با لوازم خانگی خراب یا قدیمی چکار کنیم

لوازم خانگی

حتما همه‌ی شما می‌دانید که هر وسیله‌ای طول عمر مفید دارد و پس از آن هم می‌تواند چندین سالی کار کند اما بالاخره روزی می‌رسد که خراب یا غیر قابل استفاده شود. زمان خراب شدن لوازم خانگی برقی با توجه به کیفیت ساخت آن‌ها متغیر است و دیگر لوازم خانه هم با توجه به روش نگهداری‌شان طول عمر متفاوتی دارند. اما به هر حال در هر خانه‌ای چند لوازم خانگی کهنه (قدیمی) وجود دارد که نه می‌توان آن‌ها را دور انداخت نه دوباره استفاده کرد.

در این مطلب از المارکت می‌خواهیم به شما بگوییم که با لوازم خانگی کهنه (قدیمی) چه کارهایی می‌توان انجام داد.

فروش لوازم خانگی کهنه (قدیمی)

اولین دلیل مقاومت ما برای دور ریختن لوازم خانگی کهنه (قدیمی) هزینه‌ای است که بابت آن پرداخت کرده‌ایم. مثلا اگر یک کتری برقی خراب یا مبل شکسته داشته باشیم به دلیل اینکه روزی هزینه‌ای بابت آن پرداخت کرده‌ایم آن گوشه‌ی انباری قرار می‌دهیم.

این روزها با وجود پلتفرم‌های مختلف فروش لوازم دست دوم دیگر نیازی به انبار این وسایل در گوشه و کنار خانه نیست. شما می‌توانید این وسایل را به راحتی فروخته و بخشی از هزینه‌ی اولیه‌ی آن‌ها را به دست آورید.

حتی وسایل برقی خراب، مثل همان کتری برقی که مثال زدیم، را می‌توانید به تعمیرکارهای لوازم برقی بفروشید تا از قسمت‌های سالم آن برای تعمیر کتری‌های دیگر استفاده کنند.

بازسازی لوازم خانگی کهنه (قدیمی)

افرادی که سبک زندگی سبز دارند یا تمایلی به دور ریختن وسایل ندارند از ترفندهای DIY را بازسازی وسایل قدیمی و استفاده‌ی مجدد از آن‌ها، به کار می‌برند. اگر شما یک بوفه‌ی کهنه و رنگ و رو رفته دارید می‌توانید با رنگ کردن دوباره و تعویض طبقات آن را به یک بوفه‌ی نو یا یک کتابخانه تبدیل کنید.

در سبک DIY اگر شما وسیله‌ای لازم داشته باشید ابتدا به لوازم خانگی کهنه (قدیمی) خود سر می‌زنید تا اگر امکان ساخت آن با وسایل قدیمی خود را داشتید دست به کار شوید.

اگر وسیله‌ی قدیمی برای بازسازی نبود به سراغ سمساری‌ها می‌روید تا با هزینه‌ی کمی یک وسیله‌ی قدیمی بخرید و خودتان بازسازی کنید. البته اگر وسیله‌ی اصلی با تعمیر سالم می‌شود اصلا نیازی به این کارها هم ندارید و با تعمیر، لوازم خانگی کهنه (قدیمی) خود را مثل روز اول نو می‌کنید.

در آخر اگر هیچ کدام از روش‌های ذکر شده برای شما کاربرد نداشت به سراغ خرید آن وسیله می‌روید.

اهدا به خیریه

روش دیگری برای رها شدن از لوازم خانگی کهنه (قدیمی) وجود دارد که استفاده از آن حتما برایتان لذت بخش است. شما می‌توانید وسایل قدیمی مثل میز و صندلی، لباس یا حتی لوازم برقی قدیمی که نیاز ندارید را جمع کنید. آن‌ها را از نظر سالم و کارآ بودن بررسی کنید و وسایل خراب شده را از آن‌ها جدا کنید. باقیمانده‌ی وسایل که سالم هستند را تمیز و بسته بندی کرده، به یکی از خیریه‌هایی که می‌شناسید اهدا کنید. مابقی وسایلی که خراب هستند را هم به یکی از روش‌هایی که قبل‌تر ذکر شد فروخته یا برای استفاده‌ی مجدد آماده کنید. با این کار هم خانه‌ی شما تمیز و مرتب می‌شود هم به افراد نیازمند کمک می‌کنید.

اهدا به خیریه

تعویض با وسایل نو

بعضی از فروشگاه‌ها یا برندها در روزهای خاصی از سال طرح تعویض وسایل قدیمی با وسایل جدید دارند. مثلا فروشگاهی که لوازم پخت‌وپزمی‌فروشد در روزهایی از سال اعلام می‌کند که قابلمه‌های قدیمی شما را با قابلمه‌های نو یک برند خاص تعویض می‌کند. این کار یک روش تبلیغاتی موثر برای برندهای لوازم خانگی است و از دور ریز وسایل و تولید زباله هم جلوگیری می‌کند.

اگر این مطلب برایتان مفید بوده، آن را با دیگران به اشتراک بگذارید:

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر ثبت می‌کنید!
ثبت دیدگاه برای این مطلب
*
*
*