۱۰ غذای ساده و خوشمزه در فر که سریع آماده می‌شوند

۱۰ غذای ساده و خوشمزه در فر

۱۰ غذای ساده و خوشمزه در فر که سریع آماده می‌شوند. امروزه برخی از کالاها حسابی کار ما را راحت کرده‌اند، مخصوصا زمانی که عجله داریم. ماکروفر، اجاق گاز فردار، ماکروویو و تستر از این دست کالاها هستند که ما را در سریع‌تر آشپزی کردن همراهی می‌کنند. در این متن می‌خواهیم ۱۰ غذای ساده و خوشمزه در ماکروفر را به شما معرفی کنیم. در حقیقت نمی‌خواهیم به شما بگوییم که چطوری آشپزی کنید؛ بلکه هدف ما این است که بگوییم اینگونه هم می‌شود آشپزی کرد. به قول معروف نمی‌خواهیم به شما ماهی دهیم، بلکه قصد داریم ماهیگیری را یادتان دهیم. خوشحال می‌شویم این متن را تا آخر بخوانید.

۱- سینه مرغ گریل شده

۱۰ غذای ساده و خوشمزه در فر

فقط کافی است یک سینه مرغ را در فر گریل کنید. آنوقت آنقدر تنوع غذایی خواهید داشت که نمی‌دانید کدامش را درست کنید. می‌توانید مرغ را با روغن زیتون، لیمو، نمک و فلفل مزه‌دار کنید و بگذارید در فر بپزد. سینه مرغ گریل شده را می‌توانید با سبزیجات، نان یا حتی برنج سرو کنید. سینه مرغ در کنار سبزیجات غذای کامل و سالمی محسوب می‌شود. سینه مرغ به‌عنوان منبع پروتئین و سبزیجات به‌عنوان منبع کربوهیدرات، در بسیاری از رژیم‌های غذایی پیشنهاد می‌شود. تازه می‌توانید مرغ گریل شده را ریش ریش کنید و با آن ساندویج درست کنید؛ بچه‌ها این ساندویج مقوی را خیلی دوست خواهند داشت.

۲- فیله ماهی

۱۰ غذای ساده و خوشمزه در ماکروفر

اکثر جنوبی‌ها ماهی را با آرد و ادویه مزه‌دار کرده و در روغن سرخ می‌کنند. با این روش ماهی خیلی خوشمزه می‌شود اما با آن همه روغن، نه سالم است و نه سریع؛ تازه باید بالای سرش هم بایستید تا نسوزد! شما اگر فیله ماهی تمیز شده در یخچال داشته باشید، خیلی راحت می‌توان آن را مزه‌دار کنید و در فر بگذارید تا خودش بپزد. برای تهیه فیله ماهی در فر روش‌ها و دستور پخت‌های زیادی وجود دارد. ما قصد داریم یک ایده کلی به شما بدهیم تا شما با توجه به ذائقه‌اتان، چیزی را بپزید که دوست دارید.

یکی از روش‌ها این است که فیله ماهی را با سبزیجاتی مانند کدو سبز، گوجه فرنگی و سیب زمینی با ادویه‌های دلخواه و کمی روغن زیتون و آب‌لیمو در فویل بپیچید و در فر بگذارید. این روش علاوه‎‌بر اینکه خیلی راحت است، کلی هم سبزیجات پخته به شما خواهد داد. ولی اگر سبزیجات پخته دوست ندارید، می‌توانید سبزیجات را حذف کرده یا اینکه فیله را گریل کنید. فیله ماهی گریل شده با کمی مارچوبه و پوره سیب زمینی هم وعده کاملی است.

۳- سیب زمینی شکم‌پر

۱۰ غذای ساده و خوشمزه در ماکروفر

سیب‌ زمینی شکم‌پر هم از آن غذاهایی است که به ازای هر نفر می‌تواند یک دستور پخت متفاوت داشته باشد. سیب‌ زمینی شکم‌پر علاوه بر اینکه ساده و خوشمزه است، کمتر کسی را می‌توان پیدا کرد که آن را دوست نداشته باشد. اول سیب‌ زمینی‌هایتان را در فر بپزید، این کار یک ربع هم زمان نخواهد برد. سیب‌ زمینی‌ها که پخت، آن‌ها را از فر خارج کرده و شکمشان را خالی کنید. حالا برای پر کردن شکم سیب زمینی راه‌حل‌های زیادی وجود دارد. می‌توانید خود سیب زمینی را با ادویه و پنیر و سس مایونز مخلوط کرده و شکم سیب زمینی را پر کنید.

