همه چیز راجع به استفاده از اپیلاتور

استفاده از اپیلاتور

آیا طرز استفاده از اپیلاتور را بلد هستید؟ اپیلاتور موهای زائد اصول و ترفندهایی دارد که برای رفع بهتر موها باید آن‌ها را رعایت کرد، اینکه در چه شرایطی و چه زمانی بهترین وقت استفاده از این روش است بخشی از این نکات است.

مقدمه

خانم‌ها همیشه دنبال راه‌های بهتر برای از بین بردن موهای زائد هستند. اپیلاسیون یکی دیگر از راه‌های از بین بردن موهای زائد است. چیزهایی که نیاز است شما قبل از استفاده بدانید را به شما می‌گوییم. در مورد بند انداختن، وکس و اصلاح صورت می‌دانید اما در این بخش به اپیلاسیون می‌پردازیم. با ما باشید تا دراین‌باره بیشتر بدانید.

اپیلاتور مثل موچین است اما با این تفاوت که اپیلاتور صدا دارد و درد بیشتری هم ایجاد می‌کنند چون انگار چند موچین یک ‌دفعه با هم کار می‌کنند. بهتر است بعد از حمام رفتن اپیلاتور را روی سطح بدن حرکت بدید و موها را از بین ببرید. اپیلاتورهایی هم وجود دارد که می‌شود هنگام حمام رفتن استفاده کرد.

آیا استفاده از اپیلاتور درد دارد؟

نمی‌شود بگوییم اصلاً درد ندارد چون هر چیزی که مو را می‌کند درد دارد، اما نسبت به وکس آسیب کمتری به پوست میزند.

آیا برای پوست‌های حساس مناسب است؟

وکس برای پوست‌هایی که حساس است به دلیل وجود لیمو و شکر خیلی مناسب نیست، اما اپیلاتور برای پوست‌های حساس بهتر است.

بعد از استفاده از اپیلاتور چقدر تا رویش مجدد موها طول می‌کشد؟

این بسته به رشد موی هر کس دارد اما معمولاً ۲-۳ هفته به طور طبیعی طول میکشد.

آیا استفاده از اپیلاتور عوارض خاصی دارد؟

بعدازاینکه موهای زائد را برطرف کردید از کرم مرطوب‌کننده استفاده کنید تا عوارضی مثل خشکی پوست را حس نکنید.

استفاده از اپیلاتور - کشییدن پوست

برای اینکه اپیلاتورتان حداکثر کارایی را داشته باشد، بهتر است به توصیه‌های زیر توجه کنید:

دستگاه مناسبی انتخاب کنید.

هنگامی‌که تصمیم به خرید اپیلاتور گرفتید، تحقیق کنید کدام مارک کارکرد بهتری دارد. می‌توانید در این زمینه به سایت‌های شرکت‌های تولیدکننده مراجعه یا با دوستانتان که قبلاً از این وسیله استفاده کرده‌اند، مشورت کنید.

مهم‌ترین نکته انتخاب اپیلاتور مناسب با نیاز شماست. برندهای مختلفی در بازار موجود هستند و هرکدام ویژگی‌های مخصوص خود را دارند. اگر از اپیلاتور برای نواحی مختلفی استفاده می‎کنید، باید از دستگاهی استفاده کنید که سری‎های مختلفی داشته باشد. همچنین ویژگی‎های مختلفی مانند کار با باتری یا برق، ضد آب بودن، چراغ نشانگر، درجه‌های مختلف و … وجود دارند. پس قبل از خرید محصول، به این نکات توجه ویژه‌ای کنید. برای مثال اپیلاتور براون 3170 با طراحی زیبا و خوش‌دست خود به شما در خلاص شدن از شر موهای زائد کمک خواهد کرد.

طراحی موچین‌ها در این دستگاه به گونه‌ای است که موها را بدون کشیدن پوست از ریشه جدا می‌کند. دستگاه اپیلاتور براون ۲۰ موچین دارد که به صورت فشرده در کنار هم قرار گرفته‌اند و با حرکت سریع و منظم، به‌سرعت شما را در رفع موهای زائد کمک می‌کنند.

