خرید هواپز یا خرید آون توستر؟ کدام یک را انتخاب کنیم؟

خرید هواپز یا خرید آون توستر

اگر اهل آشپزی و تهیه غذاهای خانگی باشید، حتماً علاوه بر وسایل آشپزی سنتی مانند قابلمه و ماهیتابه، برای پخت غذای راحت‌تر و سالم‌تر از وسایل آشپزی جدیدتر مانند زودپز، پلوپز، مخلوط‌کن، آون توستر، هواپز و… نیز استفاده می‌کنید. در سال‌های اخیر به دلیل کاربرد بیشتر نسبت به سایر وسایل آشپزی نوین، آون توستر و هواپز بیش از دیگر وسایل آشپزی موردتوجه قرار گرفته‌اند. اما پرسشی که در مورد این دو محصول وجود دارد این است که خرید هواپز بهتر است یا خرید و استفاده از آون توستر. کدام یک از این دو محصول کاربردی‌تر هستند؟ شاید این پرسش برای شما نیز پیش آمده باشد و در مورد خرید هواپز یا خرید آون توستر مردد شده باشید. در این مطلب از بلاگ المارکت قصد داریم این پرسش را پاسخ دهیم و ویژگی‌های هواپز و آون توستر را بررسی کنیم.

هواپز چیست؟

پیش از بررسی تفاوت‌های هواپز و آون توستر قصد داریم مشخصات و ویژگی‌های هر یک از این دو محصول را بررسی کنیم. طبخ غذا در هواپز با استفاده از بخار آب انجام می‌شود و مواد غذایی که در سبد دستگاه قرار می‌گیرند و با گرما و رطوبت بخار آب پخته می‌شوند. با استفاده از هواپز انواع مواد غذایی از جمله گوشت، سبزی‌ها، مرغ، سیب‌زمینی و… را می‌توانید بپزید و غذایی رژیمی و بدون روغن را تهیه کنید. اگر اولویت شما در هنگام خرید وسایل پخت‌وپز سلامتی و مفیدبودن غذاست، هواپز گزینه‌ای مناسب برای شماست.

خرید هواپز یا خرید آون توستر

مزایای خرید هواپز

  • پخت غذا با بخار آب باعث حفظ مواد مغذی در غذا می‌شود و علاوه بر این، پخت غذا به این شکل باعث بهبود طعم غذا نیز می‌شود.
  • در این شکل از پخت غذا استفاده از روغن و چربی در رژیم غذایی به حداقل می‌رسد و کالری کمتری را در رژیم غذایی خود جذب خواهید کرد.
  • کاربری دستگاه هواپز بسیار آسان است و تنها با فشردن چند دکمه می‌توانید غذا را با هواپز بپزید.
  • همان‌طور که در بخش قبلی نیز اشاره شد، پخت انواع غذا از جمله گوشت، ماهی، سبزی‌ها، مرغ و… با استفاده از هواپز ممکن است.
  • استفاده از هواپز و عدم استفاده از روغن و چربی باعث کاهش هزینه‌های پخت‌وپز نیز می‌شود.

آون توستر چیست؟

خرید هواپز یا خرید آون توستر

آون توستر وسیله‌ای برقی است که کاربردی شبیه به فر برقی دارد و با اعمال حرارت از بخش بالایی و پایینی می‌تواند مواد غذایی را بپزد. با استفاده از آون توستر می‌توانید انواع مواد غذایی را طبخ کنید و از برنامه‌های مختلف پخت غذای آون توستر بهره بگیرید. از جمله برنامه‌های طبخ غذا با آون توستر می‌توان به پخت کیک و شیرین، گریل‌کردن گوشت، مرغ، پیتزا، ماهی، پخت سیب‌زمینی، یخ‌زدایی و… اشاره کرد.

