آیا می‌دانید چه غذاهایی را می‌توان در پلوپز درست کرد؟

غذاهایی که میتوان در پلوپز پخت

آیا می‌دانید چه غذاهایی را می‌توان در پلوپز درست کرد؟ تکنولوژی می‌خواهد زندگی شما را ساده‌تر کند. وسایل آشپزخانه برقی با کمک به شما در پخت غذا، آشپزی را ساده و لذت‌بخش می‌کنند. پلوپز هم یکی از این وسایل واقعا کاربردی است که استفاده‌های زیادی دارد. با خرید یک پلوپز خوب می‌توان غذاهای بسیاری را در کمترین زمان ممکن پخت و در وقت صرفه‌جویی کرد. در این متن قصد داریم به شما نشان دهیم که پلوپز فقط برای پخت برنج نیست و خیلی چیزهای دیگر را هم می‌شود در آن پخت. با ما باشید تا ۱۰ تا از غذاهایی که میتوان در پلوپز پخت را به شما آموزش دهیم.

انواع دانه‌های غیربرنجی

غذاهایی که میتوان در پلوپز پخت

تقریباً همه غلات مانند جو، جو دوسر یا پولنتا را می‌توان در پلوپز هم پخت. برای این کار فقط کافی است غلات مورد نظر را، با همان میزان آبی که روی اجاق گاز می‌پزید، در پلوپز بریزید. برای پخت دانه‌های سخت‌تر مانند برنج قهوه‌ای یا فارو، بهتر است آن را از شب قبل بخیسانید. حتی کینوا هم در پلوپز خوب به عمل می‌آید؛ کینوا به همراه سبزیجات می‌تواند یک غذای سالم و سریع باشد.

انواع حبوبات

غذاهایی که میتوان در پلوپز پخت

تقریبا هر حبوباتی را می‌توانید در پلوپز بپزید، این فقط به کمی مهارت و تجربه نیاز دارد. برای پخت حبوبات سخت‌تر مانند نخود و لوبیا، لازم است آن را از شب قبل با آب تصفیه شده بخیسانید. حبوباتتان را در پلوپز ریخته و به ازای هر یک پیمانه حبوبات، تقریبا ۴ پیمانه آب تصویه شده بریزید. سپس پلوپزتان را برای یک چرخه کامل روشن کنید. بعد از اینکه پلوپز خاموش شد، میزان آب آن را چک کرده و اگر حبوباتتان نپخته باشد، مجددا به آن آب اضاف کرده و بگذارید بپزد. با این روش، حبوباتتان بی‌دردسرتر و سریع‌تر خواهد پخت.

انواع کیک و حتی نان

غذاهایی که میتوان در پلوپز پخت

شما هر نوع کیکی را می‌توانید در پلوپز بپزید؛ و حتی هر مدل نانی را. برای پخت یک کیک معمولی شما به یک پیمانه شیر، ۲ پیمانه آرد، ۲ عدد تخم مرغ، نصف پیمانه شکر، یک قاشق مرباخوری بیکینگ پودر و یک قاشق چای خوری وانیل نیاز دارید.

اول تخم مرغ را با چنگال بزنید و بعد به آن شیر اضافه کنید، می‌توانید کمی گلاب هم اضافه کنید تا کیکتان خوش‌ بوتر شود. شکر هم اضافه کنید و سپس بیکینگ پودر و وانیل را در آرد مخلوط کرده و کم کم به موادتان اضافه کنید.

وقتی که خوب موادتان مخلوط شد آن را در پلوپز بریزید و روی درجه دلخواه تنظیم کنید. اگر دلتان خواست می‌توانید قسمتی یا تمام کیکتان را با پودر کاکائو شکلاتی کنید. راستی از کشمش غافل نشوید 🙂 اگر پلوپزتان قدیمی است، باید روی در آن دمکنی بگذارید تا بخار آن کیکتان را خیس نکند. پلوپزهای اتوماتیک هم که کارتان را راحت‌تر می‌کند، فقط کافی است درجه آن را درست تنظیم کنید.

ته چین مرغ

غذاهایی که میتوان در پلوپز پخت

انواع مختلف ته چین را می‌توان در پلو پز درست کرد. یکی از روش‌ها این است که مرغ‌هایتان را از شب قبل مزه‌دار کنید. برای اینکه مرغ‌های تردتری داشته باشید بهتر است از ران مرغ استفاده کنید. برنجتان را هم باید در ظرف دیگری بجوشانید. سپس مرغتان را کمی در پلوپز تفت دهید تا از خامی در بیاید و در آخر هم برنج آبکش شده را به آن اضافه کنید و بگذارید بپزد. با این روش شما به راحتی می‌توانید یک ته چین خوشمزه داشته باشید.

روش دیگر هم این است که جداگانه مرغتان را بپزید و آن را ریش ریش کنید. سپس برنجتان را آبکش کنید و قسمتی از آن را در مخلوط زعفران، تخم مرغ و ماست مخلوط کنید. سپس ته ظرفتان یک لایه برنج زعفرانی، یک لایه مرغ و در لایه بالایی برنج سفید بریزید. در آخر هم پلوپزتان را روی درجه مناسب تنظیم کنید تا حسابی برشته شود. قالبی در آوردن ته چین در پلوپز خیلی راحت است. بعد از پخت، یک بشقاب روی ظرف بگذارید و سپس آن را برگردانید؛ نوش جان.

استامبولی و برنج مخلوط

غذاهایی که میتوان در پلوپز پخت

استامبولی و انواع برنج مخلوط به راحتی در پلوپز پخته می‌شود. برای این غذاها کافی است ابتدا مواد برنجتان را در ماهیتابه تفت دهید. سپس مواد برنج را با برنج آبکش شده درون پلوپز بریزید. حتی می‌توانید ته دیگ سیب زمینی هم داشته باشید. در آخر هم پلوپز را روی درجه دلخواهتان تنظیم کنید و اجازه دهید تا بپزد.

پودینگ برنج

غذاهایی که میتوان در پلوپز پخت

پودینگ برنج، چیزی شبیه شیربرنج است با کمی مخلفات اضافه‌تر. برای تهیه این غذای سالم و مقوی کافی است برنج و شیر را در پلوپز بریزید. سپس طعم دهنده‌ها و شکر مورد علاقه خود را اضافه کنید تا مزه‌دار شود. اجازه دهید آنقدر بپزید تا برنج غلیظ شود و حالت فرنی پیدا کند. قبل از سرو هم می‌توانید آن را با دارچین و کشمش تزیین کنید.

مک اند چیز

غذاهایی که میتوان در پلوپز پخت

مک اند چیز از آن غذاهایی است که همه، به خصوص بچه‌ها، خیلی آن را دوست دارند. طرز تهیه آن خیلی ساده است و سریع آماده می‌شود، به خصوص اگر در پلوپز پخته شود. برای هر یک لیوان ماکارونی یک لیوان شیر و یک لیوان آب نیاز دارید.

می‌توانید به جای یک لیوان آب از یک لیوان آب مرغ استفاده کنید. حتی می‌توانید هر دو لیوان را شیر بریزید، اما غذایتان خیلی سنگین می‌شود. دو حبه سیر رنده شده و کمی آویشن هم غذای شما را خوشمزه‌تر خواهد کرد. برای هر یک پیمانه ماکارونی، ۲۵۰ گرم هم کره لازم است. اگر خواستید یک سوم پیمانه هم پنیر (از هر نوعی که دوست دارید) اضافه کنید. خب حالا کافی است همه موادتان را مخلوط کرده و توی پلوپز بریزید. ۱۵ الی ۲۰ دقیقه بعد مک اند چیز خوشمزه شما حاضر است.

اسپاگتی

غذاهایی که میتوان در پلوپز پخت

ظرف پلوپز درست مثل یک قابلمه عمل می‌کند، به خصوص وقتی که اجاق گاز در دسترس ندارید خیلی ایده آل است؛ مخصوصا اگر دانشجوی خوابگاهی باشید. خیلی راحت هر اسپاگتی و حتی ماکارونی دمی را هم می‌توانید در پلوپز بپزید. برای این کار فقط کافی است سس ماکارونی را جداگانه درست کنید، سپس برای پخت اسپاگتی یا ماکارونی از پلوپز کمک بگیرید. اسپاگتی‌ها را بشکنید و به همراه آب درون ظرف پلوپز بریزید. مرتب آن را چک کنید تا آنگونه که می‌خواهید بپزد. پلوپز برای پخت برنج درجه بندی شده نه ماکارونی و پاستا پس باید حواستان باشد.

سوپ تاکو

غذاهایی که میتوان در پلوپز پخت

اگر فقط ۴۵ دقیقه تا یک ساعت برای پخت غذا وقت دارید، سوپ تاکو پیشنهاد سریع و خوشمزه‌ای است. البته که پلوپز کار شما را برای پخت این سوپ ساده‌تر می‌کند. شما برای پخت این سوپ به نصف پیاز نگینی خرد شده، یک حبه سیر، کمی روغن زیتون، یک فنجان هویج خرد شده (می‌توانید هویج‌ها را درشت خرد کنید که اگر کسی آن‌ها را دوست نداشت، بتواند جدایشان کند)، یک قوطی گوجه رنده شده، یک دوم فنجان برنج قهوه‌ای، یک قوطی ذره، یک دوم فنجان لوبیای سیاه و ۵ فنجان آب مرغ نیاز دارید. دستور پخت خیلی ساده است؛ مواد را مخلوط کنید و بگذارید بپزد!‌

ماست!‌

غذاهایی که میتوان در پلوپز پخت

با پلوپزهای چندکاره امروزی، دیگر درست کردن ماست کاری ندارد. به ازای هر لیتر شیر، ۳ قاشق غذاخوری ماست را خوب بزنید و با کمی شیر مخلوط کنید. سپس مایه ماستتان را به شیر اضافه کنید و در پلوپز بریزید. در نهایت از قسمت فهرست گزینه «yougrt» را کرده و start را بزنید. دقت کنید که هرچقدر که می‌خواهید ماست شما ترش‌تر شود باید مایه بیشتری بزنید. قلق کار بعد از چند بار آزمون و خطا دستتان می‌آید.

اگر این مطلب برایتان مفید بوده، آن را با دیگران به اشتراک بگذارید:

نظرات کاربران

ثبت دیدگاه برای این مطلب
*
*
*

نظرات کاربران

  • parvane
    مممنون از زحمات شما عالی بود
    پاسخ دهید