سری اپیلاتور براون را جهت تمیزکردن بهداشتی و آسان‌، می‌توان با کشیدن به سمت بیرون به‌ راحتی از بدنه جدا کرده و آن را شست و ضدعفونی کرد. هنگام استفاده از اپیلاتور براون 3170، آن را با زاویه‌ ۹۰ درجه روی قسمت مورد نظر قرار دهید تا از کشیده شدن پوست خودداری شود. به همراه دستگاه یک عدد برس کوچک نیز ارائه شده است که می‌توان از آن برای تمیزکردن موهای باقی‌مانده در سری استفاده کرد.

شما می‌توانید انواع دستگاه اپیلاتور را از فروشگاه اینترنتی المارکت به راحتی خریداری کنید.

دستورالعمل استفاده را بخوانید

بعد از خرید دستگاه، مطمئناً با نگاه کردن به آن می‌توانید روش استفاده‌اش را متوجه شوید، اما سعی کنید حتماً دستور استفاده از آن را مطالعه کنید تا با جزییات کارش آشنا شوید. به‌خصوص دستگاه‌هایی که چند تیغه و کارکردهای متفاوت دارند.

یک بخش از پوستتان را امتحان کنید

برای اولین بار قسمتی از بدنتان را انتخاب کنید که پوست ضخیم‌تر و کمتر حساسی دارد. زانوها انتخاب خوبی هستند. با شروع کردن از این قسمت کم‌کم به درد عادت می‌کنید و می‌توانید به قسمت‌هایی که پوست نازک‌تری دارند برسید.

قبل از استفاده از اپیلاتور لایه‌برداری انجام دهید

نکته بعدی استفاده از دستکش و حوله اسکراب و یک اسکراب بدن است. اگر نمی‎خواهید بعد از اپیلاسیون، موهای زیرپوستی داشته باشید، از اسکراب استفاده کنید. بهتر است قبل از هر جلسه اپیلاسیون، برای پاک‌سازی سلول‎های مرده پوست را لایه‌برداری کنید. پس از اپیلاسیون نیز هر دو تا سه روز یک‌بار، از اسکراب استفاده کنید.

آرام انجام دهید

سعی کنید خیلی آرام این کار را انجام دهید و به خاطر اینکه دردتان کمتر شود، سریع دستگاه را روی پوستتان نکشید. سعی کنید اپیلاتور را در فاصله مناسب و مایل روی پوستتان نگه دارید. دستگاه را خلاف جهت رویش مویتان حرکت دهید.

استفاده از اپیلاتور - اصلاح پا

بهترین زمان استفاده از اپیلاتور چه زمانی است؟

بهترین زمان استفاده از دستگاه اپیلاتور، عصرهاست، زیرا اگر التهاب یا خارش یا جوش بعد از استفاده از دستگاه برایتان ایجاد شود تا صبح فردا از بین خواهد رفت.

نگه‌داشتن پوست

هنگام استفاده از اپیلاتور، پوست را محکم نگه دارید. این کار باعث کاهش درد شده و باعث می‎شود موها کاملاً خارج شوند. برای اپیلاسیون زیر بغل‌دست‌ها را بالای سر ببرید و تا جای ممکن دست را بکشید. ممکن است اولین بار که برای زیر بغل از اپیلاتور استفاده می‌کنید، کمی خونریزی به وجود بیاید. چون ممکن است ریشه موها براثر تراشیدن محکم شده باشند.

بعد از استفاده از اپیلاتور از مرطوب‌کننده استفاده کنید

توصیه می‌شود بعد از استفاده از اپیلاتور از یک مرطوب‌کننده ملایم بدون الکل استفاده کنید تا التهاب پوستتان برطرف شود و حساسیت هم ایجاد نشود.

اگر این مطلب برایتان مفید بوده، آن را با دیگران به اشتراک بگذارید:

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر ثبت می‌کنید!
ثبت دیدگاه برای این مطلب
*
*
*