چه زمانی باید لوازم خانگی را تعویض کنیم؟

لوازم خانگی

هر وسیله برقی عمر مفیدی دارد و پس از گذشتن مدت‌زمانی، وقت تعویض لوازم خانگی فرامی‌رسد. در این مطلب از وبلاگ المارکت بررسی می‌کنیم که چه زمانی هر یکی از لوازم خانگی را باید عوض کرده و مجدداً خریداری کنیم. با ما همراه شوید.

مقدمه

اگر با خرابی‌های گاه‌وبیگاه لوازم خانگی آشنا باشید می‌دانید که در مواقعی، عیب و ایراد دستگاه به‌گونه‌ای است که دیگر قابلیت تعمیر ندارد. این مشکل می‌تواند به خاطر خراب شدن قطعات اصلی مانند موتور، سوراخ شدن بدنه در اثر پوسیدگی و مواردی ازاین‌دست باشد. در مواقع دیگری نیز بعد از چند بار تعمیر لوازم خانگی به درجه‌ای از فرسودگی می‌رسد که خرج کردن برای تعمیر آن مانند یک قرص مسکن عمل کرده و فقط برای مدت کوتاهی باعث ادامه کارکرد آن می‌شود و دوباره باید این چرخه تکرار شده و لوازم خانگی را تعمیر کنید به‌گونه‌ای که صرف‌نظر از هزینه‌ای که تعمیر روی دستتان می‌گذارد صرف ماجرای خراب شدن، از مختل شدن استفاده‌ای که از دستگاه می‌کردید تا زمانی که دوباره تعمیرکار خبر کرده و از آن بتوانید دوباره استفاده کنید به فرآیندی تکراری و فرسایشی تبدیل می‌شود و عملاً روی زندگی شما تأثیر منفی می‌گذارد. به‌عنوان نمونه آبگرمکنی را در نظر بگیرید که هرماه خراب شده و از کار می‌افتد با این حساب شما برای شستشوی ظروف و استحمام همواره با چالش روبه‌رو هستید که آیا امروز آبگرم کن سر سازگاری دارد یا خیر.

زمان تعویض تعدادی از لوازم خانگی برقی

در اینجا به چند مورد از مشکلات معمول لوازم خانگی که به‌راحتی تعمیر می‌شوند و همچنین علائمی که نشان می‌دهند زمان تعویض فرا رسیده است اشاره می‌کنیم.

جدول زیر عمر مفید تقریبی تعدادی از لوازم خانگی پرکاربرد را نشان می دهد:

4

ماشین لباسشویی

بسیاری از مشکلات معمول ماشین لباسشویی را خودتان‌ هم می‌توانید تعمیر کنید که برخی از رایج‌ترین این مشکلات و راه‌حل آن‌ها عبارت‌اند از:

  • اگر دمای آب درست نیست، سوئیچ درجه حرارت آن را عوض کنید.
  • اگر دستگاه بیش‌ازحد پر می‌شود، سوپاپ فشار سطح آب را عوض کنید.
  • اگر سروصدا ایجاد می‌کند و می‌لرزد، برای تعمیر ماشین لباسشویی سبد چرخش آن را تعمیر یا عوض کنید.
  • اگر درب قفل یا باز نمی‌شود، قفل درب ماشین را عوض کنید.
  • اگر ماشین لباسشویی باوجوداینکه جدید است کار نمی‌کند، ضمانت‌نامه آن را بررسی کنید. احتمالاً در مورد تعمیر ماشین لباسشویی توضیحاتی داده شده‌ است. اگر از عمر آن چندین قرن می‌گذرد و تعمیر آن‌هم پرهزینه است، دیگر وقت خرید یک مدل جدیدتر است.

شما می‌توانید انواع ماشین لباسشویی را با بهترین قیمت و ارسال رایگان از فروشگاه المارکت تهیه نمایید.

