۳ روش فر کردن مو در خانه و نکات مربوط به آن

فر کردن مو

اگر دوست دارید موهای فری داشته‌باشید، باید روش‌های فر کردن مو در خانه را بدانید. بر خلاف تصور همه، فر کردن مو اصلا کار سختی نیست و به‌راحتی می‌توان آن را یاد گرفت. در این آموزش خواهیم دید که گاهی لازم نیست دستگاه فر کننده یا حتی اتو مو داشت، با یک سشوار خوب هم می‌توان موها را فر کرد. پس با ما همراه باشید تا ۳ روش فر کردن مو در خانه و نکات مربوط به آن را به شما بگوییم.

نکاتی که قبل از شروع باید بدانید

  • توصیه ما این است که در ابتدا با اتوی خاموش تمرین کنید. شاید کار احمقانه‌ای به‌نظر برسد اما این کار به شما کمک می‌کند بدون اینکه آسیبی به موهایتان بزنید، فر کردن مو را تمرین کنید. بعد از تمرین وقتی اعتماد به نفس کافی پیدا کردید، می‌توانید اتو را روشن کرده و موهای خود را فر کنید.
  • استفاده از اسپری محافظ گرما را قبل از شروع به کار هرگز فراموش نکنید. محافظت از حرارت برای سلامت موهای شما حیاتی است. گرما نه تنها می‌تواند باعث خشکی مو شود بلکه یکپارچگی ساختار داخلی مو را از بین برده و حتی طول عمر رنگ مو را کاهش می‌دهد.
  • حداکثر درجه حرارت برای استفاده باید ۳۹۲ درجه فارنهایت باشد. این کار برای جلوگیری از کدر شدن و کم‌رنگ شدن رنگ مو است. بهتر است دمای اتو را کم کنید، با این کار با اینکه کارتتان بیشتر طول می‌کشد اما موهایتان سلامت می‌ما‌ند. حتی در نهایت فرهای بهتری هم خواهید داشت.
  • از استفاده از هر نوع اتو یا فر کننده مو بر موهای آسیب‌دیده به شدت خودداری کنید. مو با پروتئینی ساخته شده که توسط پیوندهای دی سولفید به هم می‌چسبند. این پیوندهای شیمیایی بسیار قوی هستند. اما عواملی مانند نور خورشید، دکلره، ابزار داغ و رنگ مو می‌تواند این پیوندها را ضعیف کرده و باعث شکستگی آن‌ها شود. وقتی این اتفاق می‌افتد، موها آسیب می‌بینند و فر نمی‌شوند.

فر کردن مو با استفاده از دستگاه فر کننده مو

curls07

با چندبار تمرین فر کردن مو با دستگاه حالت دهنده مو کار لذت بخشی خواهد بود. این دستگاه موهای شما را راحت و سریع فر می‌کند. برای این کار فقط کافی است موهایتان را با گیره بالای سرتان جمع کنید و تکه تکه بیرون بکشید. دستگاه را را موازی موهایتان بگیرید و از ریشه مو به سمت نوک از بالا به پایین دستگاه بپیچید. سپس چند ثانیه نگهدارید و بعد رها کنید. میزان نگه داشتن موها به جنس موهایتان بستگی دارد، ولی زیاد نگه ندارید که موهایتان آسیب ببیند (نهایتا ۸ ثانیه). با این کار به راحتی موهای شما فر می‌شود، فقط به نکات زیر توجه داشته‌باشید.

از اندازه و نوع مناسب دستگاه فر کننده مو استفاده کنید

قطر میله این دستگاه فرهای متفاوتی به شما می‌دهد. مثلا یک دستگاه با میله‌ای به قطر ۳ سانتی‌متر فرهای درشتی به شما می‌دهد. این در حالی است که دستگاهی با میله‌ای به قطر ۱ سانتی‌متر، فرهای ریزتری ایجاد می‌کند. با توجه به استخوان‌بندی صورت و مدل مد نظرتان، باید دستگاه مناسب موهایتان را انتخاب کنید.

فر کردن مو

می‌بینید که دستگاه‌های حالت دهنده مو با قطرهای متفاوت، فرهای متفاوتی را ایجاد می‌کنند. درشتی یا ریز بودن فر به قطر میله دستگاه حالت دهنده مو بستگی دارد.

فر کردن مو

نحوه تقسیم‌بندی موها بر نتیجه نهایی موثر است

جهتی که موهای خود را جدا می‌کنید می‌تواند بر نتیجه نهایی تأثیر بگذارد. اگر بخواهید موهایتان حجم داشته باشد، موهایتان را از ریشه به صورت افقی تقسیم‌بندی کنید.

