راهنمای جامع خرید سرخ کن

خرید سرخ کن

سرخ کردنی‌ها همیشه جزو محبوب‌ترین غذاهای هر سفره‌ای هستند و افراد در هر سنی که باشند، به غذای سرخ شده نه نمی‌گویند. اما این روزها که سلامتی اولویت بالاتری در جامعه دارد و افراد به دنبال روش‌های سالم‌تری برای غذا خوردن می‌گردند، غذاهای سرخ شده به شکل قدیمی خیلی طرفداری ندارد. اگر هم قرار بر مصرف سرخ‌کردنی‌ها باشد، ترجیح می‌دهند با یک سرخ کن مناسب آماده شده باشد. اما چرا سرخ کن؟

در این مطلب از المارکت می‌خواهیم درباره‌ی سرخ کن‌ها صحبت کنیم و ببینیم چرا افراد به استفاده از سرخ کن علاقه دارند. همچنین برای شما از نکات مهمی بگوییم که در هنگام خرید سرخ کن باید به آن‌ها دقت کنید.

چرا سرخ کن؟

شاید اولین دلیلی که برای استفاده از سرخ کن به ذهن همه برسد راحتی استفاده از آن است. وقتی مواد غذایی را در سرخ کن آماده می‌کنید دیگر خبری از پاشیدن روغن به در و دیوار و سوختن دست خبری نیست. اما دلیل مهم‌تر شاید سالم‌تر بودن غذایی است که با سرخ کن آماده می‌شود.

خرید سرخ کن

وقتی از سرخ کن استفاده می‌کنید غذا سریع‌تر سرخ می‌شود و روغن کمتری به خود جذب می‌کند. همچنین با کمک سبدی که در آن قرار دارد می‌توانید روغن جذب شده به مواد غذایی را تا حد زیادی از غذا جدا کنید. اگر هم به سراغ سرخ کن‌های بدون روغن بروید که می‌توانید بدون استفاده از یک قطره روغن، غذاهای برشته‌ای را آماده کنید.

آشنایی با انواع سرخ کن

سرخ کن‌ها به دو دسته‌ کلی تقسیم می‌شوند. یک دسته با روغن کار می‌کنند و دسته‌ دیگر بدون استفاده از روغن، و فقط با جریان هوای گرم، مواد غذایی را برشته می‌کنند. سرخ کن‌هایی که با روغن کار می‌کنند نسل اولیه‌ی سرخ کن هستند که با روش سنتی ولی با راه‌هایی برای کاهش جذب روغن در مواد غذایی، کار سرخ کردن را انجام می‌دهند. المنتی که زیر مخزن روغن قرار دارد، روغن را گرم کرده و آماده‌ی استفاده می‌کند.

البته نوع قدیمی‌تری از سرخ کن‌های روغنی وجود دارند که روی گاز قرار داده می‌شوند. این روزها همچنان از این مدل استفاده می‌شود اما استفاده از آن در رستوارن‌های بزرگ رواج دارد و مناسب استفاده‌ خانگی نیست.

دسته‌ی دوم، که به هواپز هم معروف هستند، با کمک فن‌های قوی گرمای زیادی که توسط المنت‌ها تولید می‌شود را در فضای بسته‌ی مخصوص مواد غذایی به جریان می‌اندازند تا مواد غذایی برشته شوند. در هر دو مدل سرخ کن می‌توانید انواع گوشت و سبزیجات را آماده کنید اما اگر به دنبال روش سالم‌تری برای تغذیه هستید، هواپز انتخاب مناسبی است.

نکات مهم برای خرید سرخ کن

در زمان خرید سرخ کن باید به نکات زیر توجه کنید تا بتوانید مناسب‌ترین سرخ کن را برای خودتان بخرید.

۱- چه سایز سرخ کنی مناسب چه خانه‌ای است

 اولین نکته‌ای که باید برای خرید سرخ کن در نظر گرفته شود مدل و نوع کارکرد سرخ کن است. اگر شما اهل پیروی از سبک زندگی سالم هستید یا تمایل به مصرف مقدار زیادی از غذاهای برشته دارید، بهتر است به سراغ هواپز بروید. اما اگر خیلی اهل مصرف سرخ کردنی‌ها نیستید یا دوست دارید غذاها در روغن سرخ شوند، سرخ کن روغنی برای شما مناسب است.

۲- ظرفیت کدام سرخ کن برای شما مناسب است

اگر خانواده‌ی پرجمعیتی دارید یا در محلی پر رفت و آمد قرار است از سرخ کن استفاده کنید بهتر است محصولی با مخزن بزرگ انتخاب کنید تا در هر مرحله از استفاده، مقدار بیشتری غذای سرخ شده آماده شود. اما اگر خانواده‌ی کم جمعیتی دارید، زیاد اهل سرخ کردنی نیستید یا دیر به دیر از سرخ کن استفاده می‌کنید یک محصول با مخزن کوچک برای شما مناسب است. برای خرید سرخ کن ظرفیت‌های مختلف موجود را بر اساس نیازتان بررسی کنید.

۳- نکات ایمنی را در نظر بگیرید

سرخ کنی که انتخاب می‌کنید باید ایمن باشد تا بتوانید با خیالی آسوده از آن استفاده کنید. دکمه‌ی خاموش خودکار، کابل قابل جدا شدن و درِ شیشه‌ای از مواردی است که باید حتما در هر سرخ کنی وجود داشته باشد. در مواقع ضروری دکمه‌ی خاموش خودکار می‌تواند از جریان برق داخلی را قطع کرده و از بروز سانحه جلوگیری کند. جدا کردن کابل برق از دستگاه در زمان خاموش بودن، به سالم ماندن روکش و همچنین جلوگیری از اتصالی‌های احتمالی کمک می‌کند. وجود در شیشه‌ای یا قسمتی شفاف روی در که امکان مشاهده‌ی داخل مخزن را می‌دهد به شما کمک می‌کند بدون باز کردن در وضعیت مواد غذایی را مشاهده کنید. این موضوع از سوختگی‌های احتمالی ناشی از پرتاب قطرات روغن جلوگیری می‌کند.

