همه چیز درباره‌ فن گرمایشی

فن گرمایشی

در فصول سرد سال استفاده از انواع سیستم‌های گرمایشی برای گرم کردن محیط از واجبات است. شما با استفاده از یک سیستم گرمایشی مناسب می‌توانید دمای محیط کار و زندگی‌تان را تنظیم کرده و با آرامش به کار‌های‌تان برسید و یا استراحت کنید. انتخاب یک سیستم گرمایشی مناسب نیاز به دقت بالا و مطالعه‌ی فراوان دارد چرا که در صورت انتخاب یک سیستم اشتباه علاوه بر اختلال در کار و زندگی باید هزینه‌ی زیادی برای تعویض آن نیز متحمل شوید. امروزه انواع لوازم گرمایش مختلف وارد بازار شده‌اند که ممکن است شما را کمی سر در گم کند. فن‌های گرمایشی آخرین نسل سیستم‌های گرمایشی هستند و ما در این مطلب از المارکت قصد داریم به معرفی فن گرمایشی یا همان هیتر فن‌دار بپردازیم. اگر شما هم علاقه دارید با این محصولات بیش‌تر آشنا شوید تا آخر مطلب با ما همراه باشید.

فن گرمایشی چیست؟

به طور کلی فن‌ هیتر‌ها لوازمی هستند که به صورت مستقل گرما تولید می‌کنند و با داشتن یک فن گرما را به صورت یکنواخت در محیط پخش می‌کنند. فن‎‌های گرمایشی می‌توانند گازی یا برقی باشند اما این روزها در بازار منظور از فن گرمایشی منحصرا فن‌گرمایشی برقی است. این هیتر‌های برقی نیروی الکتریکی را به سرعت به انرژی گرمایی تبدیل می‌کنند و نکته‌ی مهم در باره‌ی این محصولات امکان جابه‌جایی راحت و آسان آن‌هاست. با تعبیه‌ی فن در این لوازم هوای گرم به نقاط دور از دسترس رسیده و دمای محیط را در نقاط مختلف یکسان می‌کند که باعث برتری این محصولات نسبت به بخاری و رادیاتور‌های برقی شده‌است. به علاوه با وجود فن سرعت افزایش دمای محیط بیش‌تر شده و در مصرف انرژی صرفه جویی می‌شود.

فن گرمایشی

آشنایی با اجزای اصلی یک فن گرمایشی

اکنون که به طور کلی با فن‌های گرمایشی آشنا شدیم بهتر است نیم نگاهی به قسمت‌های اصلی این محصول بیاندازیم. سه قسمت اصلی هر هیتر شامل المنت‌ها، ترموستات و فن این محصولات است. المنت‌ها اصلی‌ترین بخش یک فن گرمایشی است که جنس و طول آن در میزان گرمای تولید شده‌ی دستگاه تاثیرگذار است. ترموستات این لوازم به کنترل مصرف انرژی کمک شایانی می‌کند و هنگام افزایش دمای محصول بیش از دمای تعیین شده به صورت خودکار فعالیت دستگاه را کاهش می‌دهد تا از هدر رفت انرژی جلوگیری شود. فن تعبیه شده در این محصول نیز با ایجاد جریان هوای گرم تمام دمای نقاط مختلف را یکسان می‌کند. 

لازم است بدانید که جنس بدنه‌ی محصول نیز بر هدر رفت انرژی تاثیر گذار است برای مثال قسمت پشتی بسیاری از فن‌های گرمایشی از پلاستیک فشرده ساخته شده‌است تا عایق حرارت باشد و قسمت جلویی آن از آلیاژ‌های مختلف ساخته شده‌است که به انتقال بهتر گرما به محیط کمک می‌کند. علاوه بر این‌ها بسیاری از محصولاتی که این روزها وارد بازار می‌شوند مجهز به تایمر هستند تا کنترل محصول برای شما راحت‌تر باشد و اختیار زمان از دستتان در نرود.

آشنایی با انواع فن گرمایشی

فن‌های گرمایشی بر اساس فناوری و همچنین طراحی دسته‌بندی می‌شوند که هر کدام را به طور مفصل بررسی می‌کنیم.

