آیا نکات لازم برای خرید اجاق گاز صفحه ای را می‌دانید؟

خرید اجاق گاز صفحه ای

اجاق‌ گازهای صفحه ای به علت فضای کمتری که اشغال می‌کنند اخیراً محبوب شده‌اند. آیا شما برای خرید اجاق گاز صفحه ای اطلاعات لازم را دارا هستید؟ با ما باشید تا دراین‌باره بیشتر بدانید.

مقدمه

تابه‌حال دقت کرده‌اید که پیشرفت تکنولوژی با کوچک‌ شدن تجهیزات رابطه مستقیم دارد؟! کامپیوترهای قدیمی فضای یک اتاق را اشغال می‌کردند و این روزها نزدیک است در جیب جا بشوند! تجهیزات خانگی هم از این قاعده مستثنا نیستند. یکی از پرکاربردترین لوازم‌خانگی اجاق گاز است که این روزها در نوع رومیزی رواج دارد.

آشپزخانه به‌عنوان مهم‌ترین بخش هر خانه‌ای شناخته می‌شود تا جایی که لقب قلب خانه را یدک می‌کشد. آشپزخانه‌های امروزی نسبت به گذشته کوچک‌تر شده‌اند و همین کوچک‌تر بودن، استفاده از وسایل با کمترین حجم ممکن را اجتناب‌ناپذیر کرده است. ازاین‌رو، امروزه استفاده از اجاق‌گازهای صفحه ‌ای بسیار رواج یافته است. یک اجاق گاز صفحه‌ای استاندارد، علاوه بر اشغال حداقل فضای ممکن، باید باعث زیبایی آشپزخانه و آسایش بیشتر خانم‌های خانه‌دار شود. به همین دلیل، نیاز است قبل از اقدام به خرید این محصول، حسابی تحقیق کنید.

انواع اجاق گاز رومیزی

قبل از بررسی خرید اجاق گاز صفحه ای ابتدا بهتر است یک مرور سریع بر روی انواع گازهای صفحه‌ ای داشته باشیم. به‌طورکلی گازهای رومیزی در ۳ نوع صفحه‌ای گازسوز، الکتریکی (برقی) و القائی دسته‌بندی می‌شوند.

۱. اجاق صفحه‌ای گازی

برای حرارت و پخت‌وپز با قدرت بالا، اجاق صفحه‌ای گازسوز بهترین انتخاب است. این مدل‌ها حتی برای سرآشپزهای حرفه‌ای خانگی کاملاً مناسب هستند؛ زیرا درجه حرارت‌ بالا و قابلیت کنترل سریع، برای پخت‌وپز حرفه‌ای را به‌خوبی ارائه می‌دهند. این مدل با اتصال به گاز شهری کار می‌کند. اگر در آشپزخانه خود لوله گاز مناسب ندارید، ممکن است نیاز به مدل دیگری داشته باشید. البته در کشور ما با توجه به بستر مناسب اتصالات گازی این احتمال بعید به نظر می‌رسد و پرکاربردترین مدل گاز رومیزی در کشور همین نوع گازسوز است.

۲. گاز صفحه ای الکتریکی

گازهای برقی همان‌طور که از نامشان پیداست توسط برق گرم می‌شوند و نیازی به اتصال گاز ندارد. در مدل‌های الکتریکی شعله مستقیم وجود ندارد و حرارت از طریق المنت‌ها به غذا انتقال پیدا می‌کند. این مسئله باعث ایمنی بیشتری در این مدل‌ها می‌شود. در گازهای برقی پیشرفته‌تر، شما می‌توانید درجه حرارت دلخواهتان را در هر زمان تعیین کنید. بسیاری از افراد طرفدار پروپاقرص طراحی مینیمال و راحتی گاز صفحه ای برقی هستند. هرچند باید توجه کنید که گازهای برقی نسبت به مدل‌های گازی برای گرم شدن به کمی زمان احتیاج دارند.