۴- امکان تمیز شدن آسان داشته باشد

وقتی تمام قسمت‌های سرخ کن قابلیت جدا شدن و شست‌وشو داشته باشد می‌توانید مطمئن باشید که غذای شما در محیطی سالم و به دور از هر گونه آلودگی آماده می‌شود. پس در زمان خرید سرخ کن این نکته را در نظر داشته باشید. بعضی از سرخ کن‌ها مسیری برای خالی کردن روغن از مخزن در قسمت پایینی خود دارند که به تعویض آسان روغن کمک می‌کند. تعویض روغن در دوره‌های مشخص باعث افزایش سلامت غذا می‌شود و در نتیجه، وجود چنین مجرایی در سرخ کن جزو ضروریات است.

۵- ترموستات داخلی و امکان تنظیم دما داشته باشد

قابلیت تنظیم دما به شما کمک می‌کند هر ماده‌ی غذایی را با دمای مناسب سرخ کنید تا نسوزد. همچنین از سوختن روغن در زمان استفاده جلوگیری می‌کند. ترموستات داخلی هم به دستگاه این امکان را می‌دهد تا پس از رسیدن به دمای تعیین شده، جریان برق را موقتا قطع کند تا حرارت بیش از حد بالا نرود.

۶- دیگر موارد مهم که در خرید سرخ کن باید به آن‌ها دقت کنید

  • تعداد سبدهای متنوع
  • هشدار تعویض روغن
  • توان خروجی دستگاه
  • تک کاره یا چند کاره بودن دستگاه
  • بدنه‌ عایق حرارتی
راهنمای خرید سرخ کن

بهترین برندهای سرخ کن کدامند

اولین موضوعی که در زمان خرید سرخ کن به آن توجه می‌شود برند تولید کننده‌ی آن است. خریداران معمولا از فروشنده سراغ بهترین و قابل اعتمادترین برند را می‌گیرند. دسته‌ای به دنبال خرید محصولات ایرانی و دسته‌ای به دنبال خرید محصولات خارجی هستند اما به هر حال، خوشنام بودن و قابل اعتماد بودن برند می‌تواند کیفیت محصول را تضمین کند، و این همان چیزی است که هر خریداری به دنبال آن است. در ادامه به معرفی بهترین برند تولید کننده‌ سرخ کن ایرانی و خارجی می‌پردازیم. قطعا یکی از مولفه‌های خرید سرخ کن برند آن است.

بهترین برند سرخ کن ایرانی

شاید نیازی به معرفی قدیمی‌ترین و محبوب‌ترین برند تولید لوازم خانگی ایرانی نباشد، چون همه‌ی شما با نام آن آشنا هستید. پارس خزر یکی از برندهای با کیفیت ایرانی است که حداقل همه‌ ما یک بار تجربه‌ خوردن برنجی که در پلوپز پارس خزر آماده شده است را داریم. این برند خوشنام ایرانی چند مدل سرخ کن مختلف تولید کرده است که با قیمتی بسیار مناسب قابل تهیه است. از مزایای این برند گارانتی معتبر و خدمات پس از فروش مناسب آن است و می‌تواند گزینه مناسبی برای خرید سرخ کن ایرانی باشد.

بهترین برند سرخ کن خارجی

دلونگی و فیلیپس از برندهای نام آشنا در بازار ایران هستند که لوازم خانگی متنوعی تولید می‌کنند. یکی از محصولات با کیفیت تولید شده توسط این برندها سرخ کن است. محصول تولید شده توسط هر دو برند کیفیت بالایی دارد و خریداران بیشترین رضایت را نسبت به آن‌ها اعلام کرده‌اند. البته انتخاب بین این دو برند نیازمند بررسی موارد مختلفی مثل نوع کاربرد برای شما، بودجه‌ در نظر گرفته شده و محیطی که در آن قرار است از سرخ کن استفاده کنید بستگی دارد. اگر به دنبال خرید سرخ کن خارجی هستید، پیشنهاد می‌کنیم محصولات این دو برند را بررسی کنید.

مرور کلی

غذاهای سرخ شده از محبوب‌ترین وعده‌های غذایی در تمام جهان هستند. اما برای سرخ کردن مواد غذایی مختلف باید از چه روشی استفاده کرد تا کمترین روغن را به خود جذب کرده و سالم‌تر باشند؟ سرخ کن‌ها این مشکل را برای ما برطرف کرده‌اند. انواع مختلفی از سرخ کن در بازار وجود دارد که با یا بدون روغن می‌توانند غذا را کاملا برشته کنند. در این مطلب به بررسی کامل سرخ کن‌ها پرداخته‌ایم تا شما بتوانید به راحتی برای خرید سرخ کن تصمیم‌گیری کنید. برای مشاهده و خرید سرخ کن از فروشگاه آنلاین المارکت، همین حالا اقدام کنید.

اگر این مطلب برایتان مفید بوده، آن را با دیگران به اشتراک بگذارید:

کالاهای مرتبط

سرخ کن میدیا MF-CN55D2
سرخ کن میدیا MF-CN55D2
تخفیف
۵,۵۰۰,۰۰۰ تومان 5,100,000 تومان

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر ثبت می‌کنید!
ثبت دیدگاه برای این مطلب
*
*
*