مزایای خرید آون توستر

  • آون توستر بر خلاف محصولاتی مانند فر برقی دمای آشپزخانه را افزایش نمی‌دهند.
  • ابعاد آون توستر نسبت به سایر وسایل پخت‌وپز مانند هواپز کوچک‌تر است و به‌راحتی می‌توانید این محصول را در آشپزخانه خود جای دهید.
  • آون توستر برخلاف سایر انواع وسایل آشپزی نیاز به گرم‌کردن ندارد و در کوتاه‌ترین زمان می‌تواند فرایند طبخ یا یخ‌زدایی را انجام دهد.
  • با استفاده از آون توستر امکان پخت انواع کیک و شیرینی وجود دارد و می‌توانید میان‌وعده‌های جذابی را برای خود تهیه کنید.

تفاوت‌های هواپز و آون توستر

خرید هواپز یا خرید آون توستر

با مطالعه تعریف و ویژگی‌های هر یک از این محصولات می‌توان نتیجه گرفت که کاربردی اصلی هواپز در پخت مواد غذایی و آماده‌کردن وعده‌های اصلی است؛ اما کاربردهای اصلی آون توستر در گرم‌کردن مجدد وعده‌های اصلی یا آماده‌کردن میان‌وعده‌ها خلاصه می‌شود. اگر قصد دارید وسیله‌ای را خریداری کنید که آشپزی شما را راحت‌تر کند و باری از دوش سایر وسایل آشپزی بردارد، باید خرید هواپز را در برنامه‌های خود قرار دهید؛ اما اگر قصد خرید دستگاهی را دارید که اغلب برای گرم‌کردن غذا مورداستفاده قرار گیرد و کمتر از آن برای پخت غذا استفاده شود، خرید آون توستر گزینه‌ای مناسب برای شماست. باتوجه‌به این مشخصات باید اذعان کرد که این دو محصول از نظر کاربرد چندان قابل‌مقایسه نیستند و شما باید به‌عنوان کاربر ابتدا نیازهای خود را تعیین کنید و سپس از دست به انتخاب محصول مناسب خود بزنید.

خرید هواپز و خرید آون توستر از المارکت

باتوجه‌به توضیحات فوق، اگر تصمیم به خرید هواپز یا خرید آون توستر گرفته‌اید، می‌توانید برای تجربه خریدی موفق، فروشگاه اینترنتی المارکت را مورد بررسی قرار دهید. فروشگاه اینترنتی المارکت به‌عنوان عرضه‌کننده برتر لوازم‌خانگی و لوازم آشپزخانه نهایت تلاش خود را به کار می‌گیرد تا امکان خرید آنلاین محصولات بهترین برندهای ایرانی و خارجی را فراهم آورد و شرایط خریدی آسان و رضایت‌بخش را برای شما هموطنان گرامی رقم بزند. شما می‌توانید همین حالا در فروشگاه اینترنتی المارکت به صفحه مربوط به هواپز و آون توستر بروید و محصولات بهترین برندهای جهان را بررسی کنید. از جمله برندهای باکیفیت تولیدکننده هواپز و آون توستر می‌توان به پارس خزر، تفال، فیلیپس، فلر، گاستروبک، گوسونیک و… اشاره کرد.  پس از مقایسه ویژگی‌های فنی و قیمت این محصولات و تصمیم‌گیری در مورد محصول مناسب، خرید هواپز و خرید آون توستر را نهایی سازید.

اگر این مطلب برایتان مفید بوده، آن را با دیگران به اشتراک بگذارید:

کالاهای مرتبط

سرخ کن و گریل سنکور SBG8900
سرخ کن و گریل سنکور SBG8900
تخفیف
۱۱,۲۰۰,۰۰۰ تومان 10,850,000 تومان
سرخ کن دوقلو فیلیپس NA350
سرخ کن دوقلو فیلیپس NA350
%۱۰ تخفیف
۲۰,۰۰۰,۰۰۰ تومان 18,000,000 تومان
گریل سرخ کن کایلوت AFG450
گریل سرخ کن کایلوت AFG450
تخفیف
۱۵,۵۰۰,۰۰۰ تومان 15,200,000 تومان

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر ثبت می‌کنید!
ثبت دیدگاه برای این مطلب
*
*
*