همه چیز درباره برند بوش، شکست‌ها و موفقیت‌ها

برند بوش

برند بوش یکی از مشهورترین برندهای مهندسی در جهان با سابقه‌ای بیش از یک قرن است که حضوری فعال در حوزه‌های متنوع طراحی و ساخت داشته است. با ما باشید تا درباره این برند محبوب آلمانی بیشتر بدانید.

شرکت بوش در سال ۱۸۸۶ توسط رابرت بوش در اشتوتگارت آلمان تأسیس شد. تا سال ۱۸۹۱ تعداد همکارانش در کارگاه وی به ۱۵ نفر رسید اما در همان سال تمام سرمایه بوش به پایان رسید؛ سعی کرد با قرض کردن پول از مادرش، دریافت وام بیشتر از بانک شرکتش را نجات دهد اما تا سال ۱۸۹۲ به مرز ورشکستگی رسید.

شکست‌های بوش

در ۱۰ سال ابتدای ایجاد شرکت، رابرت بوش دچار مشکلات متعددی بود. اگر وی از پس این مشکلات در آن زمان برنمی‌آمد اکنون شرکت بوش وجود نداشت. در مقابل چنین مشکلات او هیچ‌گاه خود را نباخت، خوش‌بینی و تشنگی به علم و دانش درنهایت باعث موفقیت وی شد. او خیال‌پرداز نبود. زمانی که در سال ۱۹۰۰ تصمیم گرفت کارخانه خود را تأسیس کند قصد داشت ۲۰۰ نفر در کارخانه‌اش کار کنند. در ابتدا کار ۳۰ نفر را به کار گرفت. چنین کاری را بر اساس این باور شروع کرد که می‌تواند قسمتی از ساختمان جدید را اجاره دهد. به‌هرحال او به‌خوبی می‌دانست که به‌تنهایی نمی‌تواند کل ۱۰۰ نفر ظرفیت کارخانه خود را پر کند.

باآنکه دید خوبی نسبت به آینده داشت و برنامه مناسبی چیده بود اما وی دربارهٔ این موضوع کاملاً اشتباه کرده بود. اما تا پایان سال ۱۹۰۸ میلادی رابرت بوش موفق شد ۵ ساختمان به همان اندازه را پر کند و کارکنان شرکتش به هزار نفر رسید.

شهرت جهانی برند بوش

برند بوش در ۴ زمینه‌ اصلی فعالیت می‌کند که در هرکدام هم در میان نام‌های مشهور و شناخته‌شده قرار دارد. خدمات موبایلی، نرم‌افزاری و سخت‌افزاری، محصولات مخصوص مصرف‌کننده مانند لوازم‌خانگی و ابزارهای کارگاهی، فناوری‌های صنعتی و انرژی و ساخت‌وساز، زمینه‌های اصلی فعالیت شرکت هستند. آن‌ها برای توسعه‌ی فعالیت‌های خود خریدهای بزرگی را هم در طول تاریخ انجام داده‌اند که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به شرکت Rexroth در حوزه‌ی فناوری‌های صنعتی اشاره کرد.

برند بوش

برند بوش که یکی از ۱۰ شرکت بزرگ آلمانی محسوب می‌شود، بیش از همه شهرتی جهانی در تأمین قطعات اتومبیل دارد. آن‌ها پیش‌گام بازار شمع خودرو، سیستم‌های انژکتوری و ترمز در جهان هستند. امروزه، برند آلمانی در بیش از ۵۰ کشور جهان مراکز عملیاتی دارد. از سال ۱۹۹۶، سهام شرکت بوش بین مؤسسه‌ای غیرانتفاعی و خانواده‌ی بوش تقسیم شد. ۹۲ درصد در اختیار بنیاد رابرت بوش است که شرکت را با اصول غیرانتفاعی اداره کرده و سود حاصله را در فعالیت‌های خیرخواهانه هزینه می‌کند.

در وب‌سایت شرکت بوش آمده است:

«گروه بوش عرضه‌کننده پیشرو جهانی در زمینه فناوری و خدمات است. تقریباً ۳۹۵۰۰۰ کارمند در سراسر جهان مشغول به کار دارد (تا ۳۱ دسامبر ۲۰۲۰). این شرکت در سال ۲۰۲۰، ۷۱.۵ میلیارد یورو فروش داشت. عملیات آن به چهار بخش تجاری تقسیم می‌شود: راه‌حل‌های تحرک، فناوری صنعتی، کالاهای مصرفی و انرژی و فناوری ساختمان.

