مخلوط کن، غذاساز یا ماشین آشپزخانه، کدام‌یک کاربردی‌تر است؟

غذاساز یا ماشین آشپزخانه

با پیشرفت تکنولوژی در حوزه آشپزی، هر روز با یک مدل جدید از لوازم برقی مانند خردکن، غذاساز یا ماشین آشپزخانه و … آشنا می‌شویم؛ اما آیا تمامی این محصولات از قبیل ماشین آشپزخانه، مخلوط‌کن، خردکن و غذاساز ضروری هستند؟ خرید کدام‌یک به‌صرفه‌تر است؟‌ با ما باشید تا دراین‌باره بیشتر بدانید.

غذاساز و خردکن

غذاساز و خردکن ازجمله وسایل برقی آشپزخانه هستند که معمولاً مردم کارایی آن‌ها را با یکدیگر اشتباه می‌گیرند. در اینجا ابتدا به بررسی فرق غذاساز و خردکن می‌پردازیم. سپس از نقاط قوت و ضعف هرکدام می‌گوییم و در آخر از کاربرد آن‌ها خواهیم گفت.

غذاساز

نکته جالبی که در مورد غذاساز وجود دارد، در نظر گرفتن آن به‌عنوان یک مخلوط‌کن کاملاً حرفه‌ای و پیشرفته است. درواقع این وسیله به‌عنوان یک مخلوط‌کن حرفه‌ای شناخته می‌شود که از پس بسیاری از فعالیت‌های مربوط به آشپزی به‌راحتی برمی‌آید. جالب است بدانید، زمانی‌ که بخواهیم یک یا چند ماده غذایی را با کمک مخلوط‌کن ترکیب کنیم، اضافه کردن مقداری مایعات مانند آب یا آب‌میوه الزامی است. در این صورت مواد به‌خوبی باهم ترکیب‌شده و مایعی یکدست خواهیم داشت.

این در حالی است که هنگام استفاده از غذاساز، دیگر نیازی به افزودن حتی قطره‌ای آب به مواد موردنیاز نخواهد بود. درواقع نوع طراحی، صفحه و تیغه‌های این وسیله به‌گونه‌ای است که فراتر از یک مخلوط‌کن عمل کرده و می‌توان از آن برای تهیه انواع اسموتی، سوپ، میلک‌شیلک، معجون و … استفاده کرد.علاوه بر مخلوط‌کن مواد غذایی و ترکیب آن‌ها با یکدیگر، غذاساز قابلیت انجام فعالیت‌های دیگری هم دارد که در ادامه به بیان مهم‌ترین آن‌ها می‌‌پردازیم.

  • خرد کردن
  • له کردن
  • رنده کردن
  • هم زدن
  • خمیر زدن
  • پوره کردن
  • برش زدن

خردکن

ازلحاظ ظاهری، خردکن نسبتاً کوچک‌تر و جمع‌وجورتر از غذاساز تولید می‌شود. درواقع هدف اصلی از ساخت این کالا، سرعت بخشیدن به خرد کردن موادی همچون انواع میوه، آجیل، سبزی‌، پیاز، سیب‌زمینی و … است. همچنین می‌توان از این محصول برای خرد کردن برخی از انواع گوشت به‌‌ویژه گوشت ماهی و مرغ استفاده کرد. ظاهر ساده و جمع‌وجور، یکی از ویژگی‌های جذاب و کاربردی این کالا است که با قرارگیری چند تیغه در قسمتی از دستگاه، همانند آشپزی حرفه‌ای عمل کرده و در عرض چند ثانیه تمامی مواد غذایی را به برش‌هایی که دلتان می‌خواهد، تبدیل می‌کند.

شما می‌توانید انواع مخلوط کن، غذاساز یا ماشین آشپزخانه را از فروشگاه اینترنتی المارکت به راحتی تهیه نمائید.

همان‌طور که گفتیم، اصلی‌ترین هدف از تولید خردکن سرعت بخشیدن به خرد کردن انواع مواد غذایی است که در ادامه شما را با مهم‌ترین قابلیت‌های این وسیله آشنا می‌کنیم.

  • خرد کردن انواع میوه
  • خرد کردن انواع سبزی
  • خرد کردن و ریز کردن موادی مثل پیاز، سیب‌زمینی، هویج و
  • خرد کردن انواع آجیل مثل بادام، گردو، پسته، بادام‌هندی و
  • خرد کردن گیاهان تازه که به‌عنوان چاشنی استفاده می‌شود مثل زنجبیل
  • خرد کردن و برش زدن انواع گوشت با بافت نرم همچون گوشت، ماهی گوشت مرغ و گوشت میگو
غذاساز یا ماشین آشپزخانه

غذاساز و مخلوط‌کن

غذاساز و مخلوط‌کن، دو مدل از ابزار کاربردی و محبوب در آشپزخانه هستند که بسیاری از افراد کاربرد آن‌ها را باهم اشتباه می‌گیرند.

غذاساز

یک غذاساز برای آماده کردن مواد اولیه موردنیاز برای درست کردن انواع غذاها، به‌سرعت، بسیار مناسب است. به‌عنوان‌مثال، شما می‌توانید با استفاده از غذاساز خود انواع مواد غذایی را تکه‌تکه کنید، یا به‌اندازه موردنیاز خردکنید. حتی می‌توانید با استفاده از آن خمیر موردنیاز برای درست کردن انواع نان و شیرینی را هم ورز بدهید؛ البته تیغه مخصوص این کار با تیغه‌های دیگر غذاساز متفاوت است. علاوه بر این، شما می‌توانید با استفاده از یک غذاساز، خیلی سریع انواع سس مثل حمص یا سس سالسا درست کنید.

مخلوط‌کن

مخلوط‌کن یک گزینه بسیار عالی برای مخلوط کردن انواع مایعات با سرعت زیاد است. محفظه این مدل مخلوط‌کن از بالا به سمت پایین باریک می‌شود و تیغه‌های آن با استفاده از حرکات دایره شکل، مواد غذایی را به‌خوبی باهم مخلوط می‌کنند. به‌خصوص اگر فردی هستید که دائماً انواع نوشیدنی و اسموتی را در خانه درست می‌کنید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که حتماً یک مخلوط‌کن رومیزی تهیه کنید تا بتوانید با کمترین میزان دردسر، نوشیدنی‌های موردعلاقه خود را درست کنید.

تفاوت غذاساز و مخلوط‌کن

یک مخلوط‌کن برای مخلوط کردن مواد غذایی کاملاً ریز ساخته‌شده است و برای عملکرد کامل خود به مقداری مایعات احتیاج دارد. این دستگاه برای مخلوط کردن مواد غذایی از یک تیغه ثابت در قسمت پایین استفاده می‌کند و توانایی مخلوط کردن مواد غذایی جامد را ندارد. یک غذاساز دارای چندین مدل تیغه متفاوت و قابل تعویض است، به همین دلیل شما می‌توانید با استفاده از آن، انواع مواد غذایی را به هراندازه که نیاز دارید خردکنید.

غذاساز یا ماشین آشپزخانه

غذاساز یا ماشین آشپزخانه؟ کدام‌یک؟ ماشین آشپزخانه بیشتر مناسب کسانی هست که قصد درست کردن کیک و شیرینی و خمیر در حجم و اندازه بالا رادارند. کاسه همزن این ظرف دارای ظرفیت بیشتری نسبت به همزن‌های کاسه‌ای معمولی هست. عملکرد هردوی آن‌ها به‌صورت لحظه‌ای هست اما ماشین آشپزخانه دارای تنظیمات سرعت بیشتری نسبت به غذاساز است. از طرفی ظرفیت پارچ مخلوط‌کن غذاساز نسبت به ماشین آشپزخانه بیشتر هست پس نتیجه می‌گیریم اگر اولویت شما با مخلوط‌کن است و می‌خواهید هر بار مقدار بیشتری اسموتی درست نمایید غذاساز می‌تواند انتخاب بهتری برایتان باشد.

غذاساز یا ماشین آشپزخانه

ماشین آشپزخانه و غذاساز دارای قابلیت‌های مخلوط‌کن، خمیر زن، هم زن، خردکن نگینی، دیسک رنده ریز، دیسک رنده درشت، دیسک برش ورقه‌ای هست اما برخی از ماشین‌های آشپزخانه‌ دارای چرخ‌گوشت نیز می‌باشند که قابلیت چرخ کردن گوشت در هیچ کدام از غذاساز های موجود نیست. هم‌چنین ماشین آشپزخانه دارای آسیاب یا خردکن کوچک نیز هست که غذاساز دارای این ویژگی‌ها نیست. در بعضی از غذاساز ها آب مرکبات گیر نیز موجود است که در ماشین آشپزخانه آب مرکبات گیر موجود نیست پس اگر برایتان مهم است که بتوانید آب مرکبات را بدون دردسر بگیرید بین غذاساز یا ماشین آشپزخانه، غذا سازی که مجهز به این سیستم باشد برایتان انتخاب بهتری است. وزن ماشین آشپزخانه از غذاساز بیشتر است اما در عین سنگین‌تر بودن نسبت به غذاساز شکیل‌تر هست.

شما می‌توانید انواع مخلوط کن، غذاساز یا ماشین آشپزخانه را از فروشگاه اینترنتی المارکت به راحتی تهیه نمائید.

اگر این مطلب برایتان مفید بوده، آن را با دیگران به اشتراک بگذارید:

کالاهای مرتبط

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر ثبت می‌کنید!
ثبت دیدگاه برای این مطلب
*
*
*