۳. گاز صفحه ای القائی

برای افزایش قدرت آشپزی، کنترل حرارت و ایمنی بیشتر، ممکن است به دنبال خرید یک گاز صفحه‌ای القائی باشید. در این مدل از خاصیت الکترومغناطیس استفاده می‌شود، یعنی انتقال حرارت به کمک یک میدان مغناطیسی بین ظرف و شعله اجاق انجام می‌شود. با توجه به این خصوصیت، فقط از ظرف‌های رسانا می‌توان برای پخت‌وپز روی گازهای القائی استفاده کرد.

درجه حرارت در گازهای القائی درست مانند مدل‌های الکتریکی قابل تنظیم است به‌علاوه این نوع از گازها سریع‌تر از گازهای الکتریکی گرم می‌شوند. خطر آتش‌سوزی در گاز القائی به‌طور قابل‌توجهی پایین است. به‌جز قسمت شعله سایر بخش‌های گاز همیشه سرد است و با تماس دست هیچ مشکلی برایتان ایجاد نمی‌شود. در کنار همه‌ی این مزایا باید بگوییم که گازهای لوکس القائی قیمت بالایی دارند و گزینه مناسبی برای یک خرید به‌صرفه نیستند.

شما می‌توانید انواع اجاق گاز صفحه ای را با بهترین قیمت و با ارسال رایگان از فروشگاه اینترنتی المارکت تهیه نمایید.

خرید اجاق گاز صفحه ای

مزایا و معایب خرید اجاق گاز صفحه ای

با توجه به مزایا و معایب اجاق گاز رومیزی به سبب زیبایی، کارایی و حجم کمتر و بسیاری از مزیت‌های دیگر در قلب آشپزخانه‌ها جا خوش کرده‌اند. از گازهای رومیزی یا توکار برای استفاده در آشپزخانه‌های جدید استقبال زیادی می‌شود. اگر نیازی به فرگاز نداشته باشید، با استفاده از گازهای توکار فضای بیشتری خواهید داشت و می‌توانید قابلمه‌ها و ماهیتابه‌ها را در کابینت‌های زیر گاز قرار دهید. این ویژگی‌ها به همراه سهولت در نصب و جابه‌جایی آن، اجاق‌گازهای توکار را برای استفاده‌ از فضای کابینت‌ها در منازل و حتی ادارات معمول و حتی ضروری می‌کند. از معایب اجاق‌گازهای رومیزی می‌توان به نداشتن فر اشاره کرد که با توجه به مدرن شدن آشپزخانه‌ها و تولید فرهای توکار در کابینت این نیاز نیز به روش برتری رفع گردیده است.

مزایا

  • حجم کمتر
  • تمیز کردن آسان
  • طراحی زیبا و مدرن
  • سهولت در نصب و جابجایی

معایب

  • نداشتن فر
  • نداشتن شیشه روی گاز

هنگام خرید اجاق گاز صفحه ای به چه نکاتی باید توجه کرد؟

هنگام خرید اجاق گاز صفحه ای باید جنس بدنه، تعداد شعله‌های اجاق گاز صفحه ای، محل قرارگیری شعله بزرگ (پلوپز) و اندازه اجاق گاز توجه کرد. هر یک از این موارد به‌صورت تخصصی و ویژه در ادامه توضیح داده می‌شود پس با ما همراه باشید.

جنس بدنه

اجاق‌گازهای رومیزی اغلب در سه حالت استیل، شیشه و ترکیب شیشه و استیل موجود هستند که پیشتر توضیح داده شد. رنگ اجاق‌گازهای صفحه ای اغلب استیل است اما در طراحی‌های جدید شیشه مشکی و یا سفید مد شده است. البته رنگ‌های خاص و طرح‌های سفارشی هم مثل آینه‌ای، لعابی، سرامیکی و صفحه لمسی موجود است که با توجه به توضیحات و سلیقه خود در آشپزخانه می‌توانید مدل موردنظر خود را انتخاب کنید. همچنین سر شعله‌ها و قطعات اصلی اجاق‌گازها به دو نوع اجاق گاز ساخت ایران و اجاق گاز ساخت ایتالیا تقسیم می‌شوند. در هنگام خرید اجاق گاز صفحه ای توجه کنید که اجاق‌گازهایی که سر شعله و قطعات ایتالیایی دارند با صفحه ساخت ایران تولید می‌شوند لذا شما می‌توانید با هزینه کمتر نسبت به اجاق گاز خارجی از کیفیت بالای این اجاق‌گازها استفاده کنید.

