مقایسه دستگاه بخور سرد و بخور گرم، کدام را بخریم؟

شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد و به دنبال مقایسه دستگاه بخور سرد و بخور گرم باشید تا بتوانید در خصوص خرید یک دستگاه بخور به نتیجه برسید. در این مطلب همراه ما باشید

مقایسه دستگاه بخور سرد و بخور گرم

همان‌طور که می‌دانید بخور دادن فواید زیادی برای سلامتی ما دارد. منافذ پوست را باز کرده و به از بین بردن باکتری‌ها، کثیفی‌ها و سلول‌های مرده پوست کمک می‌کند. استنشاق بخار فوایدی برای سلامت صدا دارد. اگر خواننده، معلم یا سخنران هستید، می‌توانید از دستگاه بخور برای مرطوب نگه داشتن تارهای صوتی استفاده کنید.

بخور دادن برای کاهش احتقان بینی و کاهش سردردهای سینوسی مفید است. این روش درمانی برای سرماخوردگی، آلرژی یا آنفولانزا نیست، اما می‌تواند زمانی که احساس بیماری دارید، به شما آرامش دهد. یکی از مواردی که طی سال‌های اخیر برای مراقبت از صورت استفاده می‌شود بخور سرد و گرم است.

مقایسه دستگاه بخور سرد و بخور گرم

مزایای دستگاه بخور گرم

بخار گرم برای پاک‌سازی صورت و مراقبت از پوست استفاده می‌شود. به دلیل گشاد شدن منافذ ناشی از استفاده از دستگاه بخور، بخار باعث پاکسازی عمیق می‌شود و از شر آلودگی‌ها و سموم اضافی خلاص می‌شوید و در عین حال پوست را قادر به تنفس می‌کند.

نه تنها با آبرسانی به پوست خود از آن مراقبت می‌کنید، بلکه با تحریک گردش خون، خاصیت ارتجاعی آن را نیز حفظ می‌کنید.

مقایسه دستگاه بخور سرد و بخور گرم

مزایای دستگاه بخور سرد

استفاده از بخار سرد نیز مزایای خود را دارد. این کار می‌تواند به همراه استفاده از بخور گرم باشد و یا به تنهایی به عنوان بخشی از مراقبت از پوست شما استفاده شود. مراقبت از چهره خود به این روش به آن جان تازه‌ای می‌بخشد.

سرما باعث می‌شود:

  • منافذ باز پوست را می‌بندد و آن را تقویت و درخشان می‌کند.
  • با استفاده از دستگاه بخور سرد، دیگر ورم صبحگاهی در چشم‌ها و صورت وجود نخواهد داشت
  • استفاده از بخار سرد هنگام بیدار شدن از خواب، به صورت شما در تمام طول روز درخشش می‌بخشد

کدام دستگاه بخور برای فرد سرماخورده مناسب است؟

در این مقایسه دستگاه بخور سرد و بخور گرم باید بگوییم که بهتر است برای ایمنی بیشتر، همیشه از دستگاه بخور سرد برای کودکان استفاده کنید. اگر کودک خیلی نزدیک شود، آب داغ یا بخار حاصل از دستگاه بخور گرم می‌تواند باعث سوختن کودک شود. آب داغ همچنین ممکن است باعث سوختگی در صورت شود.

دستگاه بخور سرد و بخور گرم هر دو، به هوای محیط رطوبت بیشتری اضافه می‌کنند. دستگاه بخور سرد ممکن است به کاهش سرفه و احتقان ناشی از سرماخوردگی کمک کند. برخی تحقیقات نشان داده‌اند که دستگاه های بخور گرم به علائم سرماخوردگی کمک زیادی نمی‌کنند.

دستگاه بخور سرد و بخور گرم هر دو به یک میزان در مرطوب کردن هوا نقش دارند. وقتی بخار آب در هوا پخش می‌شود، دمای آن به یک حالت متعادل خواهد رسید.

اگر از دستگاه‌های بخور استفاده می‌کنید، حتما آن را تمیز نگه دارید تا از تجمع مواد معدنی و رشد باکتری‌ها و کپک‌ها جلوگیری کنید. دستگاه‌های بخور که آب راکد را نگه می‌دارند، به‌ویژه دستگاه‌های بخور سرد، می‌توانند این مواد را در هوا پراکنده کنند.

خالی کردن مخزن و خشک کردن روزانه تمام سطوح دستگاه بخور یکی از راه‌های تمیز نگه‌داشتن آن است. همچنین، در نظر بگیرید که مخزن را با آب معدنی با برچسب “مقطر” یا “تصفیه‌شده” پر کنید.

