آیا با انواع برنامه‌ های شستشوی ماشین ظرفشویی آشنا هستید؟

برنامه‌ های شستشوی ماشین ظرفشویی

انتخاب درست برنامه‌ های شستشوی ماشین ظرفشویی باعث بالا رفتن کیفیت شستشو و جلوگیری از آسیب رسیدن به ظروف شما می‌شود. در این مطلب از وبلاگ المارکت به آموزش انواع برنامه‌ های شستشوی ماشین ظرفشویی می‌پردازیم. با ما همراه شوید.

مقدمه

خیلی از افراد را می‌بینید که بالاترین و بهترین مدل ماشین ظرف‌شویی را تهیه می‌کنند اما همیشه برای شستن ظرف‌های خود از یک برنامه شستشو استفاده می‌کنند و بیشتر از این موضوع ناراحت هستند که ماشین ظرف‌شویی در خیلی از مواقع ظرف‌های آن‌ها را خوب نشسته و یا آن‌ها را کدر می‌کند. این مشکل از ماشین ظرف‌شویی شما نیست: این مشکل در انتخاب درست برنامه‌ های شستشوی ماشین ظرفشویی، نگهداری شما از ماشین ظرف‌شویی و چیدمان ظروف شما در ماشین ظرف‌شویی است. اگر کمی دقت کنید می‌بینید که مدل‌های بالای ماشین ظرف‌شویی به‌جز ظاهر، تفاوت اصلی آن‌ها در تعداد برنامه‌ های شستشوی ماشین ظرفشویی و تکنولوژی‌های آن‌ها است.

برنامه‌های شستشوی ماشین ظرف‌شویی

دانستن اینکه عملکرد هر یک از برنامه‌ های شستشوی ماشین ظرفشویی، دقیقاً چگونه است و هرکدام از آن‌ها چه‌کاری انجام می‌دهند، کمی دشوار است زیرا برخی از برنامه‌ها یکی هستند اما نام‌های آن‌ها در برندها و مدل‌های مختلف متفاوت است. این در حالی است که تمامی این برنامه‌ها تنها نام متفاوت دارند نه وظیفه متمایز. این نوعی سیاست کمپانی‌های تولیدکننده ماشین ظرف‌شویی به شمار می‌آید.

اما بااین‌وجود، برنامه‌ های شستشوی ماشین ظرفشوییاشین‌های ظرف‌شویی به کار برده می‌شود، متفاوت و کاربردی هستند. شما همیشه می‌توانید به کتابچه راهنمای دستورکارهای دستگاه خود مراجعه کنید تا بهتر با این برنامه‌ها آشنا شوید.

در نظر داشته باشید که بسته به سن و مدل ماشین ظرف‌شویی شما ممکن است همه این برنامه‌های شستشوی ماشین ظرف‌شویی در دسترس نباشد؛ زیرا ممکن است برخی از مدل‌های قدیمی همه این برنامه‌ها را نداشته باشند.

شما می‌توانید انواع ماشین ظرفشویی را با بهترین قیمت و ارسال رایگان از فروشگاه اینترنتی المارکت تهیه نمایید.

معنای برنامه‌ های شستشوی ماشین ظرفشویی

برنامه اصلی شستشو یا Main Wash

برنامه اصلی یا معمولی شستشو، از برنامه های پیش‌فرض در لیست برنامه‌ های شستشوی ماشین ظرفشویی است؛ زیرا نام این برنامه بر این اصل دلالت دارد که این برنامه برای استفاده عمومی و تعداد دفعات مکرر و زیاد طراحی شده است. بنابراین، اگر شما فقط می‌خواهید ظروف را بعد از صرف شام خانوادگی بشویید، این برنامه‌ای است که شما انتخاب می‌کنید.

اما فقط به این دلیل که این برنامه اکثراً برای تعداد دفعات زیادی استفاده شده است، بدین معنی نیست که این یکی از برنامه‌های شستشوی ماشین ظرف‌شویی بسیار باصرفه است. در حقیقت، در مورد بعضی از ماشین‌های ظرف‌شویی این برنامه می‌تواند بسیار پرهزینه باشد؛ اما گاهی با یک برنامه معمولی می‌توان هزینه‌های اجرای زیاد این برنامه را کاهش داد.

