۸ روش برای بزرگ‌تر نشان دادن خانه

چیدمان خانه کوچک

استفاده از اثاثیه‌ها و لوازم خانگی جدید اضافه کردن وسیله‌ها و دکوری‌های تازه، تغییر رنگ و حال‌وهوای خانه همگی می‌توانند باعث شوند از وقت گذراندن در خانه بیشتر لذت ببرید. اما همه‌ی این کارها را نمی‌توان در خانه‌های کوچک انجام داد پس باید به دنبال روشی برای دکوراسیون خانه‌ی کوچک باشیم.

در این مطلب از المارکت می‌خواهیم ۸ ترفند برای دکوراسیون خانه‌ی کوچک را به شما آموزش دهیم.

ترفندهای دکوراسیون خانه

۱. فضای عمودی خانه را پر کنید

در اتاق و فضاهای کوچک باید کاری کنید چشمانتان به سوی بالا جذب شوند و گمان کنند فضای اتاق بزرگ‌تر به نظر می‌رسد. برای این کار می‌توانید قفسه‌های کتاب روی دیوار و نزدیک به سقف قرار دهید. همچنین کاغذ دیواری‌های بلند که دارای خط‌های عمودی هستند هم می‌توانند منجر به کشیده شدن دیوارها شوند. افزون بر این، آویزها و چراغ‌ها هم می‌توانند چشم‌های شما را جذب کنند تا اتاق را بزرگ‌تر در نظر بگیرید.

فضای عمودی خانه

۲. اجازه ندهید وسیله‌ها نگذارند فضای خانه را ببینید

اگر فضای خانه‌تان کوچک است، نباید اجازه دهید وسیله‌ها و اثاثیه‌ها همان فضای کوچک را هم اشغال کنند و خانه‌ی شما را تنگ و گرفته به نمایش بگذارند. برای نمونه، باید به سراغ صندلی‌ها و مبل‌هایی بروید که پایه‌های باریک دارند و به شما این امکان را می‌دهند تا فضای پشت آن‌ها را به‌آسانی ببینید. با دیدن فضای پیرامون وسیله‌ها این احساس به شما دست می‌دهد که محیط خانه دارای فضای خالی بیشتری است و به همین دلیل بزرگ‌تر دیده می‌شود.

۳. رنگ خانه و اتاق‌ها را روشن‌تر کنید

همه‌ی ما به‌خوبی می‌دانیم که دیوارهای سفید و رنگ روشن نور را بازتاب می‌کنند و به طور قابل توجه‌ای فضای اتاق‌ها و خانه را بزرگ‌تر نشان می‌دهند. ولی چرا تنها به همین رنگ دیوارها بسنده کنیم؟ شما می‌توانید سقف خانه و حتی برخی وسایل را هم روشن‌تر کنید تا چشمان شما را گول بزنند و منجر به بزرگ‌تر شدن محیط خانه شوند.

۴. از وسیله‌های کمتر ولی بزرگ‌تر استفاده کنید

بسیاری از مردم گمان می‌کنند برای محیط‌های کوچک باید به سراغ وسیله‌های کوچک بروند. به همین دلیل، ممکن است اتاق و خانه‌شان را با بسیاری از این دست وسیله‌ها پر کنند و کاری کنند فضای پیرامونشان شلوغ و گرفته به نظر برسد. به جای اینکه اتاق را با چندین وسیله‌ی کوچک پر کنید، به سراغ یک وسیله‌ی بزرگ بروید تا منجر به بزرگ دیده شدن اتاق بشود.

وسیله‌های کوچک اگر تعدادشان زیاد باشد باعث می‌شوند اتاقتان به هم ریخته و کوچک‌تر به نظر برسد. ولی وسیله‌های بزرگ با تعداد کم می‌توانند اتاقتان را جادارتر کنند. به جای صندلی یا کمد می‌توانید از چیزهایی مانند یک گلدان بزرگ یا مثلا یک تابلوی نقاشی چشم‌نواز هم استفاده کنید و باقی فضای اتاق را خالی بگذارید.

