آموزش کار با چرخ خیاطی ژانومه

آموزش کار با چرخ خیاطی ژانومه

آیا شما نیز به دنبال یادگیری کار کردن با چرخ خیاطی ژانومه و دوخت نقش و نگارهای زیبا به روی پارچه هستید؟ قبل هر چیزی شما نیاز به یک چرخ خیاطی کارآمد و با قیمتی به‌صرفه دارید. چرخ خیاطی ژانومه ساخت کشور ژاپن یکی از برترین چرخ‌خیاطی‌های سراسر دنیا با شهرتی همگانی است. شرکت ژانومه با بیش از ۵۰ سال سابقه کار در عرصه تولید ماشین‌های دوخت، بافت و برش تاکنون امتحان خود را پس داده و جایگاه خود را در میان خیاطان و دوستداران چرخ خیاطی پیدا کرده است.

ویژگی‌های چرخ خیاطی ژانومه

چرخ خیاطی ژانومه با داشتن قابلیت‌های فوق‌العاده برای سالیان متمادی در کارگاه‌های تولیدی بی‌رقیب بوده و از مهم‌ترین ویژگی‌های این برند چرخ خیاطی می‌توان به دارا بودن گردونه تنظیم خاص قرار گرفته به‌صورت سوزن درون چرخ، قابلیت بی‌نظیر دوخت انواع پارچه‌های ازجمله ضخیم و نازک، دارا بودن اهرم درجه زیگزال البته به‌منظور انجام گلدوزی در بسیاری از کارگاه گلدوزی، مجهز بودن به سیستم ژتونی البته برای گلدوزی روی لباس‌ها، دارا بودن سیستم قاب ماکو به‌صورت تمام فلزی باکیفیت، دارا بودن قابلیت بی‌نظیر دوخت بیش از ۱۰۰ نمونه دوخت متفاوت و… قطعاً همراهی همیشگی برای شما خواهد بود.

آموزش کار با چرخ خیاطی ژانومه

شما می‌توانید جهت سفارش و اطلاع از قیمت چرخ خیاطی ژانومه سری به فروشگاه المارکت زده و انواع مختلف و پرکاربرد این چرخ خیاطی کارآمد را مشاهده کنید.

انواع مختلف چرخ خیاطی ژانومه

برند ژانومه از محصولات تولیدی شرکت ژانومه بوده و در مدل‌های مختلف طراحی و تولید می‌شوند، هرکدام از مدل‌ها قابلیت‌های منحصربه‌فرد و دیزاین مخصوص به خود را دارند. هزینه درخواستی مدل‌های برند چرخ خیاطی ژانومه با توجه به نوع امکانات آن متفاوت بوده و از محصولات پرکاربرد در صنعت تهیه پوشاک به شمار می‌آیند، به‌طورمعمول افرادی که به‌صورت حرفه‌ای در این زمینه فعالیت دارند به دنبال محصولی هستند که دارای کیفیت بهتر و کارایی مطلوب‌تری باشد ازاین‌روی با اطمینان خاطر می‌توان گفت که برند چرخ خیاطی ژانومه یکی از محصولات ایده‌آل برای شما خواهد بود.

چرخ‌خیاطی‌های ژانومه بنابر ساختار داخلی‌شان به سه نوع چرخ خیاطی دستی، مکانیکی و کامپیوتری دسته‌بندی می‌شوند. هر مدل چرخ خیاطی ژانومه دارای اجزای مختلفی بوده و کارکردهای متفاوتی دارند. سعی بر این است تا در خصوص پرکاربردترین مدل‌های چرخ خیاطی صحبت کنیم تا مخاطبان با شناخت و معرفی انواع مدل‌ها بتوانند بهترین چرخ خیاطی را برای خرید انتخاب کنند.

اگر مبتدی هستید و تاکنون از چرخ خیاطی برای دوختن لباس استفاده نکرده‌اید. تا حد امکان از راهنمایی افراد متبحر برای یادگیری استفاده از چرخ خیاطی و کار کردن با چرخ خیاطی ژانومه کمک بگیرید. همچنین دفترچه راهنما و سی دی قرار گفته درون پکیج همراه چرخ خیاطی ژانومه، شما را به‌طور کامل در رابطه با چگونگی عملکرد چرخ خیاطی و کار کردن با چرخ خیاطی ژانومه راهنمایی خواهد کرد.

نکات ایمنی مهم در استفاده از چرخ خیاطی ژانومه

اگر به‌طورجدی قصد دارید تا خیاطی را به‌طور حرفه‌ای پیگیری کنید. یا تنها می‌خواهید از چرخ خیاطی ژانومه برای انجام تعمیرات ساده لباس‌ها در منزل استفاده کنید. در هر دو صورت باید درباره نکات مهم و ایمنی استفاده از چرخ خیاطی ژانومه، آگاهی کافی داشته باشید. در ادامه برخی از این نکات ایمنی جهت آشنایی بیشتر شما بیان شده است که توجه شما را به آن‌ها جلب می‌کنیم.

