برای بالا بردن طول عمر اسپرسوساز چه نکاتی را باید رعایت کنیم؟

طول عمر اسپرسوساز

دستگاه اسپرسوساز از اجزای اصلی یک آشپزخانه مدرن است و بالا بردن طول عمر اسپرسوساز به کمک رعایت چند نکته می‌تواند از صرف هزینه‌های تعمیر اضافه جلوگیری کند که بتوانیم مدت طولانی‌تری از دستگاه استفاده مفید بکنیم. در این مطلب از وبلاگ المارکت به بررسی نکاتی می‌پردازیم که رعایت کردنشان می‌تواند منجر به افزایش طول عمر اسپرسوساز شود. با ما همراه شوید.

مقدمه

اسپرسوساز مانند سایر دستگاه‌های برقی به دلیل قیمت بالا و کارایی مناسبی که دارد از اهمیت بالایی برخوردار است. به همین جهت بهتر است برای جلوگیری از خراب شدن این دستگاه پرطرفدار به راه‌هایی که باعث افزایش طول عمر اسپرسوساز می‌شود، توجه کنید. شاید شما نیز مانند عده زیادی از مصرف‌کنندگان با این سؤال که چه عاملی باعث کاهش طول عمر اسپرسوساز می‌شود؟ مواجه شوید. باید بدانید که عوامل متعددی هستند که در اکثر مواقع به خاطر سهل‌انگاری مصرف‌کنندگان باعث خراب شدن دستگاه‌های برقی و کاهش طول عمر اسپرسوساز می‌شوند.

چطور طول عمر اسپرسوساز را بالا ببریم؟

طول عمر اسپرسوساز به نحوه نگهداری شما از این وسیله بستگی دارد. به‌طورمعمول، قهوه‌سازها دو سال ضمانت دارند ولی با یادگیری راه‌های نگهداری صحیح این دستگاه می‌توانید حدود ده سال عمر قهوه‎‌ساز خود را افزایش دهید. راه‌های نگهداری صحیح از قهوه‌ساز اصلاً سخت نیست و با انجام دادن چند کار ساده پس از هر بار استفاده از این دستگاه می‌توانید علاوه‌بر افزایش طول عمر آن، کیفیت طعم قهوه خود را نیز بالا ببرید.

قهوه‌ساز را مرتب تمیز کنید

همان‌طور که می‌دانید بعد از هر بار استفاده از اسپرسوساز مقداری از اسپرسو یا قهوه از فنجان بیرون می‌ریزد و ممکن است باعث خراب شدن دستگاه اسپرسوساز شود. در همین راستا توصیه می‌شود مخزنی که باقی‌مانده قهوه درون آن تجمع می‌شود را خالی کرده و اطراف آن را با استفاده از پارچه خشک کنید. همچنین بهتر است برای جلوگیری از خراب شدن دستگاه اسپرسوساز تمام اطراف دستگاه را تمیز کنید. این کار موجب می‌شود تا طول عمر اسپرسوساز افزایش پیدا کند.

چطور طول عمر اسپرسوساز را بالا ببریم؟

دستگاه‌های قهوه‌ساز در هر نوعی که باشند از دستی گرفته تا اتوماتیک، نیاز به تمیز کردن دارند. لازم نیست پس از هر بار استفاده دستگاه را با سرکه رسوب‌زدایی کنید، بلکه خالی کردن تفاله‌های قهوه و تمیز کردن صافی با یک برس کوچک تأثیر زیادی روی طول عمر قهوه ساز شما می‌گذارد. همچنین لازم است مخزن شیر دستگاه قهوه‌ساز را پس از هر بار استفاده به‌طور کامل بشویید.

شما می‌توانید انواع قهوه ساز و اسپرسوساز را از فروشگاه اینترنتی المارکت به‌راحتی و با ارسال رایگان تهیه نمایید.