فر کردن مو

اما اگر فقط موهای مواج می‌خواهید، بهتر است موهایتان را به صورت عمودی فر کنید.

فر کردن مو

فرها را نکشید

فر کردن مو

بعد از اینکه موهایتان را از دستگاه جدا کردید، حلقه موها را مثل فنجان در دست خود نگه دارید تا خنک شوند. این کار باعث می‌شود موهای شما کشیده نشود و حالت خود را حفظ کند.

بعد از خنک شدن، موهایتان را شانه بزنید

curls09

بعد از اینکه موهایتان خنک شد و فرهایتان حالت گرفت، می‌توانید با یک برس موهایتان را شانه کنید. این کار باعث می‌شود فرهای شما دوام بیشتری داشته‌باشد.

بعد از اتمام کار اسپری را فراموش نکنید

فر کردن مو

استفاده از اسپری مو را فراموش نکنید. وقتی کارتان تمام شد، زدن یک اسپری برای ثابت ماندن فرهای زیبایتان ضروری است. اسپری حالت موهایتان را ثابت نگه می‌دارد و از به هم ریختگی جلوگیری می‌کند.

فر کردن مو با استفاده از اتو مو

shutterstock 330815465

یکی از متداول‌ترین روش‌های فر کردن مو، با استفاده از یک اتو موی معمولی است. یادتان باشد در این روش باید در همان اولین تلاش، بهترین نتیجه را بگیرید؛ پس جای هیچ اشتباهی ندارید. همچنین بهتر است موهایتان خشک باشد و از اسپری محافظت کننده مو در برابر گرما استفاده کرده باشید. بعد از مراحل آماده سازی و تقسیم کردن، موهای شما برای فر شدن آماده است.

برای شروع یک بخش باریک و نازک در حدود یک تا ۳ سانتی‌متر از مو را جدا کرده و اتو را نزدیک ریشه قرار دهید. سپس اتو مو را صاف به سمت پایین کشیده و از جایی که می‌خواهید موهایتان فر بخورد، اتو را ۱۸۰ درجه بچرخانید و در همان حالت به سمت پایین بکشید. با چرخاندن اتو موهایتان یک دور به دور اتو پچیده خواهد شد و فر می‌خورد. بعد از اینکه هر قسمت از مو را فر کردید، آن قسمت را رها کرده و سراغ قسمت دیگر بروید.

اگر بخواهید فرهای ریزتری داشته باشید، باید دسته‌های خیلی نازک از مو را جدا کنید. علاوه بر این هرچه دست شما افقی‌تر باشد، موهای فر خورده و نزدیک به همی خواهید داشت. همینطور هرچه کمتر اتو را روی موها نگه دارید، فرهای نرم‌تر و شل‌تری خواهید داشت. به همین دلیل توصیه می‌شود اتو به آرامی به سمت پایین بکشید.

فر کردن مو با استفاده از سشوار

Curl Hair with a Blow Dryer Step 8 Version 2

بله! حتی با یک سشوار کاملا معمولی هم می‌توانید موهایتان را فر کنید. با دنبال کردن چند مرحله ساده، به‌راحتی می‌توانید موهای فر زیبایی داشته باشید. ( البته این روش را با استفاده از اتو مو هم می‌توانید امتحان کنید)

۱- موهایتان باید مرطوب باشد. می‌توانید بعد از بیرون آمدن از حمام، آب موهایتان را با یک حوله بگیرید تا موهایتان نمدار بماند. سپس با یک شانه دندانه پهن موهایتان را صاف کنید به طوری که هیچ گره‌ای باقی نماند.

۲- سپس موهایتان را به طور منظم ببافید. می‌توانید موهایتان را به یک یا چند قست تقسیم کنید. اگر می‌خواهید فقط کمی به موهایتان موج بدهید، فقط یک بافت ساده کافی است.

۳- در نهایت کافی است روی موهایتان سشوار بکشید تا خشک شود.

۴- وقتی موهایتان خشک شد، بافت موهایتان را باز کنید تا حلقه‌های زیبای موهایتان مشخص شود.

البته یادتان نرود روش صحیح سشوار کشیدن را هم لحاظ کنید.

اگر این مطلب برایتان مفید بوده، آن را با دیگران به اشتراک بگذارید:

کالاهای مرتبط

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر ثبت می‌کنید!
ثبت دیدگاه برای این مطلب
*
*
*