چرا باید از سرخ کن بدون روغن استفاده کنیم؟ (همراه با معرفی بهترین هواپزهای موجود در بازار)

سرخ کن بدون روغن یا هواپز

هواپز یا همان سرخ کن بدون روغن، مدل جدیدی از سرخ‌کن‌های برقی است که بدون استفاده از روغن انواع مواد غذایی را برشته می‌کند. هواپز طرفداران زیادی در بین ورزشکاران و دوست داران تغذیه‌ سالم دارد چون می‌تواند خوش‌طعم‌ترین غذاهای سوخاری را بدون قطره‌ای روغن تهیه کند.

در این مطلب از المارکت می‌خواهیم بررسی کنیم که چرا باید همه‌ ما از سرخ کن بدون روغن یا همان هواپز استفاده کنیم. همچنین می‌خواهیم با چند مدل از بهترین هواپزهای موجود در بازار هم آشنا شویم.

سرخ کن بدون روغن یا هواپز چیست؟

هواپز وسیله‌ای برقی است که با تولید گرما توسط یک لامپ هالوژنی، امواج نوری تولید می‌کند که باعث پخته و برشته شدن مواد غذایی می‌شود. گرمای تولید شده به کمک فن در تمام قسمت‌های ظرف پخت‌وپز به جریان در می‌آید و همین هوای گرم غذا را بعد از مغزپخت شدن آنچنان برشته می‌کند که فرقی با غذاهای سوخاری تهیه شده در روغن ندارد. شما می‌توانید تقریبا همه‌ مواد غذایی از جمله گوشت، مرغ و سبزیجات منجمد یا تازه را در هواپز به راحتی پخته یا سوخاری کنید.

چرا باید از سرخ کن بدون روغن (هواپز) استفاده کنیم؟

سرخ‌کردنی‌ها همیشه خوشمزه‌ترین بخش وعد‌ه‌ی غذایی هستند. اما اگر رژیم غذایی لاغری داشته باشید یا از طرفداران سبک زندگی سالم باشید می‌دانید که مصرف روغن و غذاهای سرخ کردنی برای شما آزاد نیست. پس باید از مصرف هر غذای برشته شده‌ای دست بکشید.

با استفاده از هواپز می‌توانید بدون حتی یک قطره روغن هر ماده‌ غذایی را برشته و سوخاری کنید. مثلا اگر دوست دارید فیله‌ مرغ و سیب‌زمینی سرخ شده بخورید کافی است فیله‌های مرغ را به ادویه و نمک آغشته کرده و با درجه‌ مناسب در سرخ کن بدون روغن بپزید. همچنین سیب‌زمینی‌ها را هم می‌توانید در مخزن قرار دهید تا با جریان هوای گرم برشته شوند.

تهیه‌ غذا با هواپز علاوه بر حفظ ویتامین‌های مواد غذایی، باعث حفظ طعم آن‌ها هم می‌شود و تجربه‌ی بهتری از غذا خوردن برای شما ایجاد می‌کند. اگر هواپز شما دو طبقه است می‌توانید موادی که چربی طبیعی دارند، مثل مرغ یا گوشت، را در قسمت بالا و سبزیجات را در قسمت پایین قرار دهید تا روغنی که از گوشت بیرون می‌آید به سبزیجات هم برسد.

استفاده‌ دیگری که می‌توانید از هواپز داشته باشید خشک کردن میوه‌های مختلف است. میوه‌ خشک طرفداران خاص خود را دارد و شما می‌توانید با کمک هواپز میوه‌های تابستانی را برای مصرف در فصل زمستان خشک کنید. همچنین می‌توانید برش‌های لیمو و سبزی‌های معطر را هم با کمک هواپز خشک کنید تا در تهیه‌ی غذا و دمنوش از آن‌ها استفاده کنید.

سرخ کن بدون روغن یا هواپز

معرفی چند هواپز محبوب در بازار

حالا که با کاربردهای مختلف سرخ کن بدون روغن آشنا شده‌اید بهتر است به سراغ معرفی و بررسی چند مدل از بهترین محصولات موجود در بازار برویم.

فر و هواپز سیج – مدل SOV860BSS

این محصول، که در المارکت با گارانتی ۱۲ ماهه به فروش می‌رسد، تولید کشور استرالیا است. فضایی که در آشپزخانه‌ی شما اشغال می‌کند حدود ۵۰ سانتیمتر است و ۲۲ لیتر ظرفیت دارد. بدنه‌ی آن از استیل ضد زنگ ساخته شده، صفحه‌ی نمایش دارد. همچنین داخل فر چراغی قرار دارد که می‌توانید در زمان لازم آن را روشن کنید تا بدون باز کردن درِ فر، وضعیت پخت غذا را بررسی کنید.

فر و هواپز سیج - مدل SOV860BSS

هواپز عرشیا – مدل AF145

هواپز عرشیا با ظرفیت ۱۰ لیتر می‌تواند مواد غذایی شما را در زمانی از ۱ دقیقه تا ۶۰ دقیقه پخته و برشته کند. این محصول علاوه بر سبد مخصوص پخت، جوجه گردان هم دارد و شما می‌توانید به راحتی جوجه کباب آماده کنید. این محصول در المارکت با گارانتی ۱۲ ماهه به فروش می‌رسد.

سرخ کن بدون روغن عرشیا - مدل AF145

سرخ کن بدون روغن میگل – مدل GAF180

سرخ کن میگل، برعکس نامش،‌ بدون نیاز به روغن مواد غذایی را سرخ کند. همچنین ۱۲ منوی پخت خودکار که روی این دستگاه است به شما امکان پخت انواع مواد غذایی ساده یا ترکیبی را می‌دهد. این محصول فضایی کمتر از ۴۰ سانتیمتر در آشپزخانه‌ی شما اشغال می‌کند و با صفحه‌ی نمایش LED که روی خود دارد، امکان تنظیم برنامه‌ی پخت را به شما می‌دهد.

سرخ کن بدون روغن میگل - مدل GAF180

مرور کلی

هواپز نسل جدید سرخ‌کن‌ها است که به شما امکان سرخ کردن، پختن و کباب کردن انواع مواد غذایی را می‌دهد. گرمای تولید شده توسط لامپ هالوژنی به کمک یک فن در مخزن پخت به جریان می‌افتد و مواد غذایی به این طریق پخته می‌شوند. استفاده از سرخ کن بدون روغن به شما امکان مصرف غذاهایی خوش‌طعم، مغذی و سالم را می‌دهد.

برای مشاهده‌ و خرید سرخ کن بدون روغن (هواپز) از فروشگاه اینترنتی المارکت دیدن کنید.

اگر این مطلب برایتان مفید بوده، آن را با دیگران به اشتراک بگذارید:

کالاهای مرتبط

سرخ کن میدیا MF-CN55D2
سرخ کن میدیا MF-CN55D2
تخفیف
۵,۵۰۰,۰۰۰ تومان 5,100,000 تومان

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر ثبت می‌کنید!
ثبت دیدگاه برای این مطلب
*
*
*