معرفی برند بلوایر

معرفی برند بلوایر

این روزها آلودگی هوا در شهرهای بزرگ در جهان به یکی از دغدغه‌های بزرگ انسان‌ها تبدیل شده است. در ایران نیز بسیاری از شهرهای بزرگ مانند تهران، تبریز، اصفهان و…، دارای هوای آلوده و ناپاک هستند و میزان آلاینده‌های موجود در هوای این شهرها برای تنفس ساکنین، به‌ویژه سالمندان و خردسالان نامناسب است. همان‌طور که می‌دانید، کیفیت هوای محیط تأثیر بسزایی بر روی سلامتی انسان‌ها دارد و هوای ناسالم می‌تواند سبب بروز بیماری‌های مختلفی مانند بیماری‌های قلبی، ریوی، آسم و… شود. در این شرایط یکی از راهکارهای مناسب برای کاهش آسیب آلودگی هوا استفاده از دستگاه‌های تصفیه هوا مانند دستگاه تصفیه هوا برند بلوایر، در خانه‌ها و محل کار است و این دستگاه‌ها می‌توانند تا میزان زیادی باعث کاهش آسیب آلودگی هوا شوند. یکی از شرکت‌های پیشرو در زمینه تولید دستگاه‌های تصفیه هوا، برند بلوایر است. برند BlueAir، شرکتی سوئدی است که محصولات باکیفیت آن، هم‌اکنون در ایران و از طریق فروشگاه‌هایی مانند فروشگاه اینترنتی المارکت در دسترس هستند. در ادامه این مطلب از بلاگ المارکت قصد داریم به معرفی برند بلوایر بپردازیم و محصولات BlueAir را به شما عزیزان معرفی کنیم.

تاریخچه برند بلوایر

مارکوس و اریک گرین در سال ۱۹۹۶ برند BlueAir را در کشور سوئد تأسیس کردند. هدف از راه‌اندازی این شرکت توسط برادران گرین، تولید دستگاه‌های تصفیه‌کننده‌ هوا با کیفیت مطلوب و قیمت اقتصادی عنوان شده است. این شرکت با بهره‌گیری از تجارب متخصصان و استفاده از به‌روزترین تجهیزات، امروزه به یکی از برندهای پیشرو و موفق در زمینه تولید دستگاه‌های تصفیه هوا تبدیل شده است. امروزه محصولات BlueAir در بیش از 60 کشور به فروش می‌رسد و می‌توان این برند را یکی از مشهورترین و برترین شرکت‌ها در حوزه تولید دستگاه‌های تصفیه هوا معرفی کرد.

بررسی محصولات برند BlueAir

محصولات برند بلوایر

برند BlueAir تمام تمرکز خود را از ابتدای تأسیس بر روی محصولات تصفیه‌کننده هوا قرار داده است. محصولات این برند همگی در دسته دستگاه‌های تصفیه هوا قرار می‌گیرند. بر اساس نوع کاربرد می‌توان این دستگاه‌ها را به سه دسته دستگاه‌های تصفیه هوا خانگی، دستگاه‌های تصفیه هوای صنعتی و دستگاه تصفیه هوای خودرو تقسیم‌بندی کرد. اغلب محصولات بلوایر موجود در ایران در دسته دستگاه‌های تصفیه هوای خانگی هستند و در ادامه نیز قصد داریم برخی از این محصولات را مورد بررسی قرار دهیم.

