بهترین روش نگهداری بخاری برقی خانگی

نگهداری از بخاری برقی

با فرا رسیدن فصل سرما افراد کم کم به استفاده از لوازم گرمایشی روی می‌آورند. بسیاری علاوه بر سیستم‌های گرمایشی ثابتی که در خانه دارند از سیستم‌های گرمایشی پرتابل مانند بخاری‌ برقی نیز استفاده می‌کنند. بخاری‌های برقی امنیت بیش‌تری نسبت به بخاری‌های گازی و نفتی دارند اما خطر برق‌گرفتگی و آتش‌سوزی هنگام استفاده از این محصولات وجود دارد. رعایت نکات ایمنی هنگام استفاده از بخاری برقی امنیت شما و خانواده‌یتان را تامین می‌کند. در این مطلب از المارکت به مرور نکات کلی و مهم هنگام استفاده از بخاری‌های برقی می‌پردازیم. 

نکات مهم خرید و نگهداری بخاری برقی

بخاری‌های برقی استاندارد و ایمن بخرید

لوازم الکتریکی قبل از این که به دست مصرف کننده برسند باید چندین آزمون را پشت سر گذاشته و برچسب‌های استاندارد لازم را دریافت کنند. هر شرکت تولید کننده‌ موظف است اطلاعات مهم درباره‌ی قطعات و نحوه‌ی عملکرد محصولاتش را به سازمان‌های کنترل کننده ارائه دهد و پس از تایید کیفیت و امنیت، محصولاتش را به بازار عرضه کند تا خطری جان مصرف کننده را تهدید نکند. بعضی از قابلیت‌های جانبی بخاری‌های برقی مانند ترموستات، محافظ بدنه و سیستم قطع خودکار امنیت دستگاه را افزایش داده و این محصولات گزینه‌های بهتری برای خرید هستند.

بخاری برقی خانگی

بخاری‌های برقی را در محیطی دور از لوازم قابل اشتعال قرار دهید

بهتر است بخاری‌های برقی (به خصوص انواع فن‌دار) را روی یک سطح صاف غیر قابل اشتعال و با فاصله‌ی یک متری از دیوار، سیم بخاری و سایر اشیا قرار دهید. ترجیح بر قرار دادن این محصولات روی سطح سرامیکی یا موزاییکی است. همین طور به یاد داشته باشید که هر ماده‌ی قابل اشتعالی مانند پارچه، چوب و غیره در نزدیکی بخاری‌های برقی خطر آتش‌سوزی را چند برابر می‌کند. علاوه بر این ها هیچ وقت بخاری برقی را در محیط مرطوب (مثل حمام) یا در تماس با آب قرار ندهید. بخاری برقی مانند تمام لوازم الکتریکی دیگر در تماس با آب می‌تواند دچار اشتعال شده یا باعث برق‌گرفتگی دیگران شود.

بخاری‌های برقی نباید در دسترس کودکان و حیوانات خانگی باشد

بخاری برقی انرژی الکتریکی را به گرما تبدیل می‌کند و اگر در دسترس کودکان، حیوانات خانگی یا در محل رفت‌وآمد قرار گیرد احتمال برق‌گرفتگی و سوختگی عزیزانتان وجود دارد. همچنین از نصب این محصول در اتاق کودکان خودداری کنید.

بخاری برقی را مستقیما به خروجی برق متصل کنید

به هیچ عنوان بخاری برقی را به سه‌راهی متصل نکنید و فقط آن را به یک خروجی یا پریز با ظرفیت برق مناسب متصل کنید. بخاری‌های برقی مصرف برق بالایی دارند و اگر همراه با دیگر لوازم به سه‌راهی متصل شوند احتمال افزایش دمای سیم‌ها، اتصالی و آتش سوزی بیش‌تر می‌شود. به علاوه هیچگاه بخاری برقی را همراه با سایر لوازم برقی پر مصرف به یک سیستم سیم‌کشی برق یکسان متصل نکنید. در این حالت هم مانند سه‌راهی برق، دمای سیم‌ها افزایش یافته و ممکن است  سایر لوازم برقی آسیب دیده و  سیستم سیم‌کشی خانگی اتصالی کند و منجر به آتش‌سوزی شود.

بخاری برقی ایمن

قبل از ترک محیط بخاری برقی را خاموش کنید

بخاری‌های برقی به منظور استفاده‌ی مداوم تولید نشده‌اند. همیشه قبل از ترک اتاق یا خوابیدن از عدم اتصال سیم بخاری برقی مطمئن شوید. این محصولات نمی‌توانند برای یک مدت طولانی دمای محیط را کنترل کنند و ممکن است موجب آتش‌سوزی شوند. به علاوه مصرف برق این بحاری‌ها بسیار بالاست و استفاده‌ی طولانی مدت از آن‌ها صرفه‌ی اقتصادی ندارد.

هر چند وقت یک بار بخاری برقی خود را بررسی کنید

هنگام چک کردن بخاری برقی به سلامت سیم، بدنه، صدای موتور، میزان گرمای تولیدی و نظافت دستگاه توجه کنید و هرگاه یکی از موارد گفته شده دچار مشکل شده بود، هرچه سریع‌تر با شماره‌ی نمایندگی خدمات پس از فروش محصول تماس بگیرید تا به شما در رفع مشکل کمک کنند. 

مرور کلی

با کاهش دما، استفاده از لوازم گرمایشی مانند بخاری‌های برقی افزایش پیدا کرده‌است. هر چند که بخاری برقی به مراتب ایمن‌تر از انواع بخاری‌های نفتی و گازی است، اما این به معنی بی‌خطر بودن این محصولات نیست. همیشه هنگام استفاده از این محصولات نکات ایمنی را رعایت کنید و از نمایندگی برند محصول خریداری شده بخواهید که نحوه‌ی کار کردن با محصول را به شما آموزش دهند. خواندن دفترچه‌ی راهنمای محصول نیز خالی از لطف نیست. در این مطلب تلاش کردیم تمام نکات ایمنی هنگام استفاده از بخاری برقی را بازگو کنیم. شما می‌توانید برای مشاهده و خرید بخاری برقی از فروشگاه اینترنتی المارکت دیدن کنید.

اگر این مطلب برایتان مفید بوده، آن را با دیگران به اشتراک بگذارید:

کالاهای مرتبط

بخاری برقی تولیپس EH203
بهترین روش نگهداری بخاری برقی خانگی
تخفیف
۲,۰۰۰,۰۰۰ تومان 1,900,000 تومان

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر ثبت می‌کنید!
ثبت دیدگاه برای این مطلب
*
*
*