راهنمای یخ زدایی مواد غذایی در سرخ کن بدون روغن، مایکروویو و توستر

یخ زدایی مواد غذایی

اگر قصد خرید یکی از لوازم پخت‌وپز در آشپزخانه مانند سرخ کن بدون روغن، مایکروویو و توستر را دارید یا در گذشته یکی از محصولات را خریداری کرده‌اید، حتما آپشنی به نام یخ زدایی مواد غذایی را در لیست امکانات این محصول دیده‌اید؛ اما پرسش ما این است که “آیا با نحوه کارکرد این محصول آشنا هستید؟”. یخ زدایی مواد غذایی یکی از امکانات پرکاربرد لوازم پخت‌وپز آشپزخانه است و می‌توانید با استفاده از آن مواد غذایی مانند نان، گوشت و… که درون فریزر یا یخچال قرار داشته‌اند را به دمای محیط برسانید و برای آشپزی یا میل‌کردن آماده کنید. به بیانی دیگر، یخ زدایی مواد غذایی گرم‌کردن و حرارت‌دادن به مواد غذایی است، بدون پختن آن‌ها. نحوه کارکرد یخ زدایی در دستگاه‌های مختلف مانند سرخ کن بدون روغن، مایکروویو و توستر متفاوت است و ازاین‌رو، تصمیم گرفتیم در این مطلب از بلاگ المارکت به بررسی و معرفی نحوه کارکرد یخ زدایی در این دستگاه‌ها بپردازیم.

یخ زدایی مواد غذایی با دستگاه سرخ کن بدون روغن

یکی از دستگاه‌هایی که می‌توانید یخ زدایی مواد غذایی را آن انجام دهید، دستگاه سرخ کن بدون روغن است. فرقی نمی‌کند که دستگاه سرخ کن بدون روغن شما از چه شرکت یا برندی باشد و با هر دستگاهی می‌توانید این کار را انجام دهید. برای استفاده از امکان یخ‌زدایی شما ابتدا می‌بایست مواد غذایی مدنظر خود را از فریزر یا یخچال خارج کنید و داخل کاسه سرخ کن بدون روغن خود قرار دهید. سپس باید تنظیمات سرخ کن بدون روغن را به بهترین شکل تعیین کنید. برای اینکه فرایند یخ زدایی به درستی انجام شود و مواد غذایی تحت حرارت شدید قرار نگیرد، باید دمای سرخ کن خود را در کمترین حالت ممکن قرار دهید. زمان لازم برای انجام فرایند یخ زدایی، بین ۲۰ تا ۴۰ دقیقه است. البته باید توجه داشته باشید که پس از گذشت ۲۰ دقیقه باید مدام مواد غذایی داخل سرخ کن را بررسی کنید تا در صورت بازشدن یخ مواد غذایی، آن‌ها را از سرخ کن خارج کنید. هر زمان که مشاهده کردید، این اتفاق رخ داده است، برنامه دستگاه را متوقف کنید و مواد غذایی را خارج کنید.

یخ زدایی مواد غذایی در سرخ کن بدون روغن

برای چه مواد غذایی می‌توان از یخ زدایی دستگاه سرخ کن بدون روغن استفاده کرد؟

  • نان و شیرینی با دمای ۶۰ درجه و مدت زمان ۱۵ تا ۲۰ دقیقه
  • گوشت، مرغ و ماهی با دمای ۶۰ درجه و مدت زمان ۲۵ تا ۳۵ دقیقه
  • یخ زدایی استیک، ناگت، گوشت و… با دمای ۶۰ درجه و مدت زمان ۲۰ تا ۳۰ دقیقه

خرید سرخ کن بدون روغن از المارکت

خرید سرخ کن بدون روغن می‌تواند تاثیر بسزایی بر سلامت‌بودن رژیم غذایی شما داشته باشد و مصرف روغن در رژیم شما را تا میزان قابل‌توجهی کاهش دهد. فروشگاه اینترنتی المارکت شرایط خرید آنلاین و مقرون‌به‌صرفه سرخ کن بدون روغن از بهترین برندهای بازار را برای شما عزیزان فراهم آورده است. بوش، بیشل، بیم، بکو، پارس خزر، دلمونتی، دلونگی، سام، فیلیپس، گوسونیک، میگل، نینجا و… از جمله برندهای مشهوری هستند که امکان خرید سرخ کن بدون روغن آن‌ها از طریق المارکت فراهم شده است.

