دستور چند غذای لذیذ و ساده برای آشپزی با سرخ کن بدون روغن

آشپزی با سرخ کن بدون روغن

محبوبیت غذاهای سرخ کردنی بر هیچکس پوشیده نیست اما بالا بودن کالری این غذاها و مضرات آن برای بدن امروزه برای همه آشکار شده است. تولیدکنندگان لوازم خانگی برای کاهش کالری و چربی‌های ناسالم غذاهای سرخ کردنی راه حلی به نام سرخ‌کن‌های بدون روغن را به بازار ارائه دادند. این روزها در بیش‌تر آشپزخانه‌ها یک سرخ‌کن بدون روغن دیده می‌شود. جالب است بدانید شما می‌توانید از این سرخ‌کن ها برای پخت کیک و پیتزا هم استفاده کنید. در این مطلب از المارکت طرز تهیه‌ چند غذای ساده اما لذیذ برای آشپزی با سرخ کن بدون روغن را برای شما آورده‌ایم تا بتوانید از سرخ کن خود بهترین استفاده را بکنید.

آشپزی با سرخ کن بدون روغن

طرز تهیه‌ زینگر برگر (چیکن برگر تند)

زینگر برگر یک غذای بی‌نظیر و لذیذ است به خصوص برای طرفداران غذاهای تند. مدت زمان آماده‌سازی این غذا ۴۵ دقیقه است و شما می‌توانید لذت آشپزی با سرخ کن بدون روغن خود را به خوبی تجربه کنید.

مواد لازم برای ۴ نفر

مواد غذاییتعداد
سینه‌ مرغ۴ عدد فیله‌ ۱۰۰ گرمی
سس تند گلوریا۲۰ گرم
سس کچاپ۱۰ گرم
نان برگر۱ عدد
پودر پانکوبه میزان لازم
نمک، فلفل، پاپریکا، پودر سیر، پودر پیازبه میزان لازم

برای آشپزی با سرخ کن بدون روغن لازم است ابتدا سرخ‌کن را روی ۲۰۰ درجه‌ سانتی‌گراد قرار دهید تا گرم شود. سس کچاپ و گلوریا را با هم مخلوط کنید، حالا سینه‌های مرغ را با ادویه‌ها ماساژ دهید و آن‌ها را ابتدا درون سس ترکیبی بزنید و سپس دو طرف فیله‌هارا با پودر پانکو بپوشانید. سبد سرخ‌کن را با فرچه کمی چرب کنید و فیله‌ها را روی آن قرار دهید.

آشپزی با سرخ کن بدون روغن

 پس از گرم شدن سرخ‌کن فیله‌ها را به مدت ۱۶ دقیقه در دمای ۱۹۰ درجه‌ی سانتی‌گراد داخل سرخ کن قرار دهید. می‌توانید برای این که هر دو طرف به یک اندازه کریسپی شوند بعد از ۱۰ دقیقه فیله‌ها را پشت و رو کنید و دوباره داخل سرخ‌کن قرار دهید. پس از پخته شدن مرغ‌ها را از سرخ کن خارج کنید و با سالاد و سس مورد علاقه داخل نان برگر قرار دهید.

  • کالری هر زینگر برگر:     حدود ۴۰۰ کالری
  • پروتئین هر زینگز برگر:    حدود ۳۰ گرم

طرز تهیه‌ پیتزا

خمیر این پیتزا دست‌ساز و بسیار نرم و لطیف است. شما می‌توانید این پیتزا را با تاپینگ مورد علاقه‌ خودتان آماده کنید اما سعی کنید روی خمیر بیش‌ از اندازه مواد نریزید و خمیر را نازک نکنید.

مواد لازم برای خمیر یک پیتزا به قطر ۱۸ سانت

مواد غذاییتعداد
آرد۱۰۰ گرم
آب ولرم۶۰ گرم
روغن زیتوننصف ق.غ
مخمر آمادهنصف ق. چ
نمکنصف ق. چ

مواد لازم برای تاپینگ پیتزا

مواد غذاییتعداد
هات داگ۱ عدد
کالباس۵ ورق
قارچ۳ عدد بزرگ
فلفل دلمهنصف
زیتون۴ عدد
سس کچاپ۳ ق.غ
پنیر پیتزابه میزان لازم
آویشنبه میزان لازم

در یک ظرف آرد و نمک و در یک لیوان آب ولرم و مخمر را مخلوط کنید سپس مخلوط داخل لیوان را به آرد و نمک اضافه کرده و با هم مخلوط کنید. حالا سطح کارتان را با روغن زیتون چرب کنید و خمیر را حدود ۲ تا ۳ دقیقه وزر دهید. خمیر را درون یک ظرف چرب شده قرار دهید، روی خمیر را هم کمی چرب کنید و در یک مکان گرم به خمیر استراحت بدهید تا ۳ برابر شود (۱ ساعت تا ۱ ساعت و نیم).

