خرید اپیلاتور؛ چگونه اپیلاتور مناسب خود را انتخاب کنیم؟

خرید اپیلاتور

مراجعه به سالن‌های لیزر و مراکز زیبایی جهت رفع موهای زائد بدن یکی از چالش‌هایی است که اغلب خانم‌ها با آن مواجه هستند. مشغله کاری زیاد و ترافیک در خیابان‌های شهر باعث شده تا مراجعه به این سالن‌ها سخت‌تر از گذشته باشد. راهکاری که می‌تواند این مشکل را به شکل دائمی برای شما حل کند، خرید اپیلاتور است. با خرید اپیلاتور مناسب دیگر نیازی به مراجعه به مراکز زیبایی نخواهید داشت. البته باید توجه داشته باشید که تمامی اپیلاتورها عملکرد مناسبی ندارند و نمی‌توانند موهای زائد را به‌خوبی از بین ببرند. از این رو پیشنهاد می‌شود در کنار قیمت اپیلاتور، شیوه عملکرد و کیفیت آن را نیز مدنظر قرار دهید. در این مطلب از بلاگ المارکت قصد داریم به بررسی نحوه انتخاب اپیلاتور مناسب بپردازیم و نکات مهم در زمینه خرید اپیلاتور را به شما معرفی کنیم.

عملکرد اپیلاتور

فرایند کار اپیلاتور به این شکل است که با استفاده از سری که در ساختار آن تعبیه شده و حرکت آن بر روی پوست، به طور کامل مو را از سطح پوست جدا می‌کند. به فرایند حذف ریشه‌ای موهای زائد بدن اپیلاسیون اطلاق می‌شود و علاوه بر اپیلاتور، این فرایند را می‌توان با ابزارهایی مانند وکس، موچین و… نیز انجام داد. استفاده از اپیلاتور روشی پیشرفته‌تر است و می‌تواند به شکل ریشه‌ای موهای زائد را از بین ببرد و این چالش را برای مدت‌زمان طولانی برای شما رفع کند. انجام فرایند اپیلاسیون با اپیلاتور باعث می‌شود تا تحریک پوستی به کمترین میزان  برسد و فرد کمترین درد ممکن را تجربه کند. از دیگر مزایای استفاده از اپیلاتورها می‌توان به تنظیم دستگاه بر اساس تحمل پوست، تنظیم سرعت بر اساس ناحیه مدنظر، کاهش رشد و ضخامت مو، حذف موهای ریز و کوتاه، امکان استفاده برای پوست‌های حساس، راحتی استفاده، از بین بردن کامل موهای زائد و… اشاره کرد. نکته مهم در مورد عملکرد اپیلاتور این است که این دستگاه با استفاده از سری خود و حرکت‌دادن آن بر روی پوست، موهای زائد در سطح فولیکول را جدا و حذف می‌کند؛ اما از رویش مجدد آن‌ها جلوگیری نمی‌کند.

راهنمای خرید اپیلاتور مناسب

برای انتخاب اپیلاتور مناسب باید عوامل مختلفی مانند ویژگی‌های اپیلاتور، نحوه عملکرد آن، سطح پوست مدنظر و… را در نظر بگیرید. اپیلاتورها را می‌توان بر اساس نحوه حذف موهای زائد، نحوه تأمین انرژی، نحوه اتصال به برق و نوع سطح پوست به دسته‌بندی‌های مختلفی تقسیم می‌شوند. در ادامه به معرفی هر یک از این دسته‌بندی‌هایاپیلاتور می‌پردازیم و شما می‌توانید بر اساس نیاز خود، در مورد خرید اپیلاتور مناسب تصمیم‌گیری کنید.

اپیلاتور مناسب

دسته‌بندی اپیلاتورها بر اساس نحوه حذف موهای زائد

بر اساس نحوه حذف موهای زائد می‌توان اپیلاتورها را به سه دسته اپیلاتورهای فنری، اپیلاتورهای چرخشی و اپیلاتورهای موچینی تقسیم‌بندی کرد. نحوه عملکرد هر یک از این محصولات متفاوت است و شما می‌توانید بر اساس شرایط پوست و میزان استفاده خود، اپیلاتور مناسب را انتخاب کنید.

اپیلاتور فنری

در اپیلاتورهای فنری، حذف موهای زائد با چرخش فنرها صورت می‌پذیرد. به این شکل که با فشرده و جداشدن فنرها از هم و حرکت دستگاه بر روی پوست، موها توسط سری دستگاه جذب و از ریشه بیرون کشیده می‌شوند. پس از چند بار استفاده از اپیلاتور فنری، باید فنرهای این دستگاه را تعویض کنید. اپیلاتورهای فنری به دلیل نیاز به تعویض زودهنگام فنرها و درد ناشی از کشیده‌شدن پوست، امروزه کاربرد زیادی ندارند و تقریباً ازرده‌خارج هستند.

