول سرد استفاده شود. اگر نوزاد شما دچار سرفه‌های شدید و یا حتی خارش قسمت‌هایی از پوست و خونریزی بینی است بهتر است که به یک پزشک متخصص مراجعه کنید تا راه استفاده از بخور سرد برای کودک شما را به طور کامل به شما آموزش دهد. شاید برایتان جالب باشد بدانید که استفاده از بخور در خانه و در محیط رشد نوزادان می‌تواند بر خلق‌وخوی آنان نیز اثر داشته باشد.

فواید بخور سرد

از دیگر فواید بخور سرد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  •   سبب باز شدن منافذ پوست می‌شود.
  •  پاکسازی عمقی و لایه برداری پوست را موجب می‌گردد.
  • تمامی سلول‌های مرده پوست را جدا کرده و از بین می‌برد.
  • موجب از بین رفتن جوش‌های سر سیاه و یا جوش‌های دوره بلوغ می‌گردد.
  • استرس را کاهش داده و سبب ایجاد حس شادی می‌گردد.
  • سبب از بین رفتن باکتری‌ها و ویروس‌های سرماخوردگی می‌شود.
  • افزایش متابولیسم سلولی را سبب می‌گردد.
  • مانع از التهاب مجرای تنفسی می‌گردد.
  • یون منفی تولید می‌کند.

دستگاه بخور سرد

دستگاه رطوبت‌ساز یا دستگاه بُخُور یا دستگاه مرطوب‌کننده دستگاهی است که رطوبت هوا را افزایش می‌دهد و استفاده‌های خانگی و صنعتی مانند استفاده در گلخانه‌ها و دامداری‌ها را دارد. در استفاده‌های خانگی معمولاً برای ضدعفونی کردن و یا گرم و مرطوب کردن هوای خانه و در زمستان جهت درمان سرماخوردگی استفاده می‌شود. امروزه بخورها در دو نوع کلی به عنوان بخور گرم و بخور سرد عرضه می‌شوند.

دستگاه بخور سرد قطرات آب را به ذرات بسیار ریزی تبدیل کرده و با فاصله بیشتری در هوا پخش می‌کند. در بخور سرد، بدون گرم کردن آب، بخار از آن به وجود خواهد آمد. بخار حاصل از دستگاه بخور سرد، خنک بوده و حتی ممکن است کمی موجب کاهش دمای محیط شود. بخور سرد در بیشتر ماه‌های سال قابل استفاده است. این دستگاه به‌دلیل صرفه‌جویی در مصرف برق، نگهداری آسان و از همه مهم‌تر ایمن بودن، گزینه مناسبی برای استفاده در اتاق کودکان است.

فواید بخور سرد - دستگاه بخور میگل

شما انواع دستگاه بخور سرد را می‌توانید از فروشگاه اینترنتی المارکت تهیه کنید.

اگر این مطلب برایتان مفید بوده، آن را با دیگران به اشتراک بگذارید:

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر ثبت می‌کنید!
ثبت دیدگاه برای این مطلب
*
*
*