سعی کنید هنگام استفاده از چرخ خیاطی تا حد امکان دستتان را به‌صورت موازی با سوزن چرخ خیاطی و درروی قسمت پارچه قرار دهید و از نزدیک کردن دستتان به سوزن چرخ خیاطی و سایر قطعات در حال حرکت چرخ اجتناب نمایید.

قبل از شروع به خیاطی توسط چرخ خیاط ژانومه، از مناسب بودن سوزن چرخ خیاطی و درست قرار گرفتن آن در جایگاه مدنظر اطمینان حاصل کنید؛ زیرا در صورت ایجاد خم‌شدگی در قسمت سوزن، امکان شکستن آن در هنگام دوختن لباس‌ها و ایجاد خطرات احتمالی وجود خواهد داشت.

برای تعمیر چرخ خیاطی از اقدامات خودسرانه جدا اجتناب کنید و این امر را به متخصصین این حوزه بسپارید؛ زیرا در صورت دست‌کاری قطعات چرخ خیاطی ژانومه و تعمیر نامناسب آن احتمال برق‌گرفتگی و خطرات جانبی دیگر وجود خواهد داشت.

در هنگام خواب‌آلودگی تا حد امکان از چرخ خیاطی استفاده ننمایید.

هنگام استفاده از چرخ خیاطی از دوختن لباس‌های ضخیمی که چرخ خیاطی قادر به دوختن آن‌ها نیست پرهیز کنید و برای دوختن این لباس‌ها مداومت به خرج ندهید؛ زیرا این عمل سبب کاهش عملکرد مناسب چرخ خیاطی در طول زمان استفاده خواهد شد.

سعی کنید در هنگام استفاده از چرخ خیاطی ژانومه درون یک محیط نورانی قرار بگیرید. تا دوخت لباس‌های گوناگون مانند لباس‌های تیره به‌راحتی برای شما امکان‌پذیر باشد.

اجزای چرخ خیاطی ژانومه

چرخ خیاطی مکانیکی ژانومه از اجزای ساده‌تری در مقایسه با چرخ‌های خیاطی کامپیوتری تشکیل شده است همین امر سبب می‌شود که نقض فنی کمتری در ارتباط با این نوع از دستگاه‌ها به وجود آید. شما ابتدا می‌بایست اجزای مهم چرخ خیاطی را شناخته و با طرز کارکرد هرکدام آشنا شوید تا بتوانید بدون ایجاد مشکل شروع به کار کردن با چرخ خیاطی ژانومه کنید. در ادامه مهم‌ترین این اجزا را برایتان نام می‌بریم.

ماسوره و ماکو

شما توسط قرقره نخ ماسو را پر کرده و پس جاگذاری درون ماکو درپوش صفحه سوزن را می‌بندید.

دکمه‌های تنظیم‌کننده دوخت

شما با استفاده از دکمه‌های تنظیم دوخت بسته به نوع پارچه، نخ و مدل دوختتان درجه دوخت را تنظیم می‌کنید.

اهرم بالابرنده نخ

اهرم بالابرنده و یا شیطانک وظیفه بالا نگه‌داشتن و تنظیم کشش نخ را هنگام دوخت دارد.

پایه دوخت

شما با استفاده از پایه‌های مختلف دوخت می‌توانید انواع دوخت‌های ساده، زیگزاگ، قیطان‌دوزی، چشمه‌دوزی، ابری دوزی، تکه‌دوزی و… را به زیبایی به روی پارچه کار کنید.

پیچ نگه دارنده سوزن

پیچ نگه دارنده سوزن وظیفه نگه‌داشتن سوزن را بر عهده دارد. قسمت‌های هدایت‌کننده نخ، باعث کشش متناسب نخ و درنتیجه دوخت بدون مشکل به روی پارچه می‌شود و در صورت وجود هرگونه عیب فنی در بخش و اجزای تشکیل‌دهنده چرخ خیاطی مکانیکی ژانومه عمل دوخت ممکن نخواهد بود و یا به‌سختی همراه با دوخت ناقص انجام می‌شود.

خرید چرخ خیاطی ژانومه

برای دریافت راهنمایی بیشتر در رابطه با خرید آنلاین چرخ‌خیاطی‌های برند ژانومه، می‌توانید به وب‌سایت فروشگاه اینترنتی المارکت مراجعه کنید. سپس چرخ خیاطی موردنظرتان را جهت خریداری انتخاب کرده و سفارش دهید. تا فروشگاه در اسرع وقت آن را برای شما ارسال کند.

اگر این مطلب برایتان مفید بوده، آن را با دیگران به اشتراک بگذارید:

کالاهای مرتبط

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر ثبت می‌کنید!
ثبت دیدگاه برای این مطلب
*
*
*