پخت و پز با آون توستر

پخت و پز با آون توستر

آون توستر یکی از لوازم کاربردی آشپزخانه است و می‌تواند به شما در زمینه تهیه و آماده‌کردن غذاها و خوراکی‌های مختلف کمک کند. پخت و پز با آون توستر و آماده‌کردن خوراکی‌های مختلف با این دستگاه خیلی ساده است و می‌توانید به‌راحتی خوراکی‌های مختلف را برای خود، خانواده‌ و دوستانتان آماده کنید. با استفاده از این دستگاه می‌توانید انواع شیرینی‌ها، وافل‌ها، نان باگت، مافین و… را آماده کنید و غذاهایی مانند برگر، پیتزا، لازانیا و… را طبخ کنید. گرم‌کردن نان با درجه موردعلاقه، طلایی کردن نان تست و… نیز از دیگر قابلیت‌های آون توستر است. در این مطلب از بلاگ المارکت قصد داریم پخت و پز با آون توستر را مورد بررسی قرار دهیم و دستور تهیه دو خوراکی جذاب را به شما آموزش دهیم. بنابراین اگر علاقه‌مندید پخت و پز با آون توستر را یاد بگیرید، تا پایان همراه ما باشید.

تهیه ساندویچ پنیر کبابی در ده دقیقه!

اگر به چشیدن طعم جذاب پنیر آب‌شده علاقه‌مندید و گاهی اوقات هوس این طعم وسوسه‌کننده به سراغ شما می‌آید، کافی است تنها ده دقیقه برای آماده‌کردن ساندویچ پنیر کبابی و پخت و پز با آون توستر زمان صرف کنید. باتوجه‌به فرایند آب‌شدن پنیر و امکان کثیف‌شدن اجاق‌گاز، آون توستر بهترین گزینه برای آماده‌کردن ساندویچ پنیر کبابی است. ترکیب نان سوخاری کره‌ای و پنیر آب‌شده می‌تواند باعث زیباتر شدن روز شما شود؛ بنابراین پیشنهاد می‌شود همین حالا برای تهیه این میان‌وعده جذاب اقدام کنید.

مواد اولیه

  • دو برش نان
  • دو قاشق چای‌خوری کره نرم‌شده
  • دو برش پنیر

طرز تهیه ساندویچ پنیر کبابی

از پایین‌ترین طبقه آون توستر خود استفاده کنید و ظرف مخصوص آون توستر را به همراه کاغذ مخصوص پخت را داخل آون توستر قرار دهید. دما را از قبل بر روی 220 درجه سانتی‌گراد قرار دهید. کره نرم‌شده را به قسمت‌های بیرونی هر تکه نان بمالید و بخش داخلی یک نان را پر از برش‌های پنیر کنید. سایر تکه‌های نان را بر روی نان پنیری قرار دهید. با دقت بالا و با استفاده از دستکش مخصوص فر، ظرفی که داخل آون توستر بوده است را خارج کنید و ساندویچ پنیر کبابی را داخل آن قرار دهید و ظرف را به داخل آون توستر برگردانید. حدود چهار دقیقه ساندویچ را داخل آون توستر قرار دهید تا کف آن کاملا برشته و قهوه‌ای شود. پس از رسیدن به این حد، ظرف مخصوص را خارج کنید و با استفاده از یک کف‌گیر، ساندویچ را برگردانید. سپس دوباره ظرف را داخل آون توستر قرار دهید تا طرف دوم ساندویچ نیز به شکل کامل برشته و قهوه‌ای شود. مدت‌زمان برای برشته‌شدن طرف دیگر ساندویچ نیز حدود سه الی چهار دقیقه خواهد بود. سپس ساندویچ را از داخل آون توستر خارج کنید و صبر کنید تا ساندویچ سرد شود. پخت و پز با آون توستر به پایان رسیده است و حالا می‌توانید از چشیدن طعم جذاب پنیر آب‌شده لذت ببرید.

پخت و پز با آون توستر

تهیه سیب‌زمینی کبابی با آون توستر

اگر دوست دارید سیب‌زمینی کبابی را نیز به لیست میان‌وعده‌های جذاب خود اضافه کنید، پیشنهاد می‌شود تا پایان این دستور پخت و پز با آون توستر همراه ما باشید. طرز تهیه این خوراکی خوش‌طعم بسیار ساده است و می‌توانید با صرف مدت‌زمانی در حدود 20 الی 30 دقیقه این خوراکی جذاب را آماده کنید.

مواد اولیه

  • 2 عدد سیب‌زمینی متوسط
  • نصف قاشق چای‌خوری روغن زیتون

دستور تهیه سیب‌زمینی کبابی

توری داخل آون توستر را خارج کنید و آون توستر را تا درجه 205 سانتی‌گراد گرم کنید. سیب‌زمینی‌ها را بشویید و خرد کنید. با استفاده از یک چنگال یا چاقوی کوچک، در هر سیب‌زمینی 2 یا 3 سوراخ ایجاد کنید. روی سیب‌زمینی‌ها را با روغن زیتون پوشش دهید و سیب‌زمینی‌ها را داخل توری آون توستر قرار دهید. توری را به داخل آون توستر برگردانید و سیب‌زمینی‌ها را به مدت 45 دقیقه بپزید. تا زمانی پخت سیب‌زمینی‌ها باید ادامه پیدا کند تا پوست سیب‌زمینی‌ها قهوه‌ای و ترد شود و داخل سیب‌زمینی‌ها نرم و لطیف شود. پس از گذشت 45 دقیقه و پخت کامل سیب‌زمینی‌ها، در طول سیب‌زمینی‌ها برش‌های مورب را ایجاد کنید و با فشار انگشت به هر طرف سیب‌زمینی، باعث بازشدن سیب‌زمینی شوید. حالا پخت و پز با آون توستر پایان یافته و می‌توانید با نمک، فلفل و ادویه‌ها سیب‌زمینی کبابی را سرو کنید. توجه داشته باشید که ممکن است سیب‌زمینی‌ها بسته به اندازه خود، زمان لازم برای پخت متفاوتی داشته باشند.

پخت و پز با آون توستر

گفتار پایانی

با بررسی طرز تهیه پنیر کبابی و سیب‌زمینی کبابی دریافتیم که آون توستر دستگاهی کاربردی است. پخت و پز با آون توستر برنامه‌های متفاوتی دارد و می‌توانید با استفاده از این دستگاه، غذاها و دسرهای مختلف را آماده کنید. درصورتی‌که هنوز آون توستر را خریداری نکرده‌اید، می‌توانید هم‌اکنون برای خرید این محصول کاربردی اقدام کنید و از طریق فروشگاه اینترنتی المارکت این محصول را سفارش دهید.

اگر این مطلب برایتان مفید بوده، آن را با دیگران به اشتراک بگذارید:

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر ثبت می‌کنید!
ثبت دیدگاه برای این مطلب
*
*
*