فناوری تولید یون در سشوار چیست و چه کاربردی دارد؟

فناوری تولید یون در سشوار

فناوری تولید یون در سشوار یکی از فناوری‌های مفید و جدید در ساخت سشوار است که به‌ سلامت موهای ما کمک شایانی می‌کند. در این مطلب قصد داریم این فناوری را مورد بررسی قرار دهیم و مزایا و معایب آن را برشماریم. با ما همراه باشید.

مقدمه

در سال ۱۸۳۰ میلادی دانشمندی انگلیسی به نام مایکل فارادی برای اولین بار در مورد ذرات یون نظریات جالبی ارائه کرد. او معتقد بود که با اضافه شدن یک الکترون به اتم، بار منفی یا همان یون منفی ایجاد می‌شود و از آن‌طرف هم اگر یک الکترون را از اتم کم کنیم بار مثبت در آن اتم ایجاد می‌شود. کم‌کم دانشمندان در تولید بعضی وسایل برقی مانند سشوارها و اتوهای مو و سایر لوازم برقی و بهداشتی که با خشک‌کردن و حالت دادن موها در ارتباط بودند از این کشف استفاده کردند.

فناوری تولید یون در سشوار چیست؟

با استفاده از این فناوری که بین انواع جدید سشوارها زیاد یافت می‌شود، شما می‌توانید موهای خود را سریع‌تر خشک‌کنید و راحت‌تر حالت بدهید. این قطعه که تولیدکننده یون منفی است به‌طور مستقیم به برق سشوار متصل می‌شود و جریان برق شهر را تبدیل به یون‌های منفی می‌کند و سپس آن‌ها را در هوا منتشر می‌کند.

کاربرد فناوری تولید یون در سشوار چیست؟

انواع سشوارهای جدید را بر اساس این فناوری طراحی و تولید کرده‌اند، یک قطعه خاص را در داخل سشوار نصب کردند که تولید یون را در آن انجام می‌دهد، این قطعه که کارش تولید یون منفی در سشوار است مستقیماً به جریان برق در سشوار وصل می‌شود و می‌تواند جریان برق شهری را به یون‌های منفی تبدیل کند و نهایتاً باعث نشر آن در هوای تولیدی سشوار می‌شود.

این قابلیت به‌غیراز استفاده‌های شخصی در خانه، برای آرایشگرها در سالن‌های تخصصی نیز یک نکته مثبت و حائز اهمیت به‌حساب می‌آید. بعضی از انواع سشوارها یک دکمه خاص بر روی دسته آن‌ها تعبیه‌شده است که دکمه‌ آیونیک است و در مواقعی که نیاز به استفاده از این فناوری را دارید آن دکمه را نگه می‌دارید تا سشوار شروع به تولید یون کند و از مزایای آن بهره ببرید. بعضی دیگر از سشوارها به‌صورت کاملاً اتوماتیک، تمام آیونیک هستند و احتیاج به فشردن دکمه‌ای نیست و از اول تا آخر روشن بودن، فناوری تولید یون در آن شروع به کار می‌کند.

فناوری تولید یون در سشوار

تفاوت بین سشوارهای یونی با سشوارهای سرامیکی چیست؟

همان‌طور که گفتیم سشوارهای یونی با تولید یک میدان مغناطیسی و آزاد کردن یون‌هایی با بار منفی، مولکول‌های با بار مثبت را می‌شکنند و با حفظ رطوبت ساقه و ریشه مو باعث خشک شدن سریع موها می‌شوند و درنهایت موهایی شاداب، بدون آسیب و براق را خواهیم داشت؛ اما در سشوارهای سرامیکی از مواد سرامیکی به اسم پرسلن نیز استفاده می‌شود، در این نوع سشوارها کویل گرمایشی یا هر قسمت داخلی سشوار از سرامیک ساخته می‌شود. سشوارها یا خشک‌کن‌های سرامیکی هم مزیت زیادی دارند، با ایجاد گرمایی یکنواخت باعث خشن و آسیب و وز شدن مو نمی‌شود و البته سشوارهای سرامیکی قابلیت تولید اشعه مادون‌قرمز را هم دارند که به گردش خون می‌توانند کمک بسزایی کنند.

شما می‌توانید انواع سشوار مجهز به فناوری یون را به‌راحتی و با ارسال رایگان از فروشگاه اینترنتی المارکت تهیه نمائید.

مزایای استفاده از فناوری تولید یون در سشوار

  • افزایش سرعت خشک شدن (علت آن‌هم این است که بار منفی وقتی به قطرات آب برخورد می‌کند، آن‌ها را می‌شکند و کوچک‌تر می‌کند. قطرات آب ریز شده سریع‌تر تبخیر می‌شوند)
  • باعث می‌شود تا مو آسیب کمتری بخورد، چون زمان خشک‌کردن کمتر می‌شود و حرارت کمتری به مو برخورد می‌کند.
  • موها بعد از خشک‌کردن وز نمی‌شوند، زیرا بار موها که مثبت است با بار منفی الکترون‌های آزادشده از مولد یون به تعادل می‌رسند.
  • هوای گرم را چند برابر می‌کند به‌علاوه باعث تبخیر آب می‌شود.
  • رطوبت درون مو را نگه می‌دارد و مو را براق می‌کند.

مضرات فناوری تولید یون در سشوار

  • سشوارهای یونی برای استفاده منظم و طولانی‌مدت ایمن نیستند زیرا یک میدان الکترومغناطیسی می‌سازند که ممکن است مضر باشد.
  • گران‌تر از سایر سشوارها
  • برای کودکان مناسب نیست
  • برای موهای بسیار نازک و آسیب‌دیده مناسب نیست.
  • بیش از حد خشک شدن، ممکن است به موهای شما آسیب برساند.
فناوری تولید یون در سشوار
اگر این مطلب برایتان مفید بوده، آن را با دیگران به اشتراک بگذارید:

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر ثبت می‌کنید!
ثبت دیدگاه برای این مطلب
*
*
*