۸ نکته مهم برای خرید بخارگر مناسب و به قیمت

elemarket.ir clothes steamer

صاف و بدون چروک بودن لباس‌ها، پرده‌ها و انواع پارچه‌های پر استفاده روزمره از نکات مهم آراستگی ظاهری است که نه تنها در دیدگاه دیگران نسبت به ما و شخصیتمان تاثیر دارد؛ بلکه روحیه خودمان را نیز به‌طرز قابل توجهی تحت تاثیر قرار می‌دهد. خرید بخارگر یکی از بهترین تصمیماتی است که می‌توانید برای سهولت اتو کشیدن البسه و پارچه‌های گوناگون اتخاذ نمایید. بخارگر ابزاری سریع و حرفه‌ای است که در هزینه‌های مربوط به خشکشویی صرفه‌جویی نموده و سختی‌های اتو کشیدن لباس با اتوهای معمولی را ندارد. این وسیله کاربردی حتی به میز اتو نیز نیازی ندارد و لباس را درحالی‌که به چوب لباسی آویزان است، اتو می‌کشد!

بخارگر چیست؟

پیش از اینکه به بررسی ویژگی‌های بخارگر و نکات خرید این ابزار بپردازیم، خوب است بدانیم بخارگر چیست و چه مزایایی دارد. درواقع بخارگر را می‌توان نوعی از اتوها دانست که با استفاده از یک منبع که به سرعت داغ می‌شود، حجم زیادی بخار را به تار و پود پارچه اعمال می‌کند. این بخار داغ باعث شل شدن الیاف‌های پارچه شده و لختی و عدم چروکیدگی آن را در پی دارد. در استفاده از بخارگر نیاز به خشکشویی و اتوکشی زمان‌بر لباس‌ها کاهش می‌یابد و اگر از میان انواع بخارگر انتخاب خوبی انجام دهید، سهولت کاربری دستگاه بیشتر نیز می‌شود.

طرز استفاده از بخارگر و به‌کارگیری آن برای رفع چین و چروک‌های انواع لباس بسیار ساده است. تنها کافی است دستگاه را در دست خود بگیرید و درحالی‌که لباس یا پارچه یا پرده‌ها آویزان هستند به وسیله بخارگر، بخار داغ را روی آن‌ها اعمال کنید. در استفاده از این وسیله برخلاف استفاده از اتوهای معمولی، نگرانی از بابت سوختن پارچه وجود نخواهد داشت و نیازی نیست هزینه زیادی را بابت خرید میز اتو صرف نمایید.

a09782a1 be35 4935 b6c0 e8521ffc2dab

انواع بخارگر را بشناسید

اولین گام مهم برای شناخت ویژگی‌های بخارگر و خرید بخارگر مناسب این است که انواع بخارگر را بشناسید. در حالت کلی انواع بخارگر را به دو دسته بخارگرهای ایستاده و دستی تقسیم‌بندی می‌کنند. بخارگرهای ایستاده با داشتن لوله بلند، امکان آویزان کردن لباس و همچنین منبع بزرگ و سنگینی که دارند، برای رفع چروک لباس‌های متعدد کاربردی‌تر هستند.

اما سهولت استفاده از بخارگرهای کوچک و دستی بیشتر است و این نوع بخارگرها در منزل، بوتیک و حتی مسافرت کاربرد خواهند داشت. البته توجه کنید با مخزن کوچکی که بخارگرهای دستی دارند، ممکن است زودبه‌زود نیاز به پر کردن آن‌ها پیدا کنید که این در حجم زیاد لباس می‌تواند کمی کلافه‌کننده باشد.

 درواقع پاسخ این سوال که “کدام نوع بخارگر بهتر است؟ یا خرید کدام بخارگر مناسب من است؟” بستگی به خود شما دارد؛ چراکه حجم لباس‌هایی که در طول هفته اتو می‌کنید و همچنین فضای خالی که برای نگهداری بخارگر در منزل دارید، تعیین می‌کند که کدام نوع را برای خرید بخارگر انتخاب نمایید.

۸ ویژگی‌های یک بخارگر خوب

اگر قصد خرید بخارگر ایده‌آل و مناسب برای مصارف خانگی، اتوکشی در بوتیک و یا سفر را دارید، به نکاتی که در ادامه آمده است توجه کنید تا در میان تنوع بالای محصولات سردرگم نشوید و بتوانید بهترین انتخاب را انجام دهید:

به وزن و ابعاد بخارگر توجه کنید

از مهم‌ترین ویژگی‌های بخارگر مناسب داشتن وزن کم و ابعاد ایده‌آل است.  ابعاد بخارگرهای گوناگون بازار بازه وسیعی را شامل می‌شود؛ اما شما باید بخارگری را تهیه کنید که با فضای خالی منزلتان سازگار باشد. همچنین در مورد وزن بخارگر، طبیعتاً کار با وسایل سبک راحت‌تر است؛ و بخارگرهای دستی برای استفاده‌های محدود کاربردی‌تر خواهند بود. البته در مورد وزن بالای انواع ایستاده، تعبیه چرخ در این نوع بخارگرها جابجایی را آسان‌تر می‌کند؛ بنابراین اگر نیاز به اتوکشی حجم بالای لباس دارید، خرید بخارگر ایستاده چرخ‌دار، مشکل سنگینی وزن را برطرف می‌سازد.

به تنظیمات دستگاه دقت نمایید

از دیگر ویژگی‌های بخارگر خوب و کارآمد برای رفع چین و چروک‌های انواع پارچه داشتن تنظیمات دقیق است. درواقع هر چه قابلیت تنظیمات یک بخارگر بیشتر باشد، آن بخارگر را می‌توان برای اتوکشی پارچه‌های متنوع‌تری به‌کار برد. چرا که تنظیمات شدت بخار، به هر پارچه میزان بخار مورد نیاز را اعمال می‌کند و این‌گونه باعث حفظ سلامت و زیبایی آن‌ها می‌شود. درحالی‌که بسیاری از مدل‌های بخارگر این ویژگی را دارند؛ اما متاسفانه هنوز برخی از مدل‌های ارزان و قدیمی بخارگر هستند که قابلیت تنظیم بخار را نداشته باشند. پس در هنگام خرید بخارگر حتما تنظیمات آن را با دقت بررسی کنید.

قابلیت تولید بخار به صورت پیوسته و مداوم

کار کردن با بخارگرهایی که قابلیت تولید بخار به صورت پیوسته و مداوم را دارند، بسیار راحت‌تر است. چراکه در این نوع بخارگرها لازم نیست در تمام مدت اتوکشی دست خود را بر روی دکمه فشار دهید. بلکه می‌توانید با یک بار فشردن این دکمه جریان پیوسته‌ای از بخار گرم را در اختیار بگیرید. خرید بخارگری که کار شما را آسان کند را مد نظر داشته باشید.

بازه دمای بخار بخارگرهای مختلف را مقایسه کنید

به طور کلی هرچه بازه دمای بخار بخارگر بزرگ‌تر بوده و همچنین نقطه بیشینه دما بالاتر باشد؛ کارایی و سرعت دستگاه در رفع چین و چروک‌های پارچه بیشتر است اما توجه کنید که برخی از پارچه‌ها بافتی ظریف دارند که نباید تحت دمای حداکثری قرار گیرد. (پس در اینجاست که اهمیت قابلیت تنظیم دما مشخص می‌شود!)

گنجایش مخزن آب را با توجه به نیازتان مورد بررسی قرار دهید

هرچه گنجایش مخزن آب دستگاه بزرگ‌تر باشد، وزن و ابعاد آن نیز بیشتر است و همچنین بخارگر می‌تواند با یک بار پر کردن مخزن حجم بیشتری از البسه را اتوکشی کند. اما توجه داشته باشید که در بسیاری از مواقع مصارف خانگی تا حدی بالا نیست که نیاز به مخزن خیلی بزرگ باشد. برای استفاده‌های محدود و اندک، مخزن آب متوسط و کوچک نیز کارتان را راه می‌اندازد و سهولت کاربری را افزایش می‌دهد.

قابلیت خاموشی خودکار

زمانی‌که کارتان با بخارگر تمام شده و یا آب مخزن به اتمام رسیده است؛ قابلیت خاموشی خودکار خطرات جدی مثل آسیب دیدن موتور دستگاه جلوگیری به‌عمل می‌آورد. پس در کنار قابلیت تنظیم دما و تولید بخار پیوسته به این قابلیت نیز توجه داشته باشید.

مدت زمان لازم برای گرم‌شدن

از دیگر ویژگی‌های بخارگر خوب، سرعت بالا در فرآیند گرم شدن را می‌توان نام برد. خصوصا برای افرادی که برای اتوکشی لباس‌های خود با محدودیت زمان مواجه هستند، این ویژگی از اهمیت بسیاری برخوردار است که دستگاه در کوتاه‌ترین زمان ممکن بهترین نتایج را ارائه دهد.

قطعات جانبی بخارگر

وجود سری‌های متنوع در کنار بخارگر، به سهولت و تنوع بهتر فرآیند اتوکشی کمک شایانی می‌کند. همچنین بخارگرهایی وجود دارند که فضایی جهت آویز لباس را نیز در خود جای داده‌اند و کاربری دستگاه را افزایش می‌دهند. پس لوازم جانبی‌ای که همراه خرید بخارگر عرضه می‌شود نیز دارای اهمیت هستند.

خرید بخارگر

سخن پایانی

در تمام بخش‌های این نوشته سعی کردیم راهنمای خوبی را جهت خرید بخارگر مناسب در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. برای خرید بهترین بخارگرها، فروشگاه اینترنتی المارکت را فراموش نکنید و باتوجه به بودجه، حجم لباس‌ها و فضای خانه‌تان بهترین مدل را انتخاب نمایید. اگر همچنان برای خرید بخارگر به راهنمایی نیاز دارید کافی است با کارشناسان ما در المارکت تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

اگر این مطلب برایتان مفید بوده، آن را با دیگران به اشتراک بگذارید:

کالاهای مرتبط

بخارگر مدیا YGJ15Q1W
بخارگر مدیا YGJ15Q1W
تخفیف
۳,۸۰۰,۰۰۰ تومان 3,600,000 تومان
اتو ایستاده مدیا YGD20P2W
اتو ایستاده مدیا YGD20P2W
تخفیف
۵,۸۰۰,۰۰۰ تومان 5,600,000 تومان
بخارگر تفال IT3440
بخارگر تفال IT3440
%۱۱ تخفیف
۹,۰۰۰,۰۰۰ تومان 8,000,000 تومان

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر ثبت می‌کنید!
ثبت دیدگاه برای این مطلب
*
*
*