راهنمای خرید اتو بخار، جامع و کاربردی

برای خرید اتو بخار مناسب و کاربردی باید به چند نکته بسیار توجه کنید تا بتوانید تصمیم‌گیری درستی داشته باشید و بر اساس بودجه خود بهترین گزینه را خریداری کنید. با ما همراه باشید تا این نکات را با هم بررسی کنیم.

خرید اتو بخار

اتو بخار یکی از ابزار ضروری برای هر خانه‌ است. حتی دیگر اتوهای معمولی هم طرفدار ندارند چون مرطوب کردن پارچه و سپس اتو کشیدن بسیار وقت‌گیر است. همچنین اتو بخار با کمک فشار و گرمای شدید بخار می‌تواند چروک‌های عمیق را هم از روی ضخیم‌ترین پارچه‌ها محو کند. پس می‌بینید که خرید اتو بخار مناسب بسیار به‌صرفه است. اما در زمان خرید اتو بخار باید به چه نکاتی توجه کنید که مطمئن باشید بهترین اتو بخار در بازار را خریده‌اید؟

در این مطلب از المارکت می‌خواهیم درباره‌ نکاتی که باید هنگام خرید اتو بخار به آن‌ها دقت کنید صحبت کنیم.

اتو بخار چیست

اتو بخار، وسیله‌ای الکترونیکی است و می‌شود گفت در هر خانه‌ای یافت می‌شود. اتو بخار، یک مخزن آب دارد و با استفاده از گرمای حاصل از انرژی الکتریکی، آب را به بخار تبدیل می‌کند. بخار تولید شده، از کف اتو، به پارچه یا لباس منتقل می‌شود تا زمانی که اتوی داغ را روی پارچه می‌کشید، چین‌وچروک‌ها به راحتی رفع شوند. به طور کلی این خلاصه‌ای از سازوکار اصلی انواع اتو بخار است. اتو بخار هم مانند لوازم دیگر انواعی دارد.

خرید اتو بخار - انواع اتو بخار

انواع اتو بخار کدام است؟

به طور خلاصه انواع اتو بخار بدین شرح است: اتو بخار مخزن‌دار، اتو بخار دستی، اتو بخار مسافرتی، اتو بخار ایستاده

آنچه برای خرید اتو بخار باید بدانید

اتو بخار یکی از ابزار ضروری برای هر خانه‌ است. حتی دیگر اتوهای معمولی هم طرفدار ندارند چون مرطوب کردن پارچه و سپس اتو کشیدن بسیار وقت‌گیر است. همچنین اتو بخار با کمک فشار و گرمای شدید بخار می‌تواند چروک‌های عمیق را هم از روی ضخیم‌ترین پارچه‌ها محو کند. پس می‌بینید که خرید یک اتو بخار مناسب بسیار به‌صرفه است. اما در زمان خرید باید به چه نکاتی توجه کنید که مطمئن باشید بهترین اتو بخار در بازار را خریده‌اید؟

در این مطلب از المارکت می‌خواهیم درباره‌ی نکاتی که باید هنگام خرید اتو بخار به آن‌ها دقت کنید صحبت کنیم.

نکات ضروری برای خرید اتو بخار

برای خرید یک اتو بخار مناسب و کاربردی باید نکات زیر را بررسی کنید:

۱- جنس کف اتو

دقت کنید کف اتویی که انتخاب می‌کنید از جنس استیل ضد زنگ، سرامیک و یا آلومینیوم آنودایز شده (آلومینیومی که به صورت قطب مثبت درآمده) و نچسب باشد. بهترین کفی‌ها آن‌هایی هستند که از جنس استیل ضد زنگ و سرامیک ساخته شده‌اند و با کمترین اصطکاک به خوبی روی سطح لباس حرکت می‌کنند.

۲- پنل کنترل اتو

پنل کنترل اتوها یا به‌صورت مکانیکی (به شکل دایره چرخان یا دکمه با حرکت افقی و …) است یا دیجیتال. دقت کنید که طراحی اتو به گونه‌ای باشد که پنل به‌راحتی در دسترس و تنظیمات مختلف آن به‌خوبی نشانه‌گذاری شده باشد.

۳- راحتی استفاده

ممکن است برخی از اتوها با وجود اینکه به‌خوبی لباس‌ها را صاف می‌کنند، وزن بیش از معمول داشته باشند یا طراحی دسته آ‌ن‌ها به گونه‌ای باشد که هنگام استفاده از آن احساس ناخوشایندی داشته باشید؛ پس هنگام خرید اتو بخار حتما به طراحی آن دقت کنید.

استفاده و خرید اتو بخار

۴- قطع خودکار جریان

این قابلیت را با ترموستات اشتباه نگیرید! ترموستات با توجه به حرارت کف اتو المنت‌های آن را خاموش و روشن می‌کند اما سیستم قطع‌کن خودکار با توجه به حرکات اتو، آن را خاموش می‌کند. به‌عنوان مثال اگر برای مدتی اتو در حالت ایستاده یا خوابیده بی‌حرکت بماند خاموش می‌شود. برخی از مدل‌ها هم این قابلیت را دارند که اگر اتو به طرفین یا به اصطلاح روی پهلو بیفتد هم آن را خاموش کنند. این قابلیت خطرات ناشی از استفاده اتو را به حداقل می‌رساند و می‌تواند مانع از آتش‌سوزی یا سوختگی لباس‌ها و فرش شود. وقتی هم که از خانه بیرون می‌روید و مدام شک می‌کنید اتو را خاموش کرده‌اید یا نه؛ دیگر خیالتان راحت است که خودش خاموش می‌شود و جای نگرانی نیست.