انواع فن گرمایشی بر اساس فناوری

همرفتی یا کانوکتور: با اتصال این محصولات به جریان برق المنت تعبیه شده درون دستگاه داغ شده و حرارت را به سیال استفاده شده درون دستگاه منتقل می‌کند. این سیال از طریق جریان همرفتی گرما را به محیط داده و دوباره وارد چرخه‌‌ی همرفتی می‌شود. رادیاتور‌های برقی فن دار نمونه‌ای از این محصولات هستند.

تابشی: در این محصولات المنت با جریان الکتریسیته داغ شده و سپس لامپ حرارتی محصول به صورت تابشی گرما را به محیط منتقل می‌کند. کرسی‌های برقی فن‌دار نمونه‌ای از این محصولات هستند.

میکاترمیک: این لوازم از هر دو جریان همرفتی و تابشی برای گرم کردن محیط استفاده می‌کنند و خیلی به عنوان سیستم گرمایشی خانگی رایج نیستند.

فن گرمایشی و زمستان

انواع فن گرمایشی بر اساس شکل ظاهری

رومیزی: این فن‌های گرمایشی کوچک به عنوان یک سیستم گرمایشی کمکی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

ایستاده: این نوع هیترها معمولا برای آلاچیق‌ها و فضاهای بزرگ استفاده می‌شوند.

قابل حمل: این محصولات برای گرمایش کمکی فضاهای متوسط مانند اتاق خواب مورد استفاده قرار می‌گیرند و چرخ‌های تعبیه شده در زیر این محصولات امکان جابه‌جایی بسیار ساده و راحت آن‌ها را فراهم می‌کند.

دیواری: انواع محدودی از این هیتر‌ها موجود است که روی دیوار نصب می‌شوند.

تا اینجا با انواع فن‌های گرمایشی به طور کامل آشنا شدید و حالا سراغ معرفی بهترین و پرفروش‌ترین برند‌های فن گرمایشی می‌رویم.

بهترین برند‌های فن گرمایشی موجود در بازار ۱۴۰۱

اگر برای خرید فن گرمایشی سری به بازار‌ بزنید با برند‌های گوناگونی مواجه می‌شوید که موجب سردرگمی شما می‌شود. برند‌هایی هستند که پس از سال‌ها فعالیت در زمینه‌ی تولید سیستم گرمایشی با تجربه‌ی کافی و استفاده از قطعات با کیفیت توانسته‌اند بهترین محصولات را به بازار عرضه کنند. این برند‌ها شامل موارد زیر می‌شوند:

  • دلونگی
  • مدیا
  • پارس خزر
  • ویداس
  • انرژی
  • فلر
  • متئو
  • بیشل
  • نوا

مرور کلی

در روزهای سر زمستان هیچ چیز مهم‌تر از داشتن یک سیستم گرمایشی مناسب نیست. امروزه انواع سیستم‌های گرمایشی برقی و گازی در بازار موجود است و یکی از این سیستم‌ها هیتر فن‌دار یا فن گرمایشی است. این محصولات با طراحی‌های متنوع و استفاده از فناوری‌های روز دنیا جای خود را در بازار محکم کرده‌اند. در این مطلب از المارکت به بررسی فن‌های گرمایشی، قسمت‌های اصلی آن و بهترین برند‌های ارائه دهنده‌ی این لوازم در بازار ایران پرداختیم. شما می‌توانید برای مشاهده و خرید فن گرمایشی به فروشگاه اینترنتی المارکت مراجعه کنید.

اگر این مطلب برایتان مفید بوده، آن را با دیگران به اشتراک بگذارید:

کالاهای مرتبط

بخاری رومیزی پارس خزر FH2000P
همه چیز درباره‌ فن گرمایشی
تماس بگیرید
1,250,000 تومان
فن هیتر پارس خزر SH2000M
همه چیز درباره‌ فن گرمایشی
تخفیف
۱,۷۸۰,۰۰۰ تومان 1,650,000 تومان

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر ثبت می‌کنید!
ثبت دیدگاه برای این مطلب
*
*
*