۱۰ دستور پخت دسر یخچالی

شاخص1

برای لذت بردن از فراغت و فراموش کردن شلوغی‌های روز یا گرمای کلافه‌کننده، به ترکیب شگفت‌انگیز و خستگی‌برانداز چای همراه با دسر ایمان پیدا کنید. اگر مایل هستید دسر خود را در سریع‌ترین زمان و با راحت‌ترین دستور آماده کنید، پیشنهاد ما را جدی بگیرید: دسر یخچالی‌.

دسر یخچالی پنیری

این دسر که با نام چیزکیک یخچالی هم شناخته می‌شود، یکی از خوشمزه‌ترین انواع شیرینی است.

مواد مورد نیاز:
کره /  پنیر خامه‌ای / خامه / بیسکوییت / شکر / وانیل / ژلاتین حل‌ شده 

بیسکوییت‌ها را خرد و با کره‌ی آب شده مخلوط می‌کنیم و در کف قالب کمربندی می‌ریزیم و کاملا صاف می‌کنیم؛ داخل یخچال می‌گذاریم و اجازه می‌دهیم بافت منسجمی به خود بگیرد.

پنیرخامه‌ای، شکر، وانیل و خامه را با همزن دستی یا برقی هم می‌زنیم تا بافت یکنواختی پیدا کند، ژلاتین حل شده را داخل مواد می‌ریزیم و دوباره هم می‌زنیم.

مواد را روی بیسکوییتی که به انسجام رسیده، می‌ریزیم و به مدت یک الی سه ساعت داخل یخچال قرار می‌دهیم تا طعم فوق‌العاده‌ای به خود بگیرد. چیزکیک آسان و خوشمزه‌ی شما آماده‌ است.

دسر یخچالی تیرامیسو

تیرامیسو از محبوب‌ترین انواع دسر یخچالی با پیشینه ایتالیایی است؛ دسری با طعمی دل‌پذیر و ترکیبی از کاکائو و قهوه.

برای تهیه‌ی این دسر بی‌نظیر، بیسکوییت تیرامیسو یا پتی‌بور را به قهوه‌ی دم‌کرده (ترجیحا اسپرسو) یا قهوه‌ی فوری آغشته می‌کنیم و بر روی هر لایه بیسکوییت، مخلوط فرم‌گرفته‌ی خامه، شکر و پنیر ماسکارپونه را می‌ریزیم، روی هر لایه را صاف و در نهایت و بر روی آخرین لایه، پودر کاکائو را الک می‌کنیم. این دسر پرطرفدار، بعد از چندین ساعت داخل یخچال بودن، آماده‌ی سرو می‌باشد.

دسر یخچالی تیرامیسو

دسر یخچالی ساده

این راحت‌ترین طرز تهیه برای یک دسر یخچالی است، دسری خوشمزه، خنک، با کم‌ترین هزینه و البته سریع.

مواد مورد نیاز:
کره / بیسکوییت پتی‌بور / آرد / شکر / وانیل در صورت تمایل

طرز تهیه: شیر، آرد، وانیل و شکر را با همزن مخلوط می‌کنیم تا کاملا یک‌دست شود؛ مخلوط  را بر روی حرارت کم می‌‌گذاریم، آرام و مداوم هم می‌زنیم، کره را به آن اضافه می‌کنیم و هم‌زدن را ادامه می‌دهیم تا غلظت و فرمی نرم پیدا کند، در انتها آن را از روی حرارت برمی‌داریم تا خنک شود.

بیسکوییت‌ها را داخل ظرف مستطیل یا مربع شکلی که از قبل در کف آن کاغذ روغنی گذاشته‌ایم، می‌چینیم و بعد از یک ردیف کامل، مایع غلیظ را بر روی آن می‌ریزیم، لایه ‌ی بعدی بیسکوییت و دوباره مایع و این‌کار را تا زمانی که ظرف پر شود، ادامه می‌دهیم. ظرف را به مدت یک الی پنج ساعت داخل یخچال قرار می‌دهیم. این دسر را می‌توان با چای یا نوشیدنی مطبوع تابستونی میل نمود.

دسر یخچالی پودینگ

در طرز آماده‌سازی پودینگ از همان طرز تهیه‌ی دسر یخچالی ساده می‌توان استفاده کرد؛ با این تفاوت که در پودینگ می‌توانیم به مخلوط آرد، شیر و شکر، تخم‌مرغ نیز اضافه کنیم و بعد از آماده‌سازی هر لایه بیسکوییت و مایه، برش موز نیز بر روی آن قرار دهیم. هم‌چنین می‌توان از زعفران دم‌کرده یا گلاب برای تهیه‌ی مایه و خوش‌طعم کردن آن استفاده کرد.

