چگونه بهترین وافل ساز را انتخاب کنیم

انتخاب بهترین وافل ساز

وافل یک شیرین خوشمزه و محبوب است که در زمان کمی آماده شده و با انواع خوراکی‌ها مصرف می‌شود. شما می‌توانید روی وافل خود شکلات و میوه قرار دهید، بستنی بگذارید یا گرانولا و ماست یونانی بریزید. به هر حال وافل دوست داشتنی است. وافل همیشه در کافه‌ها سرو می‌شود اما اگر بخواهیم به راحتی در خانه برای خودمان وافل بپزیم باید بهترین وافل ساز براساس بودجه و نیازمان را انتخاب کنیم.

امروز در این مطلب از المارکت می‌خواهیم روشی برای انتخاب بهترین وافل ساز با توجه به بودجه و نیازتان را به شما آموزش دهیم.

چند نوع وافل ساز داریم؟

انواع وافل ساز

وافل سازها به چهار دسته‌ی رو گازی، چند کاره، چرخان و وافل ساز – ساندویچ ساز تقسیم می‌شوند. وافل ساز روگازی شبیه به ماهیتابه است و شما می‌توانید برای پخت وافل از شعله‌ی گاز استفاده کنید. وافل ساز چند کاره علاوه بر پخت وافل، امکان پخت پنکیک و تخم مرغ را هم به شما می‌دهد. پس اگر آشپزخانه‌ی کوچکی دارید بهترین وافل ساز برای شما همین مدل است. وافل ساز چرخان ظاهری شبیه به وافل سازهای صنعتی دارد و بیشتر برای استفاده در کافه‌ها مناسب است.

اما بهترین وافل ساز برای شما که تمایل به مصرف میان وعده‌های کوچک دارید وافل ساز – ساندویچ ساز است. این دستگاه به شما امکان پخت وافل، انواع اسنک، انواع ساندویچ، کوکو، کتلت و کیک‌های کوچک را می‌دهد. همچنین می‌توانید خمیر نان را در این دستگاه ریخته و نان‌های کوچک بپزید.

نکاتی برای خرید بهترین وافل ساز

بهتر است برای خرید وافل ساز نکات زیر را بررسی کنید تا بتوانید بهترین وافل ساز موجود در بازار را بر اساس بودجه و نیازتان تهیه کنید.

تهیه وافل با وافل ساز

قطر وافل

در زمان خرید وافل ساز حتما به عمق صفحه‌ی دستگاه دقت کنید. اگر دوست دارید وافل‌های پف‌دار و با قطر زیاد بخورید باید یک دستگاه با عمق زیاد بخرید.

چرخان یا روگازی؟

اگر مصرف وافل در خانه‌ی شما زیاد است یا اگر قصد خرید وافل ساز برای کافه را دارید اصلا به گزینه‌ی روگازی فکر هم نکنید. وافل ساز روگازی مناسب استفاده‌ی خانگی است و نمی‌توان با آن در زمان کم مقدار زیادی وافل تهیه کرد.

نچسب یا چدن؟

اگر قرار است وافل ساز را در خانه استفاده کنید و روزانه حجم زیادی وافل تهیه نمی‌کنید، وافل ساز نچسب برای شما مناسب است. اما اگر برای استفاده در کافه یا سلف هتل به دنبال خرید وافل ساز هستید، بهتر است گزینه‌ی چدنی را انتخاب کنید چون علاوه بر اینکه به راحتی تمیز می‌شود، دوام بالایی هم دارد. فقط باید برای هربار استفاده آن را روغن مالی (سیزِنینگ) کنید.

تعداد وافل

وافل ساز تک خانه‌ای هر بار فقط می‌توانید یک وافل بپزید اما وافل سازهای چند خانه‌ای در هر بار پخت به شما چند وافل می‌دهند. همچنین وافل سازهای فانتزی مختلفی در بازار وجود دارد که می‌توانید با آن‌ها وافل به شکل قلب و میکی‌ماوس بپزید. پس حتما در زمان خرید به تعداد وافلی که قرار است روزانه تهیه کنید و شخصی که قرار است وافل را بخورد فکر کنید. اگر در خانواده‌ی خود کودکی دارید بهترین وافل ساز برای شما، یک وافل ساز فانتزی است.

سرعت پخت

با توجه به مدل و برندی که انتخاب می‌کنید، سرعت پخت وافل‌ها متفاوت است. برای پخت وافل در خانه زمان مساله‌ی مهمی نیست و شما می‌توانید به راحتی هر مدلی که دوست دارید را انتخاب کنید. اما وقتی قرار به پخت تعداد زیادی وافل در زمان کم است، باید به سراغ مدل‌هایی که پخت یکنواخت و سریع دارند بروید.

تنظیم دما و زمان

بهتر است وافل ساز برقی مورد نظر شما تنظیم کننده‌ی دما و زمان پخت داشته باشد تا بتوانید با خیالی راحت خمیر وافل را در آن قرار دهید. التبه اگر میزان استفاده‌ی شما زیاد نیست می‌توانید از دستگاه بدون تایمر و تنظیم دما هم استفاده کنید، اما فراموش نکنید که کار از محکم‌کاری عیب نمی‌کند!

نحوه‌ی شست‌وشو

وافل ساز برقی

اگر وافل ساز روگازی را کنار بگذاریم، در بین وافل‌سازهای برقی بهتر است به سراغ گزینه‌ای برویم که تمام قسمت‌هایش به خوبی شسته می‌شود. تصور کنید خمیر وافل روی قسمتی از دستگاه بریزد که امکان شستن آن وجود ندارد و دسترسی به آن قسمت هم سخت است. نتیجه چه می‌شود؟ فاسد شدن خمیر،‌ جمع شدن آلودگی و بوی همیشگی سوختگی یا خراب شدگی خمیر. پس بهتر است به این نکته به خوبی دقت کنید.

اگر این مطلب برایتان مفید بوده، آن را با دیگران به اشتراک بگذارید:

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر ثبت می‌کنید!
ثبت دیدگاه برای این مطلب
*
*
*