آموزش روغن کاری چرخ خیاطی ژانومه

چرخ خیاطی ژانومه

چرخ‌خیاطی یک ماشین مکانیکی است که به دلیل ظرافت انجام دوخت‌ودوز باید همواره فعالیت خود را به شکل دقیق و کاملاً درست اجرا کند. به همین دلیل ساختار داخلی آن حساس است و همواره باید سرویس‌کردن آن را در دستور کار خود قرار دهید تا فعالیت دستگاه دچار اختلال نشود. سرویس‌کردن و نگهداری از چرخ‌خیاطی مستلزم برخورداری از دانش و آگاهی در مورد فرایند کار دستگاه است؛ بنابراین پیشنهاد می‌شود سرویس‌کردن دستگاه را به کارشناسان بسپارید یا با استفاده از آموزش‌های فنی و تخصصی دست به این کار بزنید. یکی از بخش‌های مهم از نگهداری و سرویس‌کردن چرخ‌خیاطی، روغن‌کاری است. درصورتی‌که روغن‌کاری به شکل منظم انجام نشود، فرایند دوخت به مشکل می‌خورد و عمر دستگاه نیز کاهش می‌یابد. برند ژانومه یکی از برترین تولیدکنندگان چرخ‌خیاطی است که محصولات آن از محبوبیت بسیاری در میان خیاطان ایرانی برخوردارند. باتوجه‌به اهمیت آموزش روغن کاری چرخ خیاطی و استفاده بسیاری از خیاطان از چرخ‌ خیاطی ژانومه، تصمیم گرفتیم در این مطلب به آموزش روغن کاری چرخ خیاطی ژانومه بپردازیم.

اگر چرخ خیاطی ژانومه را به شکل منظم روغن‌کاری نکنیم، چه مشکلاتی به وجود می‌آید؟

درصورتی‌که روغن کاری چرخ خیاطی ژانومه به شکل منظم و درست انجام نشود، مشکلاتی مانند پاره‌کردن نخ، صداهای خش خش زیاد، عدم روان کارکردن، مستهلک شدن قطعات متحرک، شکستن سوزن، قفل‌شدن چرخ و… رخ خواهد داد. ازاین‌رو پیشنهاد می‌شود در زمینه روغن کاری چرخ خیاطی ژانومه غفلت نورزید و به‌موقع روغن‌کاری این دستگاه را انجام دهید.

نکاتی که باید در هنگام روغن کاری چرخ خیاطی ژانومه رعایت کنید

پیش از آموزش گام به گام روغن کاری چرخ خیاطی ژانومه قصد داریم نکات مهمی که در هنگام این کار باید رعایت کنید را مورد بررسی قرار دهیم.

  • برای روغن کاری چرخ خیاطی ژانومه تنها از روغن چرخ‌خیاطی بی‌رنگ یا به‌اصطلاح سفید استفاده کنید.
  • پیش از شروع روغن‌کاری محل مدنظر برای انجام این کار را تمیز کنید.
  •  آموزش روغن کاری چرخ خیاطی ژانومه را به شکل منظم و بر اساس برنامه انجام دهید.

روغن‌کاری بخش‌های مختلف چرخ خیاطی ژانومه

در چرخ‌خیاطی‌ها بخش‌های وجود دارند که باید به شکل منظم روغن‌کاری شوند. اما بخش‌هایی نیز وجود دارد که نباید آغشته به روغن شوند. در این بخش به معرفی این دو نوع از قطعات می‌پردازیم و روغن‌کاری قطعات مدنظر را نیز آموزش می‌دهیم.

روغن‌کاری چرخ خیاطی ژانومه

بخش بالایی چرخ خیاطی

در بخش بالایی چرخ خیاطی ژانومه، باید چند قطعه روغن‌کاری شوند. برای روغن‌کاری این قطعات نباید از روغن زیادی استفاده کرد و چند قطره برای حرکت بی‌عیب و نقص این دستگاه کافی است. در تصویر زیر قطعاتی از بخش فوقانی دستگاه که متحرک هستند و باید روغن‌کاری شوند، به نمایش در آمده است.

بخش پیشانی چرخ خیاطی

دیگر قطعاتی که باید آن‌ها را روغن‌کاری کنید، در بخش پیشانی چرخ خیاطی ژانومه قرار گرفته‌اند. بعد از بازکردن درب جلویی چرخ و با چرخاندن توپی چرخ به سمت خود، می‌توانید این قطعات متحرک را مشاهده کنید. تمام قطعات فلزی که در این بخش قرار گرفته و متحرک هستند، باید روغن‌کاری شوند. توجه داشته باشید که تنها چند قطره روغن کافی است و نباید مقدار زیادی روغن به این دستگاه بزنید. پیشنهاد می‌شود هر شش‌ماه یک‌بار روغن‌کاری این بخش از چرخ‌خیاطی را انجام دهید.

آموزش روغن کاری چرخ خیاطی ژانومه

ماکوی چرخ خیاطی ژانومه

روغن‌کاری بخش ماکوی چرخ خیاطی ژانومه بسیار ساده است و کافی است یک قطره روغن را در سوراخی که به ماکو می‌رسد، بریزید. توجه داشته باشید که روغن‌کاری زیاد این بخش می‌تواند عملکرد دستگاه را مختل کند. روغن‌کاری این بخش از چرخ خیاطی ژانومه را می‌توانید هرچند ماه یک‌بار انجام دهید. بخش متحرک قاب ماکو نیز باید روغن‌کاری شود. شما می‌توانید تنها با چند قطره روغن، به کاهش صدای دستگاه و دوخت روان‌تر چرخ خیاطی ژانومه کمک کنید.

بخش زیر چرخ خیاطی

برای روغن‌کاری بخش زیر چرخ خیاطی ژانومه ابتدا باید پیچ درپوش زیرین را باز کنید و به بخش‌های فلزی و دارای نمد دستگاه چند قطره روغن بزنید. روغن‌کاری این بخش‌ها باعث افزایش طول عمر دستگاه می‌شود.

بخش‌هایی از چرخ‌خیاطی که نباید به روغن آغشته شوند

  • تسمه سیاه‌رنگی که به دینام دستگاه متصل است
  • تسمه سفیدرنگی که به ماکوی چرخ خیاطی ژانومه متصل است
  • بالای لامپ چرخ خیاطی
  • دینام چرخ خیاطی ژانومه

گفتار پایانی

با مطالعه بخش‌های قبلی با بخش‌هایی از چرخ خیاطی ژانومه که باید روغن‌کاری شوند، آشنا شدید. اگر روغن‌کاری این قطعات که اغلب قطعات فلزی و متحرک هستند را به‌خوبی انجام دهید، عمر دستگاه شما افزایش می‌یابد و اصطکاک میان قطعات کمتر می‌شود. حتماً در هنگام روغن‌کاری این قطعات توجه داشته باشید که روغن به قطعاتی که نباید به آن‌ها روغن بخورد، اصابت نکند. درصورتی‌که این دسته از قطعات به روغن آغشته شوند، ممکن است روغن وارد بخش‌هایی مانند دینام دستگاه شود و به دستگاه شما آسیب بزند. در پایان امید است که این مطلب درباره آموزش روغن کاری چرخ خیاطی ژانومه، مورد توجه شما واقع شده باشد.

اگر این مطلب برایتان مفید بوده، آن را با دیگران به اشتراک بگذارید:

کالاهای مرتبط

چرخ خیاطی کاچیران پلاس+elizabet 610
چرخ خیاطی کاچیران پلاس+elizabet 610
تخفیف
۷,۷۰۰,۰۰۰ تومان 7,600,000 تومان
چرخ خیاطی کاچیران الیزابت 902 پلاس
چرخ خیاطی کاچیران الیزابت 902 پلاس
تخفیف
۱۰,۵۰۰,۰۰۰ تومان 10,330,000 تومان
چرخ خیاطی کاچیران elizabet 830
چرخ خیاطی کاچیران پلاس elizabet 830
تخفیف
۸,۱۰۰,۰۰۰ تومان 8,000,000 تومان

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر ثبت می‌کنید!
ثبت دیدگاه برای این مطلب
*
*
*