مراقب باشید این مواد غذایی را در طبقه بالای فریزر قرار ندهید!

طبقه بالای فریزر

طبقه بالای فریزر برای نگهداری مواد غذایی با ماندگاری بالا درست شده است و تنها انواع خاصی از مواد غذایی را می‌توان در آن قرار داد. در این مطلب از وبلاگ المارکت به بررسی انواع موادی که نباید در طبقه بالای فریزر قرار داد می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

مقدمه

همه ما دوست داریم یک یخچال مرتب با چیدمان مناسب داشته باشیم، به‌طوری‌که دیگر نیازی نباشد وقتمان را برای پیدا کردن یک ماده غذایی خاص تلف کنیم. حتی ممکن است بعد از گذاشتن وقت زیاد و انتخاب با وسواس بهترین محصولات و خرید مواد غذایی موردپسندمان،‌ در اثر قرار نگرفتن مواد غذایی در جای مناسب، باعث خرابی و فساد زودهنگام آن‌ها شویم و تمامی وقت و زحمتمان را هدر دهیم. خوب خبر خوب اینجا است که اگر قبل از خرید مواد غذایی،‌ به تاریخ‌مصرف آن‌ها دقت کرده باشید،‌ در مرحله بعد با چیدمان صحیح خوراکی‌ها در یخچال این مشکل به‌طور کامل برطرف می‌شود.

راه‌حل کلیدی داشتن یک رژیم غذایی سالم؛ این است که شما از طیف مختلفی از غذاها و خوراکی‌ها مانند میوه‌ها، سبزیجات، حبوبات، گوشت و غیره استفاده کنید اما متخصصان یک راه‌حل کلیدی دیگر برای سلامتی دارند و آن‌هم نگهداری غذاهاست و باید مواظب باشید که بعضی از مواد غذایی را در بعضی از فضاها قرار ندهید تا باعث ایجاد باکتری‌های مضر نشوند.

طبق اطلاعات سازمان کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها، اگر بعضی از غذاها را در طبقه بالای فریزر قرار دهید، باعث آسیب به بدن می‌شوید و همین اشتباه ساده در نگهداری از ماده غذایی باعث پخش شدن باکتری خطرناک و ابتلا به بیماری‌های جدی می‌شود اما به نظر شما کدام غذا است که هرگز نباید آن را در طبقه بالای فریزر بگذاریم؟

طبقه بالای فریزر

جای گوشت، طبقه بالای فریزر نیست!

هرگز گوشت قرمز و گوشت مرغ و هیچ غذای دریایی خام را در کشو و طبقه بالای فریزر قرار ندهید. گوشت خام یکی از رایج‌ترین علت‌های پخش شدن باکتری است و بنابراین متخصصان پیشنهاد می‌کنند که هنگام نگهداری آن‌ها در فریزر، به‌شدت مراقب باشید.

میوه و سبزیجات را دور از آن‌ها قرار دهید و آن‌ها را کنار یا زیر گوشت خام نگذارید، زیرا آب چکیده شده از این مواد حاوی جرم است. بهتر است مواد خوراکی بسته‌بندی‌شده که در آن‌ها باز نشده است را در طبقه بالای فریزر قرار دهید. لبنیات را از میوه، سبزیجات و گوشت جدا کنید.

جایگاه غذاهای داغ در طبقه بالای فریزر نیست!

از گذاشتن غذاهای داغ به‌طور مستقیم در طبقه بالای فریزر جدا خودداری کنید. ابتدا بگذارید تا در محیط سرد شده و سپس در گذاشتن در داخل یخچال، اقدام کنید. اگر غذاهای داغ را مستقیم درون فریزر بگذارید، دمای یخچال را در مدت کمی خیلی بالا برده و مواد غذایی دیگر هم گرم شوند. این کار باعث می‌شود تا فریزر برای فرایند سردسازی بیشتر کارکرده و انرژی بیشتری را مصرف کند.

طبقه بالای فریزر

گوشت مرغ خام را هرگز بعد از شستن فریز نکنید و داخل طبقه بالای فریزر قرار ندهید.

بر اساس گزارش دیلی میل و طبق گفته‌ی یک متخصص تغذیه بدترین قسمت فریزر برای نگهداری گوشت مرغ طبقه‌ی اول یا همان بالاترین طبقه‌ی آن است چراکه این طبقه طوری طراحی‌شده است که برای نگهداری مواد غذایی با ماندگاری بالا بایستی مورداستفاده قرار گیرد و این مورد برای گوشت مرغ به‌هیچ‌وجه توصیه نمی‌شود، این متخصص در گفتگو با جمعی از مادران در رابطه با سلامت تغذیه کودکان گفت: اشتباهی که تقریباً تمام شما در مورد فریز کردن مواد غذایی مرتکب می‌شوید مربوط به فریز کردن گوشت مرغ است، شما علاوه بر شستن گوشت مرغ که کار کاملاً اشتباهی است آن را داخل کشوی بالایی فریزر قرار می‌دهید که تأثیر خطرناکی روی آن دارد.

استراتژی ساده و کاملاً اشتباه شما موجب می‌شود تا تصور کنید فریز کردن گوشت مرغ به‌خصوص در طبقه‌ی اول کار درستی است درحالی‌که این سلامت تغذیه‌ی شما را به خطر می‌اندازد پس هرگز گوشت مرغ را قبل از فریز کردن نشویید و مهم‌تر اینکه گوشت مرغ را در طبقه‌ی بالای فریزر فریز نکنید.

چند نکته مهم و ساده

  • در نظر گرفتن نکات مراقبتی بسیار مهم است. جدا کردن غذاها در یخچال یک کار ضروری است که باید آن را انجام دهید. البته می‌توانید از راه‌های امنیتی دیگری هم استفاده کنید. به‌عنوان‌مثال تخته‌های آشپزی را برای گوشت خام و سبزیجات از یکدیگر جدا کنید.
  • هرگز گوشت پخته‌شده را داخل بشقابی قرار ندهید که قبلاً گوشت خام داخل آن بوده است و حتماً همه این تخته‌های آشپزی را شستشو و ضدعفونی کنید.
  • سازمان کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها پیشنهاد می‌کند که هرگز گوشت خام را قبل از پختن نشویید، زیرا شستن گوشت خام قرمز، گوشت مرغ، بوقلمون یا تخم‌مرغ باعث پخش شدن جرم داخل سینک و سطوح اطراف می‌شود.

اگر این مطلب برایتان مفید بوده، آن را با دیگران به اشتراک بگذارید:

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر ثبت می‌کنید!
ثبت دیدگاه برای این مطلب
*
*
*