چگونه مصرف برق کولر گازی را کاهش دهیم

کولر گازی

کاهش مصرف برق علاوه بر تاثیر قابل توجهی که بر هزینه‌های پرداختی می‌گذارد، با تاثیر بر کاهش مصرف سوخت‌های فسیلی در نیروگاه‌ها و کاهش گرمای تولیدی در اثر استفاده از نیروی الکتریسیته و مصرف سوخت نیروگاه باعث کاهش روند تخریب محیط زیست می‌شود. پس به عنوان یک وظیفه‌ی جهانی برای حفظ محیط زیست‌مان و همچنین با هدف کاهش هزینه‌های جاری بهتر است همیشه در مصرف برق صرفه‌جویی کنیم. امروز در این مطلب از المارکت قصد داریم تا شما را با راه‌های کاهش مصرف برق کولر گازی آشنا کنیم.

۱- از محصولات کم‌مصرف استفاده کنید
استفاده از کولر اینورتر به جای کولر گازی می‌تواند مصرف برق را کاهش دهد. اگر به سراغ کولرهای اینورتر با رده‌ی مصرف A بروید باز هم بیشتر از حالت عادی می‌توانید مصرف برق را کم کنید.

۲- از کولر با ظرفیت مناسب استفاده کنید
برای کاهش مصرف برق در زمان خرید کولر گازی حتما کولری را انتخاب کنید که ظرفیت آن متناسب با محیطی باشد که قرار است از آن استفاده کنید. پس با توجه به متراژ محیط، میزان آفتاب‌گیر بودن یا نبودن فضا و اقلیم منطقه یک کولر گازی با ظرفیت مناسب انتخاب کنید تا مصرف برق را تا ۲۰٪ نسبت به حالت معمولی کاهش دهید.

کاهش مصرف برق کولر گازی

۳- دمای مناسبی تنظیم کنید
دمای کولر گازی را متناسب با محیطی که در آن قرار دارد تنظیم کنید تا بتوانید مصرف برق را کاهش دهید. اگر دما بیش از اندازه پایین بیاید کمپرسور به صورت مداوم کار می‌کند و علاوه بر فشاری که به دستگاه می‌آید، مصرف برق هم به شدت افزایش پیدا می‌کند. پس بهتر است دما را بین ۲۴ تا ۲۶ درجه‌ی سانتی‌گراد تنظیم کنید تا از هوایی مطبوع لذت ببرید.

۴- از سلامت کولر گازی مطمئن شوید
مثل هر وسیله‌ی برقی دیگری، کولر گازی را هر سال سرویس کنید تا اشکالات احتمالی آن از بین رفته و آماده به کار شود. وجود مشکل در کولر گازی به موتور فشار وارد می‌کند و نه تنها آن را مستهلک کرده، که مصرف برق را هم به شدت افزایش می‌دهد.

سلامت کولر گازی

۵- از ترموستات قابل برنامه ریزی استفاده کنید
ترموستات در کولر گازی برای تنظیم مجدد دمای محیط استفاده می‌شود. اگر در کولر شما از ترموستات قابل برنامه‌ریزی استفاده شده باشد می‌توانید به راحتی هوا را همیشه متعادل و در دمای مطبوع نگه دارید. اگر این ترموستات روی کولر وجود ندارد می‌توانید از یک متخصص درخواست کنید تا آن را برای شما نصب کند. با این کار وقتی در محیط حضور دارید دستگاه کار می‌کند و وقتی حضور ندارید، به صورت اتوماتیک خاموش می‌شود. استفاده از این مدل از ترموستات‌ها بهترین روش برای کاهش مصرف برق است.

۶- روش نصب کولر در مصرف برق تاثیر دارد
اگر کولر گازی در مکانی مناسب و به روشی صحیح نصب شود باعث کاهش مصرف برق و افزایش طول عمر کولر می‌شود. قرار دادن پنل داخلی در محلی که بیشتر حضور دارید، ایجاد فاصله از سقف و قرار دادن پنل بیرونی در محلی که هوا به راحتی جریان دارد از عوامل کاهش مصرف برق هستند. پس حتما برای نصب کولر از یک متخصص خبره کمک بگیرید تا قبل از نصب،. تمام موارد را به خوبی بررسی کند.

تاثیر نصب کولر گازی در مصرف برق

۷- استفاده از لامپ‌های کم مصرف!
شاید فکر کنید لامپ‌های نصب شده در محیط هیچ ارتباطی با کولر ندارند، اما باید بدانید که گرمای تولید شده توسط لامپ‌ها می‌تواند محیط را گرم کند و همین موضوع باعث ایجاد فشار مضاعف بر کولر موتور می‌شود. پس با استفاده از لامپ‌های کم‌مصرف هم میزان برق مصرفی برای تولید روشنایی را کاهش دهید هم مصرف برق کولر را کمتر کنید.

۸- برای کندانسور سایه‌بان نصب کنید
نصب پنل بیرونی در قسمت شمالی ساختمان و همچنین سایه‌بان روی آن به خنک ماندن پنل کمک کرده و مصرف برق را کاهش می‌دهد. همچنین اگر امکان نصب پنل بیرونی زیر سایه‌ی درختان را دارید حتما این کار را انجام دهید چون درختان می‌توانند پنل بیرونی را خنک نگه دارند.

۹- فیلتر کولر گازی را تمیز کنید
فیلترها نقش مهمی در کارکرد کولر گازی دارند. اگر فیلتر به گردوغبار و پرز آلوده باشد کارکرد کولر را کاهش داده و فشار بیشتری روی دستگاه وارد می‌کند. پس فراموش نکنید که با تمیز کردن منظم و دوره‌ای فیلتر کولر می‌توانید مصرف برق آن را کاهش دهید.

تمیزی فیلتر کولر گازی - مصرف برق

۱۰- جلوی هدر رفت هوای خنک را بگیرید
اگر کولر گازی روشن است پنجره‌ها را ببندید چون این کار به شدت به موتور دستگاه فشار آورده و مصرف برق را افزایش می‌دهد. همچنین بهتر است از پنجره‌های دو جداره استفاده کنید تا گرمای بیرون به راحتی به داخل راه پیدا نکرده و محیط را گرم نکند. اگر امکان عایق کردن دیوارها را دارید حتما این کار را انجام دهید. عایق کردن دیوارها کمک می‌کند محیط در تابستان خنک‌تر و در زمستان گرم‌تر باقی بماند.

مرور کلی

کاهش مصرف برق وسایل علاوه بر کاهش هزینه‌های جاری می‌تواند تاثیرات مفید زیست محیطی هم داشته باشد. در این مطلب ۱۰ راهکار برای کاهش مصرف برق کولر گازی آموزش دادیم. با انجام همین کارهای ساده می‌توانید به شکل قابل توجهی مصرف برق را کاهش داده و محیطی خنک‌تر داشته باشید.

اگر این مطلب برایتان مفید بوده، آن را با دیگران به اشتراک بگذارید:

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر ثبت می‌کنید!
ثبت دیدگاه برای این مطلب
*
*
*