راهنمای خرید چرخ خیاطی: هر آنچه باید بدانید!

خرید چرخ خیاطی

راهنمای خرید چرخ خیاطی: هر آنچه باید بدانید!

اخیراً به لحاظ شرایط اقتصادی و خانه‌نشین شدن اکثریت، دوختن لباس‌هایمان به دست خودمان ایده خوبی به نظر می‌رسد. خرید یک چرخ خیاطی مناسب از اولین قدم‌های این کار است. با ما باشید تا یک راهنمای خرید چرخ خیاطی ارائه کنیم.

مقدمه

چرخ خیاطی یکی از وسایلی است که وجود آن در هر خانه‌ای لازم است. یادگیری دوخت و دوز با چرخ خیاطی، بسیار ساده است و به کمک آن می‌توانید با فراگیری اصول اولیه خیاطی، لباس‌های تنگ یا گشادتان را متناسب بدنتان کنید یا لباس‌هایی که دچار پارگی شده‌اند را بدوزید و تعمیر کنید. چرخ خیاطی را که شما خریداری می‌کنید وسیله‌ای کاربردی است که سالیان دراز در منزل شما خواهد ماند و از آن استفاده خواهید کرد، ازاین‌رو باید در هنگام خرید چرخ خیاطی دقت کنید.

خیاطی یکی از لذت‌بخش‌ترین کارهای دنیاست اما مشکلاتی که برخی چرخ‌خیاطی‌ها به وجود می‌آورند باعث دلسردی و یا خستگی افراد علاقه‌مند و حتی خیاطان می‌گردد. ازاین‌رو، خرید چرخ خیاطی خوب می‌تواند ادامه به این کار را لذت‌بخش و راحت کند؛ بنابراین دقت به این نکات مهم موقع می‌تواند ما را تا سالیان سال راضی نگه می‌دارد.

سرعت موتور چرخ خیاطی

سرعت کارکرد چرخ خیاطی کاملاً بستگی به نیاز شما و کاری که می‌خواهید انجام دهید دارد. اگر چرخ خیاطی را برای کسب‌وکار خود در نظر دارید باید به فکر یک چرخ خوب با سرعت عالی باشید. به‌عنوان‌مثال، میانگین سرعت موتور چرخ‌های خیاطی صنعتی باید بین هزار تا پنج هزار کوک در دقیقه باشد.

خرید چرخ خیاطی

میزان صدا

در خرید چرخ خیاطی خانگی کم‌صدا بودن چرخ یکی از فاکتورهای مهم است. اگر می‌خواهید از چرخ خیاطی خود در آپارتمان و محیط‌های غیر از سالن دوخت استفاده کنید مهم است که صدای آن باعث آزار همسایه‌هایتان نشود.

تنوع دوخت

در هنگام خرید به این نکته توجه کنید که چرخ خیاطی موردنظرتان چند مدل تنوع دوخت دارد. البته این مسئله زمانی که برای مزون یا کارگاه تولیدی لباس باشد از اهمیت بیشتری برخوردار می‌گردد.

اندازه و وزن چرخ خیاطی

کم‌وزن بودن چرخ خیاطی این امکان را به شما می‌دهد که به‌راحتی آن را جابه‌جا کنید. این نکته‌ای است که در هنگام خرید چرخ خیاطی خانگی باید به آن توجه داشته باشید. از سوی دیگر چرخ‌خیاطی‌های صنعتی بسیار سنگین هستند اما این چرخ‌ها قابلیت دوخت با نخ‌های ضخیم را دارند.

برند چرخ خیاطی

چرخ خیاطی انتخاب کنید که دارای برند و اصالت باشد. قطعاً چنین چرخی را از نمایندگی‌های رسمی کشور خریداری نمایید تا در صورت نیاز به آموزش و یا پشتیبانی افراد متخصص خود را جهت راهنمایی شما ارسال کنند. از برندهای معروف چرخ خیاطی می‌توان ژانومه، کاچیران و … را نام برد.

شما می‌توانید انواع دستگاه چرخ خیاطی را به‌راحتی و در بهترین کیفیت، با ارسال رایگان از فروشگاه اینترنتی المارکت تهیه نمائید.

بودجه خرید چرخ خیاطی

ابتدا باید ببینید که چه قابلیت‌هایی در چرخ خیاطی برای شما مهم‌تر است. سپس تمام فاکتورهای مهم را پیش رویتان قرار دهید و از میان گزینه‌های موجود یکی را انتخاب کنید.

چرخ‌خیاطی‌های مکانیکی به نسبت ارزان‌تر از چرخ‌های الکترونیکی هستند و در مقابل چرخ‌های الکترونیکی قیمت ارزان‌تری نسبت به چرخ‌های کامپیوتری دارند.

بااین‌حال توجه داشته باشید که انتخاب یک چرخ خیاطی پیشرفته شما را از دیگر دستگاه‌ها بی‌نیاز می‌کند. پس در انتخاب خود نهایت دقت را داشته باشید که هرسال مجبور به‌اضافه کردن دستگاهی جدید و یا حتی تعویض چرخ خیاطی خود نشوید.

خرید چرخ خیاطی

خدمات پس از فروش

چرخی که شما می‌خرید باید وسایل تعمیر و سرویس آن در کلیه نمایندگی‌های مجاز موجود باشد پس به امر تعمیر و خدمات پس از فروش چرخ خیاطی که خریداری می‌کنید حتماً توجه کنید. چرخ خیاطی باید دارای نمایندگی مجاز در شهر شما باشد و خدمات پس از فروش خوبی را به شما ارائه دهد.

انواع چرخ خیاطی

چرخ‌های خیاطی بر اساس کاربرد به دو دسته صنعتی و خانگی طبقه‌بندی می‌شوند. چرخ خیاطی صنعتی از انواع چرخ‌هایی است که تخصصی هستند و هر دستگاه چرخ خیاطی مخصوص یک کار است. مثلاً برخی از چرخ‌های صنعتی فقط راسته‌دوزی می‌کنند و برخی دیگر فقط زیگزاگ می‌زنند. از طرفی، چرخ‌های خانگی برای استفاده خانگی است و به تجهیزات و دوخت‌های مختلفی مجهز است اما برای دوخت و دوز در حجم کم مناسب‌اند.

چرخ خیاطی خانگی بیشتر برای افرادی مناسب است که به خیاطی علاقه‌مند هستند و می‌خواهند برخی از لباس‌هایشان را خودشان بدوزند یا کارهای سبک دوخت‌ودوز منزل را مثل دوخت پرده انجام دهند یا درز شکافته شده لباسشان را خودشان سروسامان دهند؛ اما چرخ‌های صنعتی مناسب دوخت‌های سنگین و در حجم بالاست و معمولاً در محیط کارگاهی از آن‌ها استفاده می‌شود.

اگر این مطلب برایتان مفید بوده، آن را با دیگران به اشتراک بگذارید:

کالاهای مرتبط

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر ثبت می‌کنید!
ثبت دیدگاه برای این مطلب
*
*
*