نکات مهم خرید اتو بخار که حتما باید بدانید

نکات مهم خرید اتو بخار

نکات مهم خرید اتو بخار که حتما باید بدانید. انواع مختلفی اتو بخار داریم، ولی اتو بخار دستی وسیله‌ای است که هر خانه‌ای باید یکی از آن را داشته باشد. پس شما هم دیر یا زود نیاز به خرید یکی از آن‌ها خواهید داشت. پس لازم است که نکات مهم خرید اتو بخار دستی را بدانید. در ادامه با ما همراه باشید تا چیزهایی که در خرید اتو بخار دستی باید بدانید را به شما بگوییم.

جنس کف اتو

نکات مهم خرید اتو بخار

دقت کنید کف اتویی که انتخاب می‌کنید از جنس استیل ضدزنگ، سرامیک و یا آلومینیوم آنودایز شده (آلومینیومی که به صورت قطب مثبت درآمده) و نچسب باشد. بهترین کفی‌ها آن‌هایی هستند که از جنس استیل ضد زنگ و سرامیک ساخته شده‌اند و با کمترین اصطکاک به خوبی روی سطح لباس حرکت می‌کنند.

خاموش‌ کن خودکار

نکات مهم خرید اتو بخار

این قابلیت را با ترموستات اشتباه نگیرید! ترموستات با توجه به حرارت کف اتو المنت‌های آن را خاموش و روشن می‌کند، اما سیستم قطع‌کن خودکار با توجه به حرکات اتو، آن را خاموش می‌کند. به‌عنوان مثال اگر برای مدتی اتو در حالت ایستاده یا خوابیده بی‌حرکت بماند خاموش می‌شود.

برخی از مدل‌ها هم این قابلیت را دارند که اگر اتو به طرفین یا به اصطلاح روی پهلو بیفتد هم آن را خاموش کنند. این قابلیت خطرات ناشی از استفاده اتو را به حداقل می‌رساند و می‌تواند مانع از آتش‌سوزی یا سوختگی لباس‌ها و فرش شود. وقتی هم که از خانه بیرون می‌روید و مدام شک می‌کنید اتو را خاموش کرده‌اید یا نه؛ دیگر خیالتان راحت است که خودش خاموش می‌شود و جای نگرانی نیست.

قابلیت ضدرسوب داشتن

نکات مهم خرید اتو بخار

اتوهایی که این قابلیت را دارند، در محفظه‌ آب آن‌ها رسوب تشکیل نمی‌شود و نیازی نیست محفظه اتو را با محلول‌های ضدرسوب شست‌وشو کنید و هزینه اضافی پرداخت کنید. این ویژگی باعث افزایش طول عمر اتو هم می‌شود.

قابلیت ضدچکه بودن

Is Steam Iron Good For Clothes

اتوهایی که این قابلیت را دارند چکه نمی‌کنند. این ویژگی از لکه شدن لباس‌ها جلوگیری می‌کند.

میزان بخاردهی

نکات مهم خرید اتو بخار

دو نوع بخاردهی وجود دارد؛ بخاردهی پیوسته و بخاردهی لحظه‌ای. مقیاس بخاردهی گرم در دقیقه‌ است. هرچه این مقدار بیشتر باشد اتو بخار بیشتری را به لباس‌ها می‌دهد.
سیستم بخاردهی عمودی باعث می‌شود تا اتو در حالت عمودی هم عملکرد بخاردهی داشته باشد. این قابلیت به شما این اجازه را می‌دهد تا به پرده‌ها و لباس‌های آویزان هم بخاردهی کنید و آن‌ها را در همان حالت عمودی اتو کنید.

توان مصرفی

نکات مهم خرید اتو بخار

اتو به خودی‌ خود یکی از پر مصرف‌ترین کالاهای برقی خانگی است. حالا اگر اتویی که انتخاب می‌کنید توان مصرفی بیش از حد معقول داشته باشد باید منتظر قبض برق سنگینی باشید؟! هرچه بخاردهی اتو بیشتر باشد توان مصرفی آن بیشتر است و هرچه توان مصرفی دستگاه کمتر باشد هزینه برق کمتری پرداخت خواهید کرد. توان مصرفی ۲۰۰۰ تا ۳۰۰۰ وات برای اتو بخارهای خانگی (با توجه به میزان بخاردهی) مقدار معقولی به حساب می‌آید.

گنجایش منبع آب

istock 496738214

در اتو بخار آب درون مخزن به جوش می‌آید و بخار حاصل از آن از روزنه‌های کف اتو خارج می‌شود. قاعدتا هرچقدر اتوی شما مخزن بزرگ‌تری داشته باشد، آب بیشتری را می‌تواند نگه دارد. اگر این موضوع برای‌تان مهم است که چندوقت یکبار منبع آب اتویتان را پر کنید، هنگام خرید اتو می‌توانید گنجایش منبع آب اتو‌های مختلف را با هم بررسی کنید و اتویی را انتخاب کنید که ظرفیت بیشتری دارد.

وزن مناسب

نکات مهم خرید اتو بخار

نکته دیگری که در خرید اتو بخار باید به آن توجه داشته باشید، وزن مناسب آن است. اگر اتو خیلی سنگین باشد به راحتی نمی‌توانید آن را روی لباس حرکت دهید. همینطور اگر اتوکشی طولانی داشته باشید، وزن زیاد اتو شما را زود خسته خواهد کرد. از طرفی اگر اتو خیلی سبک هم باشد، نمی‌تواند فشار لازم را به لباس شما وارد کند. نتیجه این خواهد شد که لباستان آن طور که انتظار دارید صاف نخواهد شد. پس بهتر است با توجه به نیاز و قدرت بدنی خود، اتویی با وزن و اندازه مناسب را انتخاب کنید.

طول سیم

نکات مهم خرید اتو بخار

طول سیم تقریبا در خرید هر وسیله برقی بسیار مهم است. طول سیم باید اندازه کافی بلند باشد که بتوانید راحت آن را حرکت دهید. اگر با پارچه‌های بزرگ سر و کار دارید، طول سیم مسئله مهمی برایتان خواهد بود.

امیدواریم این راهنمایی‌ها به شما کمک کند که اتوی مناسب خود را تهیه کنید.

اگر این مطلب برایتان مفید بوده، آن را با دیگران به اشتراک بگذارید:

کالاهای مرتبط

اتو بخار فیلیپس DST5020
اتو بخار فیلیپس DST5020
تخفیف
۳,۰۰۰,۰۰۰ تومان 2,800,000 تومان

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر ثبت می‌کنید!
ثبت دیدگاه برای این مطلب
*
*
*