اپیلاتورهای چرخشی

در اپیلاتورهای چرخشی به‌جای استفاده از فنر، از دیسک‌های لاستیکی استفاده شده است. نحوه عملکرد اپیلاتورهای چرخشی مشابه نوع فنری است و با چرخش دیسک‌ها، موهای زائد کشیده و حذف می‌شوند. مزیت استفاده از اپیلاتورهای چرخشی نسبت به نوع فنری، دوام و استحکام بالاتر دیسک‌ها هستند.

اپیلاتورهای موچینی

همان‌طور که از نام این محصول می‌توان حدس زد، عملکرد اپیلاتورهای موچینی، مشابه موچین است. در بخش سری این اپیلاتور از صفحات فلزی استفاده شده و با چرخش این صفحات، موهای آزاد از سطح پوست فرد جدا می‌شوند. قدرت اپیلاتورهای موچینی بر اساس تعداد موچین‌های موجود بر روی این صفحات فلزی تعیین می‌شود و هرچه این تعداد بیشتر باشد، سرعت انجام فرایند اپیلاسیون افزایش می‌یابد.

انواع دستگاه‌های اپیلاتور از نظر نحوه تامین انرژی

اپیلاتورها را می‌توان از نظر نحوه تأمین انرژی به دسته‌های زیر تقسیم‌بندی کرد.

اپیلاتور برقی

این دسته از اپیلاتورها با استفاده از انرژی الکتریکی کار می‌کنند و نمی‌توان بدون تامین انرژی الکتریکی از آن‌ها استفاده کرد.

اپیلاتور دستی

اپیلاتورهای دستی نوعی از اپیلاتورهای فنری هستند که با فشردن دکمه‌های پلاستیکی و غلتاندن دستگاه بر روی پوست کار می‌کنند. این دسته از اپیلاتورهای عملکرد مناسبی ندارند و استفاده از آن‌ها چندان رایج نیست.

انواع اپیلاتورها بر اساس نحوه اتصال به برق

بر اساس نحوه اتصال به برق، اپیلاتورها را می‌توان در سه دسته سیم‌دار، بی‌سیم و شارژی طبقه‌بندی کرد.

اپیلاتورهای سیم‌دار

در هنگام استفاده از این دسته از اپیلاتورها حتماً باید اتصال از طریق سیم به پریز وجود داشته باشد و در غیر این صورت، امکان استفاده از اپیلاتورهای سیم‌دار وجود نخواهد داشت.

اپیلاتورهای بی‌سیم

اپیلاتورهای بی‌سیم با استفاده از باتری کار می‌کنند و پیش از استفاده، باید آن‌ها را برای شارژشدن به برق متصل نمود. قدرت و عملکردی که این دسته از اپیلاتورها ارائه می‌دهند، نسبت به اپیلاتورهای سیم‌دار ضعیف‌تر است.

اپیلاتورهای شارژی

اپیلاتورهای شارژی را می‌توان ترکیبی از دو نوع بی‌سیم و سیم‌دار توصیف کرد. این دستگاه‌ها می‌توانند هم با استفاده از باتری و هم با اتصال با سیم به برق کار کنند. اگر پیش از مصرف این دستگاه‌ها شارژ کنید، می‌توانید در هنگام استفاده سیم شارژر را جدا کنید و با استفاده از شارژ باتری، فرایند اپیلاسیون را انجام دهید. درصورتی‌که پیش از شروع فرایند اپیلاسیون، دستگاه را به شارژ نزده‌اید، می‌توانید در حین استفاده، این دستگاه را به برق متصل کنید. با توجه به عملکرد بهتر اپیلاتورهای شارژی، پیشنهاد می‌شود به‌جای انتخاب اپیلاتورهای سیم‌دار و بی‌سیم، اپیلاتوری شارژی را انتخاب و خرید اپیلاتور را نهایی کنید.

انواع اپیلاتورها بر اساس نوع سطح پوست

اپیلاتور مناسب پوست پا، اپیلاتور مخصوص بدن و اپیلاتور صورت، انواع اپیلاتور بر اساس نوع سطح پوست هستند.

