طرز تهیه غذاهای ساده با سرخ کن

غذاهای ساده با سرخ کن

سرخ کن از ملزومات یک آشپزخانه مدرن است و می‌توان غذاهای ساده با سرخ کن تهیه کرد. با ما باشید تا درباره این وسیله کاربردی و موارد استفاده آن بیشتر بدانید.

خوردن یک بال مرغ خوش‌طعم یا سیب‌زمینی سرخ‌کرده ترد یا حتی آماده کردن دورچین­‌های تزیینی، کار سختی نیست. با داشتن یک دستگاه سرخ­ کن مناسب و مهارت آشپزی، می‌توانیم بسیاری از غذاهایی را که در منوی رستوران‌ها می‌بینیم، در خانه و مناسب باسلیقه‌مان آماده کنیم. سرخ­ کردن معمولی، غوطه­‌ور کردن مواد غذایی در روغن بسیار داغ (حدود ۳۷۵ درجه فارنهایت) است. سرخ کردن هم می‌تواند در ماهیتابه و هم سرخ کن انجام شود. استفاده از سرخ­ کن، نیاز به مهارت مخصوص دارد. باید بدانیم برای هر ماده­ غذایی چه مقدار روغن و در چه دمایی استفاده کنیم و بعد از هر بار استفاده چطور دستگاه را تمیز کنیم. همچنین با ما باشید تا با طرز تهیه غذاهای ساده با سرخ کن آشنا شوید.

انواع سرخ ­کن­

انواع مختلفی از دستگاه سرخ کن در بازار وجود دارد که شما می‌توانید با استفاده از یک راهنمای خرید جامع و کامل آن‌ها را خریداری کنید؛ اما برای اینکه بدانید دستگاه شما از چه نوعی است و نحوه کار با این دستگاه‌ها چگونه است در این قسمت از راهنمای استفاده سرخ­ کن، انواع سرخ‌کن‌ها را معرفی خواهیم کرد.

سرخ ­کن­ برقی

سرخ‌کن‌های برقی، پرکاربردترین سرخ‌کن‌ها هستند. استفاده از آن‌ها در داخل خانه رایج است و در مقایسه با سرخ‌کن‌های پروپان (که در ادامه معرفی می‌شود) ایمن‌تر هستند، اما کیفیتی که ارائه می‌دهند به‌اندازه سرخ‌کن‌های پروپان نیست.

ازنظر اندازه هم بسیار کوچک­‌ترند، پس اگر شما قصد خرید سرخ کن را دارید باید از قبل به ظرفیت آن و اینکه چه غذاهایی را احتمالاً در آن می‌پزید، خوب فکر کنید.

آموزش تهیه مرغ سوخاری در سرخ کن

یکی از غذاهای ساده با سرخ کن مرغ سوخاری است. مرغ سوخاری یک وعده غذایی کاملاً دلپذیر است، اما پر از کربوهیدرات است. این روش پخت که به سرخ شدن با دستگاه سرخ کن معروف است، غوطه‌ور شدن غذا در روغن بسیار داغ (حدود ۳۷۵ درجه) برای پختن مواد غذایی است. روغن، فوراً لایه بیرونی غذا را سرخ می‌کند و مرکز آن را مغزپخت می‌کند. این امر معمولاً باعث می‌شود ماده غذایی ترد و نرم شود و به سیب‌زمینی سرخ‌کرده رنگ طلایی زیبایی می‌بخشد به دلیل تماس المنت با روغن سرعت داغ شدن روغن بالاتر است و انرژی کمتری اتلاف می‌شود.

برای آماده کردن یک مرغ سوخاری خوشمزه قطعات مرغ را به زعفران، نمک، فلفل روغن، زیتون و آب‌لیمو آغشته می‌کنیم و مدت‌زمانی کوتاه آن را در یخچال قرار می‌دهیم. سپس پیاز را از وسط نصف کرده به همراه قطعات مرغ در آب جوش می‌ریزیم، به مدت ۲۰ و ۳۰ دقیقه مرغ‌ها را نیم‌پز می‌کنیم. سپس مرغ را آبکش کرده و اجازه دهید تا خنک شود، آرد ساده را در یک بشقاب بریزید تخم‌مرغ‌ها را در بشقاب دیگر بشکنید.

44

 آرد سوخاری را با سبزیجات خشک ادویه کاری سیرنشده فلفل قرمز، زردچوبه، مخلوط کرده و قطعات مرغ را با کمی آب خیس کنید در آرد بغلطانید. سپس در تخم‌مرغ قرار دهید و در آخر قطعات مرغ را در مخلوط پودر سوخاری بغلتانید و سپس در سرخ کن با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد حدود ۱۲-۱۴ دقیقه قرار دهید تا سرخ شود. چنانچه تمایل دارید رنگ مرغ سوخاری شما روشن‌تر شود، می‌توانید ادویه کاری و فلفل سیاه نریزید. زمان پخت ران با سینه و قسمت‌های دیگر مرغ متفاوت هست. به‌طورمعمول مرغ باید حدود ۷ الی ۸ دقیقه در هر طرف سرخ شود اما به خاطر داشته باشید که اندازه و ضخامت قطعات می‌تواند متفاوت باشد مرغ در دمای ۱۶۵ درجه به‌طور کامل پخته می‌شود و پوست آن‌طور و به رنگ طلایی تیره درمی‌آید.

طرز تهیه شنسیل مرغ با سرخ کن بدون روغن

از دیگر غذاهای ساده با سرخ کن می‌توان شنیسل مرغ را نام برد. مواد لازم سینه مرغ، آرد سوخاری، آرد و تخم‌مرغ. ابتدا سینه‌های مرغ خردشده را که به آرد آغشته کرده و داخل تخم‌مرغ زده و سپس داخل آرد سوخاری می‌غلتانیم در مرحله بعد آن را داخل سرخ کن مچینیم و تایم سرخ کن را در حدود ۸ دقیقه تنظیم کنید و دکمه شروع را فشار دهید تا شنسیل آماده شود.

3 6

در هنگام خرید سرخ کن به محفظه آن توجه کنید که مناسب تعداد افراد خانواده باشد. استفاده از سرخ‌کن‌های محفظه استوانه‌ای به شما کمک می‌کند حجم بیشتری از غذا را داشته باشید و همچنین سرخ کن با محفظه چهارگوش برای خانواده‌های کم‌جمعیت مناسب‌تر هستند.در بازار قیمت‌های متفاوتی برای خرید سرخ کن وجود دارد. توجه به قابلیت‌های سرخ کن و متناسب بودن آن با بودجه شما یکی از مواردی است که باید به آن توجه کنید.

شما می‌توانید با مراجعه به فروشگاه اینترنتی المارکت انواع سرخ کن را تهیه نمائید.

اگر این مطلب برایتان مفید بوده، آن را با دیگران به اشتراک بگذارید:

کالاهای مرتبط

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر ثبت می‌کنید!
ثبت دیدگاه برای این مطلب
*
*
*