۵- ضد رسوب بودن

اتوهایی که این قابلیت را دارند، در محفظه‌ آب آن‌ها رسوب تشکیل نمی‌شود و نیازی نیست محفظه اتو را با محلول‌های ضدرسوب شست‌وشو کنید و هزینه اضافی پرداخت کنید. این ویژگی باعث افزایش طول عمر اتو هم می‌شود.

۶- ضد چکه بودن

اتوهایی که این قابلیت را دارند چکه نمی‌کنند. این ویژگی از لکه شدن لباس‌ها جلوگیری می‌کند.

۷- میزان بخاردهی

دو نوع بخاردهی وجود دارد؛ بخاردهی پیوسته و بخاردهی لحظه‌ای. مقیاس بخاردهی گرم در دقیقه‌ است. هرچه این مقدار بیشتر باشد اتو بخار بیشتری را به لباس‌ها می‌دهد.

خرید اتو بخار - میزان بخاردهی

۸- بخاردهی عمودی (در صورت نیاز)

این سیستم باعث می‌شود تا اتو بخار در حالت عمودی هم عملکرد بخاردهی داشته باشد. این قابلیت به شما این اجازه را می‌دهد تا به پرده‌ها و لباس‌های آویزان هم بخاردهی کنید و آن‌ها را در همان حالت عمودی اتو کنید.

۹- توان مصرفی

اتو بخار به خودی‌ خود یکی از پر مصرف‌ترین کالاهای خانگی برقی است. حالا اگر اتویی که انتخاب می‌کنید توان مصرفی بیش از حد معقول داشته باشد باید منتظر قبض برق سنگینی باشید!؟ هرچه بخاردهی اتو بیشتر باشد توان مصرفی آن بیشتر است و هرچه توان مصرفی دستگاه کمتر باشد هزینه برق کمتری پرداخت خواهید کرد. توان مصرفی ۲۰۰۰ تا ۳۰۰۰ وات برای اتو بخارهای خانگی (با توجه به میزان بخاردهی) مقدار معقولی به حساب می‌آید.

۱۰- گنجایش مخزن آب

اگر این موضوع برای‌تان مهم است که چندوقت یکبار منبع آب اتویتان را پر کنید، هنگام خرید اتو بخار می‌توانید گنجایش منبع آب اتو‌های مختلف را با هم بررسی کنید و اتویی را انتخاب کنید که ظرفیت بیشتری دارد.

بهترین اتو بخار ایرانی

برند پارس خزر آشناترین برند ایرانی است که از محبوبیت و البته مقبولیت بسیار زیادی در بین ایرانیان برخوردار است. حداقل یکی از محصولات این برند با کیفیت و قدیمی در هر خانه‌ای پیدا می‌شود و همه از استفاده از آن راضی هستند. اتو بخارهای پارس خزر با رده‌ قیمتی متوسط قابل خریداری توسط گروه‌های مختلف درآمدی هستند و کیفیت و ظاهر زیبای آن می‌تواند هر خریداری را راضی کند. شما می‌توانید برای خرید اتو بخار پارس خزر به فروشگاه المارکت مراجعه کنید.

بهترین اتو بخار خارجی

فیلیپس، برند آشنای لوازم خانگی است که اتو بخارهای بسیار محبوب و پرطرفداری تولید می‌کند و می‌توان گفت حرف اول را می‌زند و شاید گزینه اول خرید اتو بخار در بازار ایران است. البته برند‌های معتبر و معروف دیگری نیز در بازار اتو بخار وجود دارند مانند برندهای بوش، تفال، بایترون، بروان، هاردستون، پاناسونیک و … . هر کدام از این برندهای خارجی اتو بخار قابلیت‌های خاص خود را دارند و قطعا برند در کیفیت دستگاه اتو بخار و هزینه خرید اتو بخار تاثیرگذار است.

کلام آخر

خرید یک اتو بخار مناسب می‌تواند خیال شما را از داشتن لباس‌های منظم، پرده‌های صاف و ملافه‌های نرم و خوش حالت راحت کند. در این مطلب نکاتی که برای خرید یک اتو بخار خوب لازم است بدانید را بیان کردیم. همچنین بهترین برند اتو بخار ایرانی و خارجی را هم معرفی کردیم تا کار تصمیم‌گیری برای خرید اتو بخار را آسان‌تر کرده باشیم. برای مشاهده و خرید انواع اتو بخار به وب‌سایت المارکت مراجعه کنید.

اگر این مطلب برایتان مفید بوده، آن را با دیگران به اشتراک بگذارید:

کالاهای مرتبط

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر ثبت می‌کنید!
ثبت دیدگاه برای این مطلب
*
*
*