بررسی ویژگی‌ها و فناوری‌های به‌کاررفته در محصولات BlueAir

کیفیت بالای محصولات برند بلوایر

در کشور آمریکا برای رتبه‌بندی و تشخیص کیفیت دستگاه‌های تصفیه هوا، انجمن تولیدکنندگان لوازم‌خانگی آمریکا (AHAM) شاخصی را تحت عنوان CADR یا Clean Air Delivery Rate تعیین کرده است. این شاخص میزان تولید هوای تصفیه‌شده در هر دستگاه تصفیه‌کننده را در بالاترین تنظیمات نسبت به سه عامل آلاینده گردوغبار، دود سیگار و گرده گل ارزیابی می‌کند و دستگاه‌های تصفیه‌کننده هوا را نسبت به عملکردشان رتبه‌بندی می‌کند. محصولات برند بلوایر در این شاخص رتبه‌های مطلوب و بالایی را کسب کرده‌اند و به همین دلیل این برند یکی از پرفروش‌ترین برندهای دستگاه تصفیه هوا در کشور آمریکا است. علاوه بر شاخص مطلوب CADR، محصولات برند BlueAir موفق به اخذ تأییدیه‌های مختلفی از جمله انجمن ریه آمریکا (ALA)، سازمان دارو و غذا آمریکا (FDA)، آژانس حفاظت از محیط‌زیست آمریکا (EPA) و استاندارد اتحادیه اروپا شده‌اند.

فناوری تصفیه هوا HEPASilent

فناوری تصفیه هوا HEPASilent که توسط برند BlueAir ابداع شده، جهت تصفیه هوای محیط از فیلتر مکانیکی و الکترواستاتیکی بهره می‌گیرد. در این فناوری برای جذب حداکثری آلودگی‌ها از یک محفظه یونی و تارهای نازک هپا با چیدمان‌های مختلف استفاده شده است. این فناوری می‌تواند حتی در پایین‌ترین حالت سرعت فن، ۹۹.۹۷ درصد ذرات ریز تا ۰.۱ میکرون را جذب کند. تمامی ذرات کمتر از ۲.۵ میکرون ریز به‌طورکامل توسط دستگاه‌های تصفیه هوای بلوایر جذب می‌شوند. گردوغبار، کپک، باکتری، ویروس، گرده گیاهان، شوره حیوانات خانگی، بوی سیگار، بوی پخت‌وپز، دوده، گازهای شیمیایی و ترکیبات آلی فرار، آلاینده‌هایی هستند که توسط محصولات برند BlueAir  فیلتر می‌شوند.

فیلترهای دوست‌دار محیط‌زیست

فیلترهای شرکت بلوایر از پروپلین تشکیل می‌شوند و تجدید‌پذیر هستند. پروپلین در طبیعت به آب و کربن‌دی‌اکسید تجزیه می‌شود و به همین دلیل فیلترهای شرکت بلوایر تحت عنوان فیلترهای دوستدار طبیعت شناخته می‌شوند. در بدنه دستگاه‌های تصفیه هوا نیز از کمترین میزان پلاستیک فشرده ممکن استفاده می‌شود.

مصرف کم انرژی

دستگاه‌های تصفیه هوای برند بلوایر، انرژی کمی را مصرف می‌کنند و می‌توان مصرف برق آن‌ها را با یک لامپ مقایسه کرد. این میزان مصرف کم انرژی هم از نظر هزینه و از هم نظر رویکرد زیست‌محیطی مطلوب است.

تولید صدای کم

همواره یکی از مهم‌ترین شاخص‌ها در مورد دستگاه‌هایی که باید به شکل شبانه‌روزی روشن باشند، میزان تولید صدای آن‌هاست. برند بلوایر همواره در تولید دستگاه‌های تصفیه هوای خود، این نکته را مدنظر قرار داده است و این دستگاه‌ها با تولید صدای بسیار کم، هیچ‌گونه مزاحمتی را برای افراد حاضر در محیط ایجاد نمی‌کنند.

دستگاه‌های تصفیه هوای هوشمند

دستگاه‌های تصفیه هوای برند بلوایر دارای قابلیت اتصال به وای‌فای هستند و کاربر می‌تواند با استفاده از برنامه‌های Blueair Classic و Bluair Sense+، عملکرد دستگاه خود را مشاهده و آن را کنترل کند. البته باتوجه‌به تحریم‌های موجود علیه ایران، ممکن است اتصال دستگاه به اینترنت و تلاش برای استفاده از برنامه‌های فوق منجر به قفل‌شدن دستگاه شود؛ ازاین‌رو، پیشنهاد می‌شود از استفاده از این قابلیت دستگاه خودداری نمایید.