شاید بپرسید کثیف بودن قهوه‌ساز چگونه باعث خراب شدن آن می‌شود؟ تفاله‌های قهوه، گردوغبار، باکتری‌ها و رسوبات آب فشار زیادی به دستگاه شما وارد می‌کنند دستگاه را بیش‌ازحد گرم می‌کنند. این اتفاق مشکلات دیگری چون نیم‌سوز شدن موتور دستگاه و خراب شدن اتصالات برقی را به همراه دارد و پس از مدت کوتاهی قهوه‌ساز را از کار می‌اندازد.

علاوه‌براین، نفوذ باکتری به قهوه طعم آن را تلخ می‌کند و بوی اصلی قهوه را از بین می‌برد. برای تمیز کردن قهوه‌ساز می‌توانید هرچند ماه یک‌بار از محلول سرکه سفید و آب استفاده کنید.

از آب تصفیه استفاده کنید

چه عاملی باعث کاهش طول عمر اسپرسوساز می‌شود؟ یکی از شایع‌ترین عواملی که ممکن است باعث به خطر افتادن طول عمر اسپرسوساز شود، استفاده از آب حاوی املاح است. بهترین را برای افزایش طول عمر اسپرسوساز این است که از آب تصفیه برای تهیه قهوه یا اسپرسو استفاده کنید. اگر در آشپزخانه از آب تصفیه استفاده نمی‌کنید، می‌توانید از آب‌معدنی یا آب چشمه برای پر کردن آب مخزن استفاده کنید.

شات اسپرسوساز را بعد از هر بار استفاده خالی کنید

چه عاملی باعث افزایش طول عمر اسپرسوساز می‌شود؟ بسیاری از افراد بعد از استفاده از اسپرسوساز شات دستگاه را تمیز نمی‌کنند. باقی ماندن تفاله قهوه یا اسپرسو درون شات موجب خراب شدن شات و زنگ زدن اجزای داخل دستگاه اسپرسوساز می‌شود. بسیاری از افراد به این نکات توجه نمی‌کنند و باعث کاهش طول عمر اسپرسوساز می‌شوند؛ بنابراین با توجه به آنچه ذکر شده است، شات دستگاه را تمیز کنید و درون آن را به‌طور کامل بشویید.

دستگاه را روشن نگذارید

دستگاه‌های اتوماتیک جدید قابلیت خاموش شدن خودکار دارند و پس از دم کشیدن قهوه خاموش می‌شوند. روند دم کشیدن قهوه با هر نوع دستگاه قهوه‌ساز طولانی نیست و روشن بودن دستگاه در طی این مدت نمی‌تواند آسیبی به دستگاه وارد کند. بنابراین اگر قهوه‌ساز شما به‌صورت اتوماتیک خاموش نمی‌شود، لازم است دقت بیشتری در نحوه استفاده از آن داشته باشید و پس از آماده شدن قهوه دستگاه را به‌سرعت خاموش کنید. روشن ماندن طولانی‌مدت قهوه‌ساز به دلیل جریان مداوم برق درون دستگاه، عملکرد آن را با مشکل روبه‌رو می‌کند.

شما می‌توانید انواع قهوه ساز و اسپرسوساز را از فروشگاه اینترنتی المارکت به‌راحتی و با ارسال رایگان تهیه نمایید.

اندازه آسیاب را مشخص کنید

دستگاه‌های قهوه‌ساز درجه تنظیم آسیاب دارند، یعنی باید قبل از روشن کردن دستگاه و بسته به نوع و اندازه دانه‌های قهوه درجه آسیاب را تنظیم کنید. اگر درجه تنظیم آسیاب اشتباه باشد، دستگاه به‌خوبی کار نمی‌کند و دچار آسیب می‌شود. علاوه بر این، میزان نبودن درجه آسیاب طعم و عطر اصیل قهوه را از بین می‌برد.

اگر این مطلب برایتان مفید بوده، آن را با دیگران به اشتراک بگذارید:

نظرات کاربران

ثبت دیدگاه برای این مطلب
*
*
*

نظرات کاربران

  • دنیا معموری
    واقعا نگهداری خیلی مهمه مرسی
    پاسخ دهید
  • کرمی مهدی
    شما چه برندی پیشنهاد می‌کنین برای اسپرسوساز؟
    پاسخ دهید