اگر هم وقت بیشتری دارید می‌توانید گوشت چرخ کرده، قارچ و فلفل دلمه‌ای را تفت داده و شکم سیب زمینی را با آن پر کنید. حتی می‌توانید سیب زمینی را افقی قرار داده و برش‌های عمودی بزنید و لابه‌لایش ژامبون یا سوسیس قرار دهید. نهایت با هر موادی که سیب زمینی‌اتان را پر کردید، رویش را حسابی با پنیر بپوشانید. برای پخت هم سیب زمینی‌هایتان را در فر بگذارید و اجازه دهید پنیرش آب شود. حالا غذای ساده و خوشمزه شما آماده است.

۴- پاکورای سبزیجات

۱۰ غذای ساده و خوشمزه در ماکروفر

شاید شما پاکورا را در جنوب کشور خورده باشید. جنوبی‌ها با آرد نخودچی، کمی سیب زمینی و سبزیجات چیزی شبیه کتلت درست کرده و آن را سرخ می‌کنند. جالب است بدانید پاکورا در اصل یک غذای هندی است و انواع خیلی مختلفی دارد. پاکورای سبزیجات ساده‌ترین پاکورایی است که خیلی سریع آماده می‌شود؛ در ضمن مقوی و خوشمزه هم هست.

برای داشتن یک پاکورای سبزیجات خوشمزه کافی است ابتدا هر سبزیجاتی که دوست دارید را خرد کنید. این سبزیجات می‌تواند شامل سیب زمینی، گل کلم، پیاز و… باشد. بعد نمک، فلفل، پودر کاری، روغن زیتون یا کنجد، سیر له شده و اگر گرام ماسالا هم دارید به سبزیجاتتان اضافه کنید. سپس مایه‌ای مانند مایه پنکیک با آب و آرد نخودچی درست کنید و سبزیجاتتان را به آن آغشته کنید. در مرحله آخر هم سبزیجاتتان را در فر بگذارید. در نهایت با شنیدن زودهنگام آلارم دستگاهتان، غذای خوشمزه شما آماده است.

۵- سوفله گل کلم

Recipes Gratn cauliflower 20

برای درست کردن سوفله گل کلم هم روش‌های زیادی وجود دارد. ولی ما اینجا قصد داریم یک روش ساده و راحت را به شما بگوییم. برای این غذا شما به گل کلم، پنیر موتزارلا، تخم مرغ، خامه، جعفری، نمک و فلفل نیاز دارید. اول گل کلم‌ها را بپزید و سپس بقیه مواد را با آن مخلوط کنید ودر فر بگذارید تا طلایی شود. البته بعضی‌ها هم گل کلم را با موادشان میکس می‌کنند. اگر دوست داشتید می‌توانید این کار را هم انجام دهید.

۶- کوکو سیب زمینی و کدو سبز

0 QUvV2E0Dlrqw10qU1

غذای ساده و خوشمزه دیگر کوکو است. هر کوکویی ساده است اگر آن را در فر بگذاریم و اجازه دهیم خودش بپزد و ما هم به کارمان برسیم. کوکو انواع مختلفی دارد و انتخاب یکی از آن‌ها کار سختی است. کوکو سبزی را که همه بلدند درست کنند، پس ما سراغ کوکو سیب زمینی و کدو سبز رفتیم.