دسر یخچالی پودینگ

دسر یخچالی مغزدار

از مغزها مانند پسته، فندق، بادام و گردو داخل شیرینی‌‌ها بسیار استفاده می‌شود. اگر در کنار طعم خوب به خواص تغذیه‌ نیز اهمیت می‌دهید، بهتر است بدانید با اضافه‌ کردن مغزها به دسرهای یخچالی علاوه بر آن‌که طعم بی‌نظیری به دسر می‌دهید، ارزش غذایی آن را نیز بالا خواهید برد.

در هر لایه می‌توانید بعد از بیسکوییت و مایه، مقداری خلال بادام، پسته یا هر مغز دیگه‌ای را که علاقه‌ دارید، قرار دهید و بعد از آماده‌ شدن، از دسر مقوی خود لذت ببرید.

دسر یخچالی شکلاتی

برای طرز تهیه‌ی این دسر معروف، با پیروی از دسر یخچالی ساده، پودر کاکائو را همراه آرد الک می‌کنیم تا هموار شوند و آن‌ها را با شیر و شکر هم‌ می‌زنیم. در ادامه روی حرارت می‌گذاریم و کره را اضافه می‌کنیم و مستمر مواد را مخلوط می‌کنیم تا بافت غلیظی پیدا کنند. مایه را بر روی بیسکوییت‌های چیده شده در ظرف می‌ریزیم و بعد از آخرین لایه، سطح آن را با پودر کاکائو تزیین می‌کنیم.

دسر یخچالی با طعم شکلات

دسر یخچالی میوه ای

دسرهای یخچالی با ترکیبی از میوه‌ها بسیار خوشمزه و لذت‌بخش هستند. از انواع میوه‌ها مانند موز، توت‌فرنگی، برش‌های هلو، آناناس، انبه و غیره در طرز تهیه دسرها استفاده می‌شود. تکه‌های میوه را می‌توان بعد از هر لایه بیسکوییت و مایه روی مواد بچینید؛ بعد از اتمام لایه‌ها نیز می‌توان از آن‌ها برای تزیین استفاده کرد. همچنین می‌توانید به مایه خود پودر میوه جهت طعم بهتر استفاده کنید.

دسر یخچالی رژیمی

به کسانی که به رژیم غذایی کم‌کالری علاقه دارند، دسر یخچالی رژیمی پیشنهاد می‌شود؛ این دسر با هر نوع طرز تهیه‌ای از دسرهای یخچالی به دست می‌آید اما می‌توانید از شکر قهوه‌ای در تهیه اون استفاده کنید، مقدار کره‌ی مورد نیاز را کم یا از صرف‌ با خامه خودداری کنید و یا همراه با انواع دمنوش میل بفرمایید.

دسر یخچالی با ژله

طرز تهیه‌ی دسر یخچالی با ژله بسیار ساده است، می‌توانید هر مدل از دسر یخچالی را با ژله امتحان کنید. بعد از آماده شدن دسر یخچالی و اطمینان از بافت منجسم آن، پودر ژله‌ی دلخواه را با آب مخلوط می‌کنیم و بعد از حل شدن آن، روی مواد دسر می‌ریزیم.

دسر را داخل یخچال قرار می‌دهیم و بعد از یک الی دو ساعت می‌توانید از خوردن آن لذت ببرید؛ ممکن است زمان بیشتری صرف شود اما مطمئن باشید ارزش آن را دارد.

ژله‌ای1

دسر یخچالی لیوانی

دسرهای یخچالی را داخل لیوان نیز می‌توان سرو کرد. شکر و شیر و تخم‌مرغ را با هم مخلوط و سپس آرد و وانیل را به آن‌ها اضافه می‌کنیم. می‌توانید از پودر کاکائو نیز استفاده کنید. مواد را بر روی حرارت هم می‌زنیم تا یک‌دست شوند و در مرحله‌ی بعد آن را داخل لیوان سرو می‌ریزیم. می‌توانید از بیسکوییت برای کف لیوان استفاده کنید و روی مایه را با انواع میوه یا ترافل تزیین کنید.

اگر این مطلب برایتان مفید بوده، آن را با دیگران به اشتراک بگذارید:

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر ثبت می‌کنید!
ثبت دیدگاه برای این مطلب
*
*
*