بوش به‌عنوان ارائه‌دهنده پیشرو اینترنت اشیا، راه‌حل‌های ابتکاری را برای خانه‌های هوشمند، صنعت ۴.۰ و تحرک متصل ارائه می‌دهد. بوش چشم‌انداز تحرکی را دنبال می‌کند که پایدار، ایمن و هیجان‌انگیز است. این شرکت از تخصص خود در فناوری حسگر، نرم‌افزار و خدمات و همچنین ابر اینترنت اشیاء خود استفاده می‌کند تا راه‌حل‌های متصل و دامنه‌دار را از یک منبع واحد به مشتریان ارائه دهد. هدف استراتژیک گروه بوش تسهیل زندگی متصل به محصولات و راه‌حل‌هایی است که یا دارای هوش مصنوعی (AI) هستند یا با کمک آن توسعه‌یافته یا تولیدشده‌اند. بوش کیفیت زندگی را در سراسر جهان با محصولات و خدمات نوآورانه و اشتیاق خود بالا می‌برد. به‌طور خلاصه، بوش فناوری را ایجاد می‌کند که برای زندگی اختراع شده است.»

برند بوش

خدمات شرکت بوش

کارگاهی که در سال ۱۸۸۶ توسط جوانی آلمانی در شهر اشتوتگارت تاسیس شد، امروزه به یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های تولید لوازم‌خانگی و صنعتی و تولیدکننده قطعات اتومبیل تبدیل شده است. شاید رابرت بوش فکرش را نمی‌کرد که کارگاهی که تاسیس کرده بود، به چنین شرکت بزرگی تبدیل شود. شرکت بوش (Bosch) یکی از مشهور‌ترین شرکت‌های تولید لوازم صنعتی و ساختمانی است و تقریبا‌ با همه خودروسازان جهان تعامل دارد. محصولات تولیدشده توسط بوش اکثراً ساخت آلمان هستند اما این شرکت در چندین کشور کارخانه‌های متعددی احداث کرده و بسیاری از لوازم در همان کشورهای مقصد تولید می‌شود.

شرکت بوش علاوه‌ بر تجهیزات صنعتی، در تولید لوازم‌خانگی هم سرآمد است. لوازمی مانند: یخچال فریزر، ماشین ظرف‌شویی، میوه خشک‌کن، جاروبرقی، اجاق‌گاز و مخلوط‌کن.

شما می‌توانید محصولات برند بوش را از فروشگاه اینترنتی المارکت تهیه فرمائید.

برند بوش

یکی از ویژگی‌های بارز این شرکت، نحوه قیمت‌گذاری محصولات است. قیمت محصولات بوش علی‌رغم بزرگ بودن نام این شرکت به نسبت رقبا چندان بالا نیست و همین مورد باعث شده تا این شرکت در بازار رقابتی با سایرین در جایگاه بهتری قرار گیرد. تجهیزات صنعتی بوش امروزه حرف اول را در بین تولیدکنندگان این تجهیزات می‌زنند و به دلیل کیفیت و کارایی بسیار بالایی که دارند مشهور هستند. کیفیتی بی‌مانند که همچنان تعهد این شرکت را نسبت به شعار مؤسس آن حفظ کرده است. شعار رابرت بوش این بود: «بهتر است پول خود را از دست بدهیم تا اعتماد و اطمینانی که مشتری به ما می‌کند را از کف دهیم».

وضعیت کنونی برند بوش

بوش ۳ دهه‌ اخیر فعالیت خود از ۱۹۹۰ تا امروز را به‌عنوان دورانی طلایی برای جهانی‌سازی و رشد اقتصادی معرفی می‌کند. با از بین رفتن پرده‌ آهنین و پیدایش فرصت‌های جدید همکاری شرق و غرب اروپا، زمینه‌ پیشرفت هرچه بیشتر برای بوش هم فراهم شد. تا سال ۱۹۹۴، شرکت‌های زیرمجموعه‌ی بوش در ۱۳ کشور از بلوک شرقی اروپا تأسیس شد. برنامه‌‌های این برند آلمانی برای تأسیس مراکز تولیدی جدید هم در جمهوری چک، لهستان، مجارستان و روسیه پیگیری می‌شدند. گسترش فعالیت‌ها، فروش بین‌المللی بوش را از ۵۱ درصد در سال ۱۹۹۰ به ۷۲ درصد در سال ۲۰۰۰ رساند.

برند بوش

بوش امروز به‌عنوان یکی از شناخته‌شده‌ترین برندهای حوزه‌ مهندسی در جهان خود را اثبات کرده است. آن‌ها علاوه بر فعالیت‌های تولیدی و تحقیقاتی گسترده، طبق نظر و سیاست‌های بنیادی مؤسس خود، فعالیت‌های خیرخواهانه را نیز به‌عنوان زمینه‌ای اصلی از فعالیت‌ها در نظر دارند. در حال حاضر، ولکمار دنر به‌عنوان مدیرعامل بوش مشغول به کار است و درآمد شرکت در آخرین آمار، ۷۸ میلیارد یورو بیان شد.

اگر این مطلب برایتان مفید بوده، آن را با دیگران به اشتراک بگذارید:

کالاهای مرتبط

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر ثبت می‌کنید!
ثبت دیدگاه برای این مطلب
*
*
*