آشپزی با سرخ کن بدون روغن - پیتزا

 در این میان هات داگ، کالباس، قارچ و فلفل دلمه را در اندازه‌های دلخواه خرد کنید. پس از ور آمدن خمیر، برای آشپزی با سرخ کن بدون روغن خود، آن را روی ۲۰۰ درجه‌ سانتی‌گراد قرار دهید تا گرم شود. خمیر را روی یک کاغذ روغنی با دست به شکل یک دایره به قطر ۱۸ سانتی‌متری دربیاورید. سس کچاپ را روی خمیر پخش کنید و تاپینگ‌ها را روی آن قرار دهید. در مرحله‌ آخر روی مواد کمی آویشن ریخته و پیتزا را با همان کاغذ روغنی به مدت ۵ تا ۶ دقیقه داخل سرخ‌کنی که از قبل گرم کردیم قرار دهید.

طرز تهیه‌ کیک وانیلی

این کیک وانیلی بسیار نرم و لطیف است و برای آنکه به آشپزی با سرخ کن بدون روغن خود مشغول شوید و این کیک را تهیه‌ کنید به دو قالب ۲۰ سانتی که با کاغذ روغنی پوشیده شده‌اند نیز احتیاج داریم.

مواد لازم

مواد غذاییتعداد
کره (دمای محیط)۱۱۰ گرم
روغن نارگیل۴۰ گرم
شکر۱۶۰ گرم
عصاره وانیلیک و نیم ق.غ
تخم مرغ۲ عدد بزرگ
آرد۲۷۰ گرم
بیکینگ پودر۳ ق.چ
ماست پرچرب۱۲۰ گرم
شیر ولرم۶۰ گرم
نمکنصف ق.چ
خامهبه میزان لازم

برای شروع آشپزی با سرخ کن بدون روغن خود، آن را روی ۱۱۰ درجه سانتی گراد گذاشته و اجازه دهید گرم شود. حالا کره، روغن نارگیل، شکر و عصاره‌ی وانیل را در یک ظرف با هم‎‌زن حدود ۲۰ ثانیه بزنید تا کرمی رنگ شود. حالا تخم مرغ‌ها و ماست را اضافه کنید و در حد یک دست شدن مخلوط کنید. مواد خشک را الک کرده و همراه با شیر به ظرف اضافه کنید و کمی دیگر هم بزنید تا کمی مخلوط شود. حالا با لیسک مواد داخل ظرف را دایره وار مخلوط کنید تا یکدست شوند و مواد در دو قالب ۲۰ سانتی چرب شده و پوشیده شده با کاغذ روغنی تقسیم کنید. 

آشپزی با سرخ کن بدون رو غن - کیک

کیک‌ها را به مدت ۲۵ تا ۲۸ دقیقه درون سرخ‌کن قرار دهید (مدت زمان پخت کیک ممکن است بسته به دمای سرخ‌کن متفاوت باشد) و بعد از پخته شدن آن‌ها را از قالب در آورده و اجازه دهید خنک شوند. شما می‌توانید کیک‌ها را با خامه تزیین کرده و نوش جان کنید.

سخن آخر

سرخ‌کن‌های بدون روغن قابلیت‌های بی‌نظیری دارند و شما می‌توانید غذاهای گوناگون و حتی کیک‌های لذیذی را در کوتاه‎‌ترین زمان ممکن با این لوازم آماده کنید و از آشپزی با سرخ کن بدون روغن خود نهایت استفاده را ببرید. اگر بعد از دیدن این غذاهای سالم و جذاب به فکر خرید سرخ‌ کن بدون روغن افتاده‌اید کافی است به فروشگاه المارکت مراجعه کنید.

اگر این مطلب برایتان مفید بوده، آن را با دیگران به اشتراک بگذارید:

کالاهای مرتبط

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر ثبت می‌کنید!
ثبت دیدگاه برای این مطلب
*
*
*