برای این غذا شما به سیب زمینی، کدو سبز، هویج، پیاز، تخم مرغ، آرد، جعفری، شوید، نعنا، بیکینگ پودر، نمک و فلفل نیاز دارید. اول کدو( نیازی نیست پوست کدو را بگیرید)، هویج، پیاز و سیب زمینی را رنده کنید. بعد هم سبزیجات خرد شده، ادویه‌ها و تخم مرغ همزده را اضافه کنید. آرد و بیکینگ پودر را هم روی مواد الک کنید. مواد را کاملا مخلوط کنید تا به خوبی به خورد هم بروند. در مرحله آخر هم موادتان را داخل فر بگذارید تا آماده شود. (البته این غذا را می‌توان توی ماهیتابه هم درست کرد، ولی حسابی چرب می‌شود)

۷- پیتزای تن ماهی

۱۰ غذای ساده و خوشمزه در ماکروفر

اگر عاشق غذای دریایی و پیتزا باشید، حتما از پیتزای تن ماهی خوشتان خواهد آمد. این هم مثل سایر دستور پخت‌های این مطلب ساده است و به ابتکار و خلاقیت خودتان بستگی دارد. پیاز بنفش، ذرت پخته شده، زیتون و تن ماهی می‌تواند یکی از دستور پخت‌های پیتزای تن ماهی باشد. تازه با این دستور پخت نیازی هم نیست آن را در تابه تفت دهید و مستقیم می‌توانید مواد را روی خمیر پیتزا بریزید. آخر سر هم پیتزا را با کمی پنیر توی فر می‌گذارید تا نانش بپزد و پنیرش آب شود.

۸- کدو حلوایی تنوری

۱۰ غذای ساده و خوشمزه در ماکروفر

کدو حلوایی ره‌آورد خوشمزه و مفید زمستان است. با کدو حلوایی غذاهای زیادی می‌توان پخت، از سوپ و خورشت گرفته تا کیک و حتی ترشی! اما ما اینجا می‌خواهیم یک راه حل ساده و سریع برای پخت کدو حلوایی به شما معرفی کنیم. کافی است کدو حلوایی را به اندازه دلخواه برش زده، با آویشن، نمک، فلفل و روغن زیتون مخلوط کرده و در فر قرار دهید. این کدو حلوایی پخته را حتی می‌توان به‌عنوان یک عصرانه گرم هم میل کرد. اگر هم خیلی پختید و اضافه آمد نگران نباشید. وعده غذایی بعدی شما می‌تواند سوپ کدو حلوایی، پوره کدو حلوایی یا خوراک کدو حلوایی باشد.

۹- بورک اسفناج

۱۰ غذای ساده و خوشمزه در ماکروفر

بورک یک میان وعده معروف ترکیه‌ای است که با خمیر یوفکا درست می‌شود. کلا هر چیزی در خمیر یوفکا بریزید خیلی خوشمزه است و سریع آماده می‌شود. خمیر یوفکا، پنیر خامه‌ای، پنیر پارمزان، شیر، تخم مرغ، پیاز داغ، ادویه و اسفناج مواد مورد نیاز برای تهیه این بورک خوشمزه هستند. ابتدا باید اسفناج‌هایتان را بپزید و در آخرین مرحله پخت به آن پیاز داغ، نمک و فلفل را اضافه کنید. بعد شیر و تخم مرغ را مخلوط کرده و دو طرف خمیر یوفکا را به آن آغشته کنید. سپس موادی که آماده کرده‌اید را در خمیر یوفکا بپیچید. در آخر هم موادتان را باید درون فر بگذارید و حدودا ۴۵ دقیقه‌ای صبر کنید تا بپزد.

۱۰- فریتاتا

۱۰ غذای ساده و خوشمزه در ماکروفر

فریتاتا یک نوع املت ایتالیایی خوشمزه است که خیلی هم سریع آماده می‌شود. فریتاتا می‌تواند انواع مختلفی داشته باشد و از سبزیجات گرفته تا گوشت و مرغ و حتی پاستا را هم می‌توانید به رسپی اضافه کنید. مثلا فریتای سبزیجات با سبزیجات و تخم مرغ و پنیر درست می‌شود. کافی است همه موادتان را مخلوط کنید، رویش کمی پنیر بریزید و توی فر بگذارید. طولی نخواهد کشید که غذای خوشمزه شما آماده شود.

اگر این مطلب برایتان مفید بوده، آن را با دیگران به اشتراک بگذارید:

کالاهای مرتبط

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر ثبت می‌کنید!
ثبت دیدگاه برای این مطلب
*
*
*