راهنمای خرید قهوه ساز

خرید دستگاه قهوه ساز

قهوه از محبوب‌ترین نوشیدنی‌ها در دنیاست و در کشور ما نیز طرفداران زیادی دارد. برای شیفتگان قهوه، انتخاب یک قهوه ساز مناسب بسیار حیاتی‌ست. در اینجا سعی بر این داریم تا با برشمردن ویژگی‌های یک قهوه ساز مناسب، به عاشقان قهوه و همچنین کسانی که به دنبال پذیرایی از مهمانان خود با این نوشیدنی بی‌نظیر هستند کمک کنیم تا بهترین انتخاب را در خرید قهوه ساز داشته باشند.

ممکن است در ابتدا فکر کنید چرا وقتی می‌تواند در یک کافی‌شاپ قهوه تهیه کنیم، به سراغ خرید دستگاه قهوه ساز برویم؟ برای پاسخ به این سوال برخی از مزایای خرید یک قهوه ساز خوب را با هم مرور می‌کنیم:

راهنمای خرید قهوه ساز
  • در دراز مدت در هزینه‌ها صرفه جویی می‌کنید.
  • با اضافه کردن طعم‌دهنده‌های مختلف به دلخواه می‌توانید مزه‌های جدیدی از قهوه را تجربه کنید.
  • پیچیدن بوی قهوه در محیط خانه می‌تواند به میزان زیادی حال و هوای منزل شما را تغییر دهد. در عین حال ثابت شده است بوی قهوه، باعث کاهش استرس ناشی از کارهای روزانه می‌شود.
خرید دستگاه قهوه ساز

انواع قهوه

اگر می‌خواهید دستگاه قهوه ساز مناسب سلیقه خود را پیدا کنید ابتدا باید انواع قهوه را بشناسید. در اینجا برخی از مشهورترین انواع قهوه در دنیا را لیست کرده‌ایم:

۱/ قهوه ترک

قهوه ترک بسیار ریز آسیاب می‌شود و به وسیله قهوه جوش‌های معمولی روی  شعله گاز آماده می‌شود

۲/ قهوه فرانسه

قهوه فرانسه بر خلاف قهوه ترک درشت‌تر آسیاب می‌شود و با فرنچ پرس دم می‌شود.

۳/ قهوه اسپرسو

قهوه اسپرسو ریز‌تر از فرانسه و درشت‌تر از ترک آسیاب می شود و با دستگاه اسپرسو ساز دم می شود. نوع دستگاه بر میزان آسیاب قهوه نیز تاثیر دارد.

انواع دستگاه قهوه ساز

راهنمای خرید قهوه ساز

این که اکنون اینجا هستیم تا به خرید دستگاهاه قهوه ساز مطلوب خودمان برسیم، نشان می‌دهد طعم واقعی قهوه را چشیده‌ایم و به نوعی دلمان را ربوده است. وقتی نسبت به نوع قهوه دلخواه خود به شناخت رسیدیم؛ باید به سراغ شناسایی ویژگی‌های انواع دستگاه‌های ساخت قهوه برویم تا به خریدی عالی دست پیدا کنیم.

قهوه ساز فیلتری

راهنمای خرید قهوه ساز

کار کردن با قهوه سازهای فیلتردار بسیار آسان است و در بسیاری از شرکت‌ها و کافه‌ها ازاین مدل قهوه ساز استفاده می‌شود. این قهوه ساز را با نام دیگری به نام قهوه ساز قطره ای می‌نامند. برای استفاده از این دستگاه نیازی نیست آب را از قبل بجوشانید وقتی دستگاه را روشن می‌کنید؛ آب به آرامی جوش می‌آید و به فیلتر حاوی قهوه اضافه می‌شود.

اسپرسو ساز کپسولی (نسپرسو)

قهوه ساز کپسولی

دستگاه‌های نسپرسو برای تولید یک فنجان قهوه با استفاده از یک کپسول حاوی قهوه است استفاده می‌کنند. شما فقط کپسول انتخابی خود را درون دستگاه قرار می‌دهید، از مقدار آب لازم موجود در دستگاه مطمئن شده سپس دکمه شروع را زده و صبر کنید تا دستگاه یک فنجان قهوه دلخواه برای شما آماده کند.

قهوه‌ ساز وکیوم (خلا)

راهنمای خرید قهوه ساز

به دلیل شباهت قهوه ساز خلأ به بِشِر، هنگام کار با آن احساس انجام آزمایش شیمیایی به شما دست می‌دهد. فیلتر این نوع قهوه‌ساز از جنس شیشه، فلز، کاغذ یا نایلون است. قهوه‌ ساز خلا دو محفظه متصل بهم از جنس شیشه‌ دارد. این دستگاه در فضای خلأ قهوه را آماده می‌کند.

موکاپات

راهنمای خرید قهوه ساز

موکاپات به عنوان اسپرسوسازهای اجاقی(رو گازی)، عملکردی شبیه دستگاه‌های اسپرسو ساز برقی دارند و با فشار آب عمل عصاره‌گیری قهوه را انجام می‌دهند موکاپات به عنوان اسپرسوسازهای اجاقی (رو گازی)، عملکردی شبیه دستگاه‌های اسپرسو ساز برقی دارند و با فشار آب عمل عصاره گیری قهوه را انجام می‌دهند.

قهوه جوش ترک

راهنمای خرید قهوه ساز

قهوه جوش ترک یا همان جذوه عموما از مس ساخته می‌شود که پس از چکش‌کاری یک دسته بلند به آن متصل می‌شود. دلیل استفاده از مس به عنوان ماده اولیه تولید قهوه جوش قابلیت آن در انتقال حرارت است، استفاده از مس سبب می‌شود قهوه به صورت یک دست آماده شود.

برای یادگیری روش دم کردن قهوه ترک اینجا کلیک کنید.

فرنچ پرس

راهنمای خرید قهوه ساز

 فرنچ پرس یک ابزار ساده برای دم کردن قهوه و چای و چای سبز و دمنوش می‌باشد. وسیله‌ای بسیار کاربردی در منازل، دفاتر، و حتی کافی شاپ‌ها می‌باشد و بیشتر برای دم کردن قهوه فرانسه از آن استفاده می‌کنیم.

برای یادگیری روش دم کردن قهوه فرانسه اینجا کلیک کنید.

سخن پایانی:

اگر همچنان در انتخاب دستگاه مورد نیازتان مردد هستید، به چند کافی شاپ سرک بکشید، قهوه‌های مختلف را امتحان کرده تا با اطمینان خاطر بتوانید انتخابی درست در خرید قهوه ساز داشته باشید. هچنین المارکت آماده است تا به صورت شبانه روزی شما را در راستای رسیدن به یک قهوه ساز ایده آل راهنمایی کند. جهت تماس با ما کلیک کنید.

اگر این مطلب برایتان مفید بوده، آن را با دیگران به اشتراک بگذارید:

کالاهای مرتبط

قهوه ساز میگل GCM450
قهوه ساز میگل GCM450
تخفیف
۱,۵۰۰,۰۰۰ تومان 1,400,000 تومان

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر ثبت می‌کنید!
ثبت دیدگاه برای این مطلب
*
*
*