ترفندهایی برای طولانی‌تر کردن عمر ریش تراش

افزایش عمر ریش تراش

ریش‌تراش ابزاری است که در خانه‌ی هر آقایی به چشم می‌خورد. این ابزار بهداشتی الکتریکی هر روز صبح به آقایان کمک می‌کند تا ظاهری آراسته داشته و بهداشت پوست صورتشان را رعایت کنند. اما همانطور که تمام وسایل برقی نیاز به مراقبت دارند، ریش تراش هم نیاز به رسیدگی و مراقبت دارد تا بهتر و بیشتر کار کند. پس باید روش‌هایی را بدانید که عمر ریش تراش را زیاد می‌کند.

در این مطلب از المارکت می‌خواهیم ترفندهایی برای نگهداری و افزایش عمر ریش تراش را به شما آموزش دهیم.

تمیز کردن ریش تراش بعد از هر بار استفاده

برای افزایش عمر ریش تراش باید بعد از هر بار استفاده آن را به خوبی تمیز کنید. با کمک برس‌های مخصوص مو، گردوغبار و ذرات پوستی که روی تیغه‌ها جمع شده است را از بین ببرید تا جلوی رشد باکتری را بگیرید. باکتری‌هایی که روی تیغه‌ها رشد می‌کنند علاوه بر ایجاد آلودگی و آسیب رساندن به پوست شمما، حرکت تیغه‌ها را با مشکل روبه‌رو کرده و به موتور فشار می‌آورند.

بالا بردن عمر ریش تراش
man is clea

شستن ریش تراش در هر شرایطی

اگر ریش تراش شما قابلیت تمیز شدن خودکار ندارد باید حتما بعد از تمیز کردن با برس‌ها مخصوص، تیغه‌ها را هم با آب و شوینده بشوئید. بهتر است تیغه‌ها را از پایه جدا کرده و سپس بشوئید تا به موتور آسیب وارد نشود.

روغن کاری فراموش نشود

در زمان‌های مناسب و به صورت دوره‌ای تیغه‌ها را روغن کاری کنید تا عمر ریش تراش شما زیاد شود. اصطکاک ایجاد شده بین تیغه‌های خشک می‌تواند عمر مفید استفاده را کم کند.

روغن کاری ریش تراش

ریش تراش را ضدعفونی کنید

با یک اسپری ضد عفونی کننده‌ی مناسب تیغه‌های شسته و تمیز شده را ضدعفونی کنید تا پوستتان در استفاده‌ی بعدی آلوده نشود. ضدعفونی کردن تیغه‌ها علاوه بر تامین سلامت پوست، به از بین رفتن باکتری‌ها و کاهش فشار روی موتور کمک می‌کند. همچنین بهتر است دسته و دیگر قسمت‌های ریش تراش که به آن دست می‌زنید را هم ضدعفونی کنید تا از تمیزی آن اطمینان داشته باشید.

از کیف محافظ استفاده کنید

وقتی از ریش تراش استفاده نمی‌کنید آن را لبه‌ی سینک،‌ روشویی یا پشت آینه‌ی سرویس بهداشتی رها نکنید. بعد از تمیز کردن حتما آن را در کیف محافظش قرار دهید تا از ضربه خوردن و آسیب دیدن آن جلوگیری کنید.

افزایش عمر ریش تراش با مراقبت از باتری

برای افزایش طول عمر ریش تراش همیشه سعی کنید شارژ باتری ریش تراش را بین ۳۰ تا ۸۰ درصد نگه دارید. ریش تراش را در محیط‌های گرم قرار ندهید و ماهانه فقط ۱ یا ۲ بار باتری را به صورت کامل شارژ کرده و اجازه دهید شارژ آن کامل تمام شود.

تیغه‌ها را عوض کنید

هر ۱۲ تا ۱۸ ماه یک بار تیغه‌های ریش تراش را عوض کنید. با این کار فشار روی موتور را کم کرده و عمر ریش تراش را زیاد می‌کنید.

آسیب‌های کوچک را نادیده نگیرید

به طول کلی تمام وسایل الکتریکی نیاز به بررسی فنی دوره‌ای دارند و در صورت آسیب‌دیدگی باید بلافاصله تعمیر شوند. اگر دوست دارید عمر ریش تراش شما طولانی باشد حتما به این نکته توجه کنید.

دفترچه‌ی راهنما، راز عمر طولانی ریش تراش

حتی اگر تجربه‌ی طولانی در استفاده از ریش تراش دارید حتما قبل از استفاده از ریش تراش جدید دفترچه‌ی آن را بخوانید. بعضی از محصولات روش استفاده‌ی خاصی دارند که با رعایت نکردن آن‌ها عمر ریش تراش کوتاه می‌شود.

اگر این مطلب برایتان مفید بوده، آن را با دیگران به اشتراک بگذارید:

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر ثبت می‌کنید!
ثبت دیدگاه برای این مطلب
*
*
*