۵. همه‌چیز را به دیوارها نچسبانید

به جای آنکه همه‌ی وسیله‌ها، صندلی‌ها، مبل‌ها و… را به دیوارها بچسبانید، یک طرح و دکوراسیون جالب در مرکز خانه و با فاصله از دیوارها به وجود بیاورید. قرار گرفتن وسیله‌ها در کنار دیوار باعث می‌شود فضای خانه تنگ‌تر به نظر برسد. ولی اگر کمی فاصله بین دیوار و باقی وسیله‌ها وجود داشته باشد، چشم‌ها گمان می‌کنند خانه از فضای خالی بیشتری برخوردار است و به همین دلیل بزرگ‌تر دیده می‌شود.

چیدمان خانه

۶. از طیف‌های رنگی مشابه استفاده کنید

همانگونه که بالاتر هم گفتیم، تمیز و مرتب دیده شدن فضای خانه باعث می‌شود پیرامون خود را بزرگ‌تر در نظر بگیرید. اگر در یک فضا رنگ‌های متنوع، متضاد و گوناگون را ببینید، گمان می‌کنید در یک محیط شلوغ و به هم ریخته قرار گرفته‌اید و در نتیجه فضای کوچک‌تری را شاهد خواهید بود.

ولی اگر دیوارها، مبلمان و صندلی‌ها، میز و سایر وسیله‌ها دارای طیف رنگی مشابه‌ای باشند، منجر می‌شوند یک فضای مرتب و یک‌پارچه را در نظر بگیرید که بسیار بزرگ‌تر از آنچه که هست به نظر می‌رسد. در این شرایط، چشم‌های شما روی رنگ‌های گوناگون تمرکز نمی‌کنند و در عوض گمان می‌کنند یک فضای بزرگ، منظم و آرامش‌بخش را شاهد هستند.

۷. بی‌خیال پرده شوید!

هرچه محیط خانه نور بیشتری داشته باشد، بزرگ‌تر دیده می‌شود. برای اتاق‌ها و آپارتمان‌های کوچک باید تا جای ممکن جلوی گرفته شدن نور طبیعی را بگیرید. پرده‌ها مانع گذر نور طبیعی می‌شوند و اجازه نمی‌دهند فضای بیرون از خانه را ببینید. در نتیجه، خانه و اتاق‌ها تاریک‌تر و کوچک‌تر به نظر می‌رسند. در عوض اگر نور بیشتری در اختیار داشته باشید، اینطور به نظر می‌رسد که فضای درون خانه به بیرون پیوند خورده و به همین دلیل بسیار بزرگ‌تر دیده خواهد شد.

پرده خانه

۸. پای طبیعت را به درون خانه باز کنید

اگر فضای بیرون خانه دارای طبیعت و گیاهان زیبا باشد و هم‌زمان گیاهان و گل‌های خوش‌رنگ را درون خانه قرار دهید، کاری می‌کنید طبیعت بیرون به درون خانه پیوند بخورد و باز هم چشمانتان را گول بزنید تا گمان کنند در فضای بزرگ‌تری قرار دارند. البته باید به نکته‌ی پیشین هم دقت داشته باشید و نگذارید پرده‌ها جلوی دیدتان را بگیرند!

جدا از بحث بزرگ‌تر به نظر رسیدن خانه، گل و گیاهان به شما حال‌وهوای تازه‌ای می‌دهند و باعث می‌شوند از فضای کوچک آپارتمانتان بیشتر لذت ببرید. فرقی ندارد فضای کوچکی داشته باشید یا بزرگ، در هر صورت طبیعت به شما احساس شادابی و سرزندگی می‌دهد و روحیه‌تان را دگرگون می‌کند.

اگر این مطلب برایتان مفید بوده، آن را با دیگران به اشتراک بگذارید:

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر ثبت می‌کنید!
ثبت دیدگاه برای این مطلب
*
*
*