بررسی مشخصات و ویژگی‌های برخی از محصولات برند BlueAir

تصفیه هوا بلوایر Bluair Health Protect 7770i

حداقل فضای پوشش‌دهیحداقل ۶۲ متر مربع
برق مصرفی (کم/زیاد)۷۲/۹ وات
میزان شدت صدا (کم/زیاد)۷۲/۵۵ دسی‌بل
فیلترهافیلتر هپا کلاس ۱۳، فیلتر هوشمند اولترا، فیلتر کربن اکتیو
قابلیت وای‌فای و اتصال به نرم‌افزار Blueair Friendدارد
سنسورهاسنسور هوشمند، تشخیص آلودگی هوا، سنسور لیزری تشخیص ذرات و سنسورهای دما و رطوبت
حالت خودکاردارد
سایر ویژگی‌هاچراغ نشانگر کیفیت هوا، نمایشگر LCD، چراغ نشانگر زمان تعویض فیلتر، ۵ بار تعویض هوا در هر ساعت

تصفیه هوا بلوایر Blueair Classic 505

حداقل فضای پوشش‌دهیحداقل ۷۲.۲ متر مربع
برق مصرفی (کم/زیاد)۱۰۰/۱۵ وات
میزان شدت صدا (کم/زیاد)۶۲/۳۲ دسی‌بل
فیلترهافیلتر بوزدا، فیلتر ذرات با ورق کربن (فناوری هپا سایلنت)
قابلیت وای‌فای و اتصال به نرم‌افزار Blueair Friendدارد
سنسورهافاقد سنسور
حالت خودکارندارد
سایر ویژگی‌هاچراغ نشانگر کیفیت هوا، نمایشگر LCD، چراغ نشانگر زمان تعویض فیلتر، ۵ بار تعویض هوا در هر ساعت

تصفیه هوا بلوایر Blueair Classic 480

حداقل فضای پوشش‌دهیحداقل ۷۲.۲ متر مربع
برق مصرفی (کم/زیاد)۹۵/۱۵ وات
میزان شدت صدا (کم/زیاد)۵۲/۳۲ دسی‌بل
فیلترهافیلتر بوزدا کربن فعال، فیلتر ذرات هپا کلاس ۱۳
قابلیت وای‌فای و اتصال به نرم‌افزار Blueair Friendدارد
سنسورهاسنسور هوشمند تشخیص آلودگی هوا
حالت خودکاردارد
سایر ویژگی‌هاچراغ نشانگر کیفیت هوا، نمایشگر LCD، چراغ نشانگر زمان تعویض فیلتر، ۵ بار تعویض هوا در هر ساعت

در صورت تمایل به مشاهده قیمت محصولات بلوایر و خرید دستگاه تصفیه‌کننده هوا از برند بلوایر، می‌توانید به بخش فروشگاهی وب‌سایت المارکت مراجعه کنید.

اگر این مطلب برایتان مفید بوده، آن را با دیگران به اشتراک بگذارید:

کالاهای مرتبط

تصفیه هوا بلو ایر Blueair Health Protect 7440i
تصفیه هوا بلوایر Blueair Health Protect 7440i
تخفیف
۴۰,۵۰۰,۰۰۰ تومان 36,900,000 تومان
تصفیه هوا بلوایر Blueair Classic 480
تصفیه هوا بلوایر Blueair Classic 480
تخفیف
۳۲,۱۰۰,۰۰۰ تومان 29,300,000 تومان
تصفیه هوا بلو ایر Blueair Classic 680i
تصفیه هوا بلوایر Blueair Classic 505
تخفیف
۳۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان 33,100,000 تومان
تصفیه کننده هوا بلانتون BCR-AP4200
تصفیه کننده هوا بلانتون BCR-AP4200
تخفیف
۱۳,۹۰۰,۰۰۰ تومان 13,250,000 تومان

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر ثبت می‌کنید!
ثبت دیدگاه برای این مطلب
*
*
*