لوازم خانگی

یخچال و فریزر

مشکلات جزئی یخچال و فریزر که در زیر به آن‌ها اشاره شده است را می‌توان به‌راحتی تعمیر کرد:

  • اگر درب به‌درستی بسته نمی‌شود، لاستیک درب را عوض کنید.
  • اگر چراغ یخچال با باز کردن درب آن روشن نمی‌شود، یک لامپ جدید نصب کنید.
  • برای مسائل پیچیده‌تر، مانند یک نشت آب، کار نکردن یخ‌ساز، پر نشدن مخزن آب‌سردکن و یا خنک نشدن آب در آب‌سردکن – باید برای تعمیر یخچال‌فریزر خود با تعمیرکار متخصص تماس بگیرید؛ و البته باید سن دستگاه را هم در نظر داشته باشید؛ اگر بیش از ۱۳ سال از عمر آن می‌گذرد، زمان خرید یک مدل جدید است.

شما می‌توانید انواع یخچال و فریزر را با بهترین قیمت و ارسال رایگان از فروشگاه المارکت تهیه نمایید.

ماشین ظرف‌شویی

در زیر به بعضی از رایج‌ترین مشکلات ماشین ظرف‌شویی و راه‌حل آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • اگر ماشین ظرف‌شویی وسط کار کردن متوقف شود، ممکن است درب به‌درستی بسته نشده باشد و یا لازم باشد تجهیزات قفل درب ماشین ظرف‌شویی را عوض کنید.
  • در صورت نشت آب، لاستیک درب را عوض کنید.
  • اگر ظروف خشک نمی‌شوند، ترموستات را عوض کنید.
  • اگر آب به‌اندازه کافی در آن پر نمی‌شود، شیر آب ورودی به ماشین ظرف‌شویی را عوض کنید.
  • وقتی مشکلات مربوط به ماشین لباسشویی شروع به صدمه زدن به بقیه وسایل یا محیط کند، مثلاً، نشت آب باعث آسیب رساندن به کف یا کابین‌های مجاور آن شود، وقت آن رسیده است که برای تعمیر ماشین ظرف‌شویی خود با یک تعمیرکار متخصص تماس بگیرید یا یک مدل جدیدتر جایگزین کنید. اگر نزدیک به یک دهه از عمر دستگاه می‌گذرد نیز باید به فکر یک مدل جدیدتر ماشین ظرف‌شویی باشید.

شما می‌توانید انواع ماشین ظرفشویی را با بهترین قیمت و ارسال رایگان از فروشگاه المارکت تهیه نمایید.

فیلتر آب

فیلترهای آب یخچال باید هر شش ماه یک‌بار و فیلترهای پارچ‌های تصفیه آب هم باید هر ۲ ماه و یا در ازای مصرف هر ۱۵۰ لیتر آب باید عوض شوند. در مورد فیلترهای سیستم تصفیه آب خانه، باید هر سه تا شش ماه یک‌بار آن‌ها را تعویض کنید. این کار باعث می‌شود تا بدنتان را در مقابل باکتری‌ها، مواد شیمیایی و فلزات سنگین ایمن نگاه دارید.

شما می‌توانید انواع تصفیه کننده آب را با بهترین قیمت و ارسال رایگان از فروشگاه المارکت تهیه نمایید.

کولر گازی

بهتر است که هر ۸ تا ۱۰ سال، یک کولر گازی جدید خریداری و نصب کنید. البته سرویس منظم می‌تواند عمر مفید کولرگازی شما را افزایش دهد ولی رطوبت، نوسانات دما و سیگنال‌های مختلف ممکن است زمان تعویض آن‌ها را جلوتر بیندازد.

شما می‌توانید انواع کولر گازی را با بهترین قیمت و ارسال رایگان از فروشگاه المارکت تهیه نمایید.

با رعایت کردن این زمان‌بندی‌ها و تعویض لوازم خانگی منزل در زمان مناسب می‌توانید هم از ایمنی و سلامت خودتان و منزلتان مطمئن باشید و هم در مصرف انرژی صرفه‌جویی خواهید کرد.

اگر این مطلب برایتان مفید بوده، آن را با دیگران به اشتراک بگذارید:

کالاهای مرتبط

پنکه فلر EF5001
پنکه فلر EF5001
تخفیف
۶,۲۰۰,۰۰۰ تومان 5,950,000 تومان

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر ثبت می‌کنید!
ثبت دیدگاه برای این مطلب
*
*
*