اپیلاتور مناسب پوست پا

اولویت در طراحی اپیلاتورهای مناسب پوست پا، میزان پوشش‌دهی دستگاه بوده و توجه کمتری به کاهش درد در این دستگاه‌ها شده است. با توجه به سری بزرگ‌تر اپیلاتور مناسب پوست پا، می‌توان با سرعت بیشتری موهای زائد این بخش را حذف کرد. اگر قصد دارید به‌صورت منظم و دوره‌ای، موهای زائد پای خود را از بین ببرید، می‌توانید خرید اپیلاتور مناسب پا را در دستور کار خود قرار دهید.

اپیلاتور مخصوص بدن

با توجه به طراحی کوچک‌تر سری در اپیلاتور مخصوص بدن، می‌توان از این دستگاه برای حذف موهای زائد بخش‌های بدن مانند بیکینی و زیربغل نیز استفاده کرد. معمولاً اپیلاتورهای مخصوص بدن قابلیت تنظیم سرعت دارند و شما می‌توانید بر اساس بخشی که قصد اپیلاسیون آن را دارید، سرعت دستگاه خود را تنظیم کنید. خرید اپیلاتور مخصوص بدن برای انجام اپلاسیون تمامی بخش‌های بدن از جمله پا، دست‌ها، بیکینی و… کافی است و می‌توانید با یک دستگاه، کار چند دستگاه را انجام دهید.

اپیلاتور صورت

این دسته از اپیلاتورها در ابعاد کوچک‌تری ساخته می‌شوند و وزن آن‌ها نسبت به اپیلاتورهای مخصوص بدن و مناسب پا کمتر است. با استفاده از اپیلاتور صورت می‌توان موهای زائد که در بخش‌های مختلف صورت مانند چانه، پیشانی، بالای لب و… رشد می‌کنند را از بین برد. معمولاً توان مصرفی اپیلاتورهای صورت نسبت به سایر اپیلاتورهای دیگر کمتر است. با خرید اپیلاتور مناسب صورت دیگر نیازی به مراجعه به آرایشگاه‌ها و مراکز زیبایی برای از بین بردن موهای صورت نخواهید داشت.

اپیلاتورها براساس عملکرد خشک یا مرطوب

اپیلاتورها بر اساس عملکرد خود به سه دسته خشک، مرطوب و ضدآب تقسیم‌بندی می‌شوند. برخی از اپیلاتورها باید در هنگامی که پوست خشک هستند، مورداستفاده قرار گیرند. برای استفاده از اپیلاتورهای مرطوب نیز می‌توان پوست را کمی خیس کرد. خیس کردن پوست می‌تواند به فرایند اپیلاسیون کمک کند و درد را کاهش دهد. بهترین نوع اپیلاتورها، اپیلاتورها ضدآب هستند و گزینه پیشنهادی ما برای خرید اپیلاتور، این دسته از محصولات هستند. با استفاده از دستگاه‌های ضدآب می‌توان فرایند اپیلاسیون را زیر دوش انجام داد. حرکت آب بر روی پوست می‌تواند تسکین‌دهنده درد اپیلاسیون باشد و سرعت انجام فرایند اپیلاسیون را افزایش دهد.

اپیلاتورهای مخصوص آقایان

معمولاً اپیلاتورهایی که برای آقایان طراحی می‌شوند، از قدرت بیشتری برخوردارند؛ زیرا میزان زبری موهای مردان بیشتر است. درصورتی‌که قصد خرید اپیلاتور برای آقایان را دارید، حتماً در هنگام خرید به این نکته دقت کنید و اپیلاتور مخصوص آقایان را خریداری کنید.

گفتار پایانی

با توجه به نکاتی که در بخش راهنمای انتخاب اپیلاتور مناسب اشاره شد، شما در حال حاضر می‌توانید با اطلاع از انواع اپیلاتورهای موجود، اپیلاتور مناسب خود را انتخاب کنید. بررسی قیمت اپیلاتور و ویژگی‌های آن می‌تواند به تصمیم‌گیری بهتر کمک‌ کند. پیشنهاد می‌شود پیش از نهایی‌کردن خرید اپیلاتور، یک‌بار دیگر راهنمای خرید اپیلاتور را مورد بررسی قرار دهید.

اگر این مطلب برایتان مفید بوده، آن را با دیگران به اشتراک بگذارید:

کالاهای مرتبط

اپیلاتور فیلیپس BRE255
اپیلاتور فیلیپس BRE255
تخفیف
۲,۲۰۰,۰۰۰ تومان 2,000,000 تومان
اپیلاتور براون 3170
اپیلاتور براون 3170
تخفیف
۴,۱۰۰,۰۰۰ تومان 3,940,000 تومان

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر ثبت می‌کنید!
ثبت دیدگاه برای این مطلب
*
*
*