یخ زدایی مواد غذایی با مایکروویو

دیگر وسیله پخت‌وپزی که می‌توانید یخ زدایی مواد غذایی را با آن انجام دهید، دستگاه مایکروویو است. یخ زدایی با دستگاه مایکروویو به دو صورت استفاده از برنامه یخ‌زدایی و با استفاده از تنظیمات دستی قابل اجرا است. اگر مایکروویو شما دارای گزینه یخ‌زدایی یا defrost است، کافی است مواد غذایی مدنظر را داخل دستگاه قرار دهید و این گزینه را انتخاب کنید. تنها کاری که باید در برخی از مدل‌های مایکروویو انجام دهید، این است که وزن تقریبی مواد غذایی مدنظر خود را در پنل دستگاه وارد کنید. در این حالت مایکروویو با سی الی پنجاه درصد از توان خود عمل می‌کند و فرایند یخ زدایی را تکمیل می‌کند. فرایند یخ زدایی مواد غذایی بدون استفاده از امکان defrost چیزی شبیه به یخ زدایی با سرخ کن بدون روغن است و باید به شکل دستی تنظیمات مناسب را اعمال کنید. در این حالت پیشنهاد می‌شود یکی از دو برنامه Micro یا Convection را انتخاب کنید و قدرت اشعه را روی کمترین میزان که ۴۰۰ است، قرار دهید. برای تنظیم مدت‌زمان فرایند یخ‌زدایی باید به وزن موادغذایی توجه کنید. به این شکل که برای هر نیم کیلوگرم از گوشت قرمز یا مرغ، زمانی در حدود ۸ دقیقه کافی است. پیشنهاد می‌شود پس از استفاده از آپشن یخ‌زدایی بلافاصله مواد غذایی را طبخ کنید. امکان یخ‌زدایی مواد غذایی مانند سبزی‌ها، گوشت، مرغ، ماهی، همبرگر، ناگت و… با استفاده از مایکروویو میسر است.

یخ زدایی مواد غذایی در سرخ کن بدون روغن

خرید مایکروویو از المارکت

اگر دوست دارید آشپزی و گرم‌کردن غذا را برای خود آسان‌تر از گذشته کنید و قصد خرید مایکروویو را دارید، فروشگاه اینترنتی المارکت گزینه مناسبی برای خرید این محصول است. در فروشگاه اینترنتی المارکت لوازم خانگی و لوازم آشپزخانه با بهترین قیمت و همراه با گارانتی به شما عزیزان عرضه می‌شود. برای خرید مایکروویو از برندهای معتبری مانند ال جی، پاناسونیک، جی پلاس، دلمونتی، دوو، سامسونگ، فلر، کنوود، مدیا، توشیبا، سینجر و…، کلیک کنید.

یخ زدایی مواد غذایی با توستر

نکته جالب در مورد یخ زدایی مواد غذایی با توستر این است که علاوه بر انواع شیرینی، نان، کیک و…، می‌توانید یخ زدایی مواد غذایی دیگر مانند سوخاری‌ها، سیب‌زمینی سرخ‌کرده و پیتزا را نیز با این دستگاه انجام دهید. البته یخ زدایی این دسته از مواد غذایی به این شکل انجام می‌شود که این مواد غذایی را باید بر روی میله‌هایی که بر روی دستگاه قرار می‌گیرند، بگذارید تا به دمای مطلوب برسند. اغلب توسترها برای گرم‌کردن نان و یخ‌زدایی آن، برنامه‌ای مستقل دارند؛ اما اگر این برنامه بر روی توستر شما وجود نداشت، می‌توانید دمای توستر را روی کمتر درجه قرار دهید و نان را داخل درگاه توستر بگذارید. برای گرم‌کردن سایر موادغذایی که روی طبقه قرار می‌گیرند، می‌توانید از دمای بیشتری برای یخ‌زدایی بهره بگیرید.

you can now get a toaster with a warming rack for warming up your pastries before work og

خرید توستر از فروشگاه اینترنتی المارکت

توستر محصولی کلاسیک و جذاب است که می‌تواند علاوه بر کارایی‌هایی مانند برشته‌کردن نان، یخ‌زدایی، پختن همبرگرهای گیاهی، طبخ ساندویچ پنیر کبابی، تهیه نان تاکو، تهیه نان سیر، پخت استیک، گرم‌کردن اشترودل و…، ظاهر آشپزخانه شما را نیز زیباتر کند. اگر قصد خرید توستر نان را دارید، فروشگاه اینترنتی المارکت با عرضه توسترهای متنوع و جذاب، شرایط خرید باب میل و مطابق سلیقه شما را آسان‌تر کرده است. برای خرید این محصول تنها کافی است به صفحه مربوط به خرید توستر مراجعه کنید و از میان برندهای مشهور تولیدکننده توستر نان، محصول مناسب خود را خریداری کنید.

اگر این مطلب برایتان مفید بوده، آن را با دیگران به اشتراک بگذارید:

کالاهای مرتبط

آون توستر تکنو TE552
آون توستر تکنو TE552
تخفیف
۴,۴۰۰,۰۰۰ تومان 4,200,000 تومان

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر ثبت می‌کنید!
ثبت دیدگاه برای این مطلب
*
*
*