تعداد شعله‌های اجاق گاز صفحه ای

در هنگام خرید اجاق گاز صفحه ای به تعداد شلعله‌های محصول توجه کنید. اجاق‌گازهای رومیزی معمولاً از تک شعله تا شش شعله موجود هستند که انواع دو شعله، چهار شعله و پنج شعله در آشپزخانه‌ها رایج‌ترند. باید توجه داشت که در هنگام خرید اجاق‌گاز تعداد شعله بر اساس میزان استفاده، حجم پخت‌و‌پز و نوع طبخ غذا انتخاب شود. مصرف‌کنندگان ایرانی بیشتر اجاق‌گازهای چهار شعله و پنج شعله را ترجیح می‌دهند. اجاق گاز رومیزی ۵ شعله، به‌راحتی برطرف‌کننده نیاز یک خانواده کوچک تا بزرگ در آشپزخانه خواهد بود. برای نصب این اجاق باید برش با اندازه مناسب روی صفحه کابینت ایجاد شود.

شعله بزرگ (پلوپز)

یکی از نکته‌های حائز اهمیت در هنگام خرید اجاق گاز صفحه ای محل قرارگیری شعله بزرگ آن است. شعله بزرگ اجاق‌گاز در وسط یا کنار قرار می‌گیرد و ترکیب چینش شعله‌ها در برندها و مدل‌های مختلف، متفاوت است. اگر از ظروف و قابلمه‌های بزرگ برای پخت‌و‌پز استفاده می‌کنید و هم‌زمان ظروف دیگری نیز به کار می‌برید، یا بهتر بگوییم در آشپزخانه شما پخت‌وپز زیادی صورت می‌گیرد، بهتر است شعله بزرگ را در کنار اجاق گاز در نظر بگیرید تا فضای اشغال‌شده توسط ظروف بزرگ، مزاحمتی در کار با دیگر شعله‌ها ایجاد نکند. مسئله دیگر این است که اگر شعله بزرگ را در کنار اجاق‌گاز انتخاب می‌کنید، حفظ فاصله با سایر وسایل روی کابینت یا محل قرارگیری اجاق‌گاز ازنظر ایمنی از اهمیت بالایی برخوردار است.

خرید اجاق گاز صفحه ای

اندازه اجاق گاز صفحه ای

ابعاد اجاق‌گازهای رومیزی معمولاً از ابعاد استاندارد برای عرض اجاق‌گاز پیروی می‌کند، مگر در شرایط خاص که در شکل ظاهری آن‌ها تغییر ایجاد می‌شود. اجاق‌ گاز رومیزی معمولاً در اندازه عرضی ۵۰، ۶۰، ۷۰، ۸۰ و ۹۰ سانتی‌متری تولید می‌شوند ولی با توجه به طراحی قسمت‌های گوناگون، این ابعاد متغیر است. یک نکته دیگر در انتخاب اجاق گاز، توجه به ‌اندازه هود است. در هنگام خرید اجاق گاز صفحه ای فراموش نکنید که اندازه هود و اجاق گاز شیشه‌ای شما باید با هم تناسب داشته باشند.

شما می‌توانید انواع اجاق گاز صفحه ای را با بهترین قیمت و با ارسال رایگان از فروشگاه اینترنتی المارکت تهیه نمایید.

اگر این مطلب برایتان مفید بوده، آن را با دیگران به اشتراک بگذارید:

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر ثبت می‌کنید!
ثبت دیدگاه برای این مطلب
*
*
*