۴ دستور آشپزی با ایرفرایر برای گیاهخواران

elemarket air fryer recipes

آشپزی با ایرفرایر، مسیر گیاهخواری را برایتان هموارتر می‌کند… یکی از سبک‌های پرطرفدار تغذیه در عصر حاضر، گیاهخواری است که خود دارای انواع گوناگونی می‌باشد. در رده اول این سبک تغذیه، گیاهخواران تنها از خوردن گوشت قرمز و سفید پرهیز می‌کنند. اما در درجات بالاتر، از مصرف هر گونه فرآورده حیوانی پرهیز می‌شود. گیاهخواری می‌تواند به‌صورت غیرارادی و برخاسته از ذائقه و طبع ذاتی فرد باشد و یا با اراده و آگاهی فرد برای بهبود سطح سلامت و بهداشت، انتخاب شود.

اما دستور پخت مناسب گیاهخواران همیشه از دغدغه‌هایی بوده که افرادی که این سبک تغذیه را انتخاب کرده‌اند، با آن مواجه هستند. چرا که با پرهیز از مصرف فرآورده‌های جانوری، بسیاری از مواد مغذی بدن، به مقدار کافی دریافت نمی‌شوند و بدن را با کمبودهای زیادی مواجه می‌سازند.

 شاید در نگاه اول پخت غذاهای سرشار از مواد مغذی و مورد نیاز بدن کمی سخت باشد، اما با وجود یک ایرفرایر یا هواپز باکیفیت، این مشکل به کلی برطرف می‌شود. آشپزی با ایرفرایر چه برای گوشتخواران و چه برای گیاهخواران بسیار لذت‌بخش است؛ زیرا قابلیت‌های زیادی را در اختیارتان قرار می‌دهد و در کوتاه‌ترین زمان ممکن، بهترین نتیجه را درپی دارد.

آشپزی با ایرفرایر

آشپزی با ایرفرایر مناسب گیاهخواران

اگر به تازگی رژیم غذایی گیاهخواری را در پیش گرفته‌اید و از خوردن غذاهای تکراری خسته هستید، کافی است ایرفرایر یا سرخ‌کن بدون روغن خود را روشن کنید و با حداقل مواد اولیه‌ای که هیچ منشا جانوری ندارند، دست به‌کار شوید:

ساندویچ قارچ؛ جایگزینی عالی برای ساندویچ مرغ و همبرگر

برای تهیه یک ساندویچ خوشمزه و سریع‌، لازم نیست حتما از فرآورده‌های جانوری گوشت و مرغ استفاده کنید. مقداری قارچ تهیه نموده و به‌نحو صحیح و قابل اطمینان بشویید. سپس آن‌ها را پوست بکنید و خرد کنید. حال برای تفت دادن و پخت نسبی قارچ‌ها می‌توانید آشپزی با ایرفرایر را آغاز کنید

 در کار با ایرفرایر نیاز به صرف روغن زیادی ندارید و با حرارت ناشی از المنت‌های گرم‌کننده این دستگاه بهترین نتیجه را دریافت می‌کنید. به قارچ‌ها، مقداری نمک، زردچوبه و فلفل اضافه کنید و پس از سرخ شدن (طلایی شدن)، قارچ را به‌همراه سبزی‌های گشنیز و جعفری، کاهو، گوجه‌فرنگی و خیارشور (و درصورت تمایل، سس کچاپ) میل نمایید.

دستور پخت مناسب گیاهخواران؛ کباب کوبیده گیاهی!

برای تهیه این کباب عجیب و غریب و کاملا گیاهی، به‌جای گوشت چرخ‌کرده و مرغ، نیازمند مقداری سیب‌زمینی، نان تست، گل‌کلم، نخودفرنگی، آرد سوخاری، نمک، فلفل قرمز یا چیلی، سیر و همچنین درصورت تمایل ادویه و زنجبیل هستید. مقادیر متناسبی از این مواد را تهیه کنید و با ریختن در غذاساز به‌خوبی مخلوط نمایید. سپس با ورز دادن مواد، فرآیند مخلوط شدن را تکمیل کنید و برای آمادگی بهتر مخلوط به مدت دو ساعت آن را در یخچال قرار دهید. حال مانند کباب کوبیده مخلوط تهیه‌شده را به سیخ چوبی بکشید و آن را در ایرفرایر قرار دهید تا به خوبی کباب شودو

بادمجان کبابی؛ لذیذ و کم کالری

برای تهیه بادمجان کبابی به لذیذترین شکل ممکن و با کالری کم، آشپزی با ایرفرایر را انتخاب کنید. برای این کار تنها نیاز به ۲،۳ عدد بادمجان دارید؛ به مقدار لازم نمک و نهایتا ۳ قاشق روغن! ابتدا بادمجان‌ها را شسته، خشک کرده و برش دهید و سپس با برس آشپزی، آن را به مقدار خیلی کمی روغن، آغشته کنید. سپس مقداری نمک روی آن بپاشید و مجموعه بادمجان‌ها را در سینی ایرفرایر قرار دهید.

سیب‌زمینی سرخ‌شده؛ غذایی بدون هیچگونه فرآورده حیوانی و مناسب برای تمام سنین

به‌ ندرت می‌توان کسی را پیدا کرد که شیفته سیب‌زمینی سرخ‌شده و طعم ترد و بی‌نظیر آن نباشد! ویژگی مثبت سیب‌زمینی سرخ‌شده‌ای که در آشپزی با ایرفرایر تهیه می‌شود، این است که روغن زیادی نیاز ندارد و ترد بودن خود را تنها از جریان هوای داغ دریافت می‌کند.

برای تهیه سیب‌زمینی سرخ‌شده در ایرفرایر کافی است سیب‌زمینی‌ها را خلال کرده و به‌همراه نمک و ادویه‌ای که روی آن می‌پاشید، در سبد ایرفرایر قرار دهید. برای پخت کامل درون و بیرون سیب‌زمینی‌ها، بهتر است دمای ایرفرایر را تا ۴۰۰ درجه فارنهایت بالا ببرید و بین ۱۴ تا ۱۸ دقیقه صبر کنید. البته در دقیقه ۷ تا ۹، بهتر است حداقل یکبار وضعیت پخت سیب‌زمینی‌ها را به‌کمک چنگال تست کرده و جهت پخت یکنواخت، آن‌ها را پشت و رو کنید و مجددا در دستگاه قرار دهید.

آشپزی با ایرفرایر

سخن پایانی

در این نوشته از فروشگاه اینترنتی المارکت با چند نوع دستور پخت مناسب گیاهخواران، در آشپزی با ایرفرایر آشنا شدیم. اگر گیاهخوار هستید و می‌خواهید این سبک تغذیه را برای طولانی‌مدت حفظ کنید، به مواد مغذی مورد نیاز خود توجه کنید و سعی کنید برای تمام مواد مورد نیاز بدن، منبع گیاهی پیدا نمایید. با کمک ایرفرایر می‌توانید سهولت و سرعت پخت انواع غذای گیاهی را افزایش داده و از سبک تغذیه خود، نهایت لذت و استفاده را ببرید. برای خرید بهترین ایرفرایرهای بازار، تنها کافی است به صفحه محصولات ما مراجعه نمایید.

اگر این مطلب برایتان مفید بوده، آن را با دیگران به اشتراک بگذارید:

کالاهای مرتبط

مولتی کوکر نینجا OP500
مولتی کوکر نینجا OP500
تخفیف
۱۹,۵۰۰,۰۰۰ تومان 18,500,000 تومان

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر ثبت می‌کنید!
ثبت دیدگاه برای این مطلب
*
*
*