برنامه Half Load در ماشین ظرف‌شویی (نیم شور)

اگر از یک ماشین ظرف‌شویی مبله استفاده می‌کنید حتماً برای شما هم اتفاق افتاده است که در بیشتر مواقع ظروف شما به مقداری نیست که ظرفیت ماشین ظرف‌شویی پر شود به همین دلیل بیشتر افراد ترجیح می‌دهند که آن با دست بشورند، به همین دلیل شرکت بوش برنامه Half Load را برای ماشین‌های ظرف‌شویی خود قرار داده است که در حقیقت یک برنامه نیم شور محسوب می‌شود به این صورت که شما می‌توانید ظرف‌های خود را در سبد پایین قرار دهید و با فعال کردن برنامه نیم شور (Half Load) ماشین ظرف‌شویی فقط سبد پایین را بشوید و به این صورت در زمان و مصرف انرژی نیز صرفه‌جویی کند.

برنامه شستشوی فشرده Intensive Wash

هرکسی که بعد از یک وعده غذایی بزرگ، ظرف غذاها را شسته باشد، می‌داند که آب گرم و شستن با مایعات معمولی، چه کار طاقت‌فرسا و مشکلی است.

همین اصل در مورد استفاده از ماشین ظرف‌شویی برای رسیدگی به این لکه‌های سخت و چربی‌های شدید نیز صدق می‌کند. پس باید برای این‌گونه شستشوها هم برنامه‌ای وجود داشته باشد.

بنابراین برای ظرف‌های که با چربی بیشتری همراه هستند، مانند قابلمه‌ها و ظروف بسیار کثیف، برنامه شستشوی فشرده را که به عنوان چرخه شستشوی سنگین در بعضی از ماشین‌های ظرف‌شویی نام برده می‌شود را انتخاب کنید.

این برنامه، یک برنامه ماشین ظرف‌شویی بسیار مفید و قوی است؛ اما در نظر داشته باشید که این قدرت با هزینه همراه است. این نوع از برنامه، بیشترین میزان انرژی را از بین تمام برنامه‌های موجود به خود اختصاص داده است. به همین ترتیب می‌تواند بسیار پرهزینه باشد.

برنامه شستشو ظریف Delicate Wash

یکی دیگر از برنامه‌ های شستشوی ماشین ظرفشویی، برنامه Delicate Wash است. این برنامه برای شستشوی هرچه بهتر و ایمن‌تر ظروف کریستالی و شکننده است. شستشویی که سلامت ظروف شما را تضمین می‌کند.

Delicate Wash با دمای ۴۰ درجه سانتی‌گراد و در مدت‌زمان تقریباً ۶۵ دقیقه‌ای، می‌تواند ظروف حساس و شکننده را به‌خوبی شستشو دهد. فراموش نکنید که این برنامه شستشو مناسب این ظروف است و در صورت قرار دادن سایر ظروف نباید انتظار شستشوی عالی را داشته باشید.

برنامه‌ های شستشوی ماشین ظرفشویی

برنامه Hygiene Plus در ماشین ظرف‌شویی بوش (استریل کردن ظروف)

مسلماً عاری از میکروب بودن تمام وسایل مصرفی خانه به‌خصوص ظرف‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است، برنامه Hygiene Plus می‌تواند برای استریل کردن و پاک کردن میکروب‌ها از سطح ظروف استفاده می‌شود. این برنامه در زمان آبکشی از آب داغ با دمای ۷۰ درجه سانتی‌گراد استفاده می‌کند و به مدت ۱۰ دقیقه این کار را انجام می‌دهد و درنتیجه ظروف شما کاملاً استریل خواهند شد. توجه کنید که این برنامه معمولاً برای خانواده‌هایی که کودک و یا افراد مبتلا به آلرژی دارند گزینه بسیار مناسبی است. شما می‌توانید این برنامه را به بیشتر برنامه‌ های شستشوی ماشین ظرفشویی خود اضافه کنید و از ویژگی پراهمیت آن استفاده نمایید.

شما می‌توانید انواع ماشین ظرفشویی را با بهترین قیمت و ارسال رایگان از فروشگاه اینترنتی المارکت تهیه نمایید.

اگر این مطلب برایتان مفید بوده، آن را با دیگران به اشتراک بگذارید:

نظرات کاربران

ثبت دیدگاه برای این مطلب
*
*
*

نظرات کاربران