روش کار دستگاه‌های بخور

دستگاه بخور گرم، دمای آب را زیاد می‌کند و بخار را به هوا اضافه می‌کند. این دستگاه دارای فناوری گرمایش داخلی است که آب را قبل از رها کردن آن در هوا به صورت بخار می‌جوشاند.

دستگاه بخور سرد یک مه خنک را در هوا آزاد می‌کند. برخی از دستگاه‌های بخور سرد با فناوری اولتراسونیک ارائه می‌شوند و برخی دیگر از فیلتر داخلی فیتیله و فن استفاده می‌کنند.

هنگام تصمیم‌گیری و مقایسه دستگاه بخور سرد و بخور گرم، تعیین هدف لازم است. هر دو دستگاه ممکن است ناراحتی، مانند خشکی گلو یا بینی، همراه با خشکی پوست را کاهش دهند. این دستگاه‌ها همچنین ممکن است گرفتگی بینی را کاهش داده و تنفس را آسان‌تر کنند.

نکات مهم برای خرید دستگاه بخور سرد و بخور گرم

برای خرید دستگاه بخور سرد و بخور گرم، به نکات زیر توجه کنید شاید برای شما یکی از این دو دستگاه مناسب باشد یا اینکه تصمیم بگیرید دستگاه بخور دو کاره بخرید که هم حالت سرد و هم گرم را برای شما به همراه داشته باشد.

هزینه

قیمت دستگاه بخور سرد و بخور گرم بسته به سازنده و اندازه دستگاه متفاوت است. به طور کلی، دستگاه‌هایی که هر دو حالت بخور سرد و گرم را دارند، گران‌ترند. هنگام انتخاب دستگاه بخور حتما اندازه اتاق را اندازه بگیرید و بهترین اندازه دستگاه بخور را برای خرید تعیین کنید. بودجه شما در تصمیم شما برای خرید دستگاه بخور بسیار تاثیرگذار است.

تمیز کردن

فرآیندهای تمیز کردن دستگاه بخور سرد و بخور گرم مشابه هستند. همیشه دستورالعمل‌های سازنده را دنبال کنید. توصیه‌های تمیز کردن اغلب شامل استفاده از سرکه سفید یا مواد شوینده و شستشو و خشک کردن تمام قسمت‌هاست. دستگاه بخور گرم ممکن است به دلیل فرآیند جوش، رسوبات بیشتری جذب کند، که می‌تواند تمیز کردن را کمی دشوارتر کند.

شما باید هر دو نوع دستگاه را روزانه تمیز کنند. همچنین باید هر روز آب باقیمانده را خالی کرده و با آب تازه بخور را پر کنید. هنگام استفاده از یک دستگاه بخور سرد، از آب تصفیه شده استفاده کنید، زیرا آلودگی کمتری نسبت به آب لوله‌کشی دارد.

به طور کلی دستگاه بخور سرد با توجه به روش کارکردشان احتمال بیشتری دارد که باعث پخش شدن قارچ و باکتری در فضا شوند اما دستگاه‌های بخور گرم چون آب را می‌جوشانند احتمال کمتری دارد باعث اینطور مشکلات شوند.

مقایسه دستگاه بخور سرد و بخور گرم، کدام را بخریم؟

ایمنی

اگرچه افزودن رطوبت به هوا ممکن است ناراحتی ناشی از خشکی را کاهش دهد، اما رطوبت بیش از اندازه نیز ممکن است منجر به مشکلاتی شود. طبق گفته آژانس حفاظت از محیط زیست، میزان رطوبت ایده‌آل در خانه بهتر است بین ۳۰ تا ۵۰ درصد حفظ شود. اگر از هر کدام از دستگاه بخور سرد و بخور گرم استفاده می‌کنید، می‌توانید در صورت حساسیت، از رطوبت‌سنج برای اندازه‌گیری سطح رطوبت در اتاق استفاده کنید.

همچنین اگر در خانه کودک یا حیوان خانگی دارید استفاده از بخور گرم خطر سوختگی به همراه دارد.

به شما پیشنهاد می‌کنیم برای مشاهده انواع دستگاه سلامت به وب‌سایت المارکت سر بزنید.

اگر این مطلب برایتان مفید بوده، آن را با دیگران به اشتراک بگذارید:

کالاهای مرتبط

نظرات کاربران

ثبت دیدگاه برای این مطلب
*
*
*

نظرات کاربران

  • چگینی
    من بر این اساس فکر کنم بخور گرم برام خوب باشه
    پاسخ دهید