راهنمای کامل خرید چای ساز برقی

خرید چای ساز برقی

چای، آشناترین نوشیدنی گرم در بین ایرانیان است که از روزگاران خیلی قدیم در سفره‌های صبحانه و هر جمع دوستانه‌ای حضور داشته است. یک ضرب المثل قدیمی می‌گوید: «چای باید لب سوز و لب دوز باشد». یعنی چای باید گرم نوشیده شود و آنقدر خوب دم کشیده باشد که طعم عالی آن جای هیچ صحبتی باقی نگذارد. تهیه‌ی چای تازه دم و خوش طعم کاری زمان‌بر است و در زندگی پرسرعت امروز زمان کافی برای انجام آن را در اختیار نداریم. اینجاست که چای ساز برقی جای سماور و کتری رو گازی را می‌گیرد تا بتوانیم به راحتی چند لیوان چای عالی دم کنیم

در این مطلب از المارکت قرار است همه چیز را درباره‌ی چای ساز برقی بخوانیم و با محبوب‌ترین چای سازها از نظر خریدارن آشنا شویم تا شما بتوانید به راحتی نسبت به خرید چای ساز برقی اقدام کنید.

چای ساز برقی چیست

همانطور که اشاره کردیم، چای ساز برقی جایگزین سماور و کتری رو گازی شده است. یک چای ساز از سه بخش تشکیل شده است:

  1. پایه که شامل بخش جوش آوردن آب در کتری برقی و صفحه‌ی گرم برای دم کشیدن چای در قوری است.
  2. کتری برقی که در سه نوع پلاستیکی، شیشه‌ای و استیل ضد زنگ تولید می‌شود.
  3. قوری که معمولا از جنس پیرکس ساخته می‌شود و فقط قسمت‌های در و دسته‌ی آن از جنس پلاستیک ضد حرارت است.
خرید چای ساز برقی

در قوری چای ساز برقی یک سبد مخصوص چای خشک هم وجود دارد که معمولا از جنس استیل ضد زنگ ساخته می‌شود. همچنین داخل کتری برقی یا در مسیر مجرای خروجی آب یک فیلتر وجود دارد که املاح و رسوبات را جدا می‌کند تا رنگ چای به دلیل املاح آب تغییر نکند.

ویژگیهای یک چای ساز برقی خوب

یک چای ساز خوب باید صفحه‌ی کنترل زمان و دمایی داشته باشد که کار با آن آسان باشد. همچنین طراحی آن به شکلی باشد که افراد راست دست و چپ دست بتوانند از آن استفاده کنند. از دیگر ویژگی‌هایی که یک چای ساز برقی خوب باید داشته باشد سیم اتصال به برق با کیفیت و با طول مناسب است تا بتوانید آن را به راحتی در هر نقطه از آشپزخانه قرار دهید و در اثر جابه‌جایی آسیب نبیند.

جدا بودن مدار برق صفحه‌ی گرم قسمت دم آور و المنت‌های قسمت جوش آوردن آب هم از ویژگی‌های مثبت یک چای ساز است. جدا بودن مدارها به شما این امکان را می‌دهد که در صورت آسیب دیدن یک بخش، بتوانید بدون مشکل از بخش دیگر استفاده کنید. تایمر دم کردن چای، سیستم ضد رسوب، برنامه‌های متنوع دم کردن چای و همچنین ضد زنگ بودن جداره‌ی داخلی مخزن از دیگر ویژگی‌های مهم برای خرید چای ساز برقی خوب است.

ویژگی‌های لازم خرید چای ساز برقی

تفاوت چای ساز برقی و کتری برقی

همانطور که در مطالب قبلی توضیح داده بودیم چای ساز برقی و کتری برقی تفاوت‌های عمده‌ای با هم دارند. حجم مخزن آب کتری برقی به نسبت کوچک‌تر از کتری چای ساز برقی است و به همین دلیل آب را سریع‌تر جوش می‌آورد. همچنین به دلیل کوچک بودن پایه‌ی آن، امکان چرخش ۳۶۰ درجه‌ی کتری برقی وجود دارد و به راحتی در هر زاویه‌ای می‌توانید با آن کار کنید.

کار با کتری برقی برای سالمندان بسیار آسان است چون فقط یک کلید روشن و خاموش دارد. اما مزایای خرید چای ساز برقی از کتری برقی بیشتر است چون قسمت جوش آوردن آب در چای ساز امکان تنظیم دمای مورد نیاز برای آب گرم، گرم نگه داشتن آب و همچنین خاموش شدن خودکار بعد از زمانی معین را دارد. شما می‌توانید برای خواندن تفاوت‌ها و شباهت‌های کتری برقی و چای ساز برقی اینجا کلیک کنید.

تفاوت چای ساز برقی و کتری برقی

نکاتی اساسی برای خرید چای ساز برقی

در زمان خرید چای ساز برقی باید ۱۰ نکته را بررسی کنید تا مطمئن باشید چای ساز برقی مناسبی خریداری کرده‌اید.

۱- قابلیت تنظیم زمان و دما داشته باشد.

۲- امکان ذخیره‌ی تنظیمات مورد علاقه‌‌ی شما را داشته باشد.

۳- کتری سیستم ضد رسوب داشته باشد.

۴- آب از هیچ قسمت آن نشت نکند. همچنین آب نباید از داخل مخزن در بین جداره‌های کتری نشت کند.

۵- برنامه‌ی دم کردن چای کامل و متنوع باشد تا بتوانید انواع چای را به خوبی دم کنید.

۶- اندازه‌ی آن باید متناسب با نیاز شما باشد. پس به سراغ چای ساز برقی بزرگ‌تر یا کوچک‌تر از نیازتان نروید.

۷- پلاستیک‌های به کار رفته در دسته‌ها و درهای چای ساز حتما از جنس پلاستیک ضد حرارت باشد.

۸- بهتر قسمت کتری چای ساز از جنس استیل ضد زنگ یا ترکیب استیل و شیشه باشد. البته این دو ماده کمر گران‌تر از پلاستیک است. پس اگر محدودیت بودجه دارید چای سازی بخرید که کتری آن از پلاستیک درجه یک و ضد حرارت ساخته شده باشد.

۹- مدار برق صفحه‌ی گرم زیر قوری و قسمت مربوط به المنت‌های جوش آور آب از هم جدا باشد.

۱۰- سیستم ایمنی محافظت از کتری داشته باشد تا در صورت جوش آمدن آب یا کم بودن آب کتری، عملکرد المنت‌ها را متوقف کند.

نکات خرید چای ساز برقی

خوشنامترین برندهای تولید کننده چای ساز برقی

انتخاب بهترین برندهای تولید کننده‌ چای ساز برقی به عوامل زیادی مثل کیفیت مواد اولیه، قیمت، کارآیی محصول و گارانتی آن بستگی دارد. اما اگر اگر بخواهیم به صورت خلاصه و براساس نظرات خریداران در بازار از آن‌ها نام ببریم به ترتیب برندهای فلر، بوش و پارس خزر از محبوب‌ترین و خوش‌نام‌ترین برندهای تولید‌کننده‌ چای ساز برقی هستند پس اگر به دنبال خرید چای ساز برقی هستید، این برندها را مد نظر داشته باشید.

محبوبترین چای ساز برقی‌ ها در المارکت

حالا که با چای ساز برقی، کاربرد آن و ویژگی‌های نوع خوب آن آشنا شدیم بهتر است به سراغ بررسی محبوب‌ترین چای سازهای برقی در فروشگاه المارکت برویم و ببینیم خریداران بیشتر روی کدام گزینه‌ها دست می‌گذارند.

محبوب‌ترین چای ‌ساز برقی‌ ها در المارکت

چای ساز وندورامدل TF8211

وندورا یک برند ترکیه‌ای است که طراحی زیبای لوازم خانگی‌اش در بازار شهرت دارد. چای ساز وندورا با بدنه‌ای از استیل ضد زنگ ساخته شده است. نکته‌ی جالب در این محصول روش دم آوری چای در آن است. قوری این چای ساز روی در کتری قرار می‌گیرد و چای با بخار آب دم می‌کشد. به این ترتیب با روش سنتی اما با ابزار جدید می‌توانید یک قوری چای خوش عطر و طعم دم کنید. قسمت کتری پس از جوش آمدن آب به صورت اتوماتیک خاموش می‌شود.

چای ساز متئومدل MTS19

کتری چای ساز متئو به صورت دو جداره ساخته شده است، به همین دلیل آب در آن دیرتر از حالت معمولی سرد می‌شود. جداره‌ی داخلی از جنس استیل ضد زنگ است و لایه‌ی بیرونی از پلاستیک ضد حرارت ساخته شده است. قوری شیشه‌ای این محصول یک صافی از جنس استیل ضد زنگ در خود دارد که می‌توانید چای را برای دم کشیدن در آن بریزید. روش دم آوری این چای ساز هم به شکل سنتی است و قوری روی کتری قرار می‌گیرد. ظرفیت کتری ۱.۷ لیتر و قوری ۱ لیتر است، پس اگر خانواده‌ی پر جمعیتی دارید یا از چای خورهای حرفه‌ای هستید این محصول مناسب شما است.

مرور کلی

این روزها چای ساز برقی جای سماورهای برقی و رو گازی را در خانه‌ها گرفته است. دم آوری چای با چای ساز بسیار آسان است و تمام اعضای خانواده می‌توانند با آن کار کنند. در این مطلب علاوه بر آشنایی کامل با چای ساز، به معرفی محبوب‌ترین محصولات و بهترین برندهای تولید‌کننده پرداختیم. امیدواریم با این اطلاعات بتوانید با سهولت به سراغ خرید چای ساز برقی مناسب خودتان بروید.

برای مشاهده و خرید چای ساز برقی به فروشگاه اینترنتی المارکت سر بزنید.

اگر این مطلب برایتان مفید بوده، آن را با دیگران به اشتراک بگذارید:

کالاهای مرتبط

چای ساز کوخ KT2145
چای ساز کوخ KT2145
تخفیف
۷,۰۰۰,۰۰۰ تومان 6,500,000 تومان

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر ثبت می‌کنید!
ثبت دیدگاه برای این مطلب
*
*
*