چگونه عمر مفید ریش تراش خود را بالا ببریم

نکات نگهداری از ریش تراش

آخرین باری که ریش تراش برقی خود را تمیز کردید کی بود؟ اگر فهمیدید که مثل گذشته کار نمی‌کند، با یادگیری نکات نگهداری از ریش تراش می ‌توانید تمام آنچه که بین شما و ریش تراش‌‌تان قرار دارد را از میان بردارید.

چند دهه اخیر ریش تراش به عنوان وسیله‌ای بهداشتی لازم‌ برای تمام مردان پذیرفته شده است. با توجه به افزایش روز افزون قیمت دستگاه‌های ریش‌تراش، حفظ و نگهداری این وسیله اهمیت روز افزون دارد.

مانند تمام دستگاه‌های برقی، رعایت نکات نگهداری ریش تراش، در دوام و افزایش کارایی دستگاه تاثیر بسزایی دارد. با تمیز کردن و نگهداری منظم، یک ریش تراش برقی می‌تواند سال‌ها صورت شما را صاف نگه دارد. برای آگاهی از نحوه تمیزکاری کامل ریش تراش برقی و اینکه کی زمان تعویض برخی از تیغه‌هاست، ادامه مطلب را بخوانید. 

نکات نگهداری از ریش تراش

maxresdefault

بعد از هر اصلاح، آن را تمیز کنید

ما با کارهای آسان شروع خواهیم کرد. ممکن است بسیاری از این توصیه‌ها بدیهی به نظر برسد اما شما متعجب خواهید شد که چه تعداد ریش تراش را برای تعمیر ارسال می‌کنند در حالی که فقط به یک تمیزکننده خوب نیاز داشتند. اولین و ساده‌ترین نکته این است که سر تیغه‌ها را بردارید و به آرامی ریش تراش خود را درون سطل آشغال یا حوضچه شستشو بزنید تا موهای زائد از درون ریش تراش محو شوند. با این کار هرگز ماشین اصلاح دچار بی‌توجهی نمی‌شود. این کار تنها چند ثانیه طول می‌کشد. اگر این کار را بعد از هر اصلاح یا حداقل بعد از چند اصلاح انجام دهید، می‌توانید از جمع شدن بقایای احتمالی مشکل‌ساز جلوگیری کنید.

اگر ریش تراش شما قابل شستشو است، استفاده از آن در زیر آب گرم و تمیز کردن با صابون یا محلول حاوی الکل برای تمیز کردن کافی است. مطمئن شوید که ریش تراش خود را از پریز برق جدا کرده‌اید و سر برش را برداشته‌اید؛ آن را زیر شیر بگیرید و به آرامی با دست تکان دهید یا ضربه بزنید تا بقایای پوست و موها از بین برود.

maxresdefault 2

مراقب تیغه‌های اصلاح باشید

تیغه‌های اصلاح را با دستمال یا مسواک تمیز نکنید زیرا این قطعات بسیار ظریف هستند و به راحتی آسیب می‌بینند. حتی کوچک‌ترین تار یا فرورفتگی نیز به طور جدی عملکرد ریش تراش برقی شما را مختل می‌کند. اما سرهای برخی از ریش تراش‌ها را می‌توان زیر آب روان تمیز کرد.

برای انجام این کار، ابتدا سر را در زیر یک شیر آب نگه دارید تا هرگونه آلودگی اطراف تیغه‌ها را بشویید. در مرحله بعدی، دکمه رها کردن را بر روی نگهدارنده سر اصلاح فشار دهید که به شما امکان دسترسی به تیغه‌ها را می‌دهد. یک بار دیگر، فقط بگذارید آب برای مدت ۳۰ ثانیه از روی آن‌ها عبور کند یا تا زمانی که به وضوح عاری از آلودگی شود. 

اگر امکان شستن ریش تراش در زیر آب وجود ندارد، به صورت ماهانه تیغه‌های اصلاح را با دقت جدا کرده و با فشار کم زیر آب شستشو دهید.

از مواد ضدعفونی‌کننده استفاده کنید

maxresdefault 1

ممکن است روزها فرصت تمیز کردن ریش تراش را پیدا نکنید. برای جلوگیری از بروز بیماری‌های ناشی از آلودگی، ریش تراش خود را با مواد ضدعفونی‌کننده رقیق، تمیز کنید. توجه داشته باشید این کار را قبل از اصلاح انجام داده و اجازه دهید دستگاه کامل خشک شده، سپس از آن استفاده کنید.

نکات کلیدی و مهم درباره ضدعفونی کردن وسایل الکترونیک

چه زمانی باید تیغه‌های اصلاح برقی خود را تعویض کنم؟

تیغه‌های اصلاح در طول عمر خود، مقدار زیادی کار می‌کنند تا صورت شما را بدون موهای زائد حفظ کنند. در نهایت این امر به وضوح تیغه‌ها و گاهی اوقات به یکپارچگی ورقه‌های اصلاح آسیب می‌رساند. چند علامت آشکار وجود دارد که شما را از این اتفاق آگاه می‌کند:

braun 3
  • برش آن مانند گذشته نیست.

اگر مجبورید ماشین تراش برقی خود را چندین بار از همان ناحیه عبور دهید و آن را بیشتر روی پوست خود فشار دهید تا به نزدیکی تراشیدن معمول خود برسید، به احتمال زیاد تیغه‌ها کند شده‌اند.

  • در هنگام اصلاح احساس گرمای بیش از حد معمول می‌کنید.

این نشانگر ساییدگی و پارگی تیغه‌ها و فویل‌هاست که باعث اصطکاک بیش از حد در هنگام مالیدن آن‌ها می‌شود.

  • موها به جای بریده شدن، کنده می‌شوند.

اگر هنگام تراشیدن احساس کشیدن مو می‌کنید‌، احتمالاً باید بلوک برش را تعویض کنید.

هنگامی که شروع به مشاهده این اتفاقات کردید، وقت آن است که به فکر تعویض قطعات ریش تراش برقی خود باشید. این که چقدر طول می‌کشد تا این اتفاق بیفتد، به عوامل مختلفی بستگی دارد؛ از جمله اینکه شما چند مرتبه اصلاح می‌کنید، موهای صورت شما درشت است یا نه، روش اصلاح شما و کیفیت اولیه تیغه‌های برش چیست.

pdp mpg series 6 60 blue senso flex

تولیدکنندگان توصیه می‌کنند هر ۱۲ تا ۱۸ ماه تیغه‌های ماشین برقی خود را تعویض کنید. اما ممکن است زودتر از این‌ها نیاز به تعویض داشته باشید. عادت کنید که مرتب روی تیغه‌ها و ورقه‌های دستگاه خود را نگاه کنید تا بتوانید هرگونه سایش محسوسی را قبل از ایجاد مشکلات بزرگ‌تر مشاهده کنید.

لازم به یادآوری است که قطعات برش جایگزین، ارزان نیستند. بنابراین قبل از عجله در خرید برخی از آن‌ها فکر کنید. اگر ریش تراش خوبی داشته باشید، تیغه‌های جایگزین ارزش سرمایه‌گذاری را خواهند داشت. اما اگر ریش تراش برقی شما یک مدل ارزان یا میان‌رده است، بهتر است فقط یک مدل کاملاً جدید را خریداری کنید.

برای خرید و تهیه آسان ریش تراش مناسب خود می‌توانید به راحتی از سایت المارکت کالای مورد نظر خود را انتخاب کنید.

اگر این مطلب برایتان مفید بوده، آن را با دیگران به اشتراک بگذارید:

کالاهای مرتبط

ماشین اصلاح فیلیپس BT3208
ماشین اصلاح فیلیپس BT3208
تخفیف
۲,۱۰۰,۰۰۰ تومان 2,000,000 تومان

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر ثبت می‌کنید!
ثبت دیدگاه برای این مطلب
*
*
*