کاربرد ترازو دیجیتال خانگی چیست

ترازو دیجیتال خانگی

چند سالی است که کنترل وزن و حفظ تناسب اندام اهمیت بسیار زیادی برای تمامی افراد پیدا کرده‌ است. گاهی ممکن است شما برای حفظ سلامتی یا به پیشنهاد پزشکان در پروسه‌ افزایش یا کاهش وزن قرار بگیرید و لازم باشد ماهی چند بار وزن دقیق‌تان را چک کنید. در چنین موقعیت‌هایی بهتر است یک ترازوی وزن‌کشی دیجیتال داشته باشید تا بتوانید به راحتی وزن دقیق‌ افراد را چک کنید. در این مطلب از المارکت با ترازو دیجیتال خانگی بیش‌تر آشنا می‌شویم و به معرفی چند ترازو دیجیتال خانگی محبوب و کاربردی می‌پردازیم.

ترازو دیجیتال خانگی چیست

همان‌طور که می‌دانید ترازوها انواع مختلفی دارند و هر کدام برای مصارف خاصی تولید می‌شوند. ترازو دیجیتال خانگی یکی از انواع ترازوهاست که به دو صورت عقربه‌ای و دیجیتال به بازار عرضه می‌شود. هر ترازوی دیجیتال یک صفحه‌ی نمایشگر دارد که وزن را بر حسب کیلوگرم با اعداد دیجیتال نمایش می‌دهد و منبع تغذیه‌یشان باتری‌های قلمی یا سکه‌ای است. بیش‌تر ترازوهای دیجیتالی مجهز به سیستم روشن و خاموش خودکار هستند و با قرار گرفتن پای فرد روی ترازو روشن می‌شوند. 

ترازو دیجیتال خانگی

ترازوهای دیجیتالی دقت بالاتری نسبت به ترازوهای عقربه‌ای دارند و قابل اعتمادتر هستند و به همین دلیل گزینه‌ی مناسب‌تری برای پزشکان، باشگاه‌ها و خانه‌ها محسوب می‌شوند. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های ترازوهای دیجیتالی داشتن قابلیت‌هایی مانند تعیین شاخص توده بدنی، درصد چربی و ماهیچه و تراکم استخوان است. جنس بدنه‌ی این ترازوها می‌تواند شیشه‌ای، پلاستیکی، چوبی یا فلزی باشد. حالا که با ترازو دیجیتال خانگی آشنا شدیم به بررسی نکاتی که می‌پردازیم که هنگام خرید ترازوی دیجیتال باید به آن توجه کنید.

نکات مهم هنگام خرید ترازو دیجیتال خانگی

میزان دقت ترازو

 دقت ترازو یعنی میزان انحراف وزن واقعی شما از عددی که ترازو نشان می‌دهد. پس هرچه دقت بیش‌تر باشد احتمال خطا در اندازه‌گیری کم‌تر است. 

بیش‌ترین وزن قابل تحمل ترازو

 همیشه وزن افرادی که قرار است از ترازو استفاده کنند را در نظر داشته باشید و سپس اقدام به خرید کنید.

جنس ترازو

همانطور که گفتیم جنس بدنه‌ی ترازو‌های دیجیتال متغیر است. ترازوهای پلاستیکی سبک بوده و قیمت مناسب‌تری دارند اما مستعد خش‌ شدن هستند و برای وزن‌های بالا نمی‌توان ازشان استفاده کرد. ترازوهای فلزی بسیار مستحکم و مقاوم بوده و برای وزن‌ها بالا کاربرد دارند. ترازوهای چوبی طراحی‌های بسیار زیبایی دارند اما حواس‌تان باشد که آب از درز‌های ترازو به داخل نفوذ نکند. ترازوهای شیشه‌ای هم طراحی زیبایی دارند و هم سبک هستند و لکه‌ها به راحتی از روی ترازو پاک می‌شوند اما سطح‌شان کمی لیز است.

برند ترازو

برند هر محصول تضمین کننده‌ کیفیت قطعات و گارانتی محصول است.

قابلیت‌های جانبی ترازو

قابلیت‌هایی مثل درصد چربی و ماهیچه، تراکم استخوان، BMI و درصد آب در بعضی از نمایشگر‌های ترازوهای دیجیتال نشان داده می‌شوند. بعضی دیگر از ترازوها قابلیت اتصال به بلوتوث را دارند تا هر شخص بتواند اطلاعات‌ بدنش را در گوشی ذخیره کند. بعضی دیگر نیز اپلیکیشن‌های مخصوص خود را دارند.

تزارو دیجیتال خانگی

حالا که با نکات مهم هنگام خرید ترازوی دیجیتال آشنا شدید به معرفی دو مدل ترازوی دیجیتال خانگی می‌پردازیم

محبوب‌ترین‌‌ ترازو دیجیتال خانگی

معرفی ترازوی دیجیتال متئو ps802i

ترازو دیجیتال متئو ps802i با طراحی زیبا یکی از با‌ کیفیت‌ترین محصولات متئو است. جنس بدنه‌ی این محصول از شیشه‌ی مقاوم ۸ میلی‌متری ساخته شده‌است و می‌تواند تا ۱۸۰ کیلوگرم وزن را نشان دهد. این ترازو با وزن ۳.۳ کیلوگرم و ابعاد ۵ × ۳۲.۵ × ۳۹.۵ سانتی‌متر به راحتی قابل جابه‌جایی است و فضای زیادی را اشغال نمی‌کند.

سازندگان این محصول با در نظر گرفتن اهمیت تغییرات بدن و سلامت افراد یک اپلیکیشن همراه این ترازو ارائه کرده‌اند. این ترازو از طریق بلوتوث به اپلیکیشن Matheo health scale متصل شده و اطلاعتی چون درصد چربی و ماهیچه، تراکم استخوان، BMI، نمودار خطی و تحلیل دقیق از تغییرات بدن افراد را در اختیار شما قرار می‌دهد. شما می‌توانید این اپلیکیشن را روی گوشی‌های اندروید و IOS نصب کنید و به راحتی به اطلاعات خود دسترسی داشته باشید.

معرفی ترازوی دیجیتال میگل GPS 802

محصولات برند میگل به کیفیت بالا و دوام‌شان معروف هستند. ترازوی دیجیتال میگل GPS 802 یکی از ترازوهای دیجیتال با طراحی زیبا و قیمت مناسب در بازار است. این ترازو دیجیتال خانگی بسیار سبک می‌تواند تا ۱۸۰ کیلوگرم وزن را نشان دهد و دقت آن ۱۰۰ گرم است.

از مزیت‌های این محصول می‌توان به نشانگر ضعیف شدن باتری و خطا در وزن کشی اشاره کرد. همچنین این دستگاه می‌تواند از طریق بلوتوث به گوشی شما متصل شود و اطلاعتی چون BMI، درصد چربی و ماهیچه‌ را در اختیارتان قرار دهد. علاوه بر این شما قادرید اطلاعات شاخص‌های سلامتی ۸ نفر را در کارت حافظه‌ی این محصول ذخیره کنید.

مرور کلی

با افزایش اهمیت سلامت و تناسب اندام، این روزها بسیاری از افراد تمایل دارند در طول ماه چند بار خود را وزن کشی کنند. پیشنهاد ما به شما خرید یک ترازوی دیجیتال است که علاوه بر دقت و استحکام بیش‌تر، اطلاعات شاخص‌های سلامتی‌تان را نیز می‌سنجند. در این مطلب دو ترازوی دیجیتال به شما معرفی کردیم. در صورتی که در خانه به یک ترازوی ساده و با قیمت مناسب احتیاج دارید پیشنهاد ما به شما ترازوی میگل است اما اگر صاحب باشگاه یا عضوی از کادر درمان هستید و به اطلاعات دقیق‌تر و جامع‌تری از بدن افراد نیاز دارید ترازوی متئو پاسخگوی نیازهای شماست.برای مشاهده و خرید ترازو دیجیتال خانگی به فروشگاه آنلاین المارکت مراجعه کنید.

اگر این مطلب برایتان مفید بوده، آن را با دیگران به اشتراک بگذارید:

کالاهای مرتبط

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر ثبت می‌کنید!
ثبت دیدگاه برای این مطلب
*
*
*