اشتباهات رایج هنگام استفاده از اتو بخار

استفاده از اتو بخار

اتو کشیدن لباس‌ها از کارهای روتین زندگی هر شخصی است. افراد، با توجه به نوع لباس‌ها و جنس پارچه‌شان، ترفندهای خاصی را برای استفاده بهتر از اتو بخار به کار می‌برند. اما در این بین اشتباهاتی هم انجام می‌شود که چون طبق عادت به آن‌ها عمل می‌کنیم، متوجه نمی‌شویم که اشتباه است.

در این مطلب از المارکت می‌خواهیم درباره‌ اشتباهات رایج که در هنگام استفاده از اتو بخار پیش می‌آیند، صحبت کنیم.

نکات استفاده از اتو بخار

۱استفاده از اتو بخار کثیف

بهتر است هر چند وقت یک بار کف فلزی اتو بخار را تمیز کنید تا گردوغبار، پرزهای باقیمانده از پارچه‌ها و لکه‌های احتمالی از روی آن پاک شود. با انجام این کار مطمئن خواهید بود که پارچه‌ی لباس یا ملافه در زمان اتو کشی لکه نمی‌شود.

تمیز کردن اتو بخار
Closeup on woman clea liv

۲- استفاده نکردن از اتو بخار برای لباس‌های خشک

اتو کشی لباسی که کاملا خشک شده است بسیار سخت است. پس بهتر است لباس‌ها را وقتی هنوز کمی نمناک هستند اتو بکشید. اگر قرار است لباس کاملا خشک را اتو کشی کنید، حتما از اتوی بخار با بالاترین درجه‌ بخار استفاده کنید حتی اگر لازم است روی پارچه را با اسپری آب نمناک کنید.

۳اتو کشی از ضخیم به نازک

وقتی قرار است کوهی از لباس‌ها را اتو بکشید باید از نازک‌ترین و ظریف‌ترین لباس‌ها و پارچه‌ها شروع کنید و در آخر ضخیم‌ترها را اتو بکشید. در طول مدت زمان کار، اتو بخار گرم و گرم‌تر می‌شود و اگر اتوکشی لباس‌های نازک را برای آخر بگذارید احتمال سوختگی و آسیب دیدگی آن‌ها زیاد است. برعکس، وقتی پارچه‌های ضخیم را برای آخر بگذارید، اتو آنقدر گرم شده که به راحتی عمیق‌ترین چروک‌های آن‌ها را هم صاف می‌کند.

اشتباهات رایج اتو کشی

۴خالی نکردن مخزن آب اتو بخار

اگر از اتو بخار استفاه می‌کنید حتما بعد از تمام شدن کار، آب مخزن را تخلیه کنید. نگهداری اتو بخار با مخزن پر اشتباه‌ترین کار است، مخصوصا اگر اتو را به صورت عمودی قرار می‌دهید. آب به مرور می‌تواند از مخزن نشت کند و به المنت‌های داخلی و همچنین لایه‌ی رویی کف اتو آسیب برساند.

۵عدم تنظیم دما

وقتی قرار است لباسی که از ترکیب چند مدل پارچه درست شده است را اتو بکشید حتما دمای اتو بخار را برای ظریف‌ترین قسمت آن تنظیم کنید تا لباس آسیب نبیند. همچنین وقتی قرار است انواع مختلفی از لباس‌ها و پرده و ملافه را اتو بکشید، ابتدا آن‌ها را براساس نوع پارچه‌شان دسته‌بندی کنید، سپس دما را برای هر دسته تنظیم کرده و شروع به اتو کشی کنید. فراموش نکنید که از ظریف‌ترین دسته شروع کنید و در آخر به سراغ دسته‌ی پارچه‌های ضخیم بروید.

۶استفاده از آب نامناسب برای اتو بخار

درست است که اتوهای بخار سیستم ضد رسوب دارند اما بهتر است به صورت مستقیم آب لوله‌کشی را در مخزن نریزید. اگر آب لوله‌کشی منتطقه‌ی زندگی شما دارای املاح است باید این موضوع را با دقت بیشتری در نظر داشته باشید. بهترین آب برای اتوی بخار آب مقطر است اما اگر به آب مقطر دسترسی ندارید می‌توانید از آب جوشیده و خنک شده استفاده کنید.

۷اتو کشی لباسها با بخار به روش اشتباه

اگر قرار است لباس را به صورت عمودی و با بخار اتو بکشید باید لباس را از پایین‌ترین قسمت بگیرید و کمی بکشید تا پارچه محکم‌تر ایستاده باشد. با انجام این کار به چرخش بهتر بخار آب داغ در تار و پود لباس کمک می‌کنید.اگر پارچه‌ی لباس شما نازک نیست باید بعد از اتو کشی آن را پشت‌ و رو کنید و یک بار هم قسمت داخلی آن را اتو بکشید.

طرز استفاده از اتو بخار

مرور کلی

اتو کشی یکی از کارهای روزمره‌ی زندگی است و گاهی هم پیش می‌آید که تعداد زیادی لباس و ملافه و پرده را بشوئیم و بخواهیم همه را یک جا اتو بکشیم. در این زمان است که اشتباهات خواسته یا ناخواسته‌ای رخ می‌دهد و احتمال آسیب دیدن پارچه‌ها را بالا می‌برد. در این مطلب ۷ اشتباه رایج اتو کشی پارچه را بیان کردیم تا به بهتر اتو کشی کردن لباس‌های شما کمک کرده باشیم. برای خرید بهترین‌های اتو بخار به وب‌سایت المارکت سر بزنید.

اگر این مطلب برایتان مفید بوده، آن را با دیگران به اشتراک بگذارید:

کالاهای مرتبط

اتو بخار فیلیپس DST5020
اتو بخار فیلیپس DST5020
تخفیف
۳,۰۰۰,۰۰۰ تومان 2,800,000 تومان

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر ثبت می‌کنید!
ثبت